gaktus

Before Ashes There´s Fire

RMJ2006 -peace and rock' n' rollMaanantai 03.07.2006 18:08

Keskiviikko meni täpinöissä. Olin harvinaisesti herännyt jo kymmenen aikaan pirteänä kuin peipponen. Piti käydä pankissa ja pakata, sillä yllätys yllätys, en sitä vielä ollut kokonaan tehnyt. Edellisenä päivänä olin pessyt pyykkiä, mutta silti vielä piti laittaa yksi koneellinen. Kun oli aamupäivä touhuttu niin väsytti ja Kyyti soittelikin jo. Eka pitikin lähteä viiden kuuden maissa, mutta koska Marilyn ja Harry Morrisin lähti vasta seitsemän kahdeksan aikaan päätettiin mekin lähteä. Koska kaikki tuntui olevan täpinöissä soitti kyyti mulle, että jospa lähdetään nyt, sillä ei jaksanut enää venata. Kello oli siinä kuuden pintaan. Symppis oli meillä käymässä ja olin muutenkin jo lähtökunnossa. Me lähdettiin hakemaan Barbie, mutta sillä kesti vähän pidempään. Barbie oli vasta sinä päivänä päättäny, että lähtee mukaan ja oli töiden jälkeen vetämässä päikkäreitä, kun Kyyti soitti. Nyt sillä oli hirveä kiirus saada tavarat kokoon. Itse en ollut ehtinyt käydä kaupassa, laiskuuttani.

Matkalla kuunneltiin musiikkia ja otettiin muutamat. Matkalla pääsinkin käymään kaupassa ja ostin Mäyräkoiran ja päkin. Matka meni joutuisasti paitsi että ajoimme tienviitan ohitse 60km ja teimme pikkumutkan Auraan. Raumassa meidän piti kysyä neuvoja ja luultiin että tunnistettiin joku Neste. Lopulta löydettiin edellisten vuosien leirintäalueelle, Otan kentän leirintäalueelle. Koska kyyditsijöillä oli asuntovaunu mukana niin ne ei päässyt alueelle. Olin melkein jo jäämässä Barbin kanssa pois, kun sanottiin, että se toinen alue oli tavallaan lähempänä. Mentiin sitten Kappelinsalmen leirintäalueelle. Ne joutui sillä asuntovaunulla ihan perälle, ihan hornaan. Mulla ja Barbilla oli ihan sikana tavaraa joten maksoin taksin alueelle. Taksi oli kiva ja jätti hinnan yhdeksään euroon.

Marilyn ja Harry Morrison oli jo päässyt paikalle. Marilyn oli jo hyvissä ja ne tuli auttaan meitä siirtää kamoja, jotka me oltiin jo saatu puoli väliin. Onneksi Barbi on hyvä työnjohtaja, sillä saatiin kohta teltat kasaan. Kuunneltiin rauhassa musiikkia ja kohta tuli poppoo, joka sanoi pystyttävänsä leirin meidän viereen, sillä meiltä löyty musiikkia. Ja kukas olikaan joukossa mukana muu kuin Pihalla. En ollu nähnyt sitä sen jälkeen, kun viime syyskuussa se tuli auttaan meitä muutossa ja nyt se leiriytyi meidän viereen… HIENOA!

Tutustuin sitten Pihallan kavereihin, kun tämä itse melkein heti asettui maahan nukkumaan ja myöhemmin siirtyi pakuun. Puheltiin niitä näitä aamu seitsemään asti, kunnes tuli sellainen olo, että on paras nukkua muutama tunti. Juuri kun olin painamassa pääni kovalle teltan lattialla, Pupu ilmoitti olevansa tulossa…

Aamulla yhdentoista aikaan Pihalla horjui telttaani ja korkattiin päivän ensimmäinen kalja. Pian valui telttaan myös muuta porukkaa ja teltta oli kohtuullisen täynnä. Osa porukasta ei ollut vielä nukkunut ollenkaan. Päivä meni maistellessa ja Pupu ystävineen saapui kahden aikoihin. Lähdettiin Harry Morrisonin kanssa hakemaan niiden tavaroita ja porukka siirtyi hiljalleen ulos teltasta. Kohta Symppis ja Isovelikin ystävineen saapui paikalle. Siihen aikaan jo olin ihan hyvissä. Porukkaan tarttui myös tuntemattomia istuskeleen. Mun kyytiläisetkin tulivat moikkaamaan. Jossain vaiheessa kuitenkin rupesi väsyttämään ja suunnistin telttaa kohti missä Wufwuf ja Pihalla jo veteli sikeitä. Siihen oli hyvä nukahtaa vähäksi aikaa.

