IRC-Galleria

Kristian1

Kristian1

Rakas taivaan isä joka loit maan ja taivaan ja ihmiset. Rakastan jumalaa,itseä, lähimmäisiä ja sitten ystäviä. Aamen.

ENSIMMÄINEN MOOSEKSEN KIRJA, GENESIS 8Sunnuntai 22.06.2014 11:49

1. Silloin Jumala muisti Nooaa ja kaikkia metsäeläimiä ja kaikkia
karjaeläimiä, jotka olivat hänen kanssansa arkissa. Ja Jumala nosti tuulen puhaltamaan yli maan, niin että vesi laskeutui.
2. Ja syvyyden lähteet ja taivaan akkunat sulkeutuivat, ja sade taivaasta taukosi.
3. Ja vesi väistyi väistymistään maan päältä; sadan viidenkymmenen päivän kuluttua alkoi vesi vähentyä.
4. Niin arkki pysähtyi seitsemäntenä kuukautena, kuukauden seitsemäntenätoista päivänä, Araratin vuorille.
5. Ja vesi väheni vähenemistään aina kymmenenteen kuukauteen asti. Kymmenentenä kuukautena, kuukauden ensimmäisenä päivänä, tulivat vuorten huiput näkyviin.
6. Neljänkymmenen päivän kuluttua Nooa avasi arkin ikkunan, jonka hän oli tehnyt,
7. ja laski kaarneen lentoon, ja se lenteli edestakaisin, kunnes vesi maan päältä kuivui.
8. Sitten hän laski luotansa kyyhkysen nähdäksensä, oliko vesi vähentynyt maan pinnalta.
9. Mutta kyyhkynen ei löytänyt paikkaa, missä lepuuttaa jalkaansa, vaan palasi hänen luoksensa arkkiin, sillä koko maa oli vielä veden peitossa; niin hän ojensi kätensä ja otti sen luoksensa arkkiin.
10. Ja hän odotti vielä toiset seitsemän päivää ja laski taas kyyhkysen arkista.
11. Ja kyyhkynen tuli hänen luoksensa ehtoopuolella, ja katso, sen suussa oli tuore öljypuun lehti. Niin Nooa ymmärsi, että vesi oli vähentynyt maan päältä.
12. Mutta hän odotti vielä toiset seitsemän päivää ja laski kyyhkysen lentoon, eikä se enää palannut hänen luoksensa.
13. Ja Nooan kuudentenasadantena yhdentenä ikävuotena, vuoden ensimmäisenä kuukautena, kuukauden ensimmäisenä päivänä, oli vesi kuivunut maan päältä. Niin Nooa poisti katon arkista ja katseli; ja katso, maan pinta oli kuivunut.
14. Ja toisena kuukautena, kuukauden kahdentenakymmenentenä seitsemäntenä päivänä, oli maa aivan kuiva.
15. Ja Jumala puhui Nooalle sanoen:
16. "Lähde arkista, sinä ja vaimosi, poikasi ja miniäsi sinun kanssasi.
17. Ja kaikki eläimet, jotka ovat luonasi, kaikki liha, linnut ja karjaeläimet ja kaikki matelijat, jotka maan päällä matelevat, vie ne ulos kanssasi. Niitä vilisköön maassa, ja ne olkoot hedelmälliset ja lisääntykööt maan päällä."
18. Ja Nooa ja hänen poikansa, vaimonsa ja miniänsä hänen kanssaan lähtivät ulos,
19. niin myös kaikki metsäeläimet, kaikki matelijat ja kaikki linnut, kaikki, mikä liikkuu maan päällä, lähtivät arkista suvuittain.
20. Ja Nooa rakensi alttarin Herralle ja otti kaikkia puhtaita karjaeläimiä ja kaikkia puhtaita lintuja ja uhrasi polttouhreja alttarilla.
21. Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä: "En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden; sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka. Enkä minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää, niinkuin nyt olen tehnyt.
22. Niin kauan kuin maa pysyy, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen, ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö."




Ja hän odotti vielä toiset seitsemän päivää ja laski taas kyyhkysen arkista.
Ja kyyhkynen tuli hänen luoksensa ehtoopuolella, ja katso, sen suussa oli tuore öljypuun lehti. Niin Nooa ymmärsi, että vesi oli vähentynyt maan päältä.




http://www.hs.fi/tiede/Maapallon+syvyyksist%C3%A4+l%C3%B6ytyi+valtava+vesivaranto++vett%C3%A4+kolme+kertaa+valtamerien+m%C3%A4%C3%A4r%C3%A4/a1402625009773

Hei sinäSunnuntai 22.06.2014 11:35

Juutalainen uskonnollinen laki halakha määrittelee juutalaiseksi jokaisen, jolla on juutalainen äiti. Ortodoksijuutalaisen tulkinnan mukaan juutalaisen isän lapset joutuvat erikseen kääntymään juutalaisuuteen ortodoksirabbin kautta. Reformijuutalaisen määritelmän mukaan myös juutalaisen isän lapsi on juutalainen, mutta vain jos tämä sitä itse haluaa.. Ortodoksijuutalaisuus on juutalaisuuden suunta, joka tulkitsee ja toteuttaa Tooran lakeja tiukimmin. Nämä lait selityksineen on kanonisoitu Talmudissa (Suullinen laki) ja kodifioitu jälkeenpäin Shulhan arukhissa. Tämä rabbiinitradition kokoelma on hallinnut perinteistä juutalaisuutta jo yli 1000 vuoden ajan. Toora käännetään usein sanalla laki, vaikka asianmukaisempi käännös on opetus. Juutalaisille toora on Tanakin keskeisin osa, joka luetaan synagogassa läpi joka vuosi.Talmud oppi, opetus, tutkimus) on Tanakia, eli heprealaista Raamattua täydentävän suullisen lain yhteenveto ja selitysteos. Se on juutalaisten yhteiskunnallisten ja lainopillisten kirjoitusten kokoelma, johon juutalainen laki perustuu....Ortodoksijuutalaisuuden tunnuspiirteitä ovat:

