IRC-Galleria

Juomailtojen Pelit! :DDLauantai 01.12.2007 12:35

Ihmisellä on kumma vietti saada itsensä (ja ennen kaikkea kaverinsa) nopeasti humalaan. Jos kotikonstit eivät auta tai juoma ei yksinkertaisesti vaan maistu, niin silloin lienee syytä ottaa avuksi erilaiset " väkisin känniin" -juomapelit. Kannattaa muistaa, että jos alkuvaiheessa tuntuu että ei saa ottaa tarpeeksi usein huikkaa, niin eipä kannata hätiköidä - se voi kostautua.

Älä havittele liikoja itsellesi tai yhtäkkiä huomaat olevasi vessan pöntöllä... Kokemus puhuu... Näissä peleissä ei kenelläkään ole kavereita! Yhteistyösopimukset kaatuvat jossain vaiheessa ja sitten sinä saatatkin olla kaiken juomisen keskipisteenä. HUOM!!! Jokainen pelatkoon näitä pelejä omalla vastuullaan ja oman viinansietokyvyn mukaan. Juoma oman maun mukaan.

OTTAA JA ANTAA PELIKORTEILLA

Helppo peruspeli pelikorteilla. Jakaja jakaa jokaiselle pelaajalle kolme korttia kuvapuoli ylöspäin. Mikäli kaikki samannumeroiset kortit ovat jaossa, ne poistetaan, mutta tilalle ei jaeta uusia. Onnekas pelaaja pääsee helpommalla, jos on on vähemmän kortteja kuin muilla. Sen jälkeen jakaja aloittaa pelin kääntämällä yhden kortin kerrallaan pakasta keskelle pöytää kuvapuoli ylöspäin. Kääntäessään kortteja hän samalla laskee "ottaa yhden - ottaa kaksi - ottaa kolme - antaa yhden - antaa kaksi - antaa kolme - ottaa yhden...". Aina kun jollakulla pelaajalla on sama numero kuin jakajan pakasta kääntämässä kortissa, hän toimii jakajan käskyn mukaan. Eli ottaa 1, 2 tai 3 huikkaa juomastaan tai antaa jonkun toisen pelaajan ottaa 1, 2 tai 3 huikkaa. Myös itselleen saa antaa huikat, mutta se ei liene hirveän suositeltavaa. Jos useammalla kuin yhdellä pelaajalla on sama numero, toimivat kaikki käskyn mukaan. Huikat otetaan, jonka jälkeen jakaja kääntää uuden kortin pakasta. Näin jatketaan kunnes pakka on pelattu. Kusella käynti ei ole sallittua kesken jaon, vaan hätää pitää pidätellä kunnes jako loppuu. Peli toistetaan tarvittavan monta kertaa =)

Pelimiesten muunnoksessa jakaja laskee kolmen sijasta viiteen ja sen mukaan juodaan. Pelijuoma vapaasti valittavissa. Kirkkaiden käyttöä kannattaa miettiä hieman tarkemmin, sillä jo pelkästään kalja tai siideri toimivat tässä pelissä kuin junan vessa.

JUOPPOJEN INKKARIPOKERI

Helppo peruspeli pelikorteilla. Jakaja jakaa jokaiselle pelaajalle yhden kortin kuvapuoli alaspäin. Pelaaja ei saa itse katsoa korttiaan, vaan nostaa sen otsalleen kuvapuoli muihin pelaajiin päin. Toisten kortteja katsellessa voi pelaajien ilmeistä lukea mitä tulemaan pitää... Kortit käännetään pöydälle ja pienimmän kortin haltija ottaa korttinsa silmäluvun mukaisen määrän huikkia. Helppoa ja yksinkertaista. Ässä on tässä pelissä ykkönen, jätkä 11, rouva 12 ja kunkku 13. Pakka pelataan loppuun ja juoma nousee huppuun...

Hauska peli niin kauan kunnes sinä satut saamaan jaossa jätkän ja muilla sattuu olemaan kunkkuja ja akkoja... Jos peliä halutaan helpottaa, voidaan ennen jakoa pakasta poistaa kaikki suurimmat kortit.

