Hahn-BaselKeskiviikko 25.07.2007 15:37

Hurjahkon lennon jälkeen laskeuduimme turvallisesti Frankfurt-Hahnin lentokentälle klo 18.10 paikallista aikaa. Lentokentältä olisi ollut bussiyhteys frankfurtiin, mutta päätimme käydä ensin läheisestä kaupungista jotakin syötävää. Sieltä päätimmekin säästää 12€ bussilipussa ja aloittaa liftaamisen jo ennen Frankfurtia.

Pimeä tulikin vähintäänkin yllättäen, joten seuraava fiksu veto oli pystyttää teltta jonkun paikallisen marketin lähelle heinikkoon. Tuntui kun olisi omalla takapihallaan ollut. Heräsimme klo 4 sateeseen ja kokosimme teltan pimeässä, nukuttuamme huonoa unta ehkä yhteensä n. 2,5h.

Ensimmäinen kahvila aukesi klo 6, ja saimme edes jonkinnäköiset ohjeet, miten päästä eteenpäin. Kiipesimme bundesstrasse 50:n varteen ja kävelimme aika riskaabeleissa olosuhteissa n. 2km valtatienvartta, kunnes löysimme sopivan liftipaikan. Epätoivon jo melkein iskiessä 2h liftaamisen jälkeen eräs paikallinen amis otti meidät kyytiinsä ja vei 10km eteenpäin ensimmäiseen isompaan kaupunkiin Simmerniin. Siellä söimme toisen aamupalan, ja jatkoimme liftaamista. Olimme juuri vaihtamassa paikkaa kun Jaana sanoi että "vielä pari autoa, tuntuu että tulis kohta kyyti". Niinpä Klaus Bacharachin pikkukaupungista otti meidät kyytiinsä, vei meidät kotiinsa (hieman ohi reitiltämme :), tarjosi kahvit ja leivät (maailman parhaalla viinirypälemarmeladilla) ja näytti meille upeita näkymiä Rheininlaaksoon. Tämän jälkeen hän heitti meidät Levähdyspaikalla Autobahn 61:n varteen n. 10km Bacharachista etelään.

Olimme siis tähän mennessä päässeet n. 50km lentokentältä :(

Odotimme, odotimme, odotimme, ei ei ei ei ei. Epätoivo iski.
Lähdimme levähdyspaikalta ja saimme kyydin n. 200m kauemmas liittymälle. Mietimme jo paikkaa teltan pystyttämiselle, kun Elsa otti meidät kyytiinsä. Alkuperäissuunnitelmamme oli mennä Münchenin kautta kohti Bosniaa, mutta koska Elsa oli menossa Baseliin, niin muutimme suunnitelmaa. Pääsimme yhdellä kyydillä n. 320km ja yli Sveitsin rajan. Kaiken lisäksi saksasta kotoisin oleva kyyditsijämme tarjosi meille yösijan luksustalossaan, josta nyt tätä kirjoitan. Emme löytäneet enää tarkkaa sijaintia määränpäällemme, joten suuntaamme vain kohti Bosniaa (Zürich-Milano-Venetsia-Ljubljana-Zagreb-Banja Luka), ja koitamme löytää vitun hipit omin neuvoinemme. Takas täytynee tulla samaa reittiä, sillä Elsa on menossa Kölniin seuraavan lauantaina, ja lupasi viedä meidät matkalla Frankfurtiin, jos vain pääsemme Baseliin siihen menessä :D