usko Tooran lakien jumalalliseen alkuperään; Jumala välitti lait Moosekselle, joka merkitsi ne muistiin ja ihminen ei voi muuttaa niitä
usko Jumalan rikkomattomaan liittoon Israelin kansan kanssa, jota Tooran tulisi hallita
käsitys juutalaisuuden suullisen lain (Talmud, Aggada) kiinteästä, erottamattomasta suhteesta kirjattuun lakiin eli Tooraan
Halakhaan eli lakien koodiin pitäytyminen Shulchan arukhin mukaan
suhde ympäröivään maailmaan punnitaan kaikkina aikoina rabbiinitradition mukaisen lakien tulkitsemisen kautta
ješivojen keskeinen rooli Talmudin opetuksessa
usko Rambam'in (Moshe Maimonides) muotoilemiin 13 uskonkohtaan...Juutalaisen perimätiedon mukaan Mooses oli kirjojen tekijä, mutta tätä tietoa epäiltiin jo keskiajalla. Kirjoissa itsessään ei kuitenkaan mainita, kuka ne on kirjoittanut, vaan ainoastaan joistakin niissä sitaatteina olevista kohdista, esimerkiksi jaksosta 2. Moos. 20:22-24:4, sanotaan, että ne ovat Mooseksen kirjoittamia.

Nykyään yleisin kanta on, että Mooses ei ole itse kirjoittanut kirjoja, esimerkiksi sillä perusteella, että niistä viimeisessä kerrotaan hänen kuolemastaan. Lisäksi kirjoissa esiintyy ilmauksia, kuten "Raakelin hautapatsas on olemassa vielä tänäkin päivänä.. 1. Moos. 1:1-31
2. Moos. 20:1-17
5. Moos. 5:1-21
1. Moos. 1–2:4a
1. Moos. 2:4b–3
1. Moos. 7:2
1. Moos. 6:19
1. Moos. 12:10-20
1. Moos. 20:1-18



Tämä on valitettavasti totta! Eurooppa on antikristillisempi kuin vuosikymmeniin - jopa satoihin. En itsekään aina ymmärrä miksi joku Juutalaienn haluaa väkisin elää Pariisin slummien lähellä ja vaarantaa näin itsensä jatkuvien vihamielisyykisen takia. Rahahan se on mikä monet Juutalaiset pitää Euroopassa. Ymmärtäisivät luopua turhasta ja etsisivät Jumalan tahtoa ja menisivät suosiolla Israeliin, jossa saa olla Juutalainen ilman jatkuvaa puolustelua ja vääränlaista häpeän tunnetta.

> linkki alhaalla...


http://www.israelnationalnews.com/Articles/Article.aspx/15181#.U6Zqs_l_tuN

Parempaa ja pos syntiäKeskiviikko 11.06.2014 07:37

Tietääkseni tähän palstalle saa kirjoittaa jeesuksesta, jos ei niin yksityiskeskustelu silloin. muuta höpöä en kirjoita kuin jeesuksesta.. En ole tullu kenenkään väliin vaan mielipiteeni sanomaan otsikosta ja tapanani ei ole antaa uskottomille periksi ettei saatana pääse voitolle.. Olen kokenu kuoleman kerran ja kasiaikaisempaa kertaakin oli lähellä.

Mun uskoni ei horju mihinkään, ei.. Ei pelota einkä pakoile kun kristus on
puolellani aina. Ajattella kun jumala itse kuinka ankara se oikeasti on ihmistä kohtaan, en toivoisi sitä mutta näkee kun joiltakin herra ottaa luulot kerralla pois ja turhaa siitä ketään suyyttää kuin itseä.. Minulla kristittynä on tietyt oikeudet eli rakastaa jumalaa kaikesta sielustani ja voimastani.

Toinen on että rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi..Olen lähimmäisille sanonut että sanassa pysyminen pitää raukkauden koska se ei sisällä valhetta ja valhe muuten tuhoaa kaiken. rehellisyys aina on osoitus
rakkaudesta jokaista kohtaan eikä se millään tavoin satuta ketään. mutta jos satuttaa niin vika on ihmisessä jolle asia kuuluu korviin ja ei rehellistä puhettä siedä, niin ei silloin siedä paljoa muutakaan puhetta. Mien silloin voisi siinä ihmisessä pysyä rakkaus? ei mitenkään koska rehellisyys karkaa..

