IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Elämänkatsomus ja filosofia
Perustettu
28.12.2004
Tilastot
Käyntejä: 2296 (1.7.2008 alkaen)
Koko
96 jäsentä
Tyttöjä: 15 (16 %)
Poikia: 81 (84 %)
Keski-ikä
34,6 vuotta
Otos: 60 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 33,5 vuotta
Poikien keski-ikä: 34,7 vuotta
Ylläpitäjä
haivei

Jäsenet (96)

lxaeFutilewhole_voybeancuieapigeekiusPirkko-Liisa__Filo_jac_tracbacsiiseliidjhenuDukeTJahmhaiveiDai-kuma
« Uudemmat - Vanhemmat »

Qualia<3Luonut: QualiaPerjantai 17.08.2012 08:33

MaiMiauErillisyys ja intiimiysLuonut: MaiMiauTorstai 07.06.2012 01:50

Sen sijaan että etsisimme sitä ehjyyttä sisältämme, sydämemme sisäisestä tyhjyydestä ja hiljaisuudesta, etsimme tätä ehjyyttä erilaisista ulkonaisista asioista. Siinä piilee jonkinlainen järjettömyys. Joskus voi olla vaikeata huomata tätä järjettömyyttä, mutta jos sen yhtäkkiä huomaa niin ei voi muuta kuin nauraa. Yritämme ahneesti saada sen mitä meillä jo on. Yritämme ahneesti tulla siksi mitä jo olemme. Ja juuri siitä syystä että me ahneesti yritämme saada sen mitä meillä jo on meillä ei sitä ole. Mutta jos me luovutamme sen täysin, jos luovutamme koko maailmankaikkeuden ja kaiken minkä se sisältää, silloin olemme ihmisistä rikkain, silloin olemme hän jolla on kaikki, joka on kaikki. Kaikki mitä sinun täytyy tehdä saadaksesi kaiken on luovuttaa kaikki. Kuulin kerran radiosta haastattelun eräästä luostarista täällä Ruotsissa jossa eräältä nunnalta kyseltiin elämästa siinä luostarissa. Hän sanoi että se on fantastista, että se antaa täydellisen ja ehdottoman vapauden, ja ainoa mitä sinun pitää tehdä on luovuttaa kaikki.

Minän kahdeksanhaaraisen tien kolmas aspekti on että sen sijaan että kuuntelisi mestaria kuuntelee minän ääntä, ja se tarkoittaa ajatella, ajatella, ajatella - yrittää ajattelemalla selvittää maailma, yrittää ajattelemalla selvittää elämänsä. Yrittää ajattelemalla selvittää kuinka suhtautua erilaisiin asioihin. Ensiksi luomme ajattelemalla erillisyyden, sitten yritämme ajatuksen voimalla selvittää kuinka suhtautuisimme näihin asioihin jotka olemme ajatuksella luoneet. Mitä on ulkopuolellamme, mitä meiltä puuttuu? Joten zen on tie meille jotka emme enää luule voivamme selvittää sitä ajattelemalla. Zen ei oikeastaan ole niin suunnattoman monimutkaista, zen on oikeastaan hyvin, hyvin helppoa. Tule yhdeksi maailmasi kanssa! Paras, nopein tapa kokea ykseyttä on luottaa harjoitukseen, tehdä zazenia joka hetkessä. Tehdä zazenia tarkoittaa: ole tässä ja nyt! Olla tässä ja nyt tarkoittaa: ole intiimi maailmasi kanssa, olemassaolosi kanssa, ympäristösi kanssa. Samassa hetkessä kun ajatus sukeltaa esiin olet poissa tästä intiimiydestä. Jos seisot ja tiskaat tai jos lakaiset lattiaa tai jos pyyhkit pöydän ja yhtäkkiä löydät itsesi haaveesta et enää ole yhtä sen kanssa mitä teet, mitä olet, et enää ole yhtä pöydän kanssa, tiskiräsyn kanssa, tiskiveden kanssa, luudan kanssa, lattian kanssa. Olet jossakin muualla. Lakkaa erottamasta itseäsi. Tee harjoituksesi, ole tässä ja nyt. Ja vaikeampaa kuin tämä se ei todellakaan ole.

