Blippo

Son of a preacher man

Ranskan - Lyhyt oppimääräSunnuntai 29.04.2007 16:04

AndyJ on pitänyt blogia matkallamme, sen verran kun ollaan ehditty koneella istumaan ja netti löydetty. Tavoitteena ei kuitenkaan missään vaiheessa ollut istua tietokoneen ääressä, vaan lomailla, joten minuutintarkkaa blogia ei ole saatavilla. Emmekä edes muista kaikkia tapahtumia näin jälkikäteen; viini on halpaa ja muistin luotettavuus sen mukaista <hymy>

Päivä 1:
Lennettiin Helsinki - Nizza ja oltiin perillä myöhään illalla, mutta silti oli lämmin. Haettiin vuokra-auto ja ajettiin hotellille.
Lähdimme kävellen seikkailemaan, söimme tapaksia ja joimme olutta. Siirryimme muualle, otimme taksin ja pyysimme tasokasta paikkaa. Ensimmäisenä taksikuski kysyy, "you want special stuff, or normal stuff?"...
Päätimme ottaa ihan normaalin paikan, ettei vaan jouduttais jonnekin ruoskattavaksi, haha.
Yökerho jonne päädyimme, vaikutti tasokkaalta, kaikki olivat kauniita/komeita ja paikka oli suosittu. Vaikka siellä oli ihan täyttä, saimme oman pöydän kun työntekijä teki meille tilaa häätämällä pari jo pöydän äärellä istuvaa <virne>
Tilasimme päytään arvokasta samppanjaa (lue: 140e / pullo) ja humalluimme reippaasti. Jotenkin pääsimme takaisin hotellille sammummaan.

Päivä 2:
Heräsimme. Kunto ei ollut mikään mahtava, mutta silti ajoimme länteen päin, kauniita vuoriteitä pitkin Cannesiin ihmettelemään elokuvapalkintojen luvattua kaupunkia. Siitä jatkoimme vielä St. Tropeziin, ihailimme maisemia, naisemia ja herkkuruokia. Päätimme kokeilla millaista pizzaa saa ranskasta. Ostin myös paikallista rosé-viiniä, joka on kuulemma erittäin hyvää. Se jää vielä nähtäväksi, koska en ole avannut pulloa.
Yöksi palasimme sitten takaisin hotellille nukkumaan. Ajoimme kuitenkin moottoritietä pitkin, koska pimeässä ei ole hirveän mukava seikkailla kiemurtelevilla vuoristoteillä :)

Päivä 3:
Nyt oli ruhtinaallisempi olo, koska edellisenä yönä ei oltu yökerhossa, joten mikä sen parempaa kun käydä katsomassa ruhtinaallista Monacoa. Ajoimme itään päin, edelleenkin kauniita vuoristoteitä pitkin ja katsoimme paikalliset nähtävyydet, söimme ravintolassa joka on ihan formularadan vieressä (vaikkakin formulat on vasta ensi kuussa).

Monacossa päivä menikin aika nopeasti, ja mietimme vielä että pitäisi vielä päästä vertaamaan ranskalaisten ja italialaisten pizzojen ero, joten eikun ajamaan Italian suuntaan. Vuoristomaisemat matkan varrella olivan sen verran kauniit, että sitä ihmettelee, miksi sinne en ole jo muuttanut asumaan.

Italian San Remossa pistäydyimme, ja pizza oli odotetusti todella maukasta. Suomen pizzaan verrattuna maku ja koostumus on todellakin erilainen. Voi olla että kaikki eivät pidä, mutta itse voin sanoa että en kaipaa kotipizzaa yms. Ranskan ja Italian pizzat ovat keskenään aikalailla samanlaisia, ovathan sentään naapurimaita keskenään.

Ilta koitti, ostimme Italiasta viinit ja viinit, ja ajoimme takaisin Ranskaan hotellille.

Summa summarum:
Pizzaa, viiniä, naisia, 3 maata, paahtava aurinko.

Päivä 4 - 7
TO BE WRITTEN

Fan för flunsaSunnuntai 29.04.2007 15:43

Koskaan ikinään ei ole korviin sattunut näin pahasti lentokoneen laskeutumisen yhteydessä. Eilen tuntui että pää räjähtää, sattuu korviin vieläkin ja ei kuule normaalisti.

Te jotka olette useasti lentäneet, tiedätte varmaan miltä tuntuu korvissa kun laskeutuu, joillekin se on lievää, joillekin hieman pahempaa, kuten esimerkiksi minulle.
Saatta kylläkin tällä kertaa johtua flunssasta. Kurkkukin on hieman arka ja olen yskinyt. Tä ei oo normaalia. Minä, kipeänä? En koskaan!

Takaisin SuomessaSunnuntai 29.04.2007 05:16

Ja mikä ihana viileä vastaanotto, lämpömittari näyttää lentokentällä 0°, kun siellä Ranskan rivieralla oli ainakin 20°+ jatkuvalla syötöllä.

