[Ei aihetta]Torstai 10.01.2008 04:31

No niin, on taas vahan aikaa vierahtanyt... Nyt siis kotona, mutta loma oli huippu!! Lennettiin ekaks Cairnsiin, yovyttiin hostellissa jossa oli ihan huippua vakea.. Me pidettiin joulupicnic puistossa, grillailtiin ja juotiin ja kuunneltiin joululauluja.<3 Yhtena paivana mentiin sukeltaa Great Barrier Reefille, oli kyl ihan mahtavaa..(sitten ku lopulta sain taisteltua itseni sinne pinnan alle, menin muutaman kerran semmoseen paniikkiin ettei sukeltamisesta meinannu tulla mitaan.) Siella ma sitten sukeltelin ja loysin monta Nemoa! :)
Matka jatkui Gold Coastille, tarkotuksena oli kayda Movie Worldissa ja muissa puistoissa, mut saa ei ollu mikaan paras mahdollinen niin luovuttiin sitten siita ideasta. Siella tosiaan oli kaikki 4 vuodenaikaa yhden vuorokauden aikana, aamulla kun heras ja oli aurinkoista niin kannatti juosta rannalle koska saatto menna 4 tuntia ja ranta oli suljettu liiallisen myrskyn takia! Mutta oli kyl ihan mieleton paikka muuten, Surfers Paradise oli tosiian Emppu's paradise.. Joka toinen kauppa suurimmalla shoppauskadulla oli surffikauppa.. voitte vaan kuvitella meinasiko hermo pettaa mun matkaseuralaisilta ku mun oli paastava joka ikiseen niista! :D Vikana iltana osallistuttiin sitten Club Tourille, 12 jalkeen juhlittiin synttareita, 21v, mika on siis iso juttu taal ausseissa.. Ilta jatkui 3 asti aamulla, sitten kipiteltiin kiltisti kotiin ja 4.30 tuli lentokentta pickup... siina ei sitten paljoo keretty nukkumaan, niin otin sitten takas siella lentokentan lattialla! :)
Muutama tunti taas lentokoneessa ja laskeuduttiin Sydneyyn! <3 Mahtava kaupunki, ei voi muuta sanoo, sinne siis viela uusiks! <3 Yovyttiin tuttujen luona ja vietettiin illalla synttareita grillailun merkeissa.. (kuinkahan monta kertaa on tullu grillattua aussi aikana, varmaan 1000) Ilta oli aika lyhyt ja mentiin ajoissa nukkumaan etta jaksettaisiin seuraava paiva..
31.12 tata oli odotettu, uus vuos Sydneyssa! Aamulla lahettiin lautalla Manlyyn, loydettiin sielta Nordisk-shop josta sitten ostettiin glogia, vaikka Joulu olikin jo ohi. Loydettiin myoskin maailman parasta jaateloa! Nam! :) Mentiin takaisin Sydneyn keskustaan n.3 aikaan ja paatettiin sitten jaada sinne odottamaan illan juhlia, monet oli jo aamulla mennyt puistoihin varaamaan hyvia paikkoja ja viettivat siella sitten koko paivan.. Mekin loydettiin 4 aikaan hyva spotti Sydneyn oopperataloa vastapaata, siita sillan vieresta. Kaytiin ostamassa juomista ja syomista ja istuttiin siella 8 tuntia ja odotettiin ilotulituksia. Oli kylla vahan erilaista kun ei tarvinu hytista paukkupakkasissa Heurekan pihalla! ;) Oli kylla mahtavat ilotulitukset, mutta taytyy kylla myontaa etta kylla niita hienoja pommeja Suomessakin nakee..mutta tunnelma oli hieman erilainen ku siella oli kuitenkin miljoonia ihmisia katsomassa niita ilotulituksia! 12 jalkeen ongelmmaksi osoittautui pois paaseminen sielta ruuhkasta ja kyllahan siina pari tuntia meni etta paastiin pois keskustasta! Seuraavana iltana lento takaisin Perthiin ja arkeen..:( Mutta hieno reissu kertakaikkiaan, uutta odotellessa..;)