http://www.zazen.fi/activities/teishos/santeErillisyysIntiimiys.html

Marsalkka[Ei aihetta]Luonut: MarsalkkaKeskiviikko 23.03.2011 20:02

erisgummaEhkälogiikkaLuonut: erisgummaSunnuntai 19.12.2010 03:20

Ehkälogiikka

http://vimeo.com/17955670

Miks me ihmiset ollaan jonkunlaisia? Miks me halutaan olla aina oikeessa? Miten meiän maailmankuvat ja uskomusjärjestelmät syntyy ja muovautuu? Kuinka nussia hermostonsa mahdollisimman luovaan ja vastaanottavaiseen tilaan? Miten ufot, pyramidin silmä, paranoidit salaliittoteoreetikot ja kaksimetrinen valkoinen jänis liittyvät asiaan? Entä Monica Lewinsky?

Mitä vittua?

Uteliaisuuden ja loputtoman epäilyksen esitaistelija, kirjailija, koomikko, mystikko, itseoppinut kaikenpuuhastaja ja kosminen törppö Robert Anton Wilson kylvää moninaisia näkökulmiaan ja aatoksiaan.

Musiikkina mm. Boards of Canada, Cinematic Orchestra ja Amon Tobin.

Suomenkielinen tekstitys, paranneltu reilusti alkuperäsestä overstream-julkaisusta. Alkuperäinen nimi Maybe Logic: The Lives and Ideas of Robert Anton Wilson.

Dokkarin voi myös ladata torrenttina: http://thepiratebay.org/torrent/6050654
Myös DVD saatavilla: http://www.maybelogic.com/dvdamazon.htm

BabaBomZen of BarbersLuonut: BabaBomTiistai 16.11.2010 06:08

The barber may shave himself or use another barber. Himself he shaves the others who save themselves from shaving. Tell, how is the sight of another barber saving another barber from shaving another barber?

IntrovertigoPyhiinvaltaajaLuonut: IntrovertigoSunnuntai 15.08.2010 03:45

Olen pahoillani, kauniit pellot
olen pahoillani,
näistä vihan myrkyttämistä askelista

olen pahoillani, järven tuoksu
jos usva ei ole paikalla,
välitä hänelle halaukseni
kaipaan suurempaan pisaraan
kaihtimiin, joista Itämeri kohisee
minun on yritettävä palvella Äiti Maata

olen pahoillani, silta
mutta toivoin tuhkasi ripoteltavan
menneisyyden vuoroveteen

olen pahoillani, puu
- lukiessani elämän oppeja
sain kuulla, että lähtöni suojaa sinua

olen pahoillani, homo sapiens
mutta edustajasi ovat minuakin neuroottisempia
auringonlaskun saapuessa kotiovelle
he pyytävät lakaisemaan sen pois.


Äiti, anna minulle anteeksi. Lupaan yrittää parhaani.
Lupaan näyttää heille tien
lupaan kaataa jumalat sänkyyn
selkäpuoleni edellä, antautuen
lupaan oppia uutta ja kertoa ilosanoman
että kymmenen käskyä korvataan yhdellä:
"Rakasta sydämesi pohjasta."


Isä, anna minulle anteeksi. Minä tiedän, mitä teen.
Minä tiedän myös, mitä tahdon.
Ne ovat samaa.

Tulla uskoon
jokaiseen uskoon
aham brahmasmi
Teilhardin kantasolut ja Corpus Christi
vuoristot Muhammedin luokse
ayam atma brahman
puhua kielillä, joista Pyhä Henkikin haaveilee
tat tvam asi
kuunnella jokaista harhaoppia
kuin syvällisintä opettajaa
sarvam khalv idam brahman
ystävystyä paholaisiin
ja nauraa enkeleille
kuten nauretaan
kuoleville peloille
rakastaa syntiä kuin hyveitä tulisi rakastaa
nauraa Jumalalle ja Saatanalle
kuten kärjistyksille nauretaan
siirtyä terveellisempään ruokavalioon;
lotuksista omenoihin.

