IRC-Gallerian tietosuojakäytännöt päivittyvät 25.5.2018 vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimuksia. Lue päivitetty Tietosuojaseloste. Lisäksi käyttöehdoissa on tarkennettu ikärajaa ja kohta 6.2 viittaa Suomen lain lisäksi Euroopan unionin lakiin.

IRC-Galleria

Quatermass

Quatermass

This is not a beak, my lovely child. It is a claw! For I am the finger!

Selaa blogimerkintöjä

[Ei aihetta]Torstai 25.11.2010 15:03

Dortmunder nyökkäsi puhujalle astuessaan huoneeseen ja tönäisi oven kiinni takamuksillaan. Puhuja, joka muistutti lähinnä eloon herännyttä vuorenseinämää, oli Tiny Bulcher -niminen ihmishirviö, ja sillä, jolta hän oli tämän nimen saanut, oli ilmeisesti ollut hirtehinen huumorintaju tai vikkelät jalat, kukaties molemmat.
Normaalin kokoisten ja muotoisten ihmisten seurassa Tiny Bulcher näytti... erilaiselta. Useimmille ihmisille hän toi mieleen olion, jonka he olivat pikkulapsina uskoneet asuvan öisin makuuhuoneen komerossa, ja kun he yöllä heräsivät ja koko talossa oli hyvin hyvin pimeää ja he makasivat vuoteessa ja tiesivät tarkalleen oman pienuutensa ja komeronovi oli koko avarassa maailmassa ainoa asia jonka he kykenivät näkemään - silloin he tiesivät että tuon oven takana - juuri nyt - tarttui sisäpuoliseen ovenkahvaan... Tiny Bulcher.

-
Donald E. Westlake - Älä turhia kysele

[Ei aihetta]Sunnuntai 21.11.2010 01:59

Human Targetin toinen kausi alkaa muhkeasti. Toisaalta tämä on yhtä kliseinen kuin ennenkin, mikä paistaa entistä selkeämmin kun olen katsonut teemaltaan samantapaista mutta älykkäämpää ja kliseetietoisempaa Burn Noticea. Mutta rautainen sarja tämä on silti, ja kliseitä on oikeasti kiva bongailla, etenkin jos satun muistamaan ulkomuistista tilanteeseen sopivan TvTropes.orgin artikkelin nimen. :D

Ainiin, arvasin myös ehkä jakson pahiksen ennen puoltaväliä, saa nähdä olinko oikeassa.

edit:
Olin väärässä. Kaveri jota pidin ilmeisenä valepahiksena(tiedättehän, tarkoituksena saada katsoja ajattelemaan "tuo on varmasti pahis!") olikin oikeasti syyllinen. Ja se jota pidin oikeana pahiksena ei ollutkaan yhtään pahis.

Käsikirjoittajat voittivat tämän erän.

OiTorstai 18.11.2010 21:26

Youtubessa on Hopon Poppoon(Goof Troop) jaksoja :D Ihanaa, tykkäsin tästä tosi paljon pentuna. Tosin voi olla että aika on kullannut muistoja, ja nykyään lapsena naurattaneet jutut aiheuttavat vain myötähäpeää. Alkumusiikki ainakin nosti animehikipisaran otsaan...

Mutta tykkään Prätkähiiristäkin vielä nykyään.

[Ei aihetta]Keskiviikko 17.11.2010 20:50

IkariamMaanantai 15.11.2010 22:29

Kehitän ärsyttävän helposti tyhmiä taipumuksia, ja ne vain jäävät kasvamaan kunnes havahdun huomaamaan ne, mitä tapahtuu harvoin.

Viime aikoina esimerkiksi olen pelannut Ikariam nimistä selainpeliä. Ei mitenkään valtavan monimutkaista tai palkitsevaa, mutta ihan kivaa ajanvietettä se on kun ei ole muuta tekemistä. Oikeastaan aloin pelaamaan pitkästä aikaa vain tavatakseni uusia ihmisiä. Pelaaminen kilpailuhenkisesti ei kiinnosta vittujakaan.

Miksi siis pelaamisesta on viime aikoina tullut niin hirveä stressin lähde? On pakko käydä monta kertaa päivässä tsekkaamassa peli ja päivittelemässä rakennuksia, jos ei mistään muusta syystä niin sitten siksi ettei vihollinen hyökätessään saisi ryöstettyä mitään. Kauhulla ajattelin että mitäpä jos netti katkeaa pariksi päiväksi, sitten varastot ehtivät täyttyä ja ovat kenen tahansa ryöstettävissä!

Tänään vasta tulin ajatelleeksi että MITÄ VITTUA SITTEN. Pahinta mitä vihollinen voi tehdä on tuhota armeijani ja varastaa kaikki resurssit jotka eivät mahdu piilopaikkaan. Nyt puhutaan pelin sisäisessä maailmassa ihan mitättömistä vahingoista. Miksi sitten varjelen resurssejani niin mustasukkaisesti? Siksi että on jotenkin ihan kamalaa hävitä jollekulle, vaikka sitten selainpelissä.