Moni oli kuulemma yrittänyt herättää meitä. Mentiin sitten Pihallan kanssa kattoon Lordia, joka esiintyi päälavalla. Mentiin eka kattoon, mikä esiintyi Sohossa, mutta kun siellä oli vuorossa joku nahkapukuinen mies niin Pihalla ei kelpuuttanut sitä. =( Katottiin keikka ja seuraavaksi olisi tullut Stratovarius, mutta jostain syystä sitä ei oikein kiinnostanut nähdä jälleen kerran, joten lähdettiin haahuileen kohti Mecano Beachia. Yhtäkkiä Pihalla katos väentungoksessa ja menin hihhulimaan yksin Mecano Beachille. Myöhemmin se sanoi, että luuli kävelleensä mun perässä, mutta huomaskin etten se ole minä.

Mecano Beachillä oli mukavasti porukkaa. Aivan sattumalta Postinkantajanpoika tyttöystävineen bongas, mut joukosta ja Iso E tuli kanssa paikalle. En jaksanu olla kauaa siellä ja mentiinkin jatkaan meidän teltoille jutustelua. Pihalla oli jo teltoilla ja istuskeli meidän kanssa. Kohta pojat lähti ja menin hakemaan jotain teltasta.. Symppis tuli nukkumaan ja Ken&Barbie nukku jo vieressä. Päätin sitten jäädä nukkumaan.

Seuraavana aamuna en tiedä mihin heräsin, mutta kälätystä kuului. Käytiin pesemässä hampaat ja kaupassa Hampaidenharjaus reissulla tapasin ikivanhan tutun mielenkiintoisissa ja jokseenkin tyypillisissä merkeissä. Pyörin lähinnä leireillä ja aina välillä kävin katsomassa pakulla poikia. Päivällä nousi uusi teltta keskelle meidän leirintäaluetta. Leiriläiset osoittautui tamperelaisiksi tytöiksi. Samoin oli saapunu Röllipeikko ja Kultakala mun reviirileni.

Pohjan pojilla oli vesipyssy ja menin täyttään sen, vaikka pohjalaiset itse oli pyytäny mua täyttään sen veti naaman vakavaks, kun kylmää vettä tuli päälle. Siiven kanssa käytiin tekemässä santsi kierros.Päivällä lähinnä chillattiin ja höpöteltiin. Symppis antoi mulle maailman mahtavimman kortin. Toimitusjohtajakin tuli leirintäalueelle. Eka lähdin Symppiksen ja Toimitusjohtajan kanssa alueelle, mutta sitten ei huvittanukaan ja palasin takas leirintäalueelle. Illasta lähdin Pohjan poikien kanssa kattoon bändejä. Koska meillä oli omia juomia mukana, porukka jakaantui kahtia ja jäin siemailemaan sidukkaa päälavan eteen.

Katselin ympärilleni menoa ja kohta äkkäsin tutut kasvot. EI OLE TOTTA! Miekkonen! Miten maailma voi olla niin pieni, että törmään ja vielä tunnistan RMJssä Provinssi tutut. Miekkosen mukaan heillä oli taas amalla porukalla leiri samalla leirintäalueella kuin meillä toisessa päässä vain. Miekkonen lähti sitten meidän mukaan haahuileen. Yö soitti, mutta se ei soittanut mitään kovin ihmeellisiä biisejä. Lähdettiin kaljateltoille ja matkalla Iso E:kin kompuroi. Vaikutti olevan huonossa kunnossa. Se kuitenkin lähti meneen ja kohta oli vuorossa Apulanta. Rynnittiin eteen ja saatiinkin ihan kivat paikat keskeltä lavaa kohtuullisen edestä. Kohta saapui lisää tuttuja kaasusta, jotka jäi meidän taakse pomppimaan. Keikka oli aivan loistava. Seuraavaksi olisi ollut the 69eyes, mutta olisin ollut ainut, joka sen ois halunnu nähdä joten se jäi sit katsomatta. Miekkonen oli löytäny tytön itsellensä joten se jäi matkasta, kun suunnistettiin kohti Lassen Karaoketallia. Sieltä löytyi loput pojat ja musiikki oli aivan liian lujalla. Kun pippalointi loppui mentiin pakulle ja lopulta teltoille. Nukahdin sitten yksin Wufwufin teltalle, mutta aamulla Pastori heräsi kanssa sieltä. En muista mihin heräsin, mutta Isoveli oli kuulemma tullut herätteleen. Katsoin telttani sisään ja siellä nukkuikin Nalle, Symppis sekä Barbi&Ken. Itse en.