Kaikki valhe on murhaa!!, itse petosta ja toisen harhaan ajamista..Jos se jolekkin on epäselvää minun uskoni ja eennalta sitä jo jotkut epäilee niin siitä vain mutta annan yhden hyvän neuvon: tosipaikan tullen kehen turvaudut kun olet kaukana matkalla? minä turvaudun


kristukseen silloinkin kun kun on viimeiset hetket, viimeinen hengenveto, ja uneen nukun. Voisin ajatella että ehkä siinä vaiheessa maria sanoi:O gios mou .ótan,po̱s?elefftherositon eaf̱tó sas afto?... Aina jumalan pelko ihmisessä on syntinen mieli uskovalla, uskova kun tekee väärin hän katuu syvästi jumalan pelossa ja itse kun teen väärin niin kadun ja todella pelkään tulla hylätyksi.. Mutta vetoan useasti sellaisissa


tilanteissa kristukseen kun jumala on ankara, kuka minua muu puolustaa kuin kristus jumalan edessä, ja siksi jesaja 53 on minulle se lähin sydämessä koska jesaja 53 luvussa kristuksesta tulee paljon hyvää, rehellisyyttä, sanassa pitäjää, väkevä, ja todella luetettava, vahva, mahtava ja kaikkea sellaista mitä maallinen ihminen ei ole.. jos tuon miehen sanaan ei voi luettaa niin kehen sitten luetat????..
sanokoon kuka mitä tykää niin jumalaa ihminen ei voita vaikka kuinka syntinen ihminen väittää toisin asiaa.. Olen sanonut että ensin pitäisi syntisen ihmisen katsoa raamatun tekstiä eikä vastaan väittää, on turhaa väitellä luolamiehen kans jos ei ymmärrä että lasissa on vettä. Kun ymmärtää että lasissa on vettä niin ymmärtää että jeesus ristiin naulittiin syntien sovittajana, mutta jos kieltää sen, niin kieltää rakkauden. Mikään rakkaus ei pysy ilman kristusta, ja jos pysyy niin on toivotonta ja eikä ole uskoakaan koska ihminen joka ei usko, niin ei rakasta eikä ole elävää toivoakaan.. Pitää uskoa,


on silloin elävä toivo, ja kun on elävä toivo, niin on aito rakkaus ja nämä yhdistää toisensa ja antaa tien, totuuden ja elämän joten kristus on herra eikä minulta mitään puutu.. Tämä periaate on minulla aina, aina vaikka olisin yksin, ja siitä huolimatta jaksan auttaa heikompaani ja tukea sitä, sanon oikeasta ja saan moitteita, valhetta mutta aina vain sanassa pysyminen voittaa kaikki eli YKSI HYVÄ TEKO VOITTAA KOKO MAAILMAN VIHAN..

SIUNAUSTA.. ALAN KIRJOITTELEEN TÄNNE AJAN KULUKSI JEESUKSESTA.. RAKASTAN JEESUSTA, RAKASTAN IHMISIÄ JA HALUAM AINA ILOA, RAUHAA, RAKKAUTTA, LEMPEYTTÄ, USKOLLISUUTTA JA KÄRSIVÄLLISYYTTÄ.. HUOMAAN HETI VÄLINPITÄMÄTTÖMYYDEN MUTTA PITÄÄ OLLA HYVÄ KIITTÄMÄTTÖMILLE JA PAHOILLE..

Jesaja 53Keskiviikko 11.06.2014 04:28

JESAJA 53

1. Kuka uskoo meidän saarnaamme,
kenelle herran käsivarsi ilmoitetaan?
Herra paljastaa pyhän käsivartensa
kaikkien kansojen nähden, ja
kaikki maan ääret saavat nähdä
meidän jumalamme autuuden.

Että kävisi toteen profetta esaiaan
sanat, jotka hän on sanonut:
" Herra kuka uskoo meidän saarnaamme,
ja kenelle herran käsivarsi ilmoitetaan?"
Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia
evankeliumille. Sillä esaias sanoo:
" Herra kuka uskoo meidän saarnaamme?"

2. Hän kasvoi herran edessä niinkuin vesa,
niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut
hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme
hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa,
johon me olisimme mieltyneet.
Niinkuin monet kauhistuivat häntä - sillä
niin runneltu, ei enään ihmisenkaltainen,
oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut
ihmislasten hahmo.

3. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä,
kipujen mies ja sairauksien tuttava, jota
näkemästä kaikki kasvonsa peittivät,
halveksittu, jota emme minnäkäään pitäneet.
Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten
pilkka ja kansan ja kansan hylky.

Näin sanoo herra, israelin lunastaja,
hänen pyhänsä, syvästi halveksitulle,
kansan ihhoamalle, valtiaitten orjalle:
kuninkaat näkevät sen ja nousevat
seisomaan, ruhtinaat näkevät ja
kumartavat maaten herran tähden,
joka on uskollinen, israekin pyhän
tähden, joka on minut vallinnut.
Selkäni minä annoin lyötäväksi,
poskieni parran revittäväksi,
en peittänyt kasvojani pilkalta ja
syljeltä.

Silloin he sylkivät
häntä silmille ja löivät häntä nyrkillä
kasvoihin; ja toiset sivalsivat häntä
poskelle ja he sylkivät häntä, ottivat
ruovon ja löivät häntä päähän ja
muutamat rupesivat sylkemään häntä
ja peittivät hänen kasvonsa ja löivät
häntä nyrkillä ja sanoivat hänelle:
"profetoi!"
oikeudenpalveliatkin löivät häntä
poskelle.

