inari

em tap dna sdnah ruoy worhT

PARIISI !!!!!!!!!Sunnuntai 06.08.2006 20:23

Koska tekee mieleni, kerron nyt reissustani Pariisiin yhdessä toverini jab3n kanssa. lähdimme siis matkaan viiden jälkeen aamulla ensimmäinen päivä elokuuta ja riensimme lentokentälle. Meillä oli vielä toista tuntia aikaa oleilla ennen lentoa joten suunnistimme erinäisiin täksfrii-liikkeisiin. Koska olin edellisen yön nukkumisen sijasta viettänyt baarissa, oli oloni hieman ylivilkas ja yritinkin täpinöissäni ostaa arkullisen koskenkorvaa ja täytetyn poron...
Jab3 tahtoi käydä kahvilla ja minäkin sain itseäni niskasta kiinni ja hommasin itselleni mukillisen vettä. Kaikeksi pahaksi onneksi kaikki maistui suussani juuri tuona nimenomaisena aamuna mädältä lampaalta ja juominen jäi vähiin.
Juup. Lento olikin sitten paskan puoleinen eikä siitä sen enempää muuta kun että jalkatila oli pieni ja aamiainen mätää lammasta.
Saavuimme Paariisiin kello tasan noin baut 09.30, eli puolisen tuntia myöhässä. Etsimme käsiimme englanninkielitaitoisen kassaneidin ja ostimme häneltä junaliput lähelle hotelliamme.
Tuo hieman reilun kilometrin patikkamatka asemalta hotellille vaihtui avoimeksi kiduttamiseksi kun pakaasit painoivat liikaa ja jalkapohjaa vaivasi suonenveto. Eksyttyämme vain noin neljä kertaa löysimme vaatimattoman majapaikkamme ja heitimme sinne kamat jatkaen sitten sivukatujen kauppoihin. Tämä ensimmäinen päivä kului siis pohjoisessa Pariisissa ja allekirjoittanut itse sammui jo kymmenen jälkeen eikä kadu sitä sekuntiakaan. Sen verran oli väsy. Seuraavana aamuna kokosimme itsemme ja lähdimme metrolla keskustaan ja jatkoimme sieltä Notre Damelle, Riemukaarelle, Luuvreen ja kaikkiin muihin mukaviin paikkoihin joita emme osaa kirjoittaa. Illalla suuntasimme ah niin kauniiseen Eiffelin puistoon ja ostimme kaupustelijalta pullollisen shampanjaa. Sitä avatessani paikalle osui kaksi muuta juomia myyvää nuortamiestä joita miltein ammuin korkilla päähän. He asettuivat kanssamme istumaan ja vietimme oikein hauskan illan. Saamme kuitenkin ikuisuuksiin mietiskellä, mikä on todennäköisyys törmätä kahteen venäläiseen, Siperiassa asuvaan mieheen, jotka viettävät kesänsä myymällä viiniä Ranskassa...niinpä... Ö_ö
Ilta päättyi arvoisellaan tavalla kun meille ilmaistiin etteivät metrot kulje puolenyön jälkeen ja jouduimme tepastelemaan puolen Pariisin läpi hotellillemme. Tämä kävely kuitenkin toteutti sen tosiseikan, ettei miltään reissulta selviä ilman haavereita. Minäkin siis onnellisesti kaksi shamppanjapulloa juotuani kävelin suoraan päitse liikennevaloja. Mustelma otsassa on vieläkin muistona. Ja kyllä me nauroimme.
Seuraavasta päivästä en myöskään rupattele niin kauhian mielelläni, mutta basically homma meni niin, että olimme ostaneet liput Disneylandiin ja paikka oli (ehkä myös hieman krapulasta ja väsymyksestä ja huonosta säästä johtuen) ihan paska. Ainakin näin 19-vuotiaalle...epäilen ma...
Seuraava päivä olikin viimeisemme tuossa loistavassa kaupungissa, ja vietimme sen kiertelemällä pikkupuoteja ja visitoimalla Euroopan suurimman ostoskeskuksen. Otimme taksin kentälle (ranskalaiset ovat hulluja kuskeja) ja vietimme hyvin möykkyisän kotimatkan pienessä sillipurkissamme. Kotiin päästyäni minut soitettiin heti baariin, ja sama linja jatkui koko viikonlopun kunnes tajusin, että huomenna alkavat taas työt...