Blogi

« Uudemmat -

KotonaSunnuntai 05.08.2007 22:54

Noniin. Tuli tossa loppureilistä nähtyä vielä auschwitzin keskitysleirit ja muutenkin vähän krakovaa. Krakovasta matka jatkui varsovaan jossa majotuttiin erään jenkin kanssa 5 tähden hotelliin... Kikkailtiin hieman ja hintaa tuli hiumat 13e/hlö. Yhen hengen huone, siis huoneisto tuo oli mut siinä sängyssä olis tosiaan mahtunu nukkumaan vaikka 10. Paikkahan oli ihan naurettavan iso. about 2 kertaa isompi ku normihostellissa 10 hengen dormi. Eteinen, olohuone, vaatehuone, tupakointihuone ja marmorinen vessa. Aika koominen paikka hikisille reilaajille. No mutta joo. Sieltä lähettiin sitten kokemaan itäblokin bussien toimivuutta seuraavana päivänä. Lähettiin bussilla Varsovasta Tallinnaa kohti yöbussilla. Hommanhan piti mennä niin että meillä olis Riikassa bussin vaihto ja seuraava bussi on ainoastaan meidän bussin matkustajille. Meidän bussi oli kuitenkin myöhässä ja seuraavan bussin kuski, joka todennäköisesti on mensan jäsen tai jotain, lähti ajamaan tyhjää bussia Tallinnaan lähtöajan mukaan. Hirvee hsälinki: kukaan sen bussifirman työntekijöistä ei tienny mitä tehdä mut sitten 4 tunnin säheltämisen jälkeen saatiin liput yöbussiin ja päästiin tallinnaan (yöunia mahtavat 2h bussissa tuona yönä). Sieltä sitten haettiin tuliaiset ja otettiin lautta suomeen. Reili siis päättyi 1.8 ja reitti meni seuraavasti (tossa on merkity vaan yöpymispaikat. Pitihän noita junia tosiaan vaihdella mut niitä tohon ei ole merkitty):

Lentokoneella ensin Helsingistä Kölniin ja sitten junalla
Valencia - Wien
Wien - Krakova
Krakova - Varsova

Ja varsovasta bussilla Tallinnaan ja sieltä lautalla suomeen. Melkonen reissu oli.
Noniin. Nyt tuli Valencia nähtyä. Hieno paikka: hiekkarantoja, härkätaisteluita ja hienoja hostelleja. Mikä ei ollut niin hienoa oli Ranska, tuo euroopan persreikä. Tullaan Ranskaan ja samantien jostain syystä EU- alueen sisällä passintarkastastus. Ja tämä ranskalainen asemahan oli aivan hirveä. Ruma rähjäinen rakennus mistä ei saanut edes kunnon ruokaa, ja voi jestas ne vessat. Sinne päästäkseen pitää kiertää about koko asema ympäri, ja perille päästyään löytää vessan ovet, korjaan, oviaukot, joista ovet puuttuivat. Menee sisään: kaikki paikat täynnä tägejä ja paskaa. Sitten siinä on kolme vessaa, lukkoja niissä ei tietenkään ole, mutta ei siinä mitään, ei siellä vessanpönttöjäkään ollut. Pönttöjen tilalla semmoset syvennykset siinä lattiassa mihin paskotaan, niissä ei ilmeisesti vessan vetämisfunktio toimi koska paskaa ja paperia oli kasoittain. Tämän aseman jälkeen päästään onneksi junaan, joka yllättäen lähti 70 minuuttia myöhässä. Ja huom. ranskalaiset eivät puhu englantia ja ovat muutenkin ärsyttäviä. Proidilta, sen kaverilta, yhelt suomalaiselt interreilaajalt keneen törmättiin ja vaikka keneltä on pöllitty kamat siellä. Yhteenveto: ÄLÄ MENE RANSKAAN! :D
Mutta juu. Päästiin sitten parin päivän matkustuksen (n. 2600km yhteensä) jälkeen Wieniin. Ihan mukava ja nätti kaupunki. Tsekattiin eilen ton Chrisin (jannu joka majottaa meidät) kanssa yks älyttömän siisti yökerho. Huomenna lähetään aamujunalla krakovaan. Siellä hostelli varattu 3 päiväks. Sitten Varsovan ja Tallinnan kautta suomeen ja omalle koneelle. ah...

