Angelus

-Nyt täytyy hiipiä varpaillaan, joka nurkan taa onkin päässyt perkeleitä-

Talon vahtinaLauantai 18.07.2009 00:57

Jäätiin sitten vielä viikoksi tänne Haapajärvelle kun anoppi lähtikin oopperareissulle Saarenmaalle. :) Pyysi meitä jäämään taloa vahtimaan ja vastavuoroisesti annettiin hänelle avain, että voi käydä katsastamassa meidän eläimet ja kämpän tilanteen. Eläimille kuitenkin on hoitaja ollut, mutta eipä ylimääräinen tarkistus pahaa tee. :)

Tänään on ollut ihan mainio päivä vaikka välillä on ripsinyt vettäkin taivaalta. Tyttäret ovat olleet tavattoman siivosti niin, että ihan hämmästytti. Ei yhtään tappelua ole tapahtunut koko päivänä.

Nyt illalla sitten mentiin käymään koko perheellä rukoushuoneella katsomassa Last Chance DVD sekä paistettiin siellä porukalla muurinpohjalettuja ja grillailtiin makkaraa. Siinä sivussa sovin treffit paikallisen saarnamiehen kanssa. ;) Nimittäin kalastustreffit. Maanantaina pääsisi sitten saarnaajan kanssa kalastamaan. Saa nähdä millaisen Pietarin kalansaaliin sieltä oikein saa mukaansa.

Kauniita unia ja Jumalan siunausta kaikille.

Käden kuulumisia. :DSunnuntai 05.07.2009 18:16

Tuli sitten eilen käytyä tuon peukalon takia vielä lääkärillä kun viimeksi sormea hoitamassa oli vain hoitaja. Tuli sitten antibioottikuuri kun sormi on paksu ku mulukku ja kaiken lisäksi tihkuaa mätää tuo haava. Lääkäri meinas, ettei siitä välttämättä tule enää toimivaa peukkua kun olin vahingoittanu p eukalojännettä ja vetänyt sekä sisä- että ulkohermot poikki. Sormenpää onkin ihan tunnoton ja muuten taas ihan tajuttoman kipee. :D

Sain sitten Lyrica merkkisen lääkkeen hermokipuihin, kefexinin tulehdukseen ja märkimiseen sekä panacodin haavasärkyyn. :D Kivaa.

Kalastamisen iloja.Perjantai 03.07.2009 01:04

Olin tässä tänään kalastamassa varsin kokemattoman ystäväni kanssa osasin kyllä jo odottaa kaikenlaista mielenkiintoista tapahtuvaksi kun ihminen ei paljoakaan kalastuksesta ymmärtänyt.

Lähdettiin aamulla klo. 7.00 ajelemaan kohti kuonan järveä missä meille oli vene valmiina lähtöä varten. Veneen luokse päästyämme ystäväni onnistui jo miltei putoamaan järveen onkineen päivineen kun piti työntää vene vesille. Kun sitten viimein vesille päästiin sainkin kasata ystävälleni onkivieheet jne laittaa madon koukkuun, että pääsi onkimaan. Juu-u. Näin käy aina sama kenen kanssa olen kalassa... joudun huolehtimaan muiden vieheistä enkä kerkeä itse kalastamaan paljoakaan. :D

Noh ei se mitään jo kivaa on. :D Siinä sitten kalasteltiin ja kalaakin alkoi tulemaan kiitettävästi. Merenkäynti oli yllättävän kovaa ja välillä puski ihan vaahtopäitäkin, mutta sinnikkäästi pysyttiin ongella. Minä sitten onnistuin saamaan muhkean kokoisen ahvenen ja käskin ystäväni olla heilumatta veneessä, että saan napatuksi siimasta kiinni ja kalan myös, ettei se karkaa. Ystäväni selkeästi käsitti lauseeni "älä nyt heilu!" käskynä "kilju ja keikuta venettä!" koska samalla sekunnilla ystäväni päätti keikauttaa venettä niin, että yli laidan tulvahti noin 50 litraa vettä ja jatkoimmekin kalastusta puoliupoksissa. =)

Siinä vaiheessa sitten ystäväni alkoi olemaan jo melko jäässäkin kun oli onnistunut kastelemaan itsensä ja minä jouduin lahjoittamaan hänelle vaatteeni, ettei raukka palellu siihen, koska minulla ei ollut aikomustakaan jättää kalareissua siihen. heheh.

Kalasaliiksemme kertyi sitten 1 vajaa kahden kilon hauki ja 12 mehevää ahventa. Pienimmät saivat mennä takaisin kasvamaan.

Päästiin kalasta takaisin anoppilaan ja seuraava tehtäväni olikin opettaa ystävälleni kalanperkkuun alkeet. :D Mitä siitä tulikaan. Esittelin miten ahven on kätevä nylkeä ja siinä samassa HUPS! Vasemman käteni peukalo koki uuden muodonmuutoksen johon sitten totesin tyynesti kaverilleni... "Älä kuitenkaan tee näin" ja vilkaisin kaverini valkoiseksi valahtanutta naamaa. Ilmeisesti hän ei kestänyt veren näkemistä taikka sitten häntä hirvitti se, että minulla törrötti vasta teroitettu morapuukko peukaloluussani. :D Vedin samalla peukalojänteenkin sitten poikki ja ei muuta kuin lasareetiin vaikka ite ehdotin vaan laastaria. xD

No lääkärissä sormi sitten liimattiin. Olisi kuulemma pitänyt ommella kasaan, mutta puukko oli niin terävä, että se oli viiltänyt sormesta ihon pois ja niinpä sormea ei voitu ommella. Haha.

