Mr_Heikkine

Muokkaa tilaustasi.
vaikka muistelisin kirjoittaneeni etten kirjoittaisi tänne ennen ensi kesää, tajusin sen nyt olevan yhtä tyhmä lupaus kun pikkuveljelleni lupaama 10 euronen, SE ei vaan onnistu.
Joten tämän aion kirjoittaa tänne muitten silmien eteen:

Historiallinen päivä mulle

Päivä alkoi kuten muutkin viikonloppu päiväni, nukun kunnes minut herätetään.
Muistin silloin herätessäni, että olin vastannut Kyllä äitini eiliseen kysymykseen "haluasitko nähdä Dalai Laman?". Sillä äitini oli järjestänyt jonkun Mandalatalon kautta reissun helsinkiin katsomaan ja kuuntelemaan Dalai Lamaa (mun äiti on siellä madalatalossa ja sillä oli muutama "peruutus" lippu (3) ).
Noh aamiasena oli puoli 9 aikoihin pekonia ja kananmunia, söin lautasellisen ja puin kunnolla vaatteet päälle, sillä söin boxereissa ja kurttuisessa t-paidassa, säädin (eilen leikatut) hiukset geelillä ja mukaani otin takin, mp3, kännykän, lompakon ja tietysti avaimet.
kun saavuimme kohtaamis paikalle paikalla oli vähän vanhempia ihmisiä ja tietysti muutama opiskelia ikäinen.
Bussi saapui muutaman kiusallisen hetken päästä ja hyppäsimme/kömmimme kyytiin kaikki omaan tahtiinsa, matkaan päästiin ja matka sujuin mukavasti, pysähdyimme kerran noin 30 minuutiksi, jolloin ahmin pullan, leivän ja hörppäsin limsaa.
matkalla mandaltalon puheenjohtaja sanoi keskuskansakontaktikoneistoon joka sijaitsi bussin etu osassa kaikenlaista ja kyseli pysähtyisimmekö syömään helsingissä vai vasta tulomatkalla toisen kerran?, ja ketkä haluaisivat auttaa jotain helsinkiläsitä tutkijaa täyttämällä monisteen
(siinä oli kaikkia kysymyksiä kuten millaisia tunteita tilaisuus herätti ynnämuuta ynnämuuta).
Suostuin lappuun ja enemistö päätti että söisimme vasta tulomatkalla......( ei tästä tän enempää).

helsingissä satoi ja finlandia talolle menimme taka-kautta, bussi jätti meidät sinne ja ryhmä meni taloon. Erkaanuin tietysti ryhmästä heti ja kiertelin ihmisten täyttämää finlandia taloa yksikseni kunnes törmäsin äitiini joka soitti siskolleen(=pirkko). Meinasin pistää tavarani jo narikkaan, mutta äitini sanoi ettei viellä kanntaisi. soiton jälkeen menimme pihalle odottamaan kunnes pirkko tuli. Tervehdimme ja juttelimme siinä pylväitten luona hetken kunnes jotkut turvamiehet pyysivät ihmisiä menemään seuraavan pylvään luo.
tajusimme että Dalai Lama tulisi etuoven kautta sisälle (toimittajia pörräs siinä ympärillä kameroilla Pirkko sanoi, että siinä oli joku kuuluisa juoru-toimittaja Rita Vainola) hienosti kolme mustaa mersua pysäköi riviin ja ensimmäisestä astui esiin "herra isokiho" "suuri opettaja" Herra Dalai Lama. edessäni ei ollut paljoon ketään joten napsin kuvia kamera kännykälläni (tulokset näätte joskus kun julkasen ne kuvat).
Sillä muuten oli aika hauska nauru kun se kätteli siinä eturivissä olevia tyyppejä, ite keskityin ottamaan kuvia niin en pääsyt kättelemään. ( siinä syvällinen kysymys: otatko kuvia vai kokemuksen, ite otin kuvia).
kun hän meni sisälle mekin menimme mutta veimme tavarat narikkaan ( jos oisin aiemmin vienny en ois saannu kuvia Dalai Lamasta, onni matkassa...(ehkä)).
saliin ei saannut viedä tavaraa joten kaikki elektroniset laitteet piti pistää narikkan myös.

