tahtoo assyille heti nyt! Melkein kuolen ku nakertaa oikee urakalla :cc Lohdutan itseäni sillä, että kyllä ne winter assemblytkii siel nopeesti tulee ja hyvää kannattaa ottaa cc: Sinne on sitte päästävä päätin sen just :DD mutta nyt pitänee vaan tyytyy fiilistelmään AssemblyTV:een kautta :3
Ei päässy mun kuva screenille, ei. No, ei se ihmekään, loppujen lopuksi se tausta oli melko halvasti kyhätty. Hahmot ja idea toimi mutta tausta oli liian työläs. Harkitsen piirrustelutyylin muuttamista ensi vuodeksi, nykyään erotun liikaa joukosta ja se syö suosiota.
Jalat on ihan kuivat kun on talsittu pitkin poikin kengät jalassa. Mutta oli ihan hauskaa vaikka nyt väsykiukututtaakin. Eiköhän se mene ohi kun pääsee katsomaan compoja ja masentavan makeita graffaentryjä. 4k oli kova viime yönä eikä oldschoolikaan mikään hissukka ollut, vaikka niitä olikin vain kaksi. Istuttiin isolla lössillä yläkatsomossa ja naurettiin - joku nitisytti penkkiä takana ja kun nämä huomasivat että kritisoitiin, sitä nitinää alko kuulumaan jokapuolelta ja ihan tahallisesti. Kun vilkaisin selkäni taakse, huomasin että näitä nitisyttelijöitä nauratti ihan yhtä paljon kuin meitäkin.
Onkohan assyilla kukaan koskaan pahalla tuulella? Tai itse en ole ainakaan huomannut. Ihmiset on rentoja ja sosiaalisia, ainoat jotka stressaavat jostakin, ovat henkilökunnasta tai tyttöjen vessassa meikkaamassa. Niin ja tietty ne jotka tekevät produaan viimeiseen sekuntiin asti.
Mies on varma ettei tänä vuonna päästä palkinnoille. En tiiä, voi ollakki. Mutta onko se nyt sitten pääasia?
Olisi ollut jännä nähdä se oma kuva taas screenillä vaikka ihan totta puhuakseni se pelotti koska kaikki virheet on silloin paljon suurempia. Ehkä ensi vuonna taas, jollain vähemmän mahdottomalla ajatuksella.
Mutta enivei semmoisella kuvalla, joka ei ole mikään tyttöihkutus niinkuin esimerkiksi kuva jossa on pörheä nalle, kädestä pitämistä, sydän ja tai hali.
En tosissani uskonut että koskaan saisin sen valmiiksi.
Siksi epäilenkin että se on vielä keskeneräinen mutta ehkä aivoni eivät sitä vaan tajua.
Voisin tehdä väritarkistuksen ukon koneella mutta se kuitenkin tarkottaisi sitä, että pirskeles niitä värejä pitäisi korjailla ja sitten itkettää.
Tulipa tuossa retroiltua pari päivää sitten ja siinä samalla koin valaistumisen: Modernit pelintekijät eivät osaa koodata.
Monet muistavat Pac-Manin ja Donkey Kongin kaltaiset legendat. Nämä molemmat aikoinaan käännettiin myös VIC-20 alustalle ja edustivat kokolailla aikansa huippua peleissä. Koneesta puristettiin kaikki tehot irti noiden pikselien siirtelyä vasten.
Vuonna 2003 demogrouppi PWP todisti kuitenkin mihin kaikkeen wanha matolaatikko pystyykään tuodessaan Assemblyille Robotic Liberation nimeä kantavan oldschool demon(http://www.youtube.com/watch?v=2SdGkkp1aq8). VIC-20 pyörittelee koko ruudun animaatiota, musiikkia sekä puhesyntetisaattoria oikein mallikkaasti. Tämä kaikki 16 kilotavussa. Niille joille tietokoneiden tilayksiköt eivät ole tuttuja, tyhjä Officen Word dokumentti on yleensä yli 20 kilotavua suuri.
Samana vuonna PC puolella 64 kilotavuisten sarja koki järkytyksen AND-ryhmittymän tarjoillessa kylmää kyytiä kanssakilpailijoilleen Zoom3-demollaan(http://www.youtube.com/watch?v=z-_qkJJibi4). Sarjassa missä totuttu standardi on ollut hieman yksinkertaisia 3d-primitiivien pyörittelyä, plasmarotaatiota ja madonreikäefektiä, AND tyhjäsi pajatson heittämällä reaaliaikaisesti valaistua, teksturoitua 3d-ympäristöä, 16 kanavan musiikkia, kaupallisten puhesyntetisaattorien kanssa kilpailukykyinen syna ja T&L-transformia. Kaikki tämä oli pakattu sarjan vaatimaan 64 kilotavun rajaan, joka teki videon demosta pienemmän kuin useimpien työpöydän taustakuva.
