IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Elämänkatsomus ja filosofia
Perustettu
9.3.2005
Tilastot
Käyntejä: 9 455 (1.7.2008 alkaen)
Koko
173 jäsentä
Tyttöjä: 132 (77 %)
Poikia: 41 (23 %)
Keski-ikä
37,7 vuotta
Otos: 109 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 36,7 vuotta
Poikien keski-ikä: 40,6 vuotta

Mitä mieltä olet kasvissyönnistä? Miksi? Oletko kasvissyöjä? Miksi/miksi et?

« Edellinen sivu
  • emmyleemmyle[#1] 6. toukokuuta 2012 16:11:30

    Itseäni ärsyttää suuresti se, että täällä pienellä paikkakunnalla kasvissyöjiä haukutaan. En tajua syytä tähän. Ja kuitenkaan kukaan näistä haukkujista ei osaa perustella mielipidettään. Mikä ihmisiä vaivaa? Miksi toisia pitää tuomita jonkin tuollaisen asian takia?
  • 33881353388135[#2] 6. toukokuuta 2012 16:23:40

    Ymmärrän hyvin kasvissyöjiä, mutta en sellaisia jotka kieltäytyvät kylmästi _ihan kaikesta_ . Esimerkiksi meidän kotitalouden ryhmässä tytöt on sellasia "Ihq hyi helvetti siis en kyl todellakaa syö jotain lihaa miettikää ny vähän kaikki" . Mun mielestä kaikki saa olla sellasia ku ne on. Voihan veget saada muustakin proteiinia kuin lihasta. Jos on sellanen kasvissyöjä että kieltäytyy kaikista eläintuotteista, niin en sitten tiiä .. :o jotkutha ei syö edes kananmunia tai juo maitoa.
  • monroemonroe[#3] 6. toukokuuta 2012 16:44:03

    Jos siihen on oikeesti syy, että on kasvissyöjä, ni ok. Mut jos se on sellasta "on hienoo olla kasvissyöjä", ni..... Ite en alkais kasvissyöjäks, koska tykkään lihasta ja niitä eläimiä tapetaan kuitenki vaik mä lopettaisin niitten syönnin. Kaikki ei kuitenkaa ikinä tuu lopettaa sitä, ni ei se vaikuta. Sitäpaitsi jotkut raukat tienaa elantonsa lihan myynnillä. Jossei ne tekis sitä, ni ne tunkis "tavallisiin" työpaikkoihin ja sit työttömyystilanne ois viel huonompi!
  • 32496553249655[#4] 6. toukokuuta 2012 23:29:33

    Mulle on iha vitun sama onko ihmine kasvisyöjä vai ei :DD itte syön LIHHAAA!!!!
  • SorinSorin[#5] 7. toukokuuta 2012 02:59:27

    Lihansyöntihän edistää rasittaa luontoa ja edistää ilmastonmuutosta niin kasvissyönti on hyvä asia oli syy sille mikä tahansa. Lihansyöjille varmaan tulee huono omatunto kun omalle lihansyönnille ei ole perusteena kuin omat mieltymykset. Siksi suhtautuvat varmaan niin negatiivisesti kasvissyöntiin.

    Mitä kasvissyöjän proteiineihin tulee, niin lienee kasvissyöjän oma asia huolehtia omista proteiinejen ja ravinteiden saannista. Jos joku on huolissaan jonkun lähimmäisen ravinnon saannista niin oppaita on olemassa.

    Mut sit tää "kaikki ei kuitenkaa ikinä tuu lopettaa sitä, ni ei se vaikuta" niin tottakai se vaikuttaa. Ei pidä kuvitella niin et yhen ihmisen pitäs pelastaa koko maailmaa, vaan kukin ihminen tekee sen mihin kykenee. Kyl varmaa silläki ois väliä et raiskattaisko sut yks vai kaks kertaa. Siis tää on vaan suhteellista. Siihen nähden miten suuri lihabisnes on, niin yhden ihmisen panos tuntuu pieneltä, mutta sillä panoksella on väliä ja enempää ei yhdeltä ihmiseltä voi odottaakkaan.

    Ja mitä työpaikkoihin tulee, niin pitkällä tähtäimellä tapahtuu aina niin, että jos jotkut työt loppuu, niin ihmiset hakeutuu toisenlaisiin töihin. Esimerkiksi se, että tehtaat on siirretty kiinaan on vieny monia työpaikkoja, mut sit ihmiset on keksineet muuta tekemistä ja on syntyny uusia työpaikkoja. Se oikeestaan kehittää yhteiskuntaa eteenpäin.