Miksi se on kamalaa? En kyllä keksi yhtään mitään syytä. Ja tämän ajatuksen myötä stressi poistui kokonaan.
Minua ei kiinnosta kilpailu, mutta kaikki pelaavat samojen sääntöjen mukaan. Jos joku ryöstää minut pelissä, se on reilu voitto ja hän on ryöstösaaliinsa ansainnut. Enemmän iloa siitä luultavasti onkin vakavammin pelaavalle, kuin minulle saiturille joka vain istun viini- ja marmorikasojeni päällä.

Ilmaiseksi en tietenkään tavaraa anna, saavat puskea armeijan ja muurin läpi pelin hengen mukaisesti. Mutta lakkaan suhtautumasta asiaan niin saatanan pakkomielteisesti.
Tulipa tuo katsottua tänään. Ihan hyvä leffa, ja onneksi katsoin ennen kuin luin arvosteluita tai katselin trailereita, niin en tiennyt juuri mitään. Sillä tavalla leffat pitääkin mennä katsomaan.

Leffan oli vissiin tarkoitus herättää ajatuksia. Se on yleensä hyvä juttu, paitsi silloin jos koko leffa perustuu noihin muutamaan ajatukseen, ja siihen oletukseen että ne ovat katsojalle uusia. Mutta jos olet sattunut jo pikkulapsesta asti katselemaan taivaalle ja miettimään avaruuden mysteerejä, olet todennäköisesti ehtinyt keksiä jo kaiken mitä Mr. Nobody ehdottaa, ja iso osa leffasta perustuu siihen.

Tämän takia suosin ajattelua herättäviksi rainoiksi mieluummin jopa hollywoodin tehostepaukutuksia kuin taiteellisia älykköleffoja. Ensinmainituissa sentään yleensä on paljon sisältöä, paljon satunnaista tavaraa josta mikä tahansa saattaa suistaa ajatukset jollekin mielenkiintoisille urille. Jälkimmäisissä kaikki pyörii sen yhden jutun ympärillä.

Oli se hyvä leffa silti, ja itkin tietty naamani märäksi lopputeksteihin mennessä kun olen niin typerä nyyhky. Mutta ajatuksien herättäjänä vaikkapa Rambo onnistuu paremmin.

[Ei aihetta]Torstai 11.11.2010 00:53

Aah, Thief - Deadly Shadowsia taas pitkästä aikaa. Olen oikeastaan pelannut tämän läpi vain kerran, uusilla pelikerroilla olen aina päässyt Cradleen asti tai juuri sen läpi, ja sitten traumatisoituneena pitänyt taukoa, ja aloittanut taas alusta seuraavan kerran. Nyt voisi pelata läpi ennen kuin aloitan taas alusta.

Tämä on kyllä järjettömän hyvä peli, mutta tiedostan että peliarvostelijana minun olisi pakko antaa keskinkertainen arvosana. Tässä on liian monta asiaa pielessä jotta tätä voisi suositella kaikille, mutta minuun vain sattuu kolahtamaan täysillä. Esim. huono tekoäly tuottaa minulle enemmän riemua kuin harmia, eikä silti estä ottamasta pelin maailmaa vakavasti.

Juuri äsken taas kansalaiset ja vartijat ajautuivat hirveään verilöylyyn jostain tuntemattomasta syystä, varmaan löysivät jonkun jälkeeni jättämän ruumiin. Tappelusta hengissä selvisi hammerite-pappi, joka rauhoituttuaan käveli hetken aikaa ympäriinsä, kunnes huomasi tuoreet ruumiit(joiden tappamiseen oli itse osallistunut), ja suuttui uudestaan. :D "Whose blood hath spilled out here?"

Seuraavaksi voisin mennä laittamaan vähän öljyä laiturille ja yllyttää vartijat juoksemaan mereen.

Tilannepäivitys:
Paikalle ilmestyi pakana joka niinikään vimmastui ruumiiden näkemisestä. Pakana ja hammerite räiskivät toisensa hengiltä. Sitten tavallinen kansalainen käveli keskelle ruumiskasaa:
"Hey you, fell asleep did ya? Oh no! You're dead!"

Joo, ketään ei varmasti kiinnosta kun hihittelen yksinäni pelin omituisuuksille, mutta haluan itse kahlata näitä blogimerkintöjä vielä vuosien päästä ja muistella miten kivaa oli. :)

[Ei aihetta]Keskiviikko 10.11.2010 21:36

HehMaanantai 25.10.2010 04:25

Minulla on hyvin huono kasvomuisti, mutta ihmiset jäävät mieleen toisenlaisten seikkojen perusteella, kuten vaikkapa äänen tai kävelytyylin.
Nyt katselin Burn Noticea, ja tunnistin näyttelijä David Zayasin(minulle ennestään tuttu vain Dexteristä) kun hän oli selin ruutuun, ruumiinmuodon ja ryhdin perusteella.
Jos olisin katsonut sokkona, olisin myös tunnistanut äänestä. :)

[Ei aihetta]Lauantai 23.10.2010 02:54

Aloin lukemaan taas uusiksi Hiimdaisyn Metal Gear -sarjiksia. :)

http://hiimdaisy.livejournal.com/?skip=10&tag=metal%20gear