Karata käsistä, ei kuten reaktori tai mellakka
karata käsistä kuin viestikyyhky.

Kumartua, ei kohti Mekkaa
polvistua, ei kohti Empyreania
kohti ruohonjuuria ja niitä ruokkivia tähtiä.

erisgummaTää on niin normaaliaLuonut: erisgummaMaanantai 12.07.2010 16:59

Oletukseni siitä, et jotku kokee muhun kohdistuvasti toisinaan tommosta: valtavaa kaipuuta ja ahdistusta ja mustasukkaisuutta ja omistushalua, se saa mut välil aattelemaan, et mun kuuluis olla lääkitsemässä, poistamassa vajaus, tarjoamassa tietylle yhdelle toiselle ihmiselle jatkuvaa täyttymystä, täyttymystä jota mulla (tai kellään) ei vaan ole antaa.

Ajattelen et mun pitäis lakata tää omaan napaan tuijotteleva paska, pysähtyä ja lupautua, asettua luomaan yhteistä, selvärajaisuuteen sitoutuvaa tarinaa. Mä ajattelen, että ehkä sellainen täyttäis mut, ja sen toisen kans. Jatkuvasti huomaan kuvittelevani vihreämpää nurtsia siel jossain, oli se sit vakaassa ihmissuhteessa tai vakaissa arvoissa tai vakaassa elämäntilanteessa. Ja sit mä huomaan, et mikään ei nyt vaan tunnu tuottavan lopullista täyttymystä. Ja miksi? Koska (ihmis?)luonto on semmonen. Tyytymättömyys on ajava voima. Mutaatio tuntuu niin vitun hyvältä.

Ku kykenee kuvittelemaan jotain mitä ei oo nyt mutta vois ehkä olla, ni sit sitä alkaa kaipaamaan, ja sijoittaa siihen kuvitelmaan kaipaamansa Lopullisen Vastauksen. Ihan sama ku psykedeelikuosien kanssa. Tuntuu siltä, että vastaus on ihan just siinä nurkan takamas venttaamassa, vähän vielä... Aika usein sitä tekee valintoja koska olettaa niiden johtavan täyttymyksen äärehen.


Ainoot täyttyneeltä tuntuneet ihmiset joita oon omin silmin nähny, on ollu kuolleita. Ei siis missään metaforisessa mielessä kuolleita, vaan ihan oikeesti veivinsä heittäneitä, elimistö lakannut toimimasta, ruumiita, konkreettisesti. Ne ruhot on ollu levossa. Eikä siel varmaan oo ollu enää ketään kotona sitä kokemassa.

Niin kauan ku joku on kotona, niin se kaipaa.


Päättelen, et vajavaisuus, kaipuu, on mussa pysyvänä, ja rakastan sitä. Haluan valtavasti, tunnen niin vitunmoista kiimaa kaipuutani kohtaan etten voi ees tajuta.

Tän puitteissa mä voisin varmaan hyvinkin tehdä ihan minkävaanlaisia ratkaisuja, ku ei mua kerran mikään täytä lopullisesti - ei pysähtyminen eikä matkan jatkaminen. Ja kuitenkin, jokin liikkeessä vetää puoleensa. Ja kuitenkin, jokin paikoillaanolossa vetää puoleensa. Kukin toteutuu tavallaan.

Mä oletan kaipuun pysyväksi, ja ihmeelliset perspektiivit ryskyy auki.