Ja he löivät häntä päähän ruovolla,
sylkivät häntä ja laskeutuen polvilleen
kumarsivat häntä, niin hän sanoi heille:
"Elias toisin tulee ensin ja asettaa
kaikki kohdalleen, mutta kuinka sitten
on kirjoitettu ihmisen pojasta, että
hän on paljon kärsivä ja tuleva halveksituksi?
ja kuudenkymmenen kahden vuosiviikon mentyä
tuhotaan voideltu, eikä häneltä jää ketään.
Ja kaupungin ja pyhäkön hävittää hyökkäävän
ruhtinaan väki.
'
Mutta hän itse saa loppunsa tulvassa.
ja loppuun asti on oleva sota:
hävitys on säädetty, ja käy
hänen edellään eliaan hengessä ja voimassa,
kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen
ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun,
näin herralle toimittaaksensa valmistetun
kansan.

Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet
lasten puoleen, etten minä tulisi ja voisi
maata, vihkisi sitä tuhon pmaksi.

Sillä hän on se, josta prefetta esaias
puhuu sanoen: Huutavan ääni kuuluu erämäässä:
' valmistakaa herralle tie, tehkää polut hänelle
tasaisiksi. ja heidän kulkiessaan alas vuorelta
hän teroitti heille, etteivät kenellekkään kertoisi,
mitä olivat nähneet, ennenkuin vasta sitten,
kun ihmisen poika oli noussut kuolleista.

Onko kukaan hallitusmiehistä uskonut häneen
tai kukaan fariseuksista? kuitenkin useat
hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta
fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet,
etteivät joutuisi synägäägasta erotetuksi.

Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistamme:
ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei
monta mahtavaa, ei monta jalosukulaista.

Sitä, jota ei kukaan tämän maailman
valtiasta ole tuntenut - sillä jos he
olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden
herraa ristiinnaulinneet.

4. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi,
meidän kipumme hän säilytti päälensä.
Me pidimme häntä rangaistuna, jumalan lyömänä
ja vaivaamana, että kävisi toteen, mikä on puhuttu
profeetta esaiaan kautta, joka sanoo: " hän otti
päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän
tautimme."

5. Mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme
tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden.
Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä
rauha olisi, ja hänen havainsa kautta me olemme
paratut.

Joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden
ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme
tähden.

Sillä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen,
minkä itse olin saanut: että kristus on kuollut
meidän syntimme tähden, kirjoitusten mukaan, joka
" itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa
ristipuuhun, että me, synneistä pois kuolleina,
eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen " haavainsa
kautta te olette paratut."

6. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat,
kukin meistä poikkesi omalle tielleen.
Mutta herra heitti hänen päällensä kaikkien
meidän syntivelkamme.

Minun lampaani harhailevat kaikkilla vuorilla ja
kaikkilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata
ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä
välitä eikä niitä etsi.
Sillä kotijumalat puhuvat tyhjiä, ja tietäjät
näkevät petosnäkyjä, puhuvat valheunia,
lohduttelevat turhilla.

Sen tähden he saavat lähteä matkaan kuin lammaslauma
ja kärsivä vaivaa, kun ei ole paimenta.

7. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa
avannut; niinkuin karitsa , joka teuraaksi viedään,
niinkuin lammas, joka ääneti keritsijäinsä edessä,
niin ei hän suutansa avannut.

Mutta jeesus oli vaiti. Niin ylimmäinen pappi sanoi
hänelle: " Minä vannotan sinua elävän jumalan kautta,
että sanot meille, oletko sinä kristus, jumalan
poika." Mutta hän ei vastannut yhteenkään hänen
kysymykseensä, niin että maaherra suuresti ihmetteli.

Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään.
Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi
hänelle: " Oletko sinä kristus, sen ylistetyn
poika?" seuraavana hän näki jeesuksen tulevan
tykönsä ja sanoi: " katso , jumalan karitsa,
joka ottaa pois maailman synnin!

ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä:
" niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi;
ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijäinsä
edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.

8. Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin
pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä
ajatteli? sillä hänet temmattiin pois elävien maasta;
minun kansani rikkomusten tähden kohtasi rangaistus
häntä.

9.Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa;
mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä
hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut
hänen suussansa.

Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin?
jos minä totuutta puhun, miksi ette minua
usko?

sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme
teki synniksi, että me hänessä tulisimme jumalan
vanhurskaudeksi.

Joka " ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta
ollut", ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan
pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.

10. Mutta herra näki hyväksi runnella häntä,
lyödä hänet sairaudella.
Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi,
saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja
herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

Tietäen, että kristus, sitten kuin hänet
kuolleista herätettiin, ei enään kuole:
kuolema ei enään häntä vallitse.

11. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja
tulee ravituksi.
Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas
palvelijani, vanhurskauttaa monet, säilyttäen
päällensä heidän pahat tekonsa.

Sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden
kautta monet ovat joutuneet synniksi, niin
myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat
vanhurskaiksi.

12. Sen tähden minä jaan hänelle osan suurten
joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa;
sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan,
ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon,
hän kantoi monien synnit, ja rukoili
pahantekijäin puolesta.

Sillä minä sanon teille, että minussa pitää
käymän toteen tämän, mikä kirjoitettu on:
'ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon.'
Sillä se, mikä minusta on sanottu, on täyttynyt.

Ja kun saavuttiin paikalle, jota sanotaan
pääkallopaikaksi, niin siellä he ristiinnaulitsivat
hänet sekä pahantekijät, toinen oikealle ja toinen
vasemmalle puolelle.

Koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken
lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän
kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.

Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille,
jotka sinä annoit minulle maailmasta.
He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle,
ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.

Lopuksi <3

"USKON SYVÄSTI HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN VOIMAAN SILLÄ MIKÄ IHMISELLE ON MAHDOTON, NIIN JUMALALLE SE ON MAHDOLLISTA".
Mitä vähemmän saan apua, niin sitä enemmän kristuksen kirkkaus käy kohti minua ja mitä enemmän saan moittimisia, niin sitä enemmän olen iloinen kristuksen nimessä ja olen myöskin iloinen herjaajien ja vihamiesteni puolesta sillä yksikään ei niistä voita hyvyyttä ja eikä yksikään rikas voi ostaa hyvää sydäntä.

MielipiteeniTiistai 10.06.2014 19:16

Olen miettinyt että lääkärit on lääketehtaan ammmatti, heidän ammattinsa
on lääketehdas ja he kuvittelevat että on olemassa pilleri josta
tulee pikku ukkoja ja ne korjaa selän.

Hänninen on mielestäni heitä opettanu että kokonaisvaltainen hoito
on parempi kuin lääkkeet.
Maagiseen hoitoon ei kuulu jäsenkorjaus vaan rauhalliseen fysiikan
kokonaisvaltaiseen
hoitoon ja hänninen on itse jasenkorjaaja liiton puhe johtaja.
Hänninen on opettaanut lääkäreitäkin.

Antti heikkilä ei määrää lääkkeitä vaan ohjaa näihin hoitoihin
missä on hierontaa. En moiti anttia kuten oyksairaalan lääkärit.
Toiset kuvat kertoi minulle että kuvat eivät ole muuttuneet kuin
muutamista paikoista mutta edelleen siellä on se vuoto joka
on kovettunu ja lamauttaa hermoja joten jätkikin sen sanoo että
kun on repeymä selässä niin se pitää hoitaa ja leikata heti.
Ylilääkäri sanoi että penkkiä voi vain treenata.

kerroin ylilääkärille että minun ohjelmani perustuu kokonaisvaltaiseen
treeniin joten jalat on lämmiteltävä ja jalkojen lämmittelyn jättäminen
monella nostajalla on mennyt selkä.
Eli lääkärit ei voi suvaita kokonaisvaltaista hoitoa missään muodossa.
Koska lääkärien ammatti on lääketehtaan orjuus.
Hänninen on itse urheilia kans ja hän vaatii lääkärinä
kokonaisvaltaista hoitoa ja ihmettelen syvästi että
Hänninen on opettanut lääkäreitä mutta
nyky lääkäärit ei suvaitse vammojen hoitoa kokonaisvaltaisesti.
Nykylääkärit käy itse jäsenkorjaajan tykönä hoidattamassa itsensä
koska he ei itse salli kokonaisvaltaista hoitoa tehdä potilaille
sillä vaan lääkäreillä on jäsenkorjaaja joka tekee heille
kokonaisvaltaisen hoidon.

Lisää mukavaa mutta ei minulle..Maanantai 09.06.2014 18:48

Se on valmis vasta kun Maailma on jaettu 10 Unioniin. Pitkällä ollaan jo tosin kehityksessä ja aivopesu senkun voimistuu viihde-teollisuuden kautta ..
> Minä lisään tähän että ihmiset harhautuu raamatusta pois, ja RAHA JUMALA ON PAHA JUMALA, Rahalla saa kaikkea väärää, mutta SAA SILLÄ MUKAVASTI MAKIAA KARKKI HYLLYSTÄ JOKA HETKEN MAISTUU HYVÄLTÄ.. Kolmas temppeliä odotan kunhan se uutisiin tulis edes vähänkkin ilmeneeraamana sillä silloin hyppään riemusta kattoon koska kolmas temppeli on viimeinen, kolmas sota on viimeinen, Kristuksen tulo on sata rosenttizesti varma..



Futiksen MM-kisojen biisi ohjaa ihmisten mielet kohti YHTÄ MAAILMAA... Tämä on juuri Uuden Maailman Järjestyksen tavoite!!!

Mr. Worldwide
It's only right we did something for the World Cup
Seven continents, 195 countries
Give it take three, but one world

I've been around the world
Never seen so many things
Even though we may be different
We're really all the same

Put your flags up in the sky (put them in the sky)
And wave them side to side (side to side)
Show the world where you're from (show them where you're from)
Show the world we are one (one love, life)

Put your flags up in the sky (put them in the sky)
And wave them side to side (side to side)
Show the world where you're from (show them where you're from)
Show the world we are one (one love, life)

Ole ole ole ola
Ole ole ole ola
Ole ole ole ola

When the moment gets tough
You've got keep going
One love, one life, one world
One fight, whole world, one night, one place
Brazil, everybody put your flags in the sky and do what you feel

It's your world, my world, our world today
And we invite the whole world, whole world to play
It's your world, my world, our world today
And we invite the whole world, whole world to play

Es mi mundo, tu mundo, el mundo de nosotros
Invitamos a todo el mundo a jugar con nosotros

Put your flags up in the sky
(Put them in the sky)
And wave them side to side (side to side)
Show the world where you're from (show them where you're from)
Show the world we are one (one love, life)
Put your flags up in the sky (Put them in the sky)
And wave them side to side (side to side)
Show the world where you're from (show them where you're from)
Show the world we are one (one love, life)

