Miltzu

Punainen jellona!

Uusimmat blogimerkinnät

Ensimmäinen aamuTiistai 28.11.2006 17:44

Täällä sitä ollaan taas, Yorkissa Pennsylvaniassa. Eilinen matka tänne meni ihan mallikkaasti, ei mtään suurempia poikkeamia alkuperäisiin suunnitelmiin. Yhden kollegan matkatavarat jäi tulematta mutta muuten kaikki meni hienosti. Lento Köpiksestä Washingtoniin oli vähintäänkin riehakas, pidettiin puolta konetta hereillä juoruamalla ja riehumalla. Opin taas itsestäni paljon uutta matkan aikana. Konsulteiltani saaman feedbackin voisi tiivistää sanoihin "helppo" ja "halpa" ja kommenttiin "mä voin kuvitella että sä olisit just tommonen katkera ämmä". Parasta on etteivät ne eilen kuulemma edes aloittaneet vittuilua vielä. Sitä odotellessa...

Levoton on ehkä understatement of the year sille läpälle mitä meillä oli autossa kun ajeltiin ruuhkassa Washingtonista tänne. Koko porukka oli ollut lähes 24 tuntia hereillä siihen mennessä. Puolet matkasta kului Janin mentaalisen virpomisen analysointiin.

Täällä Yorkissa ollaan nyt vissiin perjantaihin asti, Janin (yksi konsulteista) kanssa oli puhetta että lähdettäisiin viikonlopuksi jonnekin. Ilmaan on heitetty ainakin Philadelphia, Washington DC, Atlantic City ja New York. Huomenna ehkä mennään päiväksi töihin Danvilleen mutta toivottavasti ei jäädä sinne yöksi.

Tää on siisteintä ikinäMaanantai 27.11.2006 18:29

Mä surffaan galtsussa ja oon jossain 11 km korkeudessa Islannin länsipuolella matkalla Köpiksestä Washingtoniin. Ei mulla mitään sanottavaa ole mut tää on gurgoo!

Rauhallinen viikonloppu kotonaSunnuntai 26.11.2006 17:29

Tulin perjantaina kotiin Intiasta. Sen jälkeen en ole tehnyt paljon mitään mielenkiintoista. Perjantai-illan nukuin, lauantaina heräsin ihan hirveän aikaisin, siivosin, kävin salilla ja lähdin tietojohtamisen alumnin illalliselle Finlaysonin Palatsille. Siellä oli muuten niin luvattoman surkea palvelu että loppuvaiheessa ei voinut muuta kun nauraa :)

Tänäänkään en oo tehny mitään, istunut sohvalla ja purkanut tuntemuksia chatissa kavereille, joita mun juttuni ei kiinnosta yhtään. Kohta vois lähteä salille, sitten vois pakata laukut ja mennä aikaisin nukkumaan.

Kauan odotettu USA:n matka alkaa huomenna. Niitä öitä joita on laskettu jo pari viikkoa on jäljellä enää yksi. Jännittää ja pelottaa. Pessimisti ei pety.

Tarina kadonneesta matkalaukusta, part 2Perjantai 24.11.2006 18:34

Jatkoa edellisestä osasta, joka jäi kutkuttavan jännittävään tilanteeseen päähenkilön odottaessa kadonnutta matkalaukkuaan toimitettavaksi Gurgaonin Bristoliin tiistain aikana.

Laukku ei ollut saapunut tiistain aikana hotellille. Illalla Virginin toimistoa hätyyteltiin puhelimitse vailla tulosta. Kiinni oli pentele. Tiistai-iltana sankaritar kaappasi matkaseurueeseen kuuluneen nelikymppisen konsulttifirman johtajan seurakseen ja lähti lähiostarille alusvaateostoksille. Tämä konsultti tietysti makutuomarina. 3 pack alushousuja (ihquja kukkakuvioisia), sukat (iiiiihqut pinkit, Niclaksen valinta) ja Espritin neule maksoivat yhteensä noin 8 euroa. Ja menee muuten taatusti Virginille maksettavaksi...

Keskiviikko oli kolmas päivä ilman matkatavaroita ja kolmas päivä toimistolla samoissa farkuissa. Tarinan päähenkilö muisteli kaiholla matkalaukussa maailmalla kiertäviä housupukuja, kunnes hotellilta yhtäkkiä soitettiin. Laukku oli kuulemma Delhin kentällä mutta kappas vaan, se pitikin sieltä henkilökohtaisesti noutaa!