KÄNNI-YATZI

Helppo peruspeli kahdella nopalla. Ennen peliä sovitaan pelataanko isoin vai pienin panoksin. Kukin pelaaja heittää vuorollaan kahta noppaa, laskee noppien silmäluvut yhteen ja painaa mieleensä mitä numeroita heitti. Muistilappujen käyttö suositeltavaa pelin edetessä. Kun kaikki ovat heittäneet, ottaa huikkaa se joka heitti pienimmän yhteistuloksen. Huikkia tulee ottaa sen mukaan mitä omat nopat kyseisellä kierroksella näyttivät. Jos pelataan isoilla panoksilla, huikkaa otetaan suuremman silmäluvun mukaan. Pienillä panoksilla pelatessa otetaan luonnollisesti pienemmän silmäluvun mukaan. Mikäli joku pelaaja heittää vuorollaan kaksi kuutosta, hän on saanut Känni-Yatzin. Tällöin kaikki muut paitsi Känni-Yatzin heittäjä ottavat kuusi huikkaa samantien. Kierros loppuu siihen. Heittokierroksen aloitusvuoro kiertää koko ajan. Kierroksia pelataan riittävän monta...

LAUSEPELI

Helppo peruspeli, joka vaatii nopeaa ajattelua ja puhekykyä. Peli alkaa siten, että joku pelaajista sanoo valitsemansa sanan. Tämän jälkeen jokainen pelaaja lisää vuorollaan aiemmin sanottuun/sanottuihin sanoihin yhden saada tarkoituksenaan saada aikaan järkevä lause. Kierros jatkuu kunnes joku lisää sanan, joka ei enää järjellisesti sovi lauseeseen, miettii liian kauan tahi syystä tai toisesta ei saa sanaa sanotuksi selvästi. Pelaaja, joka mokaa lauseen, ottaa ennalta rangaistukseksi ennalta sovitun määrän huikkaa. Huikat ottanut pelaaja aloittaa seuraavan lauseen.

SHOWER POWER

Yksinkertainen peli, jossa saattaa kastua. Kaikki pelaajat ottavat itselleen samankokoisen juoman. Tuomari laskee kierroksen käyntiin ja kaikki aloittavat juomaan omaa juomaansa mahdollisimman nopeasti. Nopeimmin juonut kääntää voiton merkiksi lasinsa ylösalaisin päänsä päälle. Tällöin muiden pelaajien tulee myöskin kääntää oma lasinsa ylösalaisin päänsä päälle, oli siinä juomaa tai ei. Kannattaa olla nopea mikäli ei halua kastua - saati sitten kaataa hyvää juomaa hukkaan...

PUHEESTA JUOMAKSI

Television tuijottajien helppo peruspeli. Valitaan töllöstä kanava, joka esittää jotain sarjaa (Kauniit ja rohkeat, Salatut elämät, X-files... ihan sama). Jokainen pelaaja valitsee itselleen yhden sarjan päähenkilöistä. Henkilöt voidaan myös valita toisille pelaajille, jolloin muut vaikuttavat enemmän toisten juomiseen. Aina kun kyseinen henkilö alkaa puhua sarjassa, hänet valinnut pelaaja alkaa juoda. Pelaajan pitää juoda niin kauan ja niin usein kuin henkilö puhuu.

KORKILLA KALJAA

Helppo peruspeli, joka vaatii tarkkuutta. Pelaajat asettuvat pöydän ääreen. Jokaisella on oma muki ja niiden lisäksi vielä yksi yhteinen muki. Mukit asetetaan pöydän keskelle niin, että yhteinen muki on keskellä ja muut sen ympärillä ikäänkuin kukan terälehtinä. Jokainen muki täytetään juomalla. Vuorossa oleva pelaaja yrittää heittää pullonkorkilla johonkin mukeista. Heitto tapahtuu ranneliikkeellä sopivan matkan päästä, niin että kyynärpää-ranne-akseli on pystysuorassa. Heiton osuessa 1)...omaan mukiin, juo heittäjä mukinsa ja täyttää sen uudelleen 2)...yhteiseen mukiin, kaikki juovat oman mukinsa ja hitain vielä yhteisen mukin 3)...jonkun toisen mukiin, juo" osuman saanut" mukinsa tyhjäksi. Mikäli heitto menee ohi, vuoro siirtyy seuraavalle.

Etkö vielä ole jäsen?

Liity ilmaiseksi

Rekisteröityneenä käyttäjänä voisit

Lukea ja kirjoittaa kommentteja, kirjoittaa blogia ja keskustella muiden käyttäjien kanssa lukuisissa yhteisöissä.