[Ei aihetta]Keskiviikko 30.04.2008 16:58

JAA MITENNIIN KOULUSSA ON TYLSÄÄ ?
Scarface , wha-kash !

Vappu!Keskiviikko 30.04.2008 16:25

3. Puun ja turpeen energiankäytön lisääminen
Mikä on puun ja turpeen osuus Suomen energiantuotannossa?
Minkälaisia ongelmia on lisätä puun tai turpeen osuutta energian tuotannossa?
Mitä etuja puun käytön lisäämisessä voisi olla? Entä turpeen?

HALUUN KOTIIN.mia on ihana
Tän jälkeen olis vielä matikkaa......

[Ei aihetta]Sunnuntai 27.04.2008 22:16

Lähen tästä Passioniin ;DDDD;D

"My name is Bond. James...Bond." :')))Lauantai 26.04.2008 00:02

sannuasd ;E sanoo (20:55):
Mulle tuli äsken ihan kauhee himo Nutellaa :o Siis mä menin ettiin alakerrasta syötävää ja sit yhtäkkiä tuli semmonen "pakko saada nutellaa" ja kädet rupes täriseen ihan sikana. sit tein 4 nutella leipää
sannuasd ;E sanoo (20:56):
Varmaan oli verensokeri alhaalla tms.

Perjantain saldo:
- kesätyöpaikka plakkaris

- 4 Nutella leipää
- pepsiä
- isän järkkäri
- Mika - Happy Ending

Ei tää hullummin mennykkää. :) Mut huomenna haluan silti tehdäkkin jotain !!!

[Ei aihetta]Torstai 24.04.2008 21:37

Rupeen boikotoimaan tätä paikkaa :(

Yliylihuomenna 18 !!
27.4.1990 (17,99)

[Ei aihetta]Sunnuntai 20.04.2008 00:50

Osa III , (vihdoin kotona!! <3)Perjantai 18.04.2008 19:19

Keskiviikko.
Heräsin siihen, kun aurinko paisto ikkunasta suoraan silmään. Siis hyvä aloitus päivälle, koska italiaanot uhkas että koko päivän pitäis sataa.
Ekana kokoonnuttiin koululle ja siitä lähettiin sitten kierteleen Bollatee (se kylä/kaupunki missä majailin) ympäri. Käytiin ainakin jossain kappelissa ja sitten semmosessa ihan mielettömän kivassa taidenäyttelyssä. Siellä oli modernia taidetta, eli sitä jaksoi jopa katsellakkin. Taidemuseon jälkeen lähettiin bussilla jonnekkin tylsään linnaan missä keskityin lähinnä ottaan aurinkoo. :) Sieltä lähettiin sitten koululle syömään vähän pastaa ja sitten kiertue jatkui Alfa Romeo museoon.

Ei tossa päivässä silleen mitään, aika tylsä päivä. Paitsi, että aurinko paistoi ja oli jotain +20astetta lämmintä.

Mutta ilta.

Italialaiset oli vuokrannut meille oman raitiovaunun!! Sillä me sitten risteiltiin Milanon keskustaa ympäri ja vähän maisteltiin juomia. Välillä pysähdyttiin vähän kierteleen kävellenkin. Siellä keskustassa oli kivan hijasta tollein illasta, kun se vaunu oli vuokrattu klo: 20:30 - 23:30. Ja italialaiset tosiaan tarjos koko homman, meidän ei tarvinnut maksaa edes niitä juomia. : )) Löytyi kaljaa, shamppanjaa, vodkaa..
Sitten, kun raitiovaunu kierros saapui päätökseen niin lähettiin junalla takaisin Bollateen ja kotiin päästiin Brianin kanssa ehkä puoli kahden aikoihin. Siitä suoraan sänkyyn ja uni tuli varmaan sekunnin murto-osassa.

( "Sit sille tuli peräpukama ja se kuoli.." )

