Lisätty matkaviestimestäMaanantai 15.05.2006 00:12

Hyvää Äitienpäivää!

Tämä päivä kului yksin maleksiessa Aulangon maisemissa. Kävin juhlistamassa päivää ja omaa vajaan tuhannen kilometrin päässä olevaa äitiäni syömällä itsekseni kiinalaisessa ravintolassa.

Lisätty matkaviestimestäLauantai 13.05.2006 01:22

Matkapäiväkirja osa V + (syntymäpäivä)

Tsadissa pyöräilemässä, Espoon kautta keskustaan ja tähtitorninmäelle.. mitäs muuta.. syntymäpäivä, eli tukka edessä ja elämä takana. Käytiin vaihtamassa espoossa serkulle jälleen oma pyörä alle, paluumatkalla hämeeseen stopattiin vielä kelkka-maahantuojalla moikkaan serkun tuttavia. Jälleen tuli kilometrejä aivan sopivasti ja keli suosi edelleen.

Tähtitorninmäki oli sellainen kokemus jonne on mentävä uudestaan

Kuva: Joni

Lisätty matkaviestimestäTiistai 09.05.2006 02:59

Matkapäiväkirja IV

Aamuvarhaisella ajoimme Espooseen, josta serkkupoika haki tällaisen mopedin testaukseen ja lehtijutun tekoa varten. Aamuruuhkassa ajaminen kehä ykkösellä oli mieleenpainuva kokemus. Erkaannuimme omille teillemme, Joni johonkin meetingeihin, minä vierailemaan vanhaan kouluuni. Yhteydenpitoa varjosti uuden puhelimeni haluttomuus yhteistyöhön mutta lopulta saimme sovittua paluumatkaa ajatellen treffit Hyvinkäälle MK-lehden kustantamolle. Sieltä painelimme vanhaa tietä ajellen takaisin hämeeseen erinomaisesta ilmasta nautiskellen.

Lisätty matkaviestimestäMaanantai 08.05.2006 05:00

Sunnuntai-ilta sai arvoisensa päätöksen auringonlaskuun Ahvenistolla

Lisätty matkaviestimestäMaanantai 08.05.2006 00:12

Matkapäiväkirja osa II

Eilen lauantaina siirtyminen Savon sydämestä Tampereelle n. 235km, Treella pyörähdimme toisen serkkuni luona. Käväisimme siinä sivussa kaupassa, ilma oli sen verran lämmin että vermeissä meinasi oikeasti sulaa. Toinen serkku lähti kyytiimme, tarkoituksenaan lähtä kanssamme Heavy-Festeille ja lähdimme kohden Hämeenlinnaa, kokonaismatka päivälle n. 314km + kaupunkipyöritykset. La ilta oli sitten juhlinnan paikka ja illanviettoa paikallisessa rock-henkisessä ravitsemusliikkeessä (festeille emme koskaan ehtineetkään..) serkkujen kanssa. Tämäkös sopi kaikille oikein hyvin, soittajia kun olemme kaikki enemmän tai vähemmän.

Matkapäiväkirja osa III

Tänään sunnuntaina rauhallista kruisailua Hämeenlinnan lähialueilla, ei mitään pidempää settiä. Poikain kanssa olimme kiertelemässä kaikkia mahdollisia mutkateitä (sen jälkeen kun edellisillan illanvietosta oltiin toivuttu). Mielettömän upea päivä ja ilta ajella.

Kuva sunnuntailta ajojen jälkeen, kuvasta kiitos Kapalle, tuon kolmannen mopon kuljettajalle..

Lisätty matkaviestimestäPerjantai 05.05.2006 21:18

Matkapäiväkirja osa I, tästä se kaikki alkoi..

Ja maisema vaihtuu.. Pitkä, tapahtumarikas, monia matkakilometrejä sisältänyt päivä.