Laukunnoutoprosessi meni kutakuinkin näin:
- Taksilla toimistosta hotelliin hakemaan passi ja laukun paperit
- Taksilla osavaltion rajalle, siinä taksin vaihto (paikallistaksit ei saa mennä rajan yli)
- Taksilla nro 2 kentälle
- Virginin toimistoon, missä allekirjoitus n. 3 lappuun, kasa valokopioita ja papereita ja leimoja ja virkailijaa matkaan mukaan
- Lentokentän johtajan toimistoon, missä parin kuittauksen, leimasimen iskun ja kolmen eri henkilön tapaamisen jälkeen järjestyi kulkulupa lentokentälle
- Aseistautuneiden vartioiden ohi saapuneiden terminaaliin kulkuluvan ja passin kanssa
- Baggage Claim -tiskille kuittamaan pari paperia lisää ja täyttämään joku lomake joka oli jo kerran aiemminkin täytetty
- Warehouse -tiskille kuittamaan 2 paperia ja maksamaan 100 rahaa säilytyspalkkiota
- Virginin virkailija, joka onneksi oli mukana koko ajan, haki laukun varastosta
- Laukku vietiin läpivalaisuun, virkailija lätki muutamia leimoja mukana oleviin lappuihin
- Leimattujen lappujen kanssa läpivalaisusta takaisin Baggage Claim -tiskille hakemaan lupa poistua laukun kanssa terminaalista, vain 2 allekirjoitusta, se paperinippu leimoineen ja luonnollisesti henkilöllisyyden todistaminen passilla riitti saamaan kirjallisen poistumisluvan
- Poistumislupa jätettiin virkailijalle alueelta poistuttaessa

Lentokentällä kului aikaa reilu tunti. Lisäksi matkoihin meni melkein tunti suuntaansa. Mutta pääasia, että tarinamme hurja matkaaja sai nauttia omien tavaroidensa seurasta reilun vuorokauden ennen kuin ne taas torstai-iltana checkattiin sisään kotimatkalle!

Onneksi Intiassa asuu niin paljon ihmisiä (suur-Delhin alueella pelkästään 50 miljoonaa), Suomessa ei ikinä riittäisi henkilökuntaa tuollaisen byrokratian pyörittämiseen...

Tarina kadonneesta matkalaukusta, part 1Keskiviikko 22.11.2006 16:39

Kävipä eräänä aurinkoisena sunnuntaina niin että eräs nimeltämainitsematon tytöntyllerö lähti kotoaan Tampereelta työmatkalle Intiaan. Lentosuunnitelmana oli lentää Tampereelta Kööpenhaminan ja Munchenin kautta Delhiin. Vaan kuinkas kävikään - lento Tanskanmaalta Saksanmaalle oli niin rutkasti myöhässä, että tarinamme sankaritar ohjattiin Lontooseen ja sieltä edelleen muutama tunti alkuperäisestä aikataulusta myöhässä Delhiin.

Kun hän saapui Virgin Atlanticin kuljettamana neitsytmatkalleen Intiaan niin lentoyhtiön edustajat ystävällisesti ilmoittivat jo koneessa että matkatavaroiden kanssa saattaa olla pieniä ongelmia. Kuten olikin. Tai ei sen suurempia, kuin että niitä ei vaan tullut. Siinä sitten täytettiin asiaankuuluvat paperit ja lähdettiin hotellia kohti. Hotellin henkilökunta otti neidon asian hoitaakseen ja soitteli lentokentälle ja selvitti laukun kohtaloa. Jo samana iltana luvattiin että laukku toimitetaan seuraavana päivänä. Tämä tarkoitti kahta päivää toimistolla ilman matkalaukussa olleita vaatteita ja kosmetiikkaa. Mutta sellaista sattuu, päähenkilömme ajatteli ja ehkä hivenen harmistuneena päätti kestää mukisematta tällaisen epäonnen ja jäi odottamaan toista perilläolopäivää (tiistai) ja työpäivän aikana huoneeseen toimitettavaa matkalaukkua.

To be continued...