Kun mä oletan, ettei mikään muu kuin olemattomuus tyydytä lopullisesti, pysähdyn nauttimaan näyttämölläni parhaillaan esittyvästä ja itseään eteenpäin rustaavasta tarinasta. Kun mä oletan, ettei mikään muu kuin olemattomuus tyydytä lopullisesti, voin vaikka ihan huvikseni ja kiusallani kokeilla todistaa tuota oletustani vääräksi ja liikkua - päätyä ettimään intohimoisesti kaipaamaani täyttymystä kaikkialta, aitojen takaa, sisältä, ulkoota, ylhäältä, alhaalta ja kynnysmaton alta. Ja kyl, jotkut asiat tuntuu täyttävän enemmän ku toiset, mut aina sitä vaan palautuu kaipaamaan, vittu kun mikään ei riitä, ja se vetää käyntiin, ja se on raastavaa autuutta.

Tässä on taas se olemassaolomme paradoksi, että "antaa olla" on sitä, että antaa asioiden kans muuttua, antaa tyytymättömyydenkin olla, antaa kaiken ryöpytä vaan, antaa kaipuun johdattaa ja toisaalta näkee ettei se johda mihinkään, tai että se johtaa ei-mihinkään. Ja Jumala näki, että niin oli hyvä.


Aina jotain muuta. Aina toiseen suuntaan. Vittu me kaivataan sitä täyttymystä, ja luullaan että se ois jossain muualla kuin läpikiitävissä hetkissä.
Rentoutus harjoitus mene lattialle makuulle ja sulje silmäsi, hengitä syviä ja rentouta lihaksia, sekä aseta kurkun ja vatsan päälle kädet. Lepää noin 15minuuttia, jonka jälkeen pieni venyttely niskojen ja raajoja avaukseksi. Pieni hieronta lisänä ei pahaa tee.

http://www.kendohelsinki.org/?sivu=lajit

http://www.zazen.fi/yhteystiedot.htm

http://www.reikisivut.com/jooga/

http://www.reikisivut.com/reikihoito/

KosmosshamaaniZen ja zazenLuonut: KosmosshamaaniPerjantai 12.03.2010 04:24

Mitä zen on?
Zen on henkinen harjoitus, jossa opettajat ovat sukupolvien ajan ohjanneet oppilaita oivaltamaan itse. Sana zen on japaninkielinen muunnos sanskriitin sanasta "dhyana", meditaatio. Zen-meditaatio hiljentää mielen rentoon, luonnolliseen ja äärimmäisen valppaaseen tilaan. Silloin on mahdollista herätä tähän hetkeen ja todellisuuteen. Japaniksi tätä heräämistä kutsutaan nimellä kensho, "nähdä todellinen olemuksensa" tai "nähdä maailma sellaisena kuin se on".

Salaman leimahdus!
Kipinä piikivestä!
Silmänräpäys,
ja se meni jo.
- Mumonkan #21

Hereillä olevaa mieltä verrataan usein täydellisen kirkkaaseen jalokiveen, joka heijastaa virheettömästi kaiken ympärillään olevan tahraantumatta itse. Se on aina läsnä meissä jokaisessa, mutta mielen taukoamaton toimeliaisuus peittää sen.

Suurin osa jokapäiväisestä elämästämme kuluu minän tarpeiden palveluksessa. Kuitenkaan saavutuksemme eivät anna pysyvää tyydytystä. Siksi toivomme tai pelkäämme tulevaisuutta sekä arvioimme menneisyyttä jatkuvasti. Silloin emme ole kokonaan läsnä siinä mitä teemme, emmekä valmiita vastanottamaan todellisuutta sellaisena kuin se on.

Tarvitsemme ajattelua jokapäiväiseen toimintaamme. Surun ja ilon kokeminen ovat luonnollinen osa elämää. Voimme kuitenkin olla takertumatta kuvitelmiin siitä miten asioiden pitäisi olla. Silloin voimme kokea ja toimia koko olemuksellamme tässä ja nyt. Zen-harjoitus on polku tähän vapauteen, myötätuntoon ja viisauteen.

Kenshoon kulminoituva ymmärrys tarvitsee jatkuvaa harjoitusta toteutuakseen oikeana toimintana elämässämme. Opettaja sekä toiset harjoittajat tukevat jokaisen omaa työskentelyä, jossa zen-harjoituksen elementit meditaatio, moraali ja viisaus täydentävät toisiaan.