Torstai.
Kokoonnuttiin taas koululle ensin klo: 08:20. Yöunet jäi siis vähän lyhyeen keskiviikko illan jäljiltä.
Klo: 9:14 otettiin juna Milanoon. Käytiin vierailemassa jossain Euroopan isoimmassa pilvenpiirtäjässä. (niin ne väitti se on isoin ;o ) Siinä oli huimat 31 kerrosta ja päästiin sitten tottakai vieraileen sinne korkeimpaan kerrokseen ihaileen maisemia. Melko tylsä touringi oli kuitenkin.
Saatiin sieltä semmoset hienot vihreet penaalitkin. :D
Pilvenpiirtäjä kierroksen jälkeen päästiin syömään. Taas kerran jotain pasta hommaa. Taisin syödä pastaa joka päivä tän viikon ajan? Daamn.
Syömingien jälkeen suurinosa norssilaisista nappas metron ja lähettiin shoppaileen. Otettiin ensin metro Duomolle, mistä sitten osa jatko matkaa metrolla ja osa nousi ylös. Mä jatkoin metrolla matkustamista ja päädyin Buenos Aeros-kadulle, missä piti olla paljon kivoja kauppoja. Ja olihan siellä, mutta hintataso oli sit vähän vähemmän kiva.
Käytiin siellä Annin ja Minnin kanssa Supermarketissa ostamassa karkkia ja kaikenlaista muuta tarpeellista. Ja vähän olis himotellut ostaa breezeritkin, kun hinta oli huimat 1,40€. Olotila oli kuitenkin sen verran heikko, ettei sitten pystytty. Kassa oli semmonen itsepalvelu tyyppinen, myyjiä ei siis ollut missään. Siinä meni varmaan puoli tuntia, että saatiin ostokset maksettua kun ei ensin meinattu tajuta sen tekniikkaa.
Supermarketin jälkeen mentiin pummilla metrolla Duomolle (siis tää Duomo on semmonen iso katedraali siinä Milanon keskustassa) ja lähettiin sitten kierteleen niitä keskustan kauppoja. Ja loppu päivästä jalat oli hieman KIPEET. Joka askel sattu niiiin paljon. Ja loppu päivästä mulle sitten taisi nousta jo kuumettakin.
Ostettiin vielä ennen junamatkaa viimeset aidot italialaiset jäätelöt. <3

Illalla italiaanot oli järjestänyt meille goodbye-partyt jossain vuokratilassa. Siellä oli DJ soittamassa ja ilmasia juomia. Hieman kuumeisena en kuitenkaan kyennyt niihin kajoamaan. Ja oikeestaan selvinpäin olikin aika mukavaa seurailla toisten ännikääliö sekoiluja. :) Strobo valo tuikki koko illan mikä tuntui lisäävän päänsärkyä. Ja setä sininenkin kävi morjestamassa puolessa välissä iltaa. Mutta ihan mukavat partyt silti.
Senjan kanssa fiilisteltiin koko ilta sitä, että "huomenna tähän aikaan ollaan jo Suomessa!".

Sieltä sitten Brianin kanssa lähettiin about 01.30 kotiin ja siitä sitten aloin pakkaileen kamoja. Nukkumaan menin joskus puoli kolmen aikoihin ehkä. Ja herätys oli sitten puoli viideltä soimassa.

Perjantai. (KOTIIN <3!!)
Herätys oli tosiaan 04:30, mutta heräsin vasta 05:10. Hyvin kerkesin kuitenkin pakkaan loput kamani ja juomaan tutuksi käyneen, mikrossa lämmitetyn, kahvini.
Siitä sitten tiitiäinen ja sen perhe heitti mut rautatieasemalle ja vihdoin alkoi kotimatka. Lento oli ehkä kauhein lento ikinä. Oikeestaan kaikki norssilaiset nukahti jo ennen nousua. Mä sain nukuttua vähän aikaa, mutta flunssan takia olo oli melko kauhee koko lennon. Ja laskeutumisessa tuntui, että koko pää räjähtää kun korvat meni niin lukkoon. Eikä toinen korva muuten auennut vieläkään. Onko ideoita miten sen sais auki?
Annin äiti oli vastassa Tampere-Pirkkalan lato kentällä ja takapenkillä odotti ihanatihanat Bic Macit <<3 !! Ja sipulirenkaat.

Ihanaa olla kotona.

Osa IIKeskiviikko 16.04.2008 02:05

Martedi 15 aprile 2008

On ollu niin kiire, ettei oo kerenny ees koneella kàymààn. :S
Jooh, lauantaina tosiaan kàytiin pitseriassa ja saatiin odotella pitsoja about 2h. Mut oli ihan mielettòmàn hyvàà, joten annettakoon odottaminen anteeksi. Sitten painuttiin Shaktiin (?) joka oli melkonen vankilà-yòkerho. Ihan mukava paikka kuitenkin, tavallaan.. silleen. Juotiin melko alkoholipitoisia drinkkejà ja sahattiin tanssilattialla.
Siità sitten kahen aikaan yòllà pààstiin kotiin.