Suoraan töistä Pendoliinoon ja Ouluun vastaanottamaan mopoa jota ollaan tuomassa ajaen pohjoisesta. Sieltä moottorimarssi auton ja toisen prätkän (serkkupojan) saattelemana vanhoille kotikulmille n. 400km. Loistava ilma ja voisi sanoa että kesä alkoi tästä reissusta. Oli hienoa taas talven jälkeen kokea tuo vapauden tunne mikä tulee kun vääntää kaasukahvasta ja antaa hevosvoimien viedä.. Kotikonnuilla sitten saunaan ja pari olutta niin jopa kelpasi olla

Kuvaus: Hessu

Puhelinkeskustelu..Perjantai 05.05.2006 02:32

Tänään oli kerrassaan merkillinen ja lyhytsanainen puhelinmyyntikeskustelu minulle soittaneen naisihmisen kanssa (tai lyhytsanainen lähinnä hänen osalta). Erikoisen tästä teki se että minä puhuin ja hän kuunteli..enimmäkseen.

Tarina alkaa kun eilen tämä henkilö soitti minulle ja ilmoitti soittelevansa erään liittymän kulta-asiakkaille, liittymän yleisten asioiden merkeissä. Jouduin sopimaan sopivamman ajankohdan koska olin kiireinen sillä hetkellä. Tänään hän soitti sitten sovittuna aikana. Puhelu alkoi kysymyksellä olenko tutustunut tarjouskirjeeseen mikä oli pudonnut postiluukusta aikaisemmin, ja tottahan toki olin, sillä kuumotti saada uusi puhelin ja tarjous oli mielestäni hyvä. No kysely jatkui: ''mikäs puhelin vaikuttaisi kiinnostavalta?'' Kerroin mihin puhelimeen olin iskenyt silmäni.. ''No nyt se olisikin hyvässä tarjouksessa..'', naisääni jatkoi. Tähän väliin oli minun kuitenkin hänen suureksi pettymyksekseen kerrottava, että olin juurikin ostanut suoraan, ilman mitään kytky-kauppoja ko. puhelimen. En tiedä mitä tapahtui, mutta nainen meni aivan hiljaiseksi. Myynti-yritykseltä meni pohja täysin, tuntui tapahtuvan täysi romahdus luurin toisessa päässä.. Jatkoin, miksi olin päätynyt moiseen ratkaisuun, hän kuunteli aivan hiljaa. Seuraavaksi hän totesi että liittymäni muut asiat tuntuvatkin olevan kunnossa ja ilmeisesti yritti lopetella puhelua, mutta minulla oli liittymästäni vielä paljon kysyttävää. Kyselin erilaisia minua askarruttaneita asioita liittymästäni ja hinnoista, ja huomasin vastailevani itse omiin kysymyksiini naisäänen myötäillessä. Joihinkin kysymyksiini vastaus oli tyyliin: ''kaipa se on niin''. Jossain vaiheessa tuntui että onko henkilö edes kyseisen liittymän edustaja. Viimein turhautuneen kuuloinen naisimmeinen totesi nopeasti vielä kerran liittymäni muiden asioiden olevan reilassa ja toivotteli hyvää kesän alkua jolloin ajattelin että kaipa se on sitten paras lopetella..

Lisätty matkaviestimestäTiistai 02.05.2006 00:21

MayDay 1.5.2006. Auringonlasku Vanajan rannalla..

Lisätty matkaviestimestäMaanantai 01.05.2006 18:51

Suomen Turku 30.4.06. Eilen Aurajoen rannalla viettelemässä vappua.. Ilta sujui hyvässä porukassa mukavasti syöden juoden ja hengaillen.

Tänään puolenpäivän aikoihin palattiin takaisin Turusta ja iltapäivän olin fiilistelemässä yksinäni tuolla linnan rannassa (tosin olihan siellä pareja ja seurueita piknikillä).

Lisätty matkaviestimestäTorstai 27.04.2006 05:22

Puhelin... I bought a new phone yesterday because I was so pissed off on tuesday.. not very good reason but it helped a little bit, I'm better now. Yesterday they took stitches of from my head. There is still peace of tape on that wound. After a week I can take it off.. Then U can 'Read My Scars' as band called Diablo says one of they songs.

Hey.. it's almost Vappu (MayDay, First of May), I'll spend that in Turku. Not so many days left this month anymore, summer is here again..!