Saliin päästiin kuitenkin ja minulla oli hyvä paikka seittemännellä rivillä vasemmassa reunassa yleisöstä päin katottuna. kesti hetken ( puol tuntii) ja Dalai Lama saapui lavalle, tunnetta oli ilmassa ja kaikki nousivat seisomaan ja taputtamaan.
itse juttuun hän pääsi kun kääntäjät olivat säätäneen penkkien kanssa hetken. (se puhui enlanniks ja se käännettiin suomeksi).
hän kertoi kaikenlaista elämästä itsestään, mailman nykytilanteesta, ihmisistä ja luottamuksesta ja kaikesta muustakin, mutta en muista mitä.

siteeraan niin hyvin kun osaan yhtä osaa puheista:

" luottamusta on kolmea lajia, ensimmäinen, toinen ja kolmas.
Ensimmäinen taso on luottamus läheisiin kuten kavereihin rakkautta ja myötätuntoa, mutta silti osoittaa liiallista kiintymystä.
toinen taso: tuntea "sääliä" hädän alaista.
nämä kaksi eivät kuitenkaan ole sitä puhtainta myötä tuntoa.
kolmas ja kaikken suurin taso: on tuntea myötätuntoa vihollisiin jokta vihaavat sinua, ja silti ymmärtää heitä ja tuntea myötätuntoa heitä kohtaan".

muutama teistä kuitenkaan ei ota selvää tosta tekstistä joten voin ottaa sen poiskin (tuskin).

kuitenkin siinä kesti jonkun verran ja sitten yleisö sai kysyä kysymyksiä.
avustajat kiikutti halukkaille mikin jotka sit kysy kysymyksiä.....
kysyttiin uudelleen syntymisestä, uskon vaihtamisesta ja kaiken kaiken laisista muistakin jutuista.

siinä se oli... taputuksien ja kiitosten saattelemana hän hähti ja niin mekin.

Bussiin menimme kun olimme hakeneet tavaramme ja lähdimme muita odotettuamme takaisin Jyväskylään...
matkalla pysähyttiin kerran ja Jyväskyässä sisko toi auton jolla me lähdimme kohti muurametta.

arvoitus....Keskiviikko 13.09.2006 02:11

ratkaise.... :P

Atte et saa saavia kaivaa saasteetta

jos ratkaiset tuon olen sinulle juoman(limun) riihivuoressa velkaa, olit kuka olit.

vihje 1.
tämä juttu oli viime sunnuntaina Alivaltio sihteeri Radio-ohjelmassa.

vihje 2.
se on aika yksinkertainen kun sitä oikein miettii

Voittajat: Laura, Sanna ja Roope

[Ei aihetta]Keskiviikko 13.09.2006 02:10

sain muuten laulukokeesta täyden kympin :P

Hei , terve ja moikkaLauantai 12.08.2006 13:05

Tämä tulee olemaan minun viimeinen merkintä tänne päiväkirjaan. veikkaan etten aijjo kirjoittaa ennen ensi kesään. joten viimeisen jutun kirjoittamiseen käytin paljon aikaa ja mietin mitä kirjoittasin...

silti että kirjoittaisin pelkästään koulusta tai matkoista tuntuu tylsältä ajatukselta

(mutta aloitetaan kliseistä)
Kesä loma on loppumaisillaan ja taas on pian palattava kouluun.
minusta kesä-loma ei ole kestänyt yhtään pitkään, mutta kun mietin mitä pikku asioita olen tehnyt niin huomaan, ettei kesä ollut vain koti peitteeen alla löhöilemistä.
Silti minua kaarmii ajatus: nousta aikaisin, käydä pesulla, pestä hampaat ja pakata kirjtat joka (koulu)aamu seuraavan lukukauden ajan. suorastaan karmii ajatus, että olen valinnut Ranskan ja Saksan ( Englannnin, Ruotsin ja äidinkielen lisäksi). eikä asiaa helpota 6 tunnin päivät, uni velkani (tai ruokalan ruuat :p ).
Silti on "velvollisuutemme" selvitä ja oppia (mitä lie opetetaankaan).

ei kannata silti ajatella tätä niin pahasti... sillä se vain olisi turhan stessaavaa ja päätä rassaavaa.