Nyt olen siis kaiken lisäksi peukalovammainen. ;)

Jussin syntymäpäivä grillijuhlat.Maanantai 29.06.2009 00:21

Täytyy sanoa, että olen hieman pettynyt. Ehkä enemmänkin kuin hieman... En tiedä. Kovinkaan moni kutsutuista ei sitten loppujen lopuksi tullut ja Jussi aika kovasti odotti porukkaa. Grillattiinkin melko reilusti evästä ja suurin osa menee nyt hukkaan. Hedi kuitenkin ilmoitti syyn minkä tähden ei päässyt tulemaan, mutta eipä kukaan muu. :( Olis ollut edes vähintään kohteliasta Jussia kohtaan ilmottaa jos ei tule niin ei olis joutunu grillaamaan roskikseen ruokia.

Mieli on nyt pahana siksi, että Jussille tehtiin näin pahasti. :(

HEP!Sunnuntai 28.06.2009 02:58

Sano HEP, jos olen kaverilistallasi.
Tämä mittaa ihmisten rehellisyyttä.
Ja ujoutta.
Muistakaa kävijälista.
Sanottuasi HEP, kopioi tämä omaan päiväkirjaan ja katso kuinka moni uskaltaa olla SINULLE rehellinen.

Kiireinen, mutta mukava päivä. :)Torstai 25.06.2009 22:16

Tänään on ollutkin ihan mukava päivä, vaikka onkin saanut olla menossa ahkerasti. Aamusella lähdettiin ajelemaan kohti Nivalaa missä vierailtiin Jussin ystävän luona. Sen jälkeen ajeltiin Kärkkäiselle ostoksille ja käytiin syömässä King Mealissa tuhti salaattiannos. Siitä sitten mentiin ihanan ystäväni Hedin luokse kyläilemään ja samalla katsottiin vauvaa ja tyttöjäkin. <3 Nyt vielä iltamassa pitäisi tavata yksi ystävä jota en ole nähnyt itse asiassa vuosiin. Ihana nähdä siis sinuakin Aicci.

Jeesus jälleen meitä ohjaa.Maanantai 15.06.2009 19:42

Kylläpä jo jännittää kovasti. Pitäisi lähteä piakkoin keuruulle juhannuskonferenssiin Isolle Kirjalle. Hih. ^^ Jälleen pääsee kuulemaan telttakokouksiin Jumalan sanaa ja saamaan valoa ja energiaa sydämeen. Voi että tätä onkin jo hartaasti odotettu. Pääsee näkemään myös Bass 'n Helenin keikankin sinne ja saa taas masun täydeltä lähetyslettuja ja pizzaa. Mutta tärkein on tietysti Jumalan sanan kuuleminen ja muiden tapaaminen siellä. :)

Ehkä näemme myös elokuussa Isolla kirjalla elotulien yhteydessä. Toivottavasti.

Mitä mainioin päivä.Torstai 11.06.2009 02:19

Tänään on ollut erittäin mukava päivä. Tiedossa on, että huomenna lähdetään kesäreissuun haapajärvelle ja tänään kävikin kylässä eräs ystäväni joka lähtee sitten meidän kyydillä huomenna takaisin haapajärvelle. Pelattiin porukalla yatsya ties kuinka monta kertaa ja illalla sitten Jussi mei minut syömään ulos ja katsomaan elokuvaa Terminator - Salvation.

Tänään on saanut nauttia elämästä oikein kunnolla.

Anopin suusta.Keskiviikko 10.06.2009 02:41

Tässä aamusella oli innokkaat kesätyöntekijät ajelemassa pihanurmikoita tuossa ikkunoiden alla ja ilmeisesti leikkurin ääni alkoi häiritsemään rauhaa rakastavan anopin hermoja kun yhtäkkiä pomppasi kahvipöydästä pystyyn ja älähti isoon ääneen "mitä ne nuokin tuolla runkkaa!" Joo-o. Minua vastapäätä istuva Jussi parka sai pyyhkiä naamaltaan keksin sekaista kahvia sen jälkeen.

Sattuu ja tapahtuu... :DKeskiviikko 10.06.2009 01:11

Anoppi meni tänään käymään siskonsa luona kylässä ja otti meidän tytöt mukaan kyläilemään. Anoppi kaarsi pihaan, hyppäsi autosta ja otti nuoremman tytön turvaistuimesta. Sitten pamautti oven lukkoon ja kiinni ja kiersi auton toiselle puolelle avatakseen vanhemman tytön istuimen. Noh miten kävikään. Ovi oli lukossa. :D Anoppi rupesi katselemaan tarkemmin ja kaikki ovet oli lukossa, avaimet virtalukossa ja vanhempi tyttö vielä sisällä autossa.

Siinäkös anopille oli iskenyt vapinan ja paniikin ja oli hakenut sitten siskonsa avuksi, että saisivat jotenkin oven auki. Viimeiseksi keinokseen olivat keksineet vasaran jolla repivät takakontista lukon reuhkaksi saadakseen luukun auki, mutta anopilla ei hädän hetkellä muistunut mieleen, että kyseinen lukko on rikki eikä se aukea millään joten ei se avautunut vaikka vasaralla vedettiin corollan takaluukku lommoille ja lukko saatiin komeasti roikkumaan johtojensa varassa.

Paniikki taisi vain pahentua eikä missään vaiheessa anoppi kuitenkaan aikonut luopua periaatteestaan, että soittaisi mahdollisesti mistään apua taikka olisi soittanut meille, että voisimme tulla avustamaan. Niinpä hermostuksissaan anoppi vielä kiroten oli potkaissut komean lommon corollan perään ja vasta sitten olivat huomanneet, että tyttö autossa olikin huvittuneena seurannut tapahtumia, avannut turvavyöt ja sen jälkeen avannut oven lukosta ja kävellyt pihalle.