Ole ole ole ola
Ole ole ole ola
Ole ole ole ola

Put your flags up in the sky (put them in the sky)
And wave them side to side (side to side)
Show the world where you're from (show them where you're from)
Show the world we are one (one love, life)

Put your flags up in the sky (put them in the sky)
And wave them side to side (side to side)
Show the world where you're from (show them where you're from)
Show the world we are one (one love, life)

Ole ole ole ola
Ole ole ole ola
Ole ole ole ola


http://m.metrolyrics.com/we-are-one-lyrics-pitbull.html
Voisin ehdottaa että enemmän julki ABORTEISTA JA MURHISTA.. Koska auki ihmisten silmiä. OLEN LUOTTANUT PYHÄNHENGEN SANAAN JA MONESSA ASIASSA OLEN SAANU OIKEAN VASTAUKSEN..


TÄHÄN ASTI EI YHTÄÄN VÄÄRÄÄ VASTAUSTA OLE TULLUT..KATUTYÖN PITÄÄ JAKAA PALJON IHMISILLE PALJON NIITÄ ASIOITA JOITA EI SAA TEHDÄ.. KIRKOISSA PITÄÄ AJAA IHMISET TÖIHIN, VARSINKIN NE JOTKA PYSTYY JA KIRKOISSA TUODA ESILLE ASIOITA MITÄ EI SAA TEHDÄ JA MIKSI KRISTUSKIEKTÄÄ JA VAROITTAA..

MULLE TAAS JEESUKSEN TULO ON ILOUUTINEN KOSKA OLEN NÄHNY ETTÄ EIPÄ KUKAAN TEE EVANKELIUMI TYÖTÄ KADUILLA KUIN MUUTAMA!! ITSELLÄ ON RÄSTISSÄ ISOMÄÄRÄ TYÖTÄ MUT MITENKÄ SAIRAANA PÄÄSEE.. OLISIPA JOKU JOLLE ANTAISIN TEHTÄVÄÄ MUTTA TAHTOO OLLA MONET ARKOJA SEN SUHTEEN EETTEI PYSTY MENEEN.. OULUN ALUEELLE EI TARVI KUIN LEVITTÄÄ VÄKEVÄ SANA JOKA JAUHAA IHMISELTÄ TOISELLE NIIN YMMÄRTÄVÄT..

KIRKOISSA PUHUTAAN PALJON PEHMEITÄ JA VÄSYTTÄVIÄ SANOJA.. KIRKOSSA PITÄÄ PUHUA RAUHALLISESTI JA TUODA ESILLE RAAMATUN KOKONAISUUS AINA LUVUSTA YKSI JA KERTOA SE TARKASTI EIKÄ HYPPIÄ ASIASTA TOISEEN..

ITSE OTAN SELLAISIA RAAMATUN KOHTIA JOSSA ON ANKARAT VAROITUKSET.. NE SYNTISET IHMISET EI MUUTEN YMMÄRRÄ. KRISTILLISYYS MIELESTÄNI EI OLE JÄÄTELÖKIESKIN PEHMIS JOTA SYÖDÄÄN, VAAN TOTUUS JOKA ANNETAAN SILLE SYÖJÄLLE ETTÄ TUNTUU SILLÄ OTTAA HYVÄN, NIIN OTTAA PAHAN.. ENSIN ANTAA HYVÄÄ SILLE IHMISELLE, JA SITTEN PAHAA KOSKA SILLOIN HÄN NÄKEE ASIAN ETTÄ EIPÄ TAIDA JÄÄTELÖ OIKEEN AINA MAISTUA..

PAHAT IHMISET HALUAA PAHAA, JA NIILLE RAAMATUSTA VAROITUKSIA, VÄLILLÄ HYVÄÄ JA SITTEN PAHAA ELI KYLMÄÄ KUUMAA.. JOS EI TYKKÄÄ NIIN LÖYLYÄ LISÄÄ KUTEN ITSE OLEN TEHNY, JA SANONU ETTÄ EI OLE MORAALIN PUUTETTA AINAKAAN SULLA NYT...


Rahaa tulee , rahaa menee..

Näin on ja mammonaa ei palvota vaan herraa. rahalla ostaa tietoa, tieto on kalliimpaa kuin kulta. Rikkaus sokaisee silmat ja köyhänä on helppo elää...


Se on valmis vasta kun Maailma on jaettu 10 Unioniin. Pitkällä ollaan jo tosin kehityksessä ja aivopesu senkun voimistuu viihde-teollisuuden kautta :(

Tv ohjelmat aivopesee ihmisen pois elämän sanasta..


Rahalla saa ruokaa, eikä taivastenvaltakuntaa.. Raha on ikävä materiaali..

Ja vielä.. Rahalla ei saa Todellista rakkautta. amen..

Viiden vauvan ruumiitTorstai 05.06.2014 05:41

Viiden vauvan ruumit löytyivät kellarista Oulun Heinäpäässä


Viiden vauvan ruumit löytyivät kellarista Oulun Heinäpäässä
Lasten ruumiit löytyivät Heinäpäässä sijaitsevan kerrostalon kellarista.
Lasten ruumiit löytyivät Heinäpäässä sijaitsevan kerrostalon kellarista.

Poliisi löysi viiden vastasyntyneen lapsen ruumiit oululaisen kerrostalon kellarikomerosta tiistaina. Kalevan saamien tietojen mukaan kyseinen kerrostalo sijaitsee Heinäpäässä.