Sunnuntaina.
Sain nukkua jopa yhteentoista rankan piletys illan jàlkeen. Sit syòtiin aamupalaa ja kàvin koneella, mut sitten tulikin jo làhtò Como jàrvelle. Se on siis se mesta mistà voi bongata esim. George Clooneyn kesàmòkin. :) Ja muiden Hollywood tàhtien kesàmestat. Junamatka kesti noin tunnin. Perillà mentiin ostaan heti italialaista jààtelòò joka oli niiiin hyvàà! Ja paisto onneks aurinko, niin pystyttiin hengaileen pelkàllà t-paidalla. Sitten palloiltiin jonkin aikaa ympyràà ja sitten napattiin paatti ja làhettiin sinne jàrvelle risteilylle. Nàhtiin kaikkia nàttejà vanhoja taloja ja hienoja maisemia. Nàhtiin Alpitkin! Sitten kun taas rantauduttiin niin napattiin semmonen vaunu, joka làhti sinne ylòs vuorelle ja làhettiin ihasteleen maisemia. Vuoren pààltà nàky vaikka kuinka ja kauas. Oli ihan mieletòntà. Kàytiin siellà vuorella katolisessa kirkossakin kattomassa miltà se nàyttàà. Ihanjees.
Sitten laskeuduttiinkin sieltà jo alas ja siità sitten nappailtiin juna takaisin kotiin. Illalla meidàn piti mennà baariin, mutta pààdyttiinkin sitten Stefanon kautta tànne Brianille hengaileen porukalla.

Maanantai.
Ensimmàinen koulupàivà. Koulu oli ihan sika iso ja sokkeloinen. Siellà on jotain 2000 oppilasta vissiin ja koululla on oma uima-allas ja teatteri, tottakai. Koulussa syòtiin jotain pasta settià taas ja sitten làhettiin Milanon Central juna-asemalle ja napattiin juna Milanoon. Koko maanantai pàivàn satoin tosiaan vettà.. Milanossa vierailtiin semmosessa linnassa. Tai no sen pihalla. Ja sitten mentiin Duomoon, semmoseen katolilaiseen kirkkoon. Se oli ihan sika iso ja hieno! Mentiin hissillà sinne sen katolle ja seikkailtiin siellà ja ihasteltiin maisemia. Sit kàytiin pikasesti siellà sisàllàkin.
Siità sit alko vapaa-aika. Làhettiin Annin kanssa ensimmàisenà màkkiin hakeen vàhàn hampurilaista naamaan ja sit làhettiin shoppailee ! Meidàn piti olla viimestààn klo: 18:30 juna-asemalla. Noh, jààtiin sitten vàhàn Annin kanssa katteleen taloja ja ihmisià ja katuja ja juttuja, kun huomattiin ettà kello on about 18:17 ja meillà ei oo hajuakaan missà on juna-asema. Làhettiin sit harhaileen jotain tietà eteenpàin ja kysyttiin joltain herralta, osaako se neuvoo meidàn asemalle. Piti kuulemma kàvellà se katu loppuun, ottaa metro ja mennà 2 pysàkin vàlià asemalle. Ja aikaa oli alle 15min. Làhettiin sitten jolkutteleen siihen suuntaan mihin se mies oli opastanut ja kengàt tirisi vettà, kun ne oli ihan làpimàràt. Sitten kun pààstiin joku katu loppuun asti, niin kysyttiin uudestaan opasteita ja meille kerrottiin ettà sinne asemalle on ehkà 2km matkaa. Paniikissa làhettiin sit spurttaan asemalle pàin. Pongattiin kuitenkin siità semmonen bussi missà luki Cadorna (aseman nimi) ja hypàttiin siihen, kun ajateltiin ettà pààstààn nopeempaa. Bussissa sitten kuultiin, ettà ne bussiliput pitàis maksaa etukàteen jonnekkin kioskille. Eli pummilla mentiin. Hypàttiin sit vàhàn ennen Cadorna stationia pois ja juostiin kun hullut se loppu matka. Ei se matka kyllà ollut làhellekkààn kahta kilometrià, làhemmàn puoli kilometrià ehkà. Ja asemalle kun pààstiin niin kello oli ehkà 18:32. Juostiin sitten sinne laiturille ja Matteo nappas meidàt lennosta junaan sisààn. Ovet paiskautu kiinni samalla sekunnilla kun pààstiin sisàlle. :) Junassa sitten kuultiin, ettà junan làhtòaika oli muuttunut ja se làhti klo: 18:33. Tàpàràlle meni, mut pàrjàttiin. Oon niin ylpee musta ja Annista. : ))

Nooo sitten siinà juna jàtti siihen Bollateen niin mentiin suoraan Alicialle kattoon leffaa ja syòmààn. Màrissà vaatteissa kun en voinut kàydà Brianilla vàlissà. (y) Mutta Senja lainasi kuivat sukat ainakin. <3 Kotiin pààstiin joskus 23:30 ja nukkumaan siità tuntia myòhemmin.