Tervehdyksin
Thunderbunny

Next stop: ValenciaKeskiviikko 18.07.2007 19:25

Noniin. Kohta rupee olee Granadan tapasbaarit, 38 asteen helteet ja vuorilinnotus nähty. Tänään mentiin varaamaan paikkoja junaan mutta olipa sitten seuraavan yön ja aamun junat täynnä. Huominen yöjuna saa siis kunnian kuljettaa meidät Valenciaan välimeren rannalle. Valenciassa kuulemma kovat yökerhot ja upeet hiekkarannat. Seltä matkamme jatkuu Itä-Euroopan suuntaan. reportoidaan joskus sieltä sitten varmaan seuraavan kerran.

Over´n´out
-Thunderbunny

[Ei aihetta]Sunnuntai 15.07.2007 23:19

Noniin... Saavuttiin tosiaan tossa pari kolme päivää sitten tänne maailman laiskimman kansan, espanjalaisten keskelle suhteellisen epämukavissa olosuhteissa. Yöjuna genevestä. Nukkumapaikkana penkki joka kääntyy noin 45 asteen kulmaan. Jaloille oli tilaa semmonen 10cm kolo :P Mutta eipä siinä mitään, hieno paikkahan tämä on, aluksi meinattiin olla yks yö Irunissa, mutta sittenpä pöllähti eteemme Katja niminen interrailaaja. Keskustelun kulku suunnilleen.

Katja: Ai tekin ootte suomesta, siistii!
Minä tai Jukka: Joo, niinpä taidetaan olla
Katja: Lähtekää hei meiän kanssa san sebastianiin
Minä tai Jukka: mm... okei :D

No... sinne mentiin kuitenkin, tarkotus oli olla yks yö ja lähtee Madridin kautta Granadaan, mutta venyipä illanvietto erään Katjan kaverin kanssa hieman ja missattiin aamujuna :O Mutta joo, Hieno paikka tuo San Sebastian. Upeet hiekkarannat ja hinnat olivat tuttua Espanjan tasoa: litra viiniä 63 senttiä, sixpack olutta euron :) Tänne Granadaan saavuttiin tossa pari kolme tuntia sitten, yöjuna viime yönä Madridiin ja sieltä tänään normijunalla tänne. Ens yö menee hostellissa ja huomenna mennään asustelee jonkun Granadalaisen jannun luokse. Majotus tosiaan vaihtui kun ei saatu yhteyttä jostain syystä siihen neitiin, kenen luokse piti mennä. Rupes toi Málaga tossa just kiinnostaa kun sinne on vaan joku 70km täältä ja siellä vissiin hiekkaisia rantoja. Mutjoo. Lähetään hostellille. Moi

- Thunderbunny
Noniin. Perkeleen sveitsiläiset. Kertoivat vasta nyt ett$ toi glacier express juna (joku alppien maisemajuna) ois pitäny varata 24h etuajassa, se jäi siis väliin tällä kertaa. Mutta joo... Tänään vika päivä Etelä-Sveitsissä, varmaan vaan löhöillään ja syödään tai jotain. Huomenna alkaa semmonen ujo, about 33 tunnin junamatka Granadaan Espanjassa. Katottiin joku random neitokainen hospitality clubin Espanja-osiosta puhelu meni kutakuinkin näin

Jukka "Moi ollaan jukka ja ossi ja ollaan just reilaamassa, atm sveitsissä ja tullaan espanjaan varmaan ens viikolla"

Espanjaneiti "okei ja sitten?"

Jukka "niin ja kelailtiin et voidaanko tulla teille nukkuu"

Espanjaneiti "joo käy, soitelkaa kun tuutte espanjaan"

Tämän jälkeenhän meillä ei vielä ollut oikeen tietoa minne ollaan menossa. Tänään katottiin sijainti kartalta ja paikkahan on lähempänä portugalia kun esim. Sveitsiä. Suht lähellä välimerta onneks.

Tarina jatkuu espanjasta varmaan parin kolmen päivän päästä. Jotein moiksis siihen asti.

Ossi ja Jukka
Noniin, eilen saavuttiin Locarnoon, tuohon Euroopan Beverly Hillsiin joka oleilee Sveitsissä, lähellä Italian rajaa. Julmetun siisti mesta, tultiin tänne alppien läpi joka muuten myös on julmetun siisti mesta. Tänään käveltiin päälle 20km ja tsekattiin siinä matkalla tommonen suht ujo, 220 metriä korkea pato, sama josta James Bond itse hyppäsi elokuvassa James Bond - Goldeneye elokuvassa. Patohan sijaitsee tommosten julmetun siistien vuorten välissä eli oli siinä hieman kateltavaa. Ylihuomenna tai sitä seuraavana päivänä varmaan Espanjaan jonkun hispaanin kotiin asustelemaan.

