Alitalia! Italia kokemuksiani!Lauantai 15.07.2006 01:48

Olin Italiassa tässä vähän aikaan sitten (maanantaina lähin ja viime tiistaina päädyin kotiin). Herättyäni kello 6.30 tajusin olevan aivan yliväsynyt! Viime yönä valvoin koneella ja juttelin yhen kaverin kanssa ja sekoisin ihan täydellisesti ja aamusta oli herätys niin oli vaikea nousta ylös. :D
Lähdettiin lentokentälle päin ja pysäydyttiin muutamassa paikassa ennen ku päädyttiin lentokentälle. Käytiin matkan aikana kummini luona ja hän antoi mulle 50euroa matkarahaa. :) Hän on lentoemäntä niin päästiin erikoiseen parkkipaikkaan ku se oli ihan täynnä. Koneelle päästyäni oli erikoinen olo, kun en ole koskaan käynyt lentokoneessa. Ihmettelen et muilta meni korvat lukkoon, mutta minä olin taas ihan ku mitään ei olisi tapahtunutkaan lennon aikana. Amsterdamin lentokentällä oli koneen vaihto. Päästyäni Italiaan (klo jotain 22.30) otin matkatavarat ja menin ulos. Ulkona huomasin hiostavan kuuman ilman, vaikka pimeetä oli niin silti niin älyttömän kuuma. Hurja oli kyyti, kun mentiin sinne leiri paikkaan, (160km/h koko matka :S) olimme jonkun ajan päästä perillä (Roomasta sinne 170km). Mentiin sitten nukkumaan... Heräsin aikasin aamusta aamupalalle (klo 6.30), hämmästelin noita kauniita vuoria ja mehä oltiin vuorenhuipulla! Alhaalla noin kilometrin päässä oli sellainen kyläkauppa. No heti ensimmäisenä päivänä mentiin Norcican kaupungille sellaiselle jännälle museolle. :) Kiinnostavaa sielläkin kyllä kieltämättä oli. :D Kuitenkin tultuani pois sieltä olin väsynyt ihan älyttömästi. Sitten mentiin Ascoli Piceno missä oltiin koko ajan. Siellä me järjestettiin Suomi-Italia näyttely. Upee me saatiin siitä ja porukkaa sinne tulikin kattomaan. Matkalla me nähtiin paljon asioita mitä me emme voi kokea. Miehistä oli mukavaa seuraa, vaikka minun tylsät motoristi harrastukseni eivät paljoon heitä kiinnostanut. Sentään ne olivat urheilu ihmisiä. Sitten mentiin hienoon ravintolaan syömään merenherkkuja. Me syötiin varmaan 15 eri kalalajia. En ole ikkinä voinut ajatella et pystyisin syömään jotain tollasta! Sitten tuli lopuksi eläviä äyriäisiä jotka piti nielasta elävänä alas. Sitten kyl kieltämättä tuli outo olo ja en pystynyt edes kattomaan sitä kuinka ne sen pistivät menemään. xP Olin kyl kieltämättä kiinnostunut mopokulttuurista ja puhuinkin yhen pojan kanssa (italialainen) ja hän kertoi et mopolla saa ajaa lailisesti siellä niin kovaa ku mopo kulkee kuhan tehot ovat 4,9Kw (max) ja kuutio määrä on sen alle 50. Mä ajattelin et olispa Suomessa samalaiset kun siellä. xD Kaikkea päiviä en kyl jaksa kirjoittaa mut kerronpa nyt tässä mitä kaikkea näin. Mä näin veden alkulähteen, hienoja vuoristoja, museoita, kulttuuri (ajokulttuuri oli erikoinen, ei välitetty nopeuksista yhtään) ja kaikkea sellaisia mitä en varmaan tuu koskaan kokemaan. Saapastakin me ehdittiin siellä heittämään, vaikka minulta ei nyt onni onnistanut. Käytiin muuten kans hienossa hiekkarannalla, joka oli merenrannassa. 8kilometriä pitkä ja aurinko pastoi suoraan päälle ja lämmintä oli 40astetta. :) Jäätelöt olivat kyl mahtavia ja sellaisia ei tosiaankaan Suomessa olla vielä nähty. Mä en kyl itse asiassa paljon ostanut mitään, mutta toisen moottoripyöränkypärän kyllä kehtasin ostaa. :D Mut oikeesti tää on ollut minulle aivan upee reissu jonka haluaisin joskus kokea uudelleen. Saappaanheitto MM-kilpailut 2008 on siellä ja nyt täytyy pistää itteni sellaiseen kuntoon et pääsen mukaan sinne! ;) Sitten mä kävin baarissa välillä juomassakin ja mä pääsin sinne ku ikää vaaditaan 16! No pari tuoppia mä kyl otin siinä. :) Sitten viimeisin päivän yö oli kaikista vaikeinta kun ei saanut millään unta ku koko ajan kuului ääniä. (silloin Italia voitti MM-mestaruuden jalkapallossa) Sitten maanantaina lähdettiin ja me miehet mentiin vielä hyvästelemään Ascoli Picenoon ihmisiä. :) Sitten lähdettiin leriltä klo 14.00 ja kone lähti Roomasta 20-21.00 aikoihin. Päästyäni Amsterdamiin niin meidän piti olla siellä yli 10tuntia ennen ku päästiin seuraavaan koneeseen Helsinkiin. Se odottaminen oli kaikista hirveintä matkan aikana. Mut onneksi sinne sitten päästiin :). Helsingissä oltiin joskus vähän yli 13.00 aikoihin ja bussia täytyi odottaa 16.00 saakka. Onneksi päästiin siihen ja turvallisesti kotiin. Joskus 23.00 aikoihin vasta kotona ja se sitten nukutti niin et eikun nukkumaan vaan. Tässä kirjoitin näin lyhyeesti reisusta, mutta toivottavasti tämä teksti kertoo kuinka hauskaa mulla oli ja haluan kanssa kiittää niitä ihmisiä ketkä tämän mulle järjesti. :)