Hieman erilainen Joulu.. <3Maanantai 24.12.2007 10:21

Vihdoinkin Jouluaatto.. :) Paiva alkoi Fazerin sinisella (jota on saastetty 3kk), oli kylla hyvaa... Sit pakkailin viela viimesia lahjoja ja siivoilin kotia. 12 aikaa lahettii rannalle lounaalle ja uimaan, taalla on tanaan taas semmoset 35 lamminta niin oli pakko paasta mereen viilentyy. Nyt muutama tunti lepoa ja viiden aikaan lahetaan joulukirkkoon.. Kirkon jalkeen mennaan koko perheen voimin rannalle ja vietetaan koko ilta siella, juodaan skumppaa ja napostellaan jotain pienta. Taalla jouluaatto ei ole sen kummempi, huomenna vasta iso dinner ja lahjat. Ma kyl missaan huomisen ku tana yona lahetaan lentaa tonne itarannikolle, Cairnsiin ja sitten viikon verran kierretaan Ausseja.. Uus vuos ja mun 21st B-day vietetaan Sydneyssa, on kylla hienoa!! :) Ainiin, joulupukki loysi mut taalta ausseista ja lahjoja on ilmestynyt meidan postilaatikkoon monenmonta viimesen kahen viikon aikana, tuli paljon salmiakkia ja Marimekon kukkaro.. muutama lahja odottaa viela iltaan. OIkein ihanaa Joulua kaikille sinne Suomeen, miljoona halia ja pusua!! <3<3<3<3

[Ei aihetta]Maanantai 03.12.2007 16:07

Viime viikonloppu oli aika huippu!! Tapahtu niin paljon, tosin kaikki liittyy surffaamiseen..:) lauantaina menin surffaa 7 aamul ku tiesin et tulee olee aika tuulinen paiva ja yleensa aamusin on vahan leudonpaa.. mutta aallot oli aika hurjia ja mahan siella taas heittelin omia voltteja, kerran lauta napsahti aika pahasti tohon ylahuuleen, mut ei onneks kummempaa. 2.5 tuntia temmelsin siella meressa ja olin oikeesti ihan puhki sen jalkeen, hyva et jaksoin kantaa laudan rannalle. Himassa huomasin et mun molemmat jalat oli ihan mustelmilla ja kasistakin loyty jotain jalkia..mut surffaaminen on sen arvosta!! Sunnuntaina ilma oli ihan mieleton surffaukseen, oikeesti ihan unelma.. mut yht akkia rannalla meni semmonen tosi kova halytys paalle, ihan ku iso palohalytys..en oo ikina kuullu semmosest mut arvasin samantien mita se tarkotti- kaikki pois vedesta, HAI-VAROITUS.. pro-surffaajat sano et joku on tod.nak. nahny delfiinin tai jonku varjon et siel ei oikeesti pitas mitaan haita pyorii ja 15min jalkeen kaikki oli taas vedessa.. mut silti seuraavat 2 tuntia siel pyori vesijetteja, veneita ja helikoptereita... Ma oon aina pelanny ihan alyttomasti haita, jopa uimahallissakin :D, mut jotenki sit ku sai luvan menna surffaa niin en ma ajatellu asiaa vaan juoksin heti mereen! :) Illal sit toihin ja yht akkia rupesin vaan tarisee toissa ja melkein pyorryin..hyva oli sit siina selittaan sunnuntaina et mul on ihan hirveen paha olo, ma vaan tarisen enka tiia mist taa johtuu.. sit huomasin et mun kadet oli ihan tulipunaset ja nena ja posket kanssa. Mulla oli siis joku mini lampohalvaus, ku en ollu juonu tarpeeks vetta paivalla.. mul oli suojakerroin 30, mut ei riittany ja mun iho oli sit vahan palanut. Ei niin kiva.. Tanaan sit rauhallisesti, kavin tekee vahan jouluostoksia ja pyorii kaupoissa..

[Ei aihetta]Keskiviikko 28.11.2007 15:25

Nyt oon ihan rikki!! Oon tehny nyt koht 2 viikkoo duunia melkee 12h joka paiva... Ajattelin et tarviin lisaa rahaa reissuja(uudeks vuodeks Sydneyyn ja tammikuussa Balille) varten ja alotin sit subwayssa duunin. Subwayssa ei oo mitaan valittamista mut vapaa-aika rupee olee aika rajallista, varsinkin kun tekis mieli surffaa joka paiva!! :) Tanaan oli hirveet tuskaa polkee duuniin ku oli joku 35 taas lamminta, onneks matka on vaan 4km ja kotiin tullessa voi hyppaa mereen viilentyy...:) Nyt on ruvennu vahan stressaamaan toi joulu tai enemmankin harmittaa.. ku ei paase yhtiinkaa pikkujouluihin, ei oo lunta jouluna, ei suomalaisia joululauluja kaupoissa (ma rakastan niita), eika oikeeta joulukuusta.. eika joulupuuroa ja kaikkia laheisia ymparilla! :( mutta toisaalta mulla ei mee miljoonaa joululahjoihin, eika tarvii miettii et onks valkee joulu vai ei ku vastauksen tietaa satavarmasti! :) Ulkoilukin on nyt vahan vahentyny ku pitaa jaksaa kaikki duunit ja pitaa kroppa KESAkunnossa! ;) Paljon haleja sinne Suomeen ja pitakaa hauskaa pikkujouluissa! <3

