Blogi

- Vanhemmat »

Perillä ollaan kullan kainalossaSunnuntai 28.05.2006 12:16

Tervehdys kaikille!

Oman kullan viekkuun olen selviytyny ja hyvin on lähteny loma käyntiin :) Tässä vähän kirjoittelen matka päiväkirjaa, antoisaa luku hetkeä vaan…

Turun lentokentältä lähtö:24.5.2006 klo 15.20 ja Helsingist Pekingiin lähtö oli 18.00, josta alkoi melkein 8h kestänyt lento Pekingiin. 25.5 2006 Pekingis lento oli siinä aamu seittemältä Kiinan aikaa, niin Kiinassa kello on 5h edessä suomenaikaan verrattuna. Pekingin lentokentällä oli pitkästyttävää ja jännää odotella jatkolentoa Wuhaniin melkein 9h. Aikaa siinä oli etsiskellä oikeaa lähtöpaikka Wuhaniin, vähän extremeä se kyllä oli. Kaikki vain voi kuvitella kuinka iso lentokenttä Pekingis on ja se ihmismäärä niin siinä sitä suomipoika oli ihan turistina. Kyllä siinä etsiessä oikeaa lähtöpaikkaa oli välillä mennä sormi suuhun vaikka kulta oli antanu hyvät neuvot ja vinkit. Se mihin Finnairilta tulin lentokentälle niin Wuhanin lähtö/terminaali oli ihan toisella puolella lentokenttää ja sinne ei päässy vasta kuin 2h ennen lähtöä. Kun olin selvittänyt lähtö paikan ja ajan tarkalleen, niin sit vaan istuskelin ja otin ihan rennosti melkein 9h.

Hyvin se odotus meni ja parintunnin lento Pekingist Wuhaniin myös meni aika mukavasti. Wuhanis sit olikin oma kulta/opas vastassa ja pitkä lentomatka takana ja vihdoin ja viimein oman kullan syleilyyn. Siitä sit oli viel n.1,5h taksimatka, mikä oli tosi hurjaa. Siinä sitä olin turistina kun oma kulta oli oppaana ja hölisi jotain kiinaa kuskille aika sujuvasti ja kaiken lisäksi päästiin perille turvallisesti, vaikka liikenne ja ihmismäärä olivat välillä aikamoista härdelliä. Maisematkin oli aika mielenkiintoisat suomeen verrattuna. Viime metreillä kuski yritti sit vielä koijata meiltä liikaa rahaa, vaikka kulta oli neuvotellu ennen lähtöä hinnan valmiiksi. Joku tullimaksu olis pitäny meidän maksaa lisänä. Vaik se ei olis ollu meidän ongelma, kun ei sellaisesta meille mainittu. Mut länsimaalaisia koitetaan aina koijata täällä.

Jep perille selvisin/ selvittiin sit aika hyvin. Klo oli jotain ilta 7 täällä kiinassa kun olin tavaroiden kanssa kullan asunnolla. Ekana iltana vähän vain käveleskeltiin näitä lähi kujia ja käytiin syömässä lähi ravintolassa. Sit yhdessä yö kerhossa charmclubis oli paikallinen kiinalainen show esitys, jota lähdettiin katsomaan me+ pari muuta suomalaistyttöä. Aika iso paikka oli. Ja kuinkas kävikään, yks esiintyjä sit kiinitti huomiota meihin ulkomaalaisiin ja minuun. Sit se halus munt lavalle, vähän pyristelin vastaan, mutta sinne sitten kummiskin päädyin kun kulta ja muut tytöt puhui ja hurras munt yli valokeiloineen. Siiinä sitä mentiin taas. Se esitys oli tanssi show, tai piti olla jotain sellaista. Mut paita lähti multa pois ja kädet sidottiin semmoisiin verhoihin. Housut olis varmaan myös lähteny, mut joku raja mullakin sentään on ja pistin vastaan oikein kunnolla. Ku se esiintyjä melkein väkisin yritti riisua farkkuja multa pois. No hyvin se esitys sit loppujen lopuksi päättyi kun päästiin yhteisymmärrykseen:) Siel oli muuten tanssi ja laulu ja juonti esityksiä. Laulaja lauloi ja joi olutta kun kansa taputti, kaikki tosin valui melkein aina rinnuksille. No se oli paikallista show’ta ja viihdettä. Matkaväsymys alkoi painaa, joten sitten päädyimme nukkumaan vielä suht ajoissa. Niin seuraava päivä ei menny ihan plörinäksi.

Pe. 26.5.2006 sitten pääsin ekaa kertaa täällä Wuhanissa oikein kunnolla katsastelemaan kiinalaista elämän menoa. Tosin kullalla oli aamu päivästä koulua, jonne kävin hänet saattamassa ja yritti hän ja muut suomalaiset puhua mua mukkaan tunnille. Mut en sit viittinyt mennä ja lähdin käveleskelemään lähi kujille ja kämpälle. Kun kulta pääsi koulusta niin menin vastaan ja käytiin syömässä ja kaupassa. Ja sit tutustuttiin kulta halus näyttää lähi paikkoja.
La.27.5.2006 Kulta halus viedä munt East lakelle, se on semmoinen puistoalue täällä Wuhanissa. Sinne sitten taksilla mentiin aamulla ajoissa, aivan ihana kukkuloinen paikka. Koitan joskus laittaa kuvia tulemaan, 1 kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa:) ja päivällä oli aikaa kierrellä Wuhanin shoppailukatuja, tarttui sieltä jotain mukaankin. Illalla käytiin sait me+yks tyttö vähän baarissa Voxissa, taas taksilla. Niin taksi on täällä tosi edullinen kulku väline, n.15 km=10juanii=1euro, ja bussilla pääsee monia kymmeniä kilometrejä 1 jounilla eli 10 sentillä, tosin matkanteko ei ole yhtä mukavaa ruuhkaisessa bussissa ja voi ajallisestikin kestää kauemmin. Olin ekaa kertaa pienessä onnettomuudessa jo mukana pelkääjän paikalla taksissa. Se tosin on tällä pelkääjän paikka todellakin! No täällä taksit hurjastelee koko ajan ja eilen sitten se meni tosi lujaa ja yksi pieni tyttö, ehkä 10v tuli polkupyörällä eteen ja taksi teki todella 5-10m kovan lukko jarrutuksen ja juuri ja juuri sai auton pysähtymään. Vaikka tyttö vähän tuuppaantus keulaa vasten ja kaatui. Kuski vaan säntäsi huutaa sille tytölle, se tyttö oli ihan peloissaan ja näytti sille kuskille mene pois. Sit vaan jatkettiin matkaa. Aika hullua menoa täällä olla turistina.

su 28.5.2006 lähdetään yö junalla Guiliniin, matka sinne kestää 13 tuntia. Aika extreme matka tulossa. kirjoittelen matkasta ja yms matkan jälkeen :) Palaillaan sieltä joskus loppu viikolla takaisin Wuhaniin.