Poliisi löysi kellarikomerosta voimakkaasti haisevia pakkauksia, joiden sisältä ruumiit paljastuivat.

Poliisi on pidättänyt 35-vuotiaan oululaisen naisen, joka kertoi synnyttäneensä lapset kuolleina ja säilyttäneensä ruumiit. Poliisin mukaan hän ei pystynyt kertomaan järjellistä syytä teolleen.

Ruumiit paljastuivat, kun kiinteistöhuolto pyysi poliisia selvittämään, mistä haju aiheutuu.

Nainen ilmoittautui
poliisille itse

Poliisi otti naisen kiinni tapahtumapaikalta, jossa hän kertoi poliisille pakkausten sisältävän kolmen lapsen ruumiit. Hän kertoi synnyttäneensä lapset kotonaan 5–10 vuotta sitten.

Kellarista löytyi kuitenkin viisi ruumista. Myöhemmissä kuulusteluissa nainen tunnusti, että kaikki viisi lasta ovat hänen.

Osa ruumista oli pahoin hajonneita. Kuolleena löydetyt lapset ovat poliisin arvion mukaan olleet lähes täysikasvuisia sikiöitä.

Poliisi jatkaa asian selvittämistä erilaisilla teknisillä tutkimuksilla sekä naisen ja hänen läheistensä kuulusteluilla.

Oikeuslääketieteellinen tutkimus selvittää tapahtuma-ajat ja lasten iät. Poliisin mukaan tutkimukset vievät kuukausia.

Poliisi tutkii tapausta tässä vaiheessa tappona. Naisella ei ole poliisin mukaan aiempaa rikostaustaa.

Ruumiit perheenäidin
muuttokuormassa

Lapsisurmista epäilty on poliisin mukaan työssäkäyvä nainen, jolla on aviomies ja lapsia. Ruumiiden löytyminen on ollut koko naisen lähipiirille valtava shokki.

Naisen epäillään tuoneen ruumispakkaukset kerrostaloon pari kuukautta sitten muuton yhteydessä. Poliisi kertoo, että nainen on muuttanut Heinäpäähän Oulun alueelta.

Oulun kaupungilta kerrotaan, että naisen perheelle on tarjottu kriisiapua.

Huomenna torstaina Oulun tuomiokirkossa pidetään rukoushetki lasten ruumiiden löytymiseen liittyen.





http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/viiden-vauvan-ruumit-loytyivat-kellarista-oulun-heinapaassa/666353/

KasteTiistai 03.06.2014 22:43

1933/38 ja Pidän vanhasta jouluevankeliumista enemmän kuin uudesta, 1992 mättää mulla eniten se, että siitä on tahallaan jätetty esimerkiksi sananselityksistä maininta "mutta lapsikastetta ei mainita" pois, kun ev.lut. kirkko huomasi tämän ensimmäisen kahden painoksen jälkeen.


Ap. t. 16:15
ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille:
"Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni."
Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan. [Hepr. 13:2]
Ap. t. 16:31
He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen,
niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi." [Luuk. 19:9]
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa
ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.
Ap. t. 18:8
Kuitenkin synagogan esimies Crispus tuli uskoon, ja myös koko
hänen perhekuntansa uskoi Herraan. Monet muutkin korinttilaiset,
jotka kuuntelivat Paavalia, tulivat uskoon, ja heidät kastettiin. [1. Kor. 1:14]
1. Kor. 1:16
Niin, Stefanaan perhekunnan olen myös kastanut,
mutta ketään muuta en muista kastaneeni. [1. Kor. 16:15,17]


Itse asian ytimeen

Kun kysytään Uuden testamentin perustelua kirkon lapsikastekäytännölle, niin silloin esille nousee vastaansanomattomasti yksi keskeisin tekstijakso, nimittäin Mark. 10:13-16 ja luonnollisesti sen rinnakkaistekstit Matt. 19:13-15 sekä Luuk. 18:15-17. ”Ei ole ihmeteltävä sitä, että alkukirkko käytti tätä perikooppia puolustaessaan lapsikastetta” ja ”Se, joka torjuu lapset, asettuu Jeesusta vastaan ja poikkeaa alkukristillisestä käytännöstä” (Aimo T. Nikolainen). Markuksen evankeliumiin viittasi lapsikasteesta puhuessaan jo kirkkoisä Tertullianus v. 203 teoksessaan De baptismo XVIII ”älkää estäkö heitä tulemasta minun luokseni.” Lähdemme liikkeelle vanhimman eli Markuksen evankeliumin tekstistä antaen sille uuden alkutekstin mukaisen käännöksen:

”(13) Ja he kantoivat hänen luokseen imeväisiä lapsia, jotta hän koskisi heihin, mutta opetuslapset nuhtelivat heitä. (14) Mutta nähtyään Jeesus närkästyi ja sanoi heille: ´Sallikaa imeväisten lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. (15) Totisesti minä sanon teille, joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa imeväisenä lapsena, ei pääse sinne sisälle´. (16) Ja ottaen heitä syliinsä hän siunaten pani kätensä heidän päälleen.”