[Ei aihetta]Lauantai 17.11.2007 15:47

Tanaan suunnistettiin kings park:iin picnicille, oli ihan mielettoman kiva paiva..aurinko paistoi, syotiin hyvin ja otettiin rennosti! :) Ainiin, jouduttiin tanaan kolariin, semmonen pieni 3 auton ketjukolari, vauhtia ei ollu paljoa eika kellekkaan onneks sattunu mitaan. Meilla ei ollut turvavoita KK:n kanssa joten lennettiin sitten tyylikkaasti etupenkkeja pain, kasi oli vahan aikaa puutunu ku kolautin olkapaan siina rytakossa.. ei onneks vakavampaa Mut tasta lahtien sit aina vyot, AINA!

SURFING <3 <3 <3 <3 <3 <3Tiistai 13.11.2007 04:16

Joo,o eli vihdoin ja viimein paasin surffilaudan paalle, viikonloppuna oli 36 lamminta niin suunnistettiin sitten rannalle. Harjoiteltiin melomista ja aaltojen "nappaamista", mut ei viela laudan paalla seisomista.. se on aika vaikeeta ja vaatii oikeesti reenausta. Huomenna ois tarkotus ostaa oma lauta (sen verran kovaa puri surffikarpanen) niin sit paasee joka paiva lilluu tonne mereen, kuhan vaan on lamminta ja tuulee tarpeeks.. mutta ei oo tosiaan ihan turvallisin harrastus, ma olin vedessa ehka 1,5 tuntia ja kerran jain semmosen ison aallon alle et rupesin jo miettii et hukun kohta ku en paassy sielt pyorteest pois ja sit tosiaan ne hait.. aina ku on lammin niin ne tulee rantaan pain, mutta silla rannalla missa yleensa ollaan niin ei ole koskaan ollut "hai-hyokkaysta", joten kai sita voi ihan turvallisin mielin surffailla! :D Eilen oli lamminta 39 ja uskokaa pois et se ei ollu hirveen kivaa ku pyorailin yhteen kauppaan 4 km ja sit valil tuli semmosia kuumia kohtia et ihan ku ois pyorailly saunan lapi! Sit ku paasin takas himaan ni laitoin ilmastoinnin taysille ja pysyttelin sisalla melkein siihen saakka et aurinko laski. :) Tanaan vahan kivempi ilma, 33! Ainiin, olin ministi innoissani kun kavin eilen hakee postit, siel oli iso kirje mulle ja taynna salmiakkia!!!!! <3 Kiitos aiti!! <3 :)

[Ei aihetta]Maanantai 05.11.2007 12:02

Viikonloppu oli mahtava, ensimmainen kunnon kesaviikonloppu... tosi lammin ja koko naapuristo makoili vaan rannalla! Niin ja perjantain Bogan-ilta oli just siisti.. Meijat valittiin parhaiten pukeutuneiks Andyn kanssa, ja mul oli viel toisiks paras tukkakin et ihan hyvin meni! :D yritan laittaa niit kuvia tanne joku paiva!

[Ei aihetta]Perjantai 02.11.2007 04:05

Hello, Oltiin eilen leffassa kattoos Saw4.. olin ihan alyttoman peloissani kun hiippailin kotiin joskus 12 aikaa, tossa meijan naapuris on rakenteilla semmonen tosi iso kamppa, niin rupesin sitten kuvittelee kaikkee mita siel pressujen alla on jne... :) Mennaan tanaan illalliselle yhteen ravintolaan ja siel on "a bogan quiz night" eli niinku jonkilainen tietokilpailu ja sit sinne pitaa pukeutuu niinku bogan. Boganit on vahan semmosia koyhia ja ne kayttaa hieman erikoisia vaatteita(nain suppeasti selitettyna).. Ajattelin laittaa leggarit, simonen vanhan mustan t-paidan jota vahan revitaan ja sit vaan sandaalit.. hiukset vahan sekaisin ja "sotkuset" meikit. Pitaa laittaa sit kuvia tanne! :) Arvatkaa kuin paljon mun tekee mieli salmiakkia, taa on ihan kauheeta! Yhtena iltana rupesin kuvittelee mita kaikkea valitsisin jos oisin Makuunin irtokarkkiosastolla, se oli kauheeta!!! Siis ma en tiia mita ma oisin tehny! :D Ma voisin laittaa mun postiosotteen tanne ja kaikki mun kaverit saa lahettaa tanne miljoona kiloa salmiakkia!