Herättyäni sinä päivänä ei oikein huvittanu mikään. Kävin kaksi kertaa päivästä alueella: ekan kerran Marilynin ja Harry Morisonin kanssa, jotka oli toisissaan kiinni käsiraudoista, ja toisen kerran menin hengaileen yksinäni ja löysin Miekkosen, mutta en jaksanu olla puolta tuntia kauempaa…. Hengailin zombiena lähinnä leirintäalueilla ja naisten piti hakea mulle tuliaisiakin. Mutta koska eihän ne ite osannu niin kävin ostoksilla Pupun kortilla tämän pyynnöstä. Jäljellä oli enää pullollinen Viru Valgeta eikä huvittanu. Mutta sitten Isoveli tuli taas käymään leirintäalueella ja tunnelma nousi itselläni. Lantrasinkin suurimman osan pullosta kahteen siideripulloon appelsiinimehulla, melkein Kelkkaa.

Alueelle lähdettiin Pohjan poikien ja Symppiksen kanssa. Koska Pohjan poikien eteneminen oli harvinaisen hidasta, lähdettiin Symppiksen kanssa vaan paineleen. Mentiin Rantalavalle kattoon Neljä Ruusua ja Popeda. Kesken Neljä Ruusun keikan Symppis tosin jätti mut hengaileen sinne… PRKL ADHD… Popedan keikan aikana olin keskellä kaiteilla. Todella hyvät paikat.n Keikkojen jälkeen suunnistin teltoille, jonne Iso E ja sen kaveri tuli. Ne lähti kuitenkin kohta kämpille, jossa ne majaili. Hieno perseet. Paikalle oli ilmaantunu Pohjan pojista Pastori, Joujou ja Wufwuf. Joujoulla oli kova selitys päällä.

Mentiin pummiin joltain tupakkaa ja löydettiinkin sitä lähikentältä, missä porukka oli pelaamassa jotain ihme palikka peliä. Paikalle tuli aika paljon porukkaa ajatellen, että kello löi jo pikku hiljaa seitsemää. Lopulta viimeisetkin tytöt katos ja olin jälleen kerran ainoana poikien keskellä. Istuskeltiin siinä jonkin aikaa ja mentiin kohta pakulle,, jossa hengailtiin jonkin aikaa. Pian kello oli niin paljon, että mun teltan nukkujatkin jo heräs ja ryhdyttiin purkaan telttoja. Oli kummallinen olo, sillä vaikka ei ollu yhtään nukkunu niin ei tippaakaan väsyttäny.

Annoin kamani Harry Morrisonin pakuun ja odottelin itse, että Isoveli ja Kännihuligaani lähtee… Pohjan pojat oli hukannu pakun avaimet festareiden aikana lisäksi matkalla oli tippunu pakoputki ja pikkuautossakin oli olennaisia vikoja. Siinä ne viimmoissaan yrittivät saada auton käyntiin. äKoling koling koling ja jollain ihme keinolla ne sen saikin ja lähtivät autoilla hyrräämään. Minä lähdin käveleen Isoveljen ja Kännihuligaanin leirintäalueelle. Isoveli oli vielä yöllisellä reissullaan, mutta känni huligaani tuli hakeen mut portilta. Kun vihdosta vimein herra saapu ja päästiin lähteen käytiin hakeen Iso E linja-autoasemalta. Matkaa asemalle oli vain muutama kilsa, mutta aikaa meni kuulemma reilu puoli tuntia. Olin niin hirveän väsynyt, että melkein nukahdin jo etupenkille. Kun oltiin käyty Hesessä syömässä kiilasin pakun taakse patjalle nukkumaan. Siellä nukuin iloisesti koko matkan ja sama toistui kun pääsin kotiin. Nukuin putkeen 15h matkan lisäksi.
Seuraavana päivänä oli töihin meno. Töiden jälkeen olin juuri menossa nukkumaan, kun puhelin soi: Kyyti. “Moi! Tuolla on kylmä niin voidaanko tulla käymään”