Hejdà

Sveitsiä taasSunnuntai 08.07.2007 18:31

Noniin. Eilen oli taas hassu päivä. Tehtiin viskimeloonia (video saatavilla elokuussa kauniisti pyytäville), sitten lähettii tän sveitsiläisjannun, kenen luona asutaan, kavereiden kanssa niille katufestareille a.k.a Züri fäschtiin. Siellä sitten oleiltiin jostain kymmenestä puol neljään ja päädyttiin erään sveitsiläisen opiskelijakämpän lattialle nukkumaan. 4 tunnin nukkumisen jälkeen palailtiin tänne Rorscachiin missä asustellaan. Ja pitihän tuolla bodenseessäkin sitten käydä pulikoimassa. Huomenna lähetään tonne Etelä-Sveitsin vuorille telttailee ja sieltä sit espanjaan välimeren rannalle tai jotai.

HejHej

SveitsiLauantai 07.07.2007 15:21

Noniin. Eilen sitten saavuttiin Frankfurtlaisessa hotellissa vietetyn yön jälkeen Sveitsiin. Juna lähti kymmeneltä aamulla - Onneks oli hotellilla valmis aamupala, yummy! Ja onneks saavuttiin, on meinaan maisemissa Saksan ja Hollannin jälkeen mukavaa vaihtelua. Tultiin ekaks Zürichiin ja sieltä lähettiin tänne erään sveitsiläisen kämpille, Roorschachiin Bodenseen viereen, missä nukutaan. Sveitsihän on siis mukava paikka mutta siinä mielessä tulee mieleen kommunistinen neuvostoliitto että pääkaupungissa ei näy mainoksia ollenkaan :O Lisäksi täällä on yheltätoista julman kommunistinen, kaikille yhteinen kirkonkelloherätys. Mutta tosiaan kommunismista eilisiltaan. Mentiin yhelle musakoululle, missä tän sveitsiläisen joku kaveri asuu, viettämään iltaa (Keski-Euroopplaiseen tyyliin ;D) ja pelaamaan pokeria. pelailtiin siellä sitten holdemia parit matsit, kuunneltiin musaa ja potkittiin footbagia (josta ei tullut tosin yhtään mitään - Miksiköhän...) tais olla puol kahteen yöllä asti.
Joo mutta tosiaan. Tänään lähetään tsekkaa se katufestari Züri Fäscht, vaikka nää Roorschachlaiset Zürichläisiä kovasti vihaavatkin, vähän niinkun kaikki vihaa turkulaisia, mutta enemmän. Mutjoo. Tämäpä tässä tälläkin kertaa.

Over and out

TehtaviaTorstai 05.07.2007 18:15

Niin joo, paatettiin ihan huvin ja urheilun kannalta
1) kuvata videopaivakirjaa (melkoista matskua kylla tullut jo)
2) ottaa tehtavia vastaan. Ei mitaan tylsaa kosketa-varpaitasi-sormillasi-tyylista, vaan hauskaa. Ideoita otetaan vastaan. Saatetaan ottaa tapahtuma videolle jos mahdollista :)

Anyway, koittakaa jotain keksia

Hei hei Hollanti!Torstai 05.07.2007 18:10

Noniin. Vika paiva hollannissa (jossa umlautteja ei ilmeisesti tunneta :O), tanaan lahtee puol seitteman aikoihin juna frankfurttiin ja siita ois tarkotus jatkaa Zurichiin ja maailman isoimmille katufestareille vihdoin. Majotus on jo kunnossa. Mennaan jonkun parikybasen jannun kamppaan asustelee ainakin viikonlopuks. Muttajoo. Hollanti oli hassu. Hassu siis Amsterdamin keskustan ulkopuolelta. tammonen parin hehtaarin kokonen alue tassa aseman vieressa ihan pelkkaa turistialuetta. Matkamuistomyymalia, hotelleja ja coffee shoppeja, ei muuta. Keskustan ulkopuolella ja varsinkin ton vesiston toisella puolella dami on oikeen viihtyisa. siella sita ollaan nyt telttailtu 3 pva. eka paiva oltiin leeuwardenissa ja toka hostellissa keskella damia. Telttailu > Hostellit imo. Ps: 5 minuutin damissa olon jalkeen joku random jannu tulee jo myymaan kokaiinia keskella paivaa tossa turistialueella, melko outoa :O