    Itse olen siis ollut 3 vuotta kasvissyöjä eettisistä ja ekologisista syistä, mutta sitten palasin lihansyöjäksi koska halusin kokeilla atkinssin dieettiä. Enkä vaan ole jaksanut motivoida itseäni palaamaan kasvissyöjäksi, koska tuntuu vaan niin helpommalta olla sekasyöjä. Varsinki kun koitan edelleen syödä vähän enemmän proteiineja ja vähän vähemmän hiilareita.
  • worawora[#6] 7. toukokuuta 2012 12:31:08

    Edellisen raiskausvertaus ftw.

    Lihansyönti on just jees. ei muuta. t. kasvissyöjä
  • ISUKKIISUKKI[#7] 7. toukokuuta 2012 17:41:05

    ne jotka tykkää pupuruuast nii syökööt sitä itte vedän lihaa! ei se maailma yhtää paremmaks mee jos ihmiset lopettais lihan syönnin
  • okjaaokokjaaok[#8] 7. toukokuuta 2012 19:46:19

    Oon kasvissyöjä ja saan kuulla varsinkin koulussa sitä, kunika sairas oon ja kuinka kasvissyönti on vähän niinku anoreksia. En jaksa enää edes perustella paskanpuhujille mun periaatteita, ajatelkoot mitä tahansa, mutta mä en vaan syö lihaa.

    Mulla eniten vaikuttaa se lihan tuotantotapa. Mun mielestä eläin ei sais kärsii sen takia et ihminen olis tyytyväinen ja se et en syö lihaa, on mun tapa ilmaista mielipide tästä asiasta, nälkä lähtee kasvisruoalakin, ja lisäks kasvisruoka on oikesti ihan älyttömän hyvää, kunhan vaan sen tekee oikein, ja uskaltaa kokeilla muitaki juttuja ku vaan perus porkkania ja perunoita. Se ei todellakaa oo pelkkää pupunruokaa, vaan monipuolista ja tosi täyttävää.

    Ja no, en edes tykkää lihasta. Tosin kalaa syön aina välillä.

    Vegaanina mä en pystyis oleen, vaikkakin jos vaan on mahdollisuus, niin valitsen mielummin sen täysin vegaanisen vaihtoehdon. Siihen tosin liittyy niin paljon muutakin, en oo ihan hirveesti tutustunu.

    Kannattaa joskus valita se kasvisruoka vaihtoehto. Se, että kasvissyöjiä ns. haukutaan, johtuu ennakkoluuloista, niinku muukin haukkuminen.
  • SorinSorin[#9] 7. toukokuuta 2012 20:47:51

    "ne jotka tykkää pupuruuast nii syökööt sitä itte vedän lihaa! ei se maailma yhtää paremmaks mee jos ihmiset lopettais lihan syönnin"

    Tää ois ihan asiallinen kommentti jos tähän ois vaan kirjotettu "ne jotka tykkää nii syökäät sitä itte vedän lihaa"

    Tollaset termit kuten "pupuruuast" on vaa tyhmii ja osottaa ettei kirjottaja tiiä oikein mitään kasvissyönnistä saati pupuista eikä hänellä ole mitään kunnioitusta niitä kohtaan jotka ovat valinneet toisin kuin itse.

    Ja niin mitä vaikutusta sitten tällä valinnalla onkaan maailmaan:
    Vähemmän eläimiä tehotuotannossa => vähemmän eläinten kärsimystä
    Vähemmän eläimiä tuotannossa => vähemmän ilmaston kuormitusta
  • ISUKKIISUKKI[#10] 7. toukokuuta 2012 23:39:02

    Sorin kirjoitti 7.5.2012 17:47: "ne jotka tykkää pupuruuast nii syökööt sitä itte vedän lihaa! ei se maailma yhtää paremmaks mee jos ihmiset lopettais lihan syönnin"

    Tää ois ihan asiallinen kommentti jos tähän ois vaan kirjotettu "ne jotka tykkää nii syökäät sitä itte vedän lihaa"

    Tollaset termit kuten "pupuruuast" on vaa tyhmii ja osottaa ettei kirjottaja tiiä oikein mitään kasvissyönnistä saati pupuista eikä hänellä ole mitään kunnioitusta niitä kohtaan jotka ovat valinneet toisin kuin itse.

