Uusimmat blogimerkinnät

Rooma - Italia <3 13-17.4.2008Perjantai 18.04.2008 15:47

Nyt on sit käyty sieläkin saapas maassa. :) Kiva reissu oli! Aurinko paistoo ja oli lämmintä!<33 aiva ku kesä suomes. Sielä paikalliset käveli toppatakit vaan päällä,ku oli vissiin kylymä. :D

SU: lähdimmä 00.00 Koululta kohti Kristiinankapunkia, josta Maarit hypääs kyytiin. Tulipa nähtyä senki miäs. Ei olisi uskonu jot sil o sellaanen miäs.. :S Forssas pysähdyttiin Autokeitaalla syömään ja vessaan. Tulipa "ajettua" ekaa kertaa 2-tietä. oli kyl mettäänen väli! kyl mää mielummin 3-tietä ja moottoritietä hesaan meen. :P
Lentokentällä olimma joskus 6 aikoohi. siel ei ollu viel kauheesti porukkaa ja turvatarkastukset meni nopeesti ohitte. :) Roomaan päästyämme saimma odottaa yli tunnin meidän linja-autoa ja kuskia joka nouti meidät. oli vähä sekaasi paikat. emmä tietenkää näyttäneet turisteilta ku ovenedessä istuskeli ja seiso semmonen 40 hengen ryhmä joka puhu jotaa sian saksaa. xD Linja-autolla ajoimme n. puolituntia kestävän matkan Roomaan. Sielä kiertelimme oppaan opastukeseella eripaikkoja ja saimme alkukatsauksen kaupungista ja katukauppiaista! jouduimme heti niiden ashdistelijoiden kohteeksi Piazza Navonan aukiollta/torilla. ne tuli vääntää jotaa ranneketta sormee ja siit olis pitäny maksaa 10e !! :O :S joo sen sai unohtaa ku eij 50snt kelevanny. hyjj:S
Sieltä meninne hotelliin ja saimme ensimmäisen vaikutelman hotellista. Meidän huone ei ollut niin paha kuin luulimme. Vessa oli tosin pieni ja suihku med lorinapöntöllä ja risasella peilillä. Kyllä siellä yönsä nukkui.
Kävimme ekana pv:nä vähä tsillailees kadulla flikkojen kaas. siis mä,malla,sara,heidi ja laura. käytiin mäkkäris syömäs. oli aika lailla samanlaasta ku meil tääl. hyvää siis :P Sara ja heidi ei jaksanu kiertää samalla lailla ku mä ,malla ja laura. käytiin jossaa kuppilassa muutamalla ja sit hotellille ja Ilta vietettiin hotellilla ja muutaman Breezeri kera, jotka ostettiin kaupasta. masko vaa jotaa 1,60 pullo!! :D

MA: lähettiin liikellee joskus 9 aikaa aamulla kävelle kohti Colosseumia ja Forum Romanumia. nähä nähtävyydet käytiit kiertämässä ja tutkailemassa. Oli kieltämättä aika siistiä. varsinkin Colosseumilla Forumun romanun meni vähä oli, ei ollut niin kiinnostava. Onneksi saimme liikkua vapaasti siellä. Toisin kun pongattu Teuvalaisten ryhmä. xD Siellä ne kulkivat kiltisti muiden mukana. :D
Forumilta lähdettyä lähdimme porukalla Munkin mukaan ja kiertelimme erilaiseen kaupungin osaan Trastevereen. Sieltä tullessa söimme eräässä ravintolassa pizzaa ja joimme viinipullon. Tytsyt oli hiukka väsysksis ja kikatimme koko ruokailun ajan * osaamme käyttäytyä* :D mut hauskaa oli ;P pääasia. Sinä päivänä tuli KÄVELTYÄ!!! jalat ihan muusina kun takasi pääsimme. Vasta joskus 10 aikaan olimme hotellilla. Eli yli 12h matkassa ja kävellen!

TI: lähdimme aamulla liikkelle 9 aikaa metsästäen lippuautomaattia mistä sai linkkalippuja ja etsien linkkari jolla päästiin Suomen instituuttiin toiselle puolelle kaupunkin. Sieltä oli todella hienot näkymät Roomaan. Eksyimme Mian ja Mallan kanssa porukasta ja menimme omia aikojamme kaupunkiin takasi. kävimme shoppailemassa Terminissä eli keskusasemalla,mutta ei oikein löytynyt mitään. Illalla lähdimme MArian ja Lauran kanssa Fontana Di Treviin. Menimme metrolla sinne. matkalla törmäsimme ruotsalaisiin ja ja luultavasti italialaisiin pojkiin, jotka kuvasivat meitä iha himona xD Suihkulähde oli todella kaunis. Varsinkin pimeällä ja valaistuna. Söimme lähteen lähellä olevassa ravintolassa. Soimme pastaa pekonia..? Oli TODELLA hyvää!<3 :)
Meidän oli tarkoitus mennä baariin,mutta emme jaksaneetkaan mennä. Otimme taksin hotellil. huhhuh sitä kyytiä. jotaa 80-100km/h semmosella mukulakivi kadulla ja vasta viimetipas jarrutti valoihin. ja muutenkin se ajokulttuuuri sielä. koko ajan kuuli tööttien soivan.Sielä ei olult mitää parkkeeraus sääntöjä. pysty jättää auto mihin vaan ja laittaa hätävilkut päälle :D Joskus näki semmosiakin parkkeerasu sumppuja,ETTÄ! ;D

KE: Lähdimme tääs 9 aikoihin liikkeelle ja menimmme metrolla Vatiikaaniin päin ja pyhän pietarin kirkkoon. Siellä kiertelmille aikamme. mallan kanssa käytiin shoppailemessa kävelymatkalla nähdyissä liikkeissä. :) Sitten lähdimme: munkki,ansku,laura,malla,minä,heidi ja niko paikallisjunalla kohti merenrantaa. Se oli ihan erilainen paikka! oikeen rantalomaalueen näköinen paikka. oli todella hienoa. keräilimme simpukoita. Lopulta mina ja munkki uskaltauduimme uimaankin!! :) Oli siistiä! :) VAihdoimme bikinit siinä rannalla aitaa vasten ja vähä kaverit piti paitoja edessämme. Jotkut turisti otti meistä kuviakin kun uimme ;D ei se niin kylää ollut ku ajatteli. Kuivattelimme ja menimme hienoon ravintolaan syömään. Otimme pastaa ja mereneläviä sisältävää ruokaa. ei ollut mitää kauheen hyvää ja varsinkin ku mietti et mitä siin oli. Mut kyl sitä söi. :) jälkiiruoka oli todella hyvää. capuccino ja talontarjoama piirakkaa :) Sieltä hotellille saavuttuamme ainoastaa pakkasimme ja olimme vain. :) oli hiukan väsy.

TO: aamulla 8 oli lähtö hotellillta linja-autolla lentokentälle. Suomessa olimme 4 aikaa päivällä ja kotona olimme 10 aikoihin. :) MAtkalla pysähdyimme jälleen Forssasssa. ja kotiin vähä kertoilemaan reissusta ja nukkumaan. :)