Tähän pystyttiin jo 2003, kun näytönohjaimen vakiokomentoja käytettiin kunnolla hyödyksi.
Noh, tämä sai unkarilaisen Conspiracy-demogruupin innostumaan. Seuraavan vuoden 64 kilotavuisten sarjan voiton korjasikin The Prophecy-demo(http://www.youtube.com/watch?v=Tt1pswNxmjo). Siinä missä jo Zoom3 oli uskomaton pakkauksen taidonnäyte, The Prophecy heittikin katsojien silmille 8 minuuttisen lyhytanimaation apokalyptisissä teemoissa.
Ja yhä alle 64 kilotavun.
Hieman lähemmäs peliteollisuuden taantumaa mennäkseni, muistellaanpa useamman vuoden takaista 3d räiskintää nimeltään Kkrieger(http://www.theprodukkt.com/kkrieger#22). Quake3sta ulkonäkönsä puolesta muistuttava Kkrieger eroaa hitusen: Siinä missä Quake3 pysyy juuri ja juuri CDllä, Kkrieger on kokonaisuudessaan 96 kilotavua suuri.
Joten muiden ylistäessä Crysiksen ulkonäköä ja muita moderneja pelejä, naureskelen tilavaatimuksille ja ihmettelen vain, mitä hemmettiä nämä idiootit oikein tekevät. Kaikki kolme jälkimmäistä esimerkkiä vievät vähemmän tilaa koneelta kuin yksikään digikameralla otettu valokuva. Crysis taitaa vaatia liki kahdeksan gigaa asennustilaa PCllä.
Sitä odotellessa, että ideat koneiden tehostamiseksi loppuvat jossain vaiheessa, jolloin koodia pitäisi taas alkaa opetella kirjoittamaan.
Otsassani jöpöttää koreasti maamerkki, kun wacomini idiotismivärinään selvisi syy. Uusi näyttö is needed urgently. HIENOA. Assemblyihin on reilu viikko ja kuva vaatii työtä, joten pitäisi jostain yskäistä pari satasta ja vielä kantaa retuuttaa kotiin uusi näytönperkele.
Voi miten siistiä.
Onneksi saan värinän minimoitua jos painan paljaat varpaani koneen sivustaa vasten.
Talk about performance art.
Voi jumalauta. Miten aina pari viikkoa ennen Assyja tää kone keksii jonkun lisähaasteen.
Ihan ku joku Selviytyjiin kehitetty uus mahtava juonenkäänne joka kääntää pelin täysin ympäri.
Mutta meillä on uusi ihana patja, joka ainakin helpottaa tuskaa nukkuessa. Kun nyt sen saisi kaivettua esiin kaiken tuon pyykkivuoren alta.
Mun kuvassa on paljon kaikkii pikku yksityiskohtia joita ei sitten näe välttis kun kuva on valmis. Pyydettiin sitten laittamaan kaikki etiketit yhteen jotta niitä voi ihastella. Ne suttusimmat x pikseliä isot mytyt jäi pois mutta onpahan jotain.
Koska etiketit ja muu tunnistettavuus on pahasta ja tekijänoikeus, piti sitten keksiä uusia.
Aika ihmeellisiä olen keksinyt vaikka ne on tosiaan x pikselin kokoisia.
Kuva siis koostuu siitä, että siellä möyrii zombunneheja apteekin hyllyn välissä ja nämä sitten täyttävät hyllyjä. Vasen hylly on jo täynnä ja oikea ei niinkään, mutta kyllähän noita kertyy tässä ajan mittaan. En varmaan toista kollaasia tee koska: hajotus.
Mitä hittoo tää sama pinkin biisi kolmatta kertaa ei voi kestää.
Kuvasta muuten löytyy sitten sellaisia zombunneh-klassikoita kuten:
1) moottorisaha
2) katastrofeille tarpeellinen pullovesi (jug)
3) tulitikkuja (jotka ei toimi kun pitäisi tietty ja joita otetaan vaan yksi aski 20 ihmiselle)
4) Ensiapupaketti tulitikkujen vieressä (duh)
5) Zombies for dummies (josta tulee kyllä Zombies for idiots koska: tekijänoikeus)
Ja muuta kaikkee.