    Ja niin mitä vaikutusta sitten tällä valinnalla onkaan maailmaan:
    Vähemmän eläimiä tehotuotannossa => vähemmän eläinten kärsimystä
    Vähemmän eläimiä tuotannossa => vähemmän ilmaston kuormitusta
    no onneks meillä on nämä kasvis syöjät jotka pitää huolta ilmastosta
  • 33872253387225[#11] 7. toukokuuta 2012 23:39:53

    Ite oon seka syöjä, mutta en oikeen välitä lihasta. Jos haluisin, voisin lopettaa lihan syönnin lähes kokonaan. Mutta jos on kasvissyöjä, pitäisi myös tietenkin välittää myös siitä, onko kasvikset kasvatettu jossain muualla, kuin luomu maatilalla. Nää seikat on kanssa tosi tärkeitä jos haluaa vähentää luonnon kuormitusta.

    Ja mitä niihin kiusaamisiin tulee, ne johtuu silkasta ennakkoluulosta, koska monet kuvittelee, että se joka on kasvissyöjä, on kamala anoreetikko joka syö vain salaatin- lehtiä ja porkkanaa. Tämän kuvan antaa monesti eri julkisuuden henkilöt jotka sairastaa anoreksiaa tai ovat vain muuten langan laihoja. Ihmisiä on helppo manipuloida tälläisillä mielikuvitelmilla :D . Ite tosin uskon, että epäluulot katoaa viimeistään silloin, kun joku läheinen (esim. kaveri,tyttö-/poikaystävä tai sukulainen) alkaa kasvissyöjäksi, huomaa, että kasvissyöjien ravinto on todella monipuolista ja että jääkaapista löytyy porkkanoitten sijaan esim. soijaa,tofua,sieniä,kirsikka ananaksia ja monia muita terveellisiä, mutta ravintoaineita sisältäviä eineitä.
  • SorinSorin[#12] 8. toukokuuta 2012 00:11:08

    Akuroku oot kyllä oikeessa :) mut tosta et kiinnittää huomita mistä ne kasvikset tulee on taas toinen askel. Ei pidä itelleen asettaa liikaa haasteita. Vaan sen verran kerrallaan että niistä selviää. Kasvissyöjäksi rupeeminen voi olla haaste itessään. Mutta sekasyöjälle kyl vois olla kans haaste siinä et kattois missä se ruoka on tuotettu ja miten :) Mut nii tääki on siitä vaikee et esim talvella on parempi tuoda espanjasta tomaatteja kun kasvattaa niitä suomessa kasvihuoneissa. Hinta on halvempi ja ympäristöllekki parempi.
  • 33872253387225[#13] 8. toukokuuta 2012 00:23:19

    Pisteet sulle mutta :D totta se on, että sekasyöjän ja lihansyöjänkin täytyy katsoa mistä tuote tulee. Mutta tarkotin sitä että kunha se ei oo mikää suuren tehtaan tuote :'D ja siis ite tykkään ostaa esim säilykkeeks esim. suomalaista kurkkua :'D ja sipulia. kunhan se on terveellistä eikä oo käytetty kemikaaleja, koska ne on haitaks luonnolle mut myös ihmisen keholle~~
  • mandikomandiko[#14] 8. toukokuuta 2012 20:35:53

    2 vuotta kasvisruokaa.
    Uskon siihen ettei eläimet ole tarkotettu ihmisten ruoaksi/vaatetukseksi/viihdykkeeksi. Entinen poikaystävä oli täysin vegaani ja sen ruokavalio oli kyllä huomattavasti terveellisempi ja monipuolisempi kuin useamman sekasyöjän
  • JennagrauhJennagrauh[#15] 8. toukokuuta 2012 23:06:38

    Suurinpiirtein 12 vuotta kasvissyöjänä, ja täysin elossa ja terveenä kaikin puolin!:)

    Tosiaan, ärsyttää nuo ihmisten ennakkoluulot kasvissyönnistä, että se just sitä "pupunruokaa", porkkanii, salaattii ja ollaan anorektikon partaalla jne. Mutta tosiaan, jos ei ole vegaani ni ruoka-aineksien kirjo on loppujen lopuks laaja.
    Mm. soijasta saa lähestulkoon yhtä paljon proteiinia kuin lihasta, ja sulaakin vielä paremmin vatsassa. Itse käytän paljon soijaa lihan korvikkeena, soijamakaronilaatikkoa, soijakastiketta, soija(liha)pullia jne. Mausteita tarvitaan enemmän kuin liharuuissa, koska soija imee niitä mausteita, mutta muuten on ihan yhtä syömäkelposta:)