[Ei aihetta]Lauantai 27.10.2007 18:45

Enpa oo kirjotellu taas pariin paivaan.. Oon niin innoissani, sain duunipaikan surffikaupasta!! Olin siel tanaan ekaa paivaa harjottelemassa ja kun olin ollut asiakkaiden kanssa 30min niin pomo pyys mut toimistoon ja allekirjotettiin paperit, aika helppoa! :) Tanaan ois ollut kahet alyttoman isot bileet, mutta oon taas pikkasen kipea niin ajattelin passata.. ja sitapaitsi huomen ois taas ses (sunday session) niin siella vois sit piipahtaa... taidan kylla autoilla ku oon niin fiiliksissa kun taalla on vasemmanpuolinenliikenne, andy ei tosin oo niin fiiliksissa ku ajalen sen autolla ku valilla ku pitas laittaa vilkku niin laitan pyyhkijat paalle ku ne on siis painvastoin ku Suomessa! :) taallaon satanut viimeset 2 paivaa ja huomennakin viela sataa, mut sit taas lampenee ja ens viikoks luvattu 30 eli kesa on kovaa vauhtia tulossa. On kyl vahan outoa menna hameessa ja topissa kauppaan ku kaupat rupee olee taynna joulukraasaa eika pahemmin oo joulunen fiilis ku ulkona on helletta.. no erilainen kokemus ainakin! :) Ainiiin kohta alkaa myos mun surffikurssi kun vedet on vahan lammenny, niin siistii.. odotan ihan alyttomasti!!! Mut hei, vaatetta paalle vaan siella Suomessa ettette jaady kun tulee pakkaset! ;)

beach,beach,beach,beach.....Keskiviikko 17.10.2007 20:11

Apua, niin paljon tapahtunu taas etten tiia mista aloittaisin...
Viime lauantaina mentiin kundien kanssa rannalle, syotiin jatskia ja juotiin skumppaa..oli ihan mielettoman hauskaa! Lauantai-iltana suunnistin sitten host-perheen kanssa bbq-bileisiin, piti vahan saastella voimia sunnuntaille (sunday session). Nii, niinku aiemmin kirjoitinkin niin sunnuntaisin on aina parhaimmat bileet, istuttiin iltaa ekaks tossa lahikahvilassa ja sitten lahettiin suunnistaa kohti kaupunkia.. ihan mielettoman kiva ilta! Sitten maanantaihin, ma.iltana mentiin taas kavelee rannalle, ma, KK, Nev ja Cottee's.. Ma olin sitten fiksuna varustautunu farkuin ja lenkkarein meijan kavelyyn mita pojat vahan ihmetteli.. Sittenhan sielta tuli ihan alyttoman iso aalto mita en paassy karkuun ja sit oli farkut ja lenkkarit litimarkana. Nappasin sitten kengat kainaloon ja jatkettiin matkaa. Sitten yht akkia Nev nappas mut sen harteille ja rupes pyorittaa mua.. kuinkas ollakkaan se kompastu johki kuoppaan ja oltiin molemmat rahmallaan siella meressa. Nev lahti pelastaa mun kenkia, mitka oli siis singonnu jonnekkin ja yht akkia ma tajuun ettei KK:n puhelin ollut enaa mun taskussa. Kengat pelastu mut 350e. Nokia on nyt jossain merenpohjassa.. Oli Simonella ja Torella ihmettelemista kun ma kavelen autosta farkut markana ja kengat kadessa.. Was it nice at the beach? yep, we were havin' so much fun!! Naurettiin sitten kaikki ihan kippurassa meijan toilailuille! Mut joo, hauskaa on siis ollut.. ja nyt kaikille tiedoks et kyl ma ihan oikeesti oon valilla toissakin ja juoksen melkein tunnin lenkin 5 kertaa viikossa, ettei taa nyt ihan pelkkaa juhlimista oo taalla. :) Nii ja saa vaan paranee paiva paivalta, lauantaina oli tosiaan 30 lamminta ja samaa ollaan lupailtu ens viikonlopulle, eli kesa on kovaa vauhtia tulossa.. mitas sinne Suomeen??! ;)