Taa ei voi paattya hyvinSunnuntai 19.11.2006 19:26

Istun Koopenhaminan SAS Business Loungessa. Lennon pitaisi lahtea 30 min paasta, taululla lukee vaan "await info". Koska mulla on vaan 45 min vaihto Munchenissa niin ihan kauhean pitkaan viivytykseen nyt ei olis aikaa...

Ai niin, lensin Tampereelta tanne business-luokassa. Ma en tienny et noissa saalipotkurikoneissakin on semmonen. Kaikki 2 ekaa rivia oli businesta. Sai ilmaset sampylat. Jee.

LentopelkoaSunnuntai 19.11.2006 14:49

Kohta kentälle! Oon "ihan intoa täynnä". Näin koko viime yön unta tippuvista lentokoneista. Parhaimmillaan niitä oli kolme läjässä mun takapihalla. Nyt onkin sitten levollinen olo lähteä lentämään.

Mun olis tarkoitus lentää näillä:
SK 2725
LH 3083
LH 0762

Noissa on kyllä niin lyhyet vaihtoajat että ihmettelen suuresti jos kaikille lennoille ehdin.

Jos mä en selviä tosta reissusta hengissä niin muistakaa että mä tykkään teistä kaikista ihan hirmu paljon ja oon tosi kiitollinen kaikesta siitä ajasta mitä oon teidän kanssa saanut viettää *hali*

Mä otan mun turvanallen mukaan reissuun. Ei mulle voi sattua mitään pahaa kun se on matkassa :)

Kohtaamisia terminaalissaSunnuntai 19.11.2006 01:26

Kävin laivalla. Oli asiallinen reissu :) Vedin perinteiset: Kunnon setti viunaa ja punkkua tyhjään mahaan, filmi katki ja nukkumaan joskus puolilta öin.

Mun hame herätti kovasti huomiota - kaikkien keski-ikäisten limanuljaskoiden känniääliöiden keskuudessa. Great. Otettiin me mun hameesta ilo irti myös twisterissä! Laura oli raahannut twisterin mukanaan laivalle ja tänään iltapäivällä laitettiin pelit pystyyn hyttikäytävälle. Jätkillä oli hauskaa kun ei tarttenut nähdä vaivaa mun hameen alle näkemiseen siinä pelin tiimellyksessä.

Tampereelle tultuani menin suoraan juna-asemalta Jasulle, mutta ei oikein ollut bilekuntoa niin tulin jo kotiin. Piti tulla bussilla mutta myöhästyin siitä noin 20 sekuntia, joten kävelin. Mikä oli tosi kivaa pimeessä ja sateessa ja painava reppu selässä.

Vaikka reissu oli loistava niin ihan parasta tänään oli kuitenkin laivasta poistuminen ja ensimmäinen 2 minuuttia terminaalissa. Elämä on täynnä pieniä mukavia yllätyksiä :)

Laivalle!Perjantai 17.11.2006 15:48

Tänään laivalle! Jihaa siitä tulee kivaa! Odotukset on vähän liiankin korkeella. Mutta anyway, tänään Silja Europalle ja vuorokauden mittaiselle matkalle ei-minnekään. Muualle kun humalaan.

Huomenna ilmeisesti Jasun eteisen tuparit ja sunnuntaina 15:25 Pirkkalasta suunta kohti Delhiä (välilaskut Köpiksessä ja Munchenissä).

Nyt pakkaamaan kamat matkaan ja sit junalle! Hyvää viikonloppua kaikille!

Neitsyys meniTiistai 14.11.2006 21:42

Se Lontoo-neitsyys siis. Outoa etten ollu käyny siellä aiemmin. No mutta nyt tuli käytyä! Kuten kuvista näkee niin kivaa oli. Ei me mitään ihmeellistä tehty, shopattiin, kierrettiin kaupungilla, katteltiin nähtävyyksiä ja tietysti pelattiin Kingsiä! Ensimmäinen Kings ikinä missä pelin lopussa on 7 pelaajasta 6 ollut jossain kohtaa peliä kokonaan alasti :D Näin meillä...

Eilen sitten tosi freesinä minimaalisilla unilla (nekin nukuttu bussissa ja lentokoneessa) lähes suoraan kentältä parturin kautta töihin, töistä kaupungille ja kotiin vasta kasin jälkeen. Unille pääsin vähän ennen puoltayötä...

Nyt on tiukka treenaaminen ja dieetti menossa, perjantaina Turkuun ja porauslautalle :)