Mitä zazen on?

copyright Ville Palonen Suurenna klikkaamalla.
Zen-tradition vuosisataisen kokemuksen mukaan meidän on mahdollista olla hereillä tässä ja nyt, selkeällä ja kirkkaalla tavalla. Zazen tarjoaa helpotetut olosuhteet harjoitella sitä. Siinä pyritään keskittymään harjoitukseen ilman katkoksia koko olemuksella; tahdolla, ajatuksilla, keholla, hengityksellä, tunteilla, aisteilla, tietoisuudella...

Zazenissa pidetään huoli hyvästä asennosta, hengityksestä sekä mielen keskittymisestä harjoitukseen. Istua voi erilaisissa risti-istunnoissa, polvillaan tyynyn päällä tai matalalla penkillä taikka tuolilla. Asento on ryhdikäs, rento ja valpas. Zazenissa hengitetään vatsahengitystä ja huomio pidetään harassa, alavatsassa. Keskittymisharjoituksina käytämme hengityksen laskemista, hengityksen tarkkailua, koan-harjoitusta sekä shikantazaa.
Hengityksen laskeminen
Laske hengityksiä yhdestä kymmeneen: ulos-yyksiii, sisään-kaaksiii, ... sisään-kymmeneeen. Ja uudestaan yhdestä kymmeneen. Aina kun alat torkkua tai ajatuksesi harhautuvat muistoihin tai fantasioihin, ainoastaan aloita ykkösestä. Vaikka huomiota kiinnitetään vatsahengitykseen ja asentoon, on laskemiseen keskittyminen tärkeintä. Hengityksen laskemisen voit aloittaa myös opaskirjan (500 kB pdf) perusteella.

Zazenin tarkoitus on ensin kehittää jorikia eli keskittymiskykyä ja henkistä voimaa. Joriki on välttämätöntä harjoituksen syvenemiselle ja laskeminen on ensi alkuun paras harjoitus. Kun harjoitus alkaa sujua ilman katkoksia, keskity syvemmin, koko olemuksellasi.
Hengitykseen keskittyminen
Tässä harjoituksessa keskitytään haraan, alavatsaan, ja ollaan yhtä hengityksen kanssa.
Suurenna klikkaamalla.
copyright Ville Palonen
Koan
Entä sitten kun mieli on hiljentynyt? Mitä minun oikeasti pitäisi tehdä? Kuka minä olen? Mikä tämä todellisuus oikein on? Zazen auttaa keskittymään Suureen Kysymykseen kaikin voimin, koko olemuksella. Silloin oma ratkaisukin on kokonaisvaltainen.

Ensimmäisen koanin ratkaisu on ensimmäinen kosketus todelliseen itseen. Sitä syvennetään yhä uusilla koaneilla läheisessä vuorovaikutuksessa opettajan kanssa. Roshi Bodhin Kjolheden opetuspuhe kuvaa tätä hyvin.

Koan-harjoitus on antautumista Suuren Kysymyksen etsintään. Otteet Flora Courtois'n kirjasta "Valaistuminen" kertovat millaista on kamppailla suuren kysymyksen kanssa ilman tradition ja opettajan tukea. Käännösote "Koan Mu" Zenkei Shibayaman kirjasta "Zen Comments on Mumonkan" kertoo koan-harjoituksesta perinteisessä japanilaisessa luostarissa. Nämä ovat kuvauksia äärimmäisestä harjoitukselle omistautumisesta.
Shikantaza, puhdas istuminen
Shikantaza tarkoittaa "vain istuminen" tai "puhdas istuminen". Siinä ollaan valppaina ja kiinnitetään huomio kaikkeen, eikä mihinkään erityiseen. Shikantaza on vaativa harjoitus, joka tuskin onnistuu ilman vankkaa meditaatiokokemusta ja opettajaa.

