IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Harrastukset
Perustettu
31.3.2005
Tilastot
Käyntejä: 13 869 (1.7.2008 alkaen)
Kommentteja: 11
Koko
957 jäsentä
Tyttöjä: 788 (83 %)
Poikia: 169 (17 %)
Sijoitus koon mukaan: 558
Keski-ikä
33,8 vuotta
Otos: 562 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 33,5 vuotta
Poikien keski-ikä: 35,3 vuotta

Missä harjoitellaan laulamista?

  • 35450843545084[#1] 26. huhtikuuta 2016 10:09:40

    Itse harjoittelen kotona peitossa, koska asun kerrostalossa. Nauhoitan kännykällä. Tietenkin sen laatu on huono. Mutta mulla ei mikään parempi vaihtoehto.
  • IsthariumIstharium[#2] 29. huhtikuuta 2016 11:12:41

    Jos on auto, niin se on oiva paikka. Musiikkiopistoista voi kysyä opetushuoneita vuokralle(tosin, en tiedä täytyykö olla oppilas tj.). Myöskin bänditreeniksiltä kannattaa kysyä jotain kertamaksu- tai kuukausisysteemiä, joilla saada oma tila harjoitteluun. Köyhät muusikot saattavat tehdä kompromisseja helposti vuokran helpottamiseksi.

    Laulun äänittämiseen tarvittavat ihan ok laitteet saa alle 100 eurolla ja äänittää jollain ilmaisohjelmalla tietokoneella. Jos ammattilaispuolelle menee, niin rahallisesti taivas on vain rajana siinä, miten paljon siihen viitsii investoida. Vaatii hieman opettelua se laitteiden käyttö ja konkkamikkien kanssa täytyy olla varovainen, mutta ne antaa parhaimman kuvan omasta laulusoundista ja kuulet oman äänesi paremmalla laadulla ilman rätinää tai efektiä. Lisäksi voit äänittää jonkun kappaleen päälle omat laulut ja kuunnella miten se onnistuu.

    Ja eiköhän kerrostalossa saa harjoitella, kunhan ei hiljaisuuden aikaan ala ulisemaan.
  • 35450843545084[#3] 29. huhtikuuta 2016 12:41:54

    Kiitos vastauksesta :) Ei ole ammattia, mutta mä säästän kovasti rahoja(En voi saada opintotukia eikä vanhemmilla ole riittävä raha). Joo valitettavasti ilman rahaa ei voi harrastaa mikään :/
    En tiedä kuulisiko joku kerrostalossa, onneksi minä itse olen heikko eikä pysty tehdä iso ääni. Harjoitteluaika on päivällä n. klo 14-16.
  • IsthariumIstharium[#4] 29. huhtikuuta 2016 14:45:48

    Shure NT1-A on varsin hyvä kondensaattorimikrofoni ja on ilmeisesti tarkoitettu nimenomaan laulun äänittämiseen(allekirjoittanut käyttää kotistudiossa tätä kyseistä konkkaa). Hintahaarukka tässä setissä menee siinä 200-300e välillä. Halvempiakin löytyy esim. T-bone-sarjasta, jotka liikkuu alle 100 paikkeilla, mutta niiden kestävyys ja laatu voi sitten olla hyvin vaihtelevaa.
    Edullisempia ja hyviä laulumikrofoneja löytyy, kuten Shuren SM58 dynaaminen mikki, joka on maailmanlaajuisesti yksi parhaita laulumikrofoneja keikka- ja treenikäyttöön. Se on vielä sen verran kestävä, että sillä saa hakattua vaikka naulan seinään.

    Sen lisäksi äänikortti, jossa on phantom-virta olemassa konkkamikrofonille ja tietokone jolla äänittää + ohjelma ja plugarit.

    Jos laulu vetää kovasti puoleensa ja haluat äänestäsi hyvän kuvan, kannattaa hommata laitteistoa, joka on hyvä ja toimiva. Näissä hommissa tavarat, jotka jättää jäljen puolitiehen vaikeuttaa asioita aivan suunnattomasti. Mitä helpommalla pääset, sen parempaa jälkeä äänityksistä ja äänestäsi saat. Ja hyvät tavarat liikkuu käytettynä hyvin, joten saat ne myöhemmin tarvittaessa kaupaksi eteenpäin.
  • 35450843545084[#5] 29. huhtikuuta 2016 16:08:27

    Niin hienoa neuvoa.. Kiitoksia :) Mun kotona on mikrofoni, mutta en ottanut mukaan kun tulen Suomeen :/ Ehkä voin pyytää äidiltä lähettää sen vaikka myöhemmin
  • 33729103372910[#6] 29. huhtikuuta 2016 16:54:38

    Itse harjoittelen ihan kotona miten lystää :D teitenki fiksuun aikaan etten keskellä yötä lauleskele lujaa. Naapureille olen sanonut, että saattaa kuulua laulua ja muuta möykkää minun kämpästä, mutta siinä vaiheessa pitää tulla sanomaan kun häiritsee. Kukaan ei ole vielä tullut sanomaan.