Rusketusta ei liiemmin tainnut tulla, kuten ei myöskään viimevuoden kesällä kun oltiin Syyriassa, koska käytettiin 30-suojakertominen aurinkorasvaa.
Minkä sille voi jos iho on herkkä. Mielummin olen kalpea suomalainen kuin joku käristetty rapu.

Nyt pitäisi pikkuhiljalleen lopettaa oluiden ja viinien nautiskelu ja palata normaaliin työrytmiin... tai no, vielä on tosiaan tuo vappu välissä. Aloitellaan juhlinta jo siinä maanantaina hyvissä ajoin, ettei pääse hyvä olo pilaamaan vappupiknikkiä kaivopuistossa <virne>
Sinne on aina perinteisesti menty krapulassa.

Vinkki:
Suosittelen myös kaikkia kauempaa matkaavia vierailijoita tulemaan jo maanantai-iltana, koska silloin juhlitaan parhaat juhlat ja vietetään varsinaista vappua (eli vapun aattona, daa).

ÄänimerkintäSunnuntai 22.04.2007 06:19

Ei tainnut toimia toi... oltiin kait humalassa jossain Nizzan yökerhossa. No, vappuna uutta soundia.

Vauhditon lähtöLauantai 21.04.2007 11:20

Noin 9 tuntia vielä, ja istun lentokoneessa. <viittaus>
Pyykki on vielä kosteata, matkakaverit umpikännissä ja mulla vielä vähän töitä tekemättä.

Kun lähden, taakseni en aio katsoa.

Olipas turhan lennokas lause, joka ei kuitenkaan ole totta. Kyllä mä sähköpostini ulkomailtakin luen.

Virallista matkapäiväkirjaa pidämme Andyn toimesta, AndyJ blogi päivittyy toivottavasti usein ja kertoo kaikki noloimmatkin hetket &lt;puna&gt;

RytmikästäMaanantai 16.04.2007 23:20

Rytmini eilen ja tänään.

Heräsin kl 11:30 (tai jotain)
Valvoin 07:58 asti, sitten päätin ottaa parin tunnin tirsat.
Kl 10 heräsin ja menin töhin, nyt kello on 20:18.

Kahvi on aika tujua ainetta, ei ees väsytä. Tulee mieleen nuoruusvuodet, silloin pysyttiin hereillä samoja määriä, tosin ilman kofeiinia.

Nukkumaan en aio mennä ennen kl 3!
Ei ehdi!

RähinäreissuTorstai 05.04.2007 22:22

Ei vielä tiedä mitä on tulossa, mutta ulos tänään, keskustaan!
Luvassa on railakasta menoa. Tarjoan yhdet jos nykäiset hihasta ja sanot nimeni.
Ensin kallio, sitten keskusta. Vaikkapa joku Onnela tai joku muu kamalan ihana hirvee paikka.

Tutustu tutisevaanKeskiviikko 04.04.2007 22:00

Ja hanki myös keharikaveri. Tänään oli hassu mainos lehdessä.
Mut en varmaan olis hyvä kaveri keharille. Hyvä jos kestän edes normaaleja ihmisiä.

Tä viikko on ollut totisesti kylmä. Ei siinä mitään, yleensä kestän pakkaset ja muut negatiiviset ilmapiirit, mutta NYT OLEN OIKEASTI PALELLUT KOLME PÄIVÄÄ.

Ja mulla ei juuri koskaan ole kylmä.
(Esim. koko talven olen käyttänyt pelkkää pussilakanaa peittona, ja mahdollisimman ohutta takkia. että nii!)

Mihin tä maailma on menossa, ku täs helvetissä alkaa jäätymäänkin.

Rocks!Sunnuntai 25.03.2007 16:52

Oli aika rock viikonloppu, taas.
Melko normaalia menoa täällä päin, mutta pohjoisesta tulleille vieraille meno saattoi olla vähän liiankin rock. Ainakin selvää oli, että eivät olleet ihan elementissään.
Ketään ei kuollut, eikä toivottavasti tapahtunut mitään traumaattistakaan... :D

Rock on, but be safe and take care of your friends.
Always.

Poks!Torstai 15.03.2007 07:54

Heräsin siihen kun tietokoneen kaiuttimista kuuluu kova poksahdus. Onpas hiljaista ja pimeää. Tämäpä melko uutta, meillä on sähkökatkos. Moniko raukka maitoi jäädä hissiin jumiin.... Toivottavasti kl 05:30 moni ei vielä ole menossa töihin, voisi olla melkoisen kurjaa istua pimeässä häkissä.
Itseäni ei virrattomuus juurikaan haittaa, pääsenhän nettiin vaikka puhelimella muutamaksi tunniksi, joten täällä kaikki hyvin ;P