Jatkolukemiseksi suosittelemme Philip Kapleaun "Three Pillars of Zen"

Zenin historiaa

Gautama Siddhartha oli intialaisen kuninkaan poika 2500 vuotta sitten. Elettyään suojattua elämää yltäkylläisyydessä, hän havahtui kaiken katoavaisuuteen ja päätti ratkaista inhimillisen kärsimyksen ongelman. Kuuden vuoden äärimmäisen etsinnän jälkeen hän löysi etsimänsä ja häntä ryhdyttiin kutsumaan Buddhaksi. Hänen opetuksensa levisi kaikkialle Aasiaan ja vähitellen syntyi laaja kirjo varsin erilaisia buddhalaisuuden muotoja.
Oivalluksensa jälkeen Buddha ryhtyi opettamaan ja hänen oppilaansa seurasivat häntä. Kerran Buddha kohtasi tiellä miehen joka kysyi:
"Oletko sinä jumala?"
"En ole", vastasi Buddha.
"Oletko sitten Arhat?" (Pyhimys, jumalan inkarnaatio)
"En ole"
"No mikä sinä sitten olet?"
"Olen hereillä"

Sana buddha tarkoittaa kirjaimellisesti hereillä, selkeällä ja kirkkaalla tavalla.

Zen-traditio välittää Buddhan kokemuksen opettajalta oppilaalle, opetuksen ja kirjoitusten ulkopuolella. Opettaja johdattaa oppilaan sellaiseen tilaan, jossa tämä oivaltaa itse. Kirjoituksilla on merkitystä opetuksen apuvälineinä ja kulttuurin välittäjänä. Buddhalaisuuden meditaatiokoulukunnan opetus kulki Intiassa 24 sukupolven ajan kunnes intialainen Bodhidharma toi sen Kiinaan vanhoilla päivillään. (Dhyana (sanskr), chan (kiina), zen (japani), son (korea) = meditaatio)

Bodhidharman jälkeen opettajuus siirtyi vain yhdelle oppilaalle kunnes zenin kuudes kiinalainen patriarkka Hui-Neng jätti jälkeensä useita opettajia. Tänä aikana zen-buddhalainen opetus muutti muotoaan intialaisille tyypillisestä monimuotoisesta ja metafyysisestä esityksestä kiinalaiselle mielenlaadulle sopivaksi yksinkertaiseksi ja käytännölliseksi opetukseksi. Tuolloin zeniin sulautui taolaisia vaikutteita ja alkoi zenin kulta-ajaksi kutsuttu ajanjakso 800-1200 luvun Kiinassa. Tänä aikana elivät tunnetuimmat zen-mestarit, joiden tekemisiä ja opetuksia on kirjattu paljon. Syntyi myös koan-opetusmenetelmä.

Koska zen perustuu opettajan ja oppilaan pitkään suhteeseen, muovautuvat opetuksen muodot väistämättä persoonallisuuksien mukaan. Vasta aika näyttää, kuinka hyväksi jonkin tietyn opettajan tyyli osoittautuu. Suuret opettajat ovat perustaneet omia perimyslinjoja, traditioita tai "taloja" kuten Kiinassa sanottiin. Esimerkkejä näistä ovat Kiinassa alunperin syntyneet rinzai- (lin-chi) ja soto- (tsao-tung) traditiot. Niillä on sama päämäärä ja perusta, mutta hieman erilaiset harjoitusmuodot. Soto painottaa hitaasti kypsyvää ymmärrystä eikä yleensä käytä koan-harjoitusta. Rinzai painottaa kenshokokemuksen merkitystä ja käyttää koan-harjoitusta meditaation intensiteetin lisäämiseksi.

Kiinasta zen kulkeutui mm. Koreaan, Vietnamiin ja Japaniin. Esimerkiksi Japanissa on nykyään (1984) 21 000 temppeliä, 66 luostaria sekä 22 000 pappia. Länsimaihin zen on levinnyt vasta tällä vuosisadalla. Ensimmäiset zen-opettajat muuttivat USA:han ennen toista maailmansotaa. Myöhemmin useat länsimaiset kävivät opiskelemassa zeniä kaukoidässä ja toivat opetuksen mukanaan. Heidän joukossaan oli mm. useita katolisia munkkeja.