    Olen pescovegetaristi, jolloin syön kaikkea muuta paitsi punaista ja vaaleata lihaa. Kalaa syön enemmän kuin mielelläni, riippuen kalasta tosin:) Ihmiset tosiaan vois tutustuu enemmän kasvissyöntiin ennenko alkaa arvostelemaan ihmisiä. Opettelisivat faktoja, eivätkä vaan uskoisi julkkiksilta ja sarjakuvista saatuun "pupunruoka"-malliin. Ja vaikka olisikin vegaani, kasviksia ja vihanneksia on lukemattomia terveellisiä, mm. linssejä, parsaa, pähkinöitä jne jotka eivät ole eläinkunnan tuotosta.
  • Lycan86Lycan86[#16] 9. toukokuuta 2012 03:50:48

    Jokainen tekee oman valinnan omien tietojen ja kokemuksien perusteella, omasta mielestä en puutu asiaan millään tavalla, mutta yritän sopeutua tilanteeseen jos kutsun vieraita kylään syömään, tai ylipäätään lähden mukaan syömään heidän seurassa.

    Itteä vaan ärsyttää jos yritetään puhua toista ympäri muuttamaan toisen ruokavaliota vegaaniks, jos joku yrittää sitä minulle, korvat menee umpeen suoraan, en edes kuuntele mitää argumentteja, olen kuunnellut niitä jo aika monta ja mikään ei ole saanut muuttamaan mielipidettä. Kuten olen sanonut, itse kunnioitan muiden valinnat ja vaan pyydän että muut kunnioittaa oman valinnan myös.
  • DarviDarvi[#17] 9. toukokuuta 2012 07:23:43

    DESTABILISE kirjoitti 6.5.2012 13:11: Itseäni ärsyttää suuresti se, että täällä pienellä paikkakunnalla kasvissyöjiä haukutaan. En tajua syytä tähän. Ja kuitenkaan kukaan näistä haukkujista ei osaa perustella mielipidettään. Mikä ihmisiä vaivaa? Miksi toisia pitää tuomita jonkin tuollaisen asian takia?


    Eiköhän se johdu pitkälti siitä, että suuri osa kasvissyöjistä tai erityisesti niistä, jotka mainostavat omaa kasvissyöntiään ovat kusipäitä. Tässäkin keskustelussa tulee ilmi pari tapausta, joiden kasvissyönti on vain yritys esiintyä parempana ihmisenä ja siten päästä sortamaan muita.
  • DarviDarvi[#18] 9. toukokuuta 2012 07:30:00

    Mitä enemmän on tekemisissä "kasvissyöjien" kanssa, niin sitä enempi toivoo heille samaa kohtaloa kuin oikeillekin kasvissyöjille eli pääsyä lihansyöjän mahaan. Kasvissyöjillä on pienet ja yksinkertaiset aivot.
  • ISUKKIISUKKI[#19] 9. toukokuuta 2012 10:21:56

    Darvi kirjoitti 9.5.2012 04:23:
    DESTABILISE kirjoitti 6.5.2012 13:11: Itseäni ärsyttää suuresti se, että täällä pienellä paikkakunnalla kasvissyöjiä haukutaan. En tajua syytä tähän. Ja kuitenkaan kukaan näistä haukkujista ei osaa perustella mielipidettään. Mikä ihmisiä vaivaa? Miksi toisia pitää tuomita jonkin tuollaisen asian takia?


    Eiköhän se johdu pitkälti siitä, että suuri osa kasvissyöjistä tai erityisesti niistä, jotka mainostavat omaa kasvissyöntiään ovat kusipäitä. Tässäkin keskustelussa tulee ilmi pari tapausta, joiden kasvissyönti on vain yritys esiintyä parempana ihmisenä ja siten päästä sortamaan muita.
    samaa mieltä!
  • SorinSorin[#20] 9. toukokuuta 2012 11:23:13

    Darvi ihmettelen mistä sinulle on tällanen mielikuva tullut. Mutta ehkä kokemuksesi kasvissyöjistä pohjautuu niihin, jotka ovat kaikista kovimpaan äänessä ja joille kasvissyönti on statussymboli. Kasvissyönti voi muuten olla statussymboli siitäkin huolimatta, että taustalla olisi muitakin syitä. Ihminen kun etsii lisäarvoa teoilleen. Mutta sinällään luulisi sinun juuri ymmärtävän, koska olet kyllä kaikista provosoivin asiasisältöinen keskustelija, jonka tiedän.
« Edellinen sivu