(ja sit itse asiaan)
mietin tässä jättäisinkö kaikki juttuni tänne vai poistaisinko juttuni.
sinäänsä tästä ei ole mitään hyötyä, mutta tarkemmin ajatellen ei mitään haittaakaan

uudet kuvat minä ajattelin pistää vasta huomenna ja syy tähän on yksinkertainen:
haluan käydä täällä ennen koulun alkua, joten kuvat näette huomenna.

ja viellä....
syy miksi minua ei ole saatu kiinni puhelimesta on se että unohdin kännykkäni kotiin lapin reissuun lähtiessäni, joten olen saannut vain kaksi (toissa)torstain viestiä perille (kännykän muisti täyttyin enkä saannut enempää)
"kännykkäs piippaili koko viimeviikon." matti ja äiti sanoivat tultuani kotiin.
puheluihinkaan en pystynyt vastaamaan, joten älä edes ajattele etten haluaisi puhua/tekstailla kanssanne.

*miettii mitä kirjoittaisi nyt*
*ajattelee*
*keksii jutun*
*pyyhkii mitä kirjoitti*
*päätyy tylsään loppu löperrykseen*

lopuksi haluaisin kiittää (kumpaakin) lukijaani siitä että luitte tämän jutuni.

Antti kiittää, kuittaa ja moikkaa.

lähtö lappiinKeskiviikko 02.08.2006 16:13

tänään on lähtö lappiin päin kamat on pakattu ja varusteet chekattu. takaisin tulen vasta 11.päivä (pe) joten mitäs tässä sen enempää sanoa(/kirjoittaa) no kirjoitan viellä ens kerran kun tulen takaisin lapista, enkä varmaan aijo sen jälkeen enään kirjoittaa tänne.
kuvat lisään lapista, isosta-britanniasta ja muutenkin muualta otetut kuva tänne samalla kun kirjoitan viimeisen kerran.

mitäs tässä...Tiistai 25.07.2006 00:57

no englanti reissu juttu alkoi vähän paisua (tuli 4 sivullista), joten tuskin viittin sitä täällä julkaista,
mut kuitenkin nyky-aikaan eli joka vuotinen viikon pituinen (käynny kahesti) lapin vaellus on taas edessä (ens viikon keskiviikko, ei tää vaan seuraava).
Kuntoilua en ole paljoa tänä kesänä harrastanut, siksi olen jussut nyt perjantaista lähtien lenkkejä ympäri verkkoniemen ja tänään juoksin harjulle ja sieltä 5,2 kilsan kiepin ( pisin ).
nooo... mitä vaatetukseen tulee olen shortseissa ja t-paidassa (mp3 mukana) hikipanta(vanha pipo jonka leikkasin) ja tietysti vesi-pullo.
rusketusta ei ole tänä kesänä tullut käsivarsiin enempää joten liikkeellä on "puoli urheillullinen kalkki-laivan hiilityön tekijä" :p

tänään matkalla pydsähdyin (alle 20sec) ainakin 4 kertaa vettä join 5 join (kerran juosten),
itseni nolasin varmaan jo kotona, mutta matkalla ainakin parikin kertaa,
yli 50 mertin spurtteja tuli juostua ainakin 16 kertaa
ja vettä meni 5dl.
joo ei tässä mitäään... tulin Isosta-britanniasta ja kerron siitä (paljon) enemmän

kuvia sieltä tuli otettua yli 150 (ei kännykällä)

joo ja olin Pohjois-Irlannissa, skotlannissa, walesissa ja englannissa.

vuokra autolla tuli ajeltua yli 1540 mailia (2464 kilometriä)'

limsaa tuli juotua yli 30 litraa (koko matkan ajalla)

kirjaa luin (matkan aikana) 256(sivua)/584 sivusta

2 cd-levya ostin

kahdet farkut (next- merkki)

rahaa meni noin 95 puntaa (omaa rahaa)

Tässä on pari asiaa kerron "koko" tarinan myöhemmin(eli heti kun kerkeen).

ilmotusluontonen asiaPerjantai 07.07.2006 12:52

Joo..... ens tiistaina( 11. päivä ) mää lähen pohjois-scotlantiin viikoks ( 18. paivä takas), ihan kiva homma koska mää kuulin siitä just äsken !!