Tiistai.
Heràtys klo: 05:30. Yòunta oli siis ruhtinaallisesti. Koululla piti olla seittemàltà ja siità làhdettiin bussilla Camogliaan (tms, en minà tiedà!) kuitenkin semmoseen pikku kaupunkiin. Siellà sit patikoitiin vuoren yli ja pààdyttiin rannalle. Se patikointi oli ehkà 7km. Semmosessa mutavellissà, nam. :) Mut ainakin aurinko paisto ja oli làmmin. Rannalla sitten jotkut meni uimaan ja jotkut keskitty auringon ottoon. Siellà hengailtiin vàhàn reilu tunti. Se oli semmonen kaunis poukama vuorien vàlissà! Vesi oli kylmàà ja ilma làmmin.
Sieltà làhdettiin sitten laivalla toiseen poukamaan ja siellà me saatiin vapaa-aikaa. Kierreltiin Annin kanssa pari korttelia ja mentiin syòmààn pitsaa. Margarita pitsaa. Oli hyvàà. Sitten otettiin vielà vàhàn aurinkoa ja sitten alkoikin taas kolmen tunnin matka Bollateen takaisin.

Nyt istun tàssà rauhassa koneella ja rakas hostini làhti ulos rellestààn. Ite en jaksanut. Huomenna meille suomalaisille on kuulemma joku yllàtys luvassa illalla. Hmm.

Lisàà taas joku pàivà. Ciaoo !

Matkapàivàkirja osa ILauantai 12.04.2008 16:44

Huuh, eilen rantauduttiin tànne Italiaan. Ryanair ei tarjonnu maksutonta ruokaa, joten kàrsittiin nàlkàkuoleman partaalla Annin kanssa koko matka. Loppupààssà lentokone heitti kuperkeikkaa myrskypilvien vuoksi. Mut pààstiin sentààn laskeutuun ehjin nahoin.
Eka ilta oltiin Brianin kanssa vaan tààllà nàiden kotona. Syòtiin pastaa ja oltiin koneella. Perhe on tosi mukava, vaikkei ne enkkua oikeen puhukkaan.

Tànààn oli sit eka koulupàivà, jouduttiin meneen noiden kanssa tunneille. Ekana oli fysiikkaa, sitten italiaa ja sit viimeseks filosofiaa. Suomalaiset tylsisty takarivissà sillà aikaa, kun italialaiset "opiskeli" eli vaihto kuulumisia.
No sit ylitylsàn filosofian tunnin jàlkeen pààstiin pois koulusta ja làhettiin Brianin kanssa ostaan leipàà ja sit tultiin kotiin syòmààn pastaa, taas. Nyt hengailen tàssà koneella kun Brian làhti hommaileen jotakin.

Noin tunnin pààstà làhetààn rautatieasemalla ja napataan juna Milanoon. Sinne shoppaileen ! Tàllà hetkellà ei onneks sada, mut pilvià lòytyy vaikka muille jakaa. Illalla sit suunnataan vissiin jonnekkin syòmààn ja sen jàlkeen discoileen. Jeshh, mut tàllàstà tànààn.

Edit, klo: 18:57 (Italian aikaa)
Milano oli jees! Sòin aitoo italialaista jààtelòò, se oli namnamia! Varsinkin kun aurinko paisto ja oli tosi làmmin. Kàytiin paikallisessa McDonaldsissaki (tietysti) mut ostettiin ihan vaan kahvia. Ja normaalia kahvia ei saa sit kirveellàkààn. Mut ihanjees. Kierreltiin me jotain kauppojaki, mut ei ne ollu mitenkààn silleen erikoisia. Huomenna mennààn kai yhteen shopping centteriin called Metropoli ! Vihjasin Brianille et se nàytti kivalta, niin se sano vievànsà mut sinne. : ) Ja sit huomenna aamupàivàllà opetellaan kuulemma vàhàn salsaa ja sit se vie mut huomen illalla johki baariin called Heavystone Café vàhàn salsaileen!

Nyt tultiin tosiaan kàymààn kotona ja ruvetaan pian valmistautuun iltaa varten. Mennààn ekana aitoon oikeaan italialaiseen pitseeriaan. ;D Ja sen jàlkeen Massimo heittàà meidàt jonnekkin "music baariin" jossa on jonkun nàkòset bileet. Brian sano, et sisàànpààsy maksuun kuuluu yks drinkki ja kun tiedustelin, ettà minkàkòhànlainen drinkki tàà mahtaa olla niin se sano ettà "Very alcoholic. But don't worry." Ettà saa sitten nàhdà. :D Muut drinkit on sit maksullisia.
Hiiohoi, np. Bob Dylan - The Hurricane. Lòytyhàn tààltà koneelta ihan kuunneltavaakin musiikkia, kun suurin osa on tota Britney osastoa. Britney Spearsia ja Dimmu Borgiria samalla koneella. Mikà meni vikaan?

Huomisiin. C ya, m8s! Ha.