IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Koulu ja opiskelu
Perustettu
24.5.2012
Koko
26 jäsentä
Tyttöjä: 18 (70 %)
Poikia: 8 (30 %)
Keski-ikä
30,8 vuotta
Otos: 6 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 31,0 vuotta
Poikien keski-ikä: 29,7 vuotta
Ylläpitäjä
Vahvero
Valvojat
tinttarella, Petskuliii

Työt kutsuu!

  • VahveroVahvero[#1] 30. toukokuuta 2012 21:48:46

    Haluaisitko opiskelujen ohessa tehdä töitä?

    Onko sinulla ongelmia sopimuksen tai muiden paperien kanssa?

    Kysy työasioista vertaisohjaajilta, me vastaamme osaamistaitomme mukaan ja selvitämme asian jos emme tiedä! :)

    6240337298_4d29de6820.jpg
  • tinttarellatinttarella[#2] 4. kesäkuuta 2012 15:41:40

    Työvuorojen kanssa kannattaa uusien ja vähän kokeneempienkin työntekijöiden olla tarkkana. Itse olen ollut aikoinaan kaupoissa "tarvittaessa töihin kutsuttavana", vakkarina ja määräaikaisena työntekijänä ja aina silloin tällöin olen saanut todenteolla pitää puoleni vuorojen kanssa.

    Hyviä nyrkkisääntöjä ovat mielestäni 1) Työnantaja EI saa yksipuolisesti tehdä muutoksia jo tehtyihin työvuorolistoihin 2) Pidä itse kirjaa tekemistäsi vuoroista ja TARKISTA palkkakuittisi. Sieltä on voinut jäädä ihan vahingossakin lisiä tm. kirjaamatta. Kukaan muu kuin sinä itse ei niiden perään katso.

    Palvelualojen ammattiliiton eli PAM:n sivuilta löytyy pähkinänkuoressa muutamia hyödyllisiä pointteja.
  • 34601173460117[#3] 16. kesäkuuta 2012 15:53:01

    tinttarella kirjoitti 4.6.2012 12:41: Työvuorojen kanssa kannattaa uusien ja vähän kokeneempienkin työntekijöiden olla tarkkana. Itse olen ollut aikoinaan kaupoissa "tarvittaessa töihin kutsuttavana", vakkarina ja määräaikaisena työntekijänä ja aina silloin tällöin olen saanut todenteolla pitää puoleni vuorojen kanssa.

    Hyviä nyrkkisääntöjä ovat mielestäni 1) Työnantaja EI saa yksipuolisesti tehdä muutoksia jo tehtyihin työvuorolistoihin 2) Pidä itse kirjaa tekemistäsi vuoroista ja TARKISTA palkkakuittisi. Sieltä on voinut jäädä ihan vahingossakin lisiä tm. kirjaamatta. Kukaan muu kuin sinä itse ei niiden perään katso.

    Palvelualojen ammattiliiton eli PAM:n sivuilta löytyy pähkinänkuoressa muutamia hyödyllisiä pointteja.


    Ja kannattaa muutenkin pitää huolta oikeuksistaan ja ottaa selvää asioista. Kouluavustajana työharjoittelussa ollessani olin tyhmänä myös opettajan sijaisena ilmaiseksi, vaikka siitä olisi kuulunut minulle huomattavasti parempi sijaisen palkka. En vain tiennyt asiasta enkä osannut vaatia sitä. Onneksi suurin osa työnantajista kuitenkin hoitaa asiat niinkuin kuuluu. :)
  • 34598173459817[#4] 26. kesäkuuta 2012 18:08:34

    Mulla on ollut elämässäni joitain hyviä ja joitain todella huonoja työnantajia!
    Eräässä työssä mulle maksettiin kaikki palkat pimeänä, osittain tilisiirtona ja osittain käteisenä. Yhdessä toisessakaan työssä ei koskaan pyydetty verokorttia, eikä kysymyksiini koskien työsopimuksen laatimista vastattu ollenkaan.
  • 34597793459779[#5] 5. heinäkuuta 2012 22:06:38

    Itse olen huomannut, että myös työkavereita on moneen lähtöön jos on työnantajiakin. Tuntuu että erityisesti naisvaltaisilla aloilla selän takana kyllä puhutaan yhtä jos toistakin. Opiskelijoita, harjoittelijoita, kesäntyöntekijöitä ja sijaisia sorsitaan usein helpommin kuin muita työntekijöitä. Etsimällä etsitään vikoja työtavoissa tai muissa asioissa. Jo alussa mollataan, vaikka olisi työssä vasta opettelija. Täytyy vain ajatella että kyllä minä näytän noille! Tällä itse olen pärjännyt, kun naisvaltaisella hoitoalalla olen ;)

    Vinkiksi antaisin vielä tämmöisestä kärsiville, että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Täytyy pitää huoli että tekee itse aina parhaansa ja kysyy jos ei tiedä, missään nimessä ei kannatta tehdä vain omin päin. Ei myöskään kannata koskaan mennä mukaan siihen selän takana puhumiseen!

    Onko tälläisestä kokemusta? Esimerkiksi millainen vastaanotto on ollut teitä kohtaan kesätyöpaikoissa?
  • 34597883459788[#6] 19. heinäkuuta 2012 17:50:10

    Sardiini^ kirjoitti 5.7.2012 19:06: ? Esimerkiksi millainen vastaanotto on ollut teitä kohtaan kesätyöpaikoissa?


    Minulla kesätyöt sairaalahuoltajana (eli siivoojana) ovat sujuneet ihan kivasti, vastaanotto on ainakin ollut mukava. Sen olen kyllä huomannut, että kahdeksantuntiset työpäivät tuntuvat välillä yllättävänkin raskailta, kun on tottunut hieman leppoisampaan opiskelijaelämään... Onko muilla samanlaisia huomioita?

    Ja millaisissa paikoissa te kaikki muut olette kesätöissä?
  • VahveroVahvero[#7] 28. kesäkuuta 2013 15:42:25

    Varustamo-hanke on päättynyt. Vertaisohjaajamme eivät enää vastaa kysymyksiinne.