"scotland, here I come"

no suunitelmissa eka joku lontoon lentokenttä ja sit sieltä lento jonnekkin pohjoiseen lentokenttään sitten siellä seuraavat 6 päivää.
no mut en käy täällä taas viikkoon ( vaikken kuitenkaan täällä kävis ), joten
"cya later everybody"

huono on se että mun matkan rahat otetaan Ruis-rokin rahoista (la ja su) joten ensi vuonna pääsen seuraavan kerran ruis rokkiin.

matka suomussalmelle ja takasin....Maanantai 03.07.2006 04:44

Terve,
kuten viime tekstistä (toivottavasti) luit, niin olin suomussalmessa viikon (tarkennettuna suomussalmi KK:ssä (kirkonkylä)). no mää en tiedä miten kirjoitan koko viikon jutun tähän mutta yritän...

(tiistai)
Kaikki alkoi kun sain tietää ettei Road to Hill 821 (airsoft tapahtuma) järjestetäkkään joten joutuisin mennä mummolaan viikoksi. no matka on tietty pitkä joten halusin nukkua matkan joten valvoin sitä edeltävänä yönä(samana yönä kirjoitin viime jutun) puol neljään asti (ajattelin että me lähettäisiin aikasin 8 maissa koska vaatteet oltiin jo pakattu edellisenä päivänä), olisin voinnut nukkua autossa sen matkan, mutta ei.... heräsin itsekseni puoli yhen maissa päivällä pirteänä, eikä herätystä tullutkaan 8 maissa tai edes lähellä sitä... joten puin ja menin olohuoneeseen, siellä kaikki olivat syömässä ja isä sanoi että lähtisimme vasta tunnin päästä (se siitä suunnitelmasta).
no matkaan päästiin (pleikkari mukana tietty) joten ajoimme pitkän ajan kunnes isä kävi lidlissä ostamassa tavaraa.... kun hän tuli takaisin hänellä oli olutta ja paljon...
no ne meni peräkonttiin ja matka jatkui...
matkalla kysyin:" mihin kaljat" "ne menee minun ja tuomari kavereitteni Hossa retkeen" .
"ai hossa retkeen... " "niin ".
no perillä klo 8 ja minä ja pikkuveljeni pistettiin pleikka pystyyn ja ruvettiin pelaamaan...
mummoni oli paikalla ja tätini Aino(täti). Aino oli kuullema jo 3 viikkoa siellä auttamassa mummoo.
no me syötiin ja mentiin nukkumaan kello 12 ja patjat veimme tietty ite olohuoneen lattialle

(Keskiviikko)
me heräsimme noin kymmenen aikoihin ja minä jatkoin uniani viellä kahteentoista asti.
no herättyäni söin mummon aamupalan (meijjän mummolla on ("erikoinen") inside-joke:" tämä on hotelli Humina ja täällä teette mitä muut sanoo").
kävimme kuitenkin perinteisesti Raatteentiellä kattomassa paikkoja ja tietysti serkujen ja kavereitten kotona. ensin menimme katsomaan raatteentielle juttuja(sota museo) ja sitten Lallille (iskän kaveri) siellä juttelimme perheelle ja soimme grilli ruokaa peruna oli pahaa(silti kehuin,että hyvää on ruoka), kaisa (tytär 16v) ei ollut kotona.
sen jälkeen menimme (CSi:new yorkin alkaessa) pikku serkkujemme luo.
siellä oli paikalla Tiitus(pikkuinen kaheli ja pikku serkkuni 10-vuotta) Isa (tytär ja pikkuserkkuni saman ikäinen kuin minä) ja perheen äiti Aulikki. siellä sitten pelattiin korttia (maijjaa paskaa ja vale paskaa) ja juteltiin miten menee ynnä muuta... lähemme sieltä joskus myöhään ja nukkumaan menimme joskus puol kehentosta aikaan...