Roomaan osoitettu 60-luvun alussa oleva Markuksen teksti antaa itse asiassa oivallisen perustelun Rooman seurakunnan lapsikastekäytännölle useastakin eri näkökulmasta katsoen. Tarkastelkaamme nyt niitä lähemmin. Itse sanaa ”kastaa” ei vielä esiinny tekstissämme. Tämä on aivan totta. Myöhemmin saamme kuitenkin nähdä sen liittyvän Siirakin kirjassa muuhun Uudesta testamentista tuttuun kasteterminologiaan. On kuitenkin huomattava, että sana ”estää” Matteuksella, Markuksella ja Luukkaalla esiintyy Ap. t. 10:47 yhdessä ”veden”, ”kastaa” ja ”Pyhän Hengen” kanssa!

Ensinnäkin tämä Markuksen evankeliumin tekstijakso 10:13-16 muistuttaa rakenteellisesti suuresti Jeesuksen omaa kastetta Matt. 3:13-17, jossa ovat ilmaisut ”esteli” (jae 14), ”sinä tulet minun luokseni” (jae 14) ja ”salli” (jae 15). Näillä kullakin on siis omat vastineensa Markuksen tekstissä.

Toiseksi on aiheellista kiinnittää huomiota Markuksen käyttämään ilmaisuun paidia ”imeväiset lapset” jakeessa 13 tai kuten Hugo Odeberg ja Ingemar Furberg kääntävät ”pienet lapset”. Myös suosittu englantilainen käännös NIV antaa merkityksen ”pienet lapset”. Sana paidion merkitsee tässä todellakin aivan pientä sylissä kannettavaa lasta, kuten voimme nähdä sen Vanhan testamentin kreikkalaisesta Septuaginta-käännöksestä, jossa se tarkoittaa kahdeksan päivän ikäistä ympärileikattavaa pienokaista (1. Moos. 17:12, 21:4. Vrt. 2. Moos. 2:6, 7, 9, 3. Moos. 12:3. Vrt. 2. Aik. 20:13). Edelleen se merkitsee pientä lasta kohdissa Jes. 9:5, 11:6, 8, 53:2 (heprean kajjoneq ”niin kuin verso” on Septuagintassa käännetty hoos paidion ”niin kuin imeväinen”, vrt. Mark. 10:15, Luuk. 18:17) ja 2. Aik. 20:13. Uudessa testamentissa taas se merkitsee vastasyntynyttä lasta esimerkiksi kohdissa Matt. 2:8, 9, 11, 13, 14, Luuk. 1:59, 66, 76, 80, 2:17, 27, 40, Joh. 16:21, Hepr. 11:23. Sana ”senkaltaisten” toioutoon jakeessa Mark. 10:14 viittaa kastettujen muodostamaan seurakuntaan Ef. 5:27. Markuksen teksti on kauttaaltaan kasteen kieltä. Sitä tarkoittaa maininta kätten päällepanemisesta Ap. t. 8:17, 19:6, Hepr. 6:2.




Kastekäsky, joka tunnetaan myös nimellä lähetyskäsky, on kristinuskon kastetoimitukseen liittyvä käsky, joka on löydettävissä Raamatusta, Matteuksen evankeliumista, luku 28, jae 19-20.

Vanhan käsikirjoituksen mukaan Jeesus ei antanut kastekäskyä, vaan Hän antoi omille opetuslapsilleen lähetyskäskyn.lähde?

Luterilainen kirkko suosittelee lapsen kastamista kuukauden kuluessa syntymästä



Matt. 28: 18–20 eri suomenkielisten Raamatun käännösten mukaan.

Raamattua ei tule tulkita vain yksittäisten jakeiden perusteella. On huomioitava koko Raamatun ilmoitus kokonaisuudessaan. Myös vanhat käännökset sekä muut kasteasiaa käsittelevät kohdat selventävät asiaa. Raamatussa käsitellään kasteasiaa useassa kohdassa; myös sitä, että pelastukseen tarvitaan muutakin kuin vesikaste.


Eri yhteisöjen kastamiskäytännöt.

Luterilaisessa, ortodoksisessa ja katolisessa kirkossa kastetaan sekä aikuisia että lapsia. Vapaissa suunnissa käytössä on vain uskovien kaste, jolloin kastetaan uudestisyntyneitä uskovia upotuskasteella Jeesuksen esimerkin mukaisesti.



18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

”
– Matt. 28:18 - 20, Raamattu 1933/1938
” 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. (Dan. 7:14; Matt. 11:27)
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (Mark. 13:10[3], 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2)

20ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

”
– Matt. 28:19 - 20, Raamattu 1992
” 18 Ja Jesus tuli ja puhutteli heitä, sanoen: minulle on annettu kaikki voima taivaassa ja maan päällä.
19 Menkäät siis ja opettakaat kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,

20 Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!

”
– Matt. 28:19 - 20, Biblia 1776
Raamattua ei tule tulkita vain yksittäisten jakeiden perusteella. On huomioitava koko Raamatun ilmoitus kokonaisuudessaan. Myös vanhat käännökset sekä muut kasteasiaa käsittelevät kohdat selventävät asiaa. Raamatussa käsitellään kasteasiaa useassa kohdassa; myös sitä, että pelastukseen tarvitaan muutakin kuin vesikaste.

” 13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

”
– Ef. 1:13–14, Raamattu 1933/1938
” 13 Kristukseen tekin nyt uskotte kuultuanne totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin. Häneen uskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne. (Ef. 1:13,14: Room. 8:16)
14 Se on meidän perintöosamme vakuutena, joka takaa meille lunastuksen, Jumalan kirkkauden ylistykseksi.

”
– Ef