Selaa blogimerkintöjä

Day 6: FuengirolaTiistai 03.03.2009 21:51

Mentiin fuengirolaan junalla. Malagan juna-asemalla alkoi jo suomalaisuus nakya, kun juna-aseman vartia toivotti "hyvaa matkaa" ja sanoi jotain muutakin suomeksi. Matka Malagasta Fuengirolaan kesti tunnin ja maksoi 2.50e, eli ei kallista. Fuengirolassa nakyi suomalainen ev-lut kirkko ja kaupan ikkunassakin luki "tuoretta pullaa". Olimme jo aiemmin kuulleet etta taalla asuu 30 000 Suomalaista.

Mentiin johonkin cerveza-baariin, jonne aluksi tuli Kirill, sitten pari muuta Suomalaista. Lahdettiin parin tuopin jalkeen Kirillin kampille. Taalla jumitettiin hetki radiosta elektrohousea ja juotiin olut. Mira ja ne pari Suomalaista lahti jonnekin pain ja mina, Pekka ja Kirill mentiin pizzalle. Pizzat ja tuopit naamaan ja siita sitten paikalliseen Suomi-baariin. Taalla meno lahti sitten eroottisen ohjelmanumeron myota kasista. Paadyttiin jossain vaiheessa kaikki Kirilille nukkumaan. Tanne pitaa ehdottomasti palata! Oli hyvat bileet!

Day 5: Malagan perjantai-yoSunnuntai 01.03.2009 16:21

Ei lisattavaa :D

LulPerjantai 27.02.2009 22:51

Huomenna lahdetaan fuengirolaan (http://en.wikipedia.org/wiki/Fuengirola) ja sen jalkeen Grazalemaan (http://en.wikipedia.org/wiki/Grazalema). Katsotaan missa ollaan seuraavaksi

Day 4: MalagaPerjantai 27.02.2009 14:38

Samaa rataa, aamulla rannalle, illalla kukkulalle, yolla baariin. Alkaa malaga pikkuhiljaa olla nahty. Seikkailu alkaa huomenna! Peruutettiin huone lauantaista eteenpain. Suunnitelmana on nahda viela tanaan Malagan perjantai ja tanne on tulossa jotain tuttuja suomesta. Lauantaina sitten starttaa seikkailuretki kohti fuengirolaa ja maaseutua. Keskiviikkona takaisin sitten tahan hostelliin ja torstaina aamulla lahtee kone.

Day 3 @ MalagaTorstai 26.02.2009 14:16

Eilen oikeastaan vaan kiivettiin kukkulalle, tutustuttiin pariin uuteen ihmiseen, kaytiin rannalla pikaisesti auringon laskiessa ja takas hostellille.

Illalla alkoi jo tuntua piristymista ja etta loma on toiminut kun juoksin portaita ylos.

Day 2 @ malagaKeskiviikko 25.02.2009 14:16

Hostellissamme tarjotaan ihan ok aamupalaa. Paahtoleipaa ja kahvia. Herattiin eilen joskus 9 - 10 aikoihin. Aamupalan jalkeen lahdettiin tuohon vieresen linnakkeen luokse ja kiivettiin sen muurien juurille. Sielta ylhaalta nahtiin sitten paikallinen amfiteatteri, joka on roomalaisten rakentama joskus ennen ajanlaskun alkua.

Kaveltiin linnakkeen alitse tunnelia pitkin ja paadyttiin siistin nakoiseen kasvipuutarhaan. Sielta sitten matka jatkuikin rannalle jossa oli tosi hienon nakoista (kuva). Rannalla tavattiiin Tomas, joka on tsekeista kotoisin ja ollut taalla 3 vuotta. Tomas lahti nayttamaan paikkoja ja kaveltiin rannalta jokea pitkin eteenpain. Kaytiin katsomassa Invisible House squattia ja muutamia liikkeita.

Taman jalkeen takaisin hostellille, jossa lepailtiin muutama hetki. Hostellilta sitten kaveltiin kaupungilla ja paadyttiin jonnekin puistoon. Takaisintulomatkalla loydettiin todella parayttava saippuakauppa, joka myy pelkkia saippuioita. Samoin loyty kravattiliike, joka myy pelkkia kravatteja.

Syotiin falafelia ja taalla saa falafel-mestasta litran mohitoja! Oikeastaan koko paiva meni seikkaillessa ja chillailemassa. Mihinkaan ei ole ollut kiiretta.

Nukahdin joskus kymmenelta. Mira ja Pekka joskus kolmelta kai.

Day 1 @ malagaTiistai 24.02.2009 01:10

Lahdettiin liikenteeseen aamulla klo 8:00 luotani kampista. Matkassa on siis jaffa, pekka ja mira. Vedettiin helsinki-vantaan lentokentalle josta pariisin valilaskun kautta malagalle. Matka kesti klo 9:25 (eet) - 16:10 (cet). Laskeuduttuamme taalla oli heti taysi kesa paalla. Meidan piti nahda kirill, ja hypattiin vaan ekaan junaan malagan lentokentalta jossa kuviteltiin etta kirill on. Todettiin etta ollaan vaarassa junassa matkalla vaaraan suuntaan (taalla on vain yksi junarata). Vedettiin torremolinoksen ohi seuraavalle pysakille, missa sitten nahtiin se kirill. Neuvoteltiin etta me mennaan malagaan alkuviikoksi ja tullaan fuertafenguraan (tai miten toi nyt kirjotetaan) viikonloppuna bilettaa.

Lahdettiin siita sitten kaikki nelja kohti malagaa. Malagan paajuna-asema oli aika berliinilainen kokemus. Aloin sitten toimia kokeneena citytravellerina kartanlukijana ja lahdettiin kohti hostellia. Matka hostellille kavellen kestikin about 4 tuntia, koska katseltiin nahtavyyksia, kaytiin apteekista hakemassa aurinkovoidetta ja syomassa valissa. Mira sai todella kuivaa kanaa melkein kokonaisena katuravintolasta ja suuttui.

Oikeastaan paikka ja meno muistuttaa hyvin paljon barcelonaa. Tama on vaan selvasti pienempi, etenkin kun naapurikylaan torremolinokseen vetaa 20min metrolla.

Ostettiin hedelmia ja olutta kadulta ja mies jonka polvesta sojotti rautanauloja, tuli pyytamaan rahaa.

Hostellimme on tosi jees. 17e/yo per naama ja sankyja on 4kpl.

Poimintoja hostellin saannoista:

- jos juot omia alkoholiajuomia, kannattaa ne tuoda baarin puolelle viilentymaan.
- jos on kuuma ja aurinkoinen paiva, kannattaa menna katolle.
- jos teet omia ruokia, muista tarjota portieerille lautasellinen.

Ei voi muuta sanoa, kuin etta espanja rules <3

Lisätty matkaviestimestäMaanantai 23.02.2009 22:13

san miguelit poydassa ja calamaret tilattu! Taa mestahan on ihan alyttoman siisti, voi syoda ulkona ja ihmiset on rentoja. +17 yha

Lisätty matkaviestimestäMaanantai 23.02.2009 19:12

laskeuduttiin malagalle, taalla on taysi kesa jo!