Puutarha Nanzen-jin luostarissa
Zen vaikutti kaukoidän taiteisiin kuten runouteen ja maalaustaiteeseen. Zenistä vaikutteita ottaneissa taiteissa näkyy pyrkimys turhan pois jättämiseen. Tämä koskee myös henkilökohtaisia pyyteitä ja tietoisia tavoitteita itse suorituksessa. Esimerkiksi kalligrafian mestari valmistelee välineensä keskittyneesti ja saattaa odottaa liikahtamatta puoli tuntia. Sitten hän tarttuu siveltimeen ja teos syntyy hetkessä.

Japani eli satojen vuosien ajan jatkuvaa sisällissotien aikaa. Samurait eli ammatisotilaat ryhtyivät käyttämään zen-harjoitusta voittaakseen kuolemanpelon sekä pystyäkseen herpaantumattomaan kokonaisvaltaiseen keskittymiseen. Myös hallitsijat ajoittain tukivat zen-buddhalaisuutta samuraiden maailmankatsomuksena. Tästä syntyi yhteys zenin ja japanilaisten kamppailulajien välille.

Aiheesta voi lukea D.T. Suzukin kirjoista (esim. "Zen and Japanese Culture" ), Trevor Leggett:"Zen and the ways", Kenneth Kraft:"Zen, Tradition and Transition" tai Eugen Herrigel:"Zen ja jousella ampumisen taito".

http://www.zazen.fi/hzc.ht..m
Kolmipäinen NAINEN kohtasi vihaisen, dogmaattisen ATEISTIN ja vihaisen, dogmaattisen KRISTITYN

"Mutta tämä asia ON OLEMASSA! Olet hylännyt JEESUKSEN KRISTUKSEN!" huusi vihainen KRISTITTY.
"Sinähän sietäisit joutua LAITOKSEEN, taidat olla HULLU!" raivosi ATEISTI.
"JUMALANPILKKAAJA!" manasi KRISTITTY kuola roiskuen.
"JUMALAA ei OLE OLEMASSA!" karjui ATEISTI.

"Tehän olette molemmat täysiä P TO THE E TO THE DOUBLE-L TO THE E TO THE J TO THE A WITH DOTS!" totesi NAINEN huutelua seurattuaan. "Sorrutte liialliseen ABSOLUUTTISUUTTEEN, turhaan aggressiivisuuteen sekä törppöihin väitteisiin TODELLISUUDESTA."
"Mitä ihmettä tämä NAINEN höpäjää?" kysyivät ATEISTI ja KRISTITTY yhteen ääneen, kavahtaen tämän tajuttuaan parikymmentä senttiä kauemmaksi toisistaan.

"Väite, että jokin ON OLEMASSA on aivan yhtä törppöä kuin väite siitä, että se EI OLE OLEMASSA"

"Siinäs näet, KERETTILÄINEN!" huusi KRISTITTY.
"Etkö tajunnut mitä hän sanoi, sinä USKONNON vanki?" tivasi ATEISTI.

"Turpa kiinni molemmat", totesi kolmipäinen NAINEN ja litistyi KAMPELAKSI.

"Blbllblbl", sanoi KAMPELA polskiessaan hiekkatietä pois.

ATEISTI ja KRISTITTY jäivät seisomaan paikoilleen.

"Tuo NAINEN ei loppujen lopuksi esittänyt kovin kummoisia argumentteja muusta kuin OLEMASSAOLOSTA", pohti KRISTITTY ääneen.
"Jep. Voidaanko vielä dissata toisiamme?" kysyi ATEISTI.
"Joo, mikäs tuossa, vitun DAWKINISTI."
"Tunge RAAMATTU anukseesi, sinä IHMISKESKEINEN KREATIONISTI-PHELLE."

Paikalle saapui ZEN-BUDDHISTI, mutta ketään ei kiinnostanut vittuakaan.

Päivä jatkui.
« Uudemmat - Vanhemmat »