IRC-Galleria

Selaa blogimerkintöjä

Käytännön esimerkki.Keskiviikko 22.10.2014 21:26

THIS is what I love in this game.

En tiedä kuinka paljon on olemassa MMO-pelejä jotka tekee näin, mutta tietääkseni EVE Online on ainut (korjatkaa ihmeessä jos näitä on lisää). Pelissä CCP loi seuraavanlaisen juonenkäänteen pelaajille: Sisters of EVE organisaatio huomasi toimintaa josta ilmotti julkisesti. Kaikki neljä imperiumia jotka pelissä on ilmoittivat haluavansa ko. uutta teknologiaa käsiinsä: http://community.eveonline.com/news/news-channels/world-news/breaking-news-navies-request-capsuleer-assistance/

Käytännössä: Pelaajat lähtivät etsimään teknologiaa ympäri galaksia ja luovuttivat sen omalle imperiumilleen. CCP ilmoitti Las Vegasin kokoontumisessa kuka voitti: https://www.youtube.com/watch?v=OmNYWjHWwdg#t=1234

Seuraukset: Imperiumit kykenee luomaan uutta teknologiaa siinä järjestyksessä, kuka sai eniten tutkittavaksi. Imperiumit saavat ko. järjestyksessä luotua kokonaan uusia alustyyppejä peliin jotka tulee vaan ko. imperiumin pelaajille (videossa 24:06 https://www.youtube.com/watch?v=OmNYWjHWwdg#t=1446). Tämä luo kokonaan uuden voimatasapainon peliin pelaajien välille, (ja korporaatioiden välillä riippuen siitä miten paljon ko imperiumin pelaajia on missäkin korporaatiossa).

Pitkän ajan seraukset: Pelaajien osallistuminen ja panos tähän kutsuun määritti etulyöntiaseman joilla on kauaskantoisia seurauksia koko peliin vielä pitkän ajan. Kun uudet alukset tulee käyttöön, se mitä niillä tehdään strategisesti, määrittää pelin kulkua käyntännössä.

Etkö vielä ole jäsen?

Liity ilmaiseksi

Rekisteröityneenä käyttäjänä voisit

Lukea ja kirjoittaa kommentteja, kirjoittaa blogia ja keskustella muiden käyttäjien kanssa lukuisissa yhteisöissä.