(torstai)
herääsin 10 aikaan ja isäni lähti 2 maissa hossaan (sanoi tulevansa sunnuntaina).
sen jälkeen oli minulla ja matilla pihä töitä. saimme(/jouduimme) kantaa puita taloon ja varastoon noin 7 kottikärrylllistä. no sen jälkeen menimme pelaamaan ja päivää meni myös pihalla ruohoa leikatessa.
no sinä paivänä ei muuta erikoista tapahtunut ja menimme taas nukkumaan myöhään illalla(klo 12).

(perjantai)
perjantaina kivaa oli ainoastaan uiminen pikku serkkujen kanssa. Isa soitti ja pyysi meitä mukaan uimaan, no vesi oli kylmää ja uimme vain tunnin, samalla meidät pyydettiin huomisiin kainuun messuihin. no suostuin tietysti ja sovimme että meidät voi hakea joskus kahentoista maissa.

(THE lauantai)
no heräsin aikasin 9 ja puin, söin ja tajusin ettei minulla ollut reppua eikä lompakkoa... sain mummolta lompakon(suuri vanhan punainen nahka lompakko) (iskä oli antanut 40e meille) .
repun sain pyydettyä pikkuserkuilta tekstiviestillä. kyyti tuli puoli yhdeltä ja ajoimme paikalle. Portilla maksu oli 8e multa ja 5e lapsilta meitä oli siis kaksi 8e ja kaksi 5e (minä, matti, Tiitus ja Isa) no siellä aika meni aika lepposasti ja ratkaisin ainakin 3 ongelma juttua pulma tiskillä ja näin muun muassa helikopterin läheltä ja lukuisia esityksiä pää-lavalla.
no kuitenkin messut loppu kuudelta ja lähdimme takaisin.
kuitenkin minut pyydettiin illalla suomussalmessa johonkin pikku tapahtuma ja siellä olisi paikallisia bändejä vaikka kuinka.
no sovimme että tulisin heille joskus 8 maissa ja sieltä sitten sinne lähtisimme sinne.
mummolassa kävin vessassa, söin ja lähdin Isalle kävellen noin puol 8 aikoihin.
paikalle olivat saapuneet Aulikin siskon perhe (isä ja äiti) ja mukanaan Matti (15 v Isan "puoli serkku"). Söimme ja juttelimme viellä hetken ja lähdimme matin vanhempien kyydissä tapahtumaan. meidät jätettiin muistaakseni Esson lähelle ja kävelimme sieltä paikalle (ehk 500m). paikalla oli Isan kavereita aluks kaksi. meidät esiteltiin heille (minut ja Matin (ei se mun pikkuveli) ). no illan edetessä eteenpäin tapasin myös Kaisan pitkästä aikaa. tunnistimme toisemme heti ja meidät esiteltiin myös hänen kavereilleen (tais olla jotain 7 tyttöä nimiä en muista). bändit soittivat enimmäkseen covereita eikä siellä ollut oikeen väkeä ( 50 ihmistä enempää) katsomassa. joten menimme purukan kanssa ( puolet jäi sinne katsomaan) katsomaaan uutta skootteria se oli oranssi eikä siitä sen enempää.
no aika meni ja juttelimme kaikenlaista (minä ja matti enimmäkseen kuunneltiin juttuja)
päätimme mennä Essolle matin ja Isan kanssa.
loput tytöt jäivät sinne. menimme rantaa pitkin ja kun olimme Essolla (20 min myöhemmin) tilasimme ruuat (ite tilasin semmosen hod dog tyylisen jutun) ja menimme syämään kun näimme kaisan ja hänen kavereitaan(en muista nimiä) pöydässä menimme samaan pöytään (samalla tais mennä toi ranska-brasilia ottelu ) emme katsoneet peliä vaikka välillä minä ja matti katoimme tilanteen (mää en kyllä kato urheilua melkein koskaan, mut kuitenkin). juttelimme lisää kaikenlaista välillä porukkaan tuli lisää väkeä ja taas välillä lähti väkeä
kellon lähestyessä kahta toista rupesimme lähtemään pois (viimeista esiintyjää en koskaan kuullut ). kyytimme tuli kymmenen minuutin päästä esson eteen josta lähdimme takaisin päin.
olin mummolassa kellon lähestyessä puolta yhtäja menin suoraa päätä nukkumaan (kävin kyll vettä juomassa). sovin viellä että jos olisin ollut viellä huomenna iltaan asti suomussalmessa niin olisimme voinneet mennä vielä sunnuntaina messuille.

(sunnuntai)
sunnuntaina heräsin joskus 10 aikoihin ja iskä tuli joskus yhen maissa ja lähdimme kahden maissa takaisin (lähetin viestin että lähettiin jo).
matka meni ihan kivasti kuuntelin noin 70 biisiä alusta loppuun matkan aikana ja aino (täti) oli mukana. Iskällä oli "paljon" pulloja palautettavana ja saatiin ainakin 17e niistä...

no kotona tässä oon koko yön vastaillu sähkö posteihin ja kirjotin tätä juttua noin tunnin .....

lisäsin myös kuvia matkalta ja muutenkin ne on EpäSeLvIÄ.

taistelu...(tosi tarina)Tiistai 27.06.2006 05:30

On ollut rauhallinen ilta ja aurinko on laskemassa kaukana horisontissa kaukaisten puiden taakse. kellon lähestyessä 12 ja väsymyksen painaessa lähdin kohti petiäni , kun makasin hiljaa kuulin puiden ja tuulen kahinaa ulkopuolelta huomasin, että luukku oli auki... nousin sängystä nopesti boksereissani ja pistin luukun kiinni. luulessani olevani turvassa menin takaisin petiin makaamaan.
kunnes pimeydessä näin korkealla jonkun mustan olennon, en välittänyt ja pistin silmäni kiinni... pian avasin silmäni enkä nähnyt enään sitä. saatoin olettaa etten ollut enään YkSin. kuulin pientä sihinää enemmänkin pientä piipitystä *tzhzzzzz* *TZHZzzzz* äänen yhä kohotessa nousin välittömästi istuma asentoon enkä enään kuullut ääntä. katsoin nopeasti kaikkialle pimeässä, mutten nähnyt enkä kuullut enään mitään. menin takaisin makuulle kunnes taas kuulin äänen *tzhzzzzzzzzz* olin varma, että saalistaja olisi lähellä. tajusin ellen tekisi jotain olisi jotain josta kärsiä. nousin ja pistin valot päälle...
oli hetken hiljaista kunnes näin sen, se oli hirveä olento jota kaikki tuntemani ihmiset inhoavat.
katsoin sitä ja se katsoi minua... se läheni hiljaa, mutta olin paikoillani.
sen tullessa lähemmäs katsoin nopeasti ympärille, enkä nähnyt mitään millä taistella tätä hirveää elukkaa vastaan.
Olin siis yksin... pelkät paljaat kädet aseinani, sillä oli hirveä piikki jolla se yrittäisi syödä minut.
en voisi antaa sen voittaa... sillä pelissä oli liian korkeat panokset.
joten menin taistelu asentooni... sen tullessa lähemmäs yritin tainuttaa sen, mutten onnistunut se väisti ja iski käsivarteeni, tunsin kuinka sen piikki iskeytyi nahkani sisään ja vereni alkoi pumpautua sen sisään, tunsin nipistystä ja minun olisi tehtävä siitä loppu.. löin otusta toisella kädelläni useita kertoja ja kun otus viimein taintui ja kumahti maahan... tallasin otuksen kantapäälläni maahan niin ettei se enään virkoaisi enään ikinä....
voittoni oli suuri, mutta hinta oli maksettava sain käteeni taistelu jäljen joka kuitenkin häviäisi pois, enkä pystyisi todistamaan, että olen sen hirveän otuksen voittanut. sen takia tämä kauhea eliö pysyy voittamattomana. koska sen tappoa ei koskaa pystytä todistamaan.

tämä juttu todisti sen, että tylsistäkin jutuista saa kiinostavia (tai sitten sen, että mulla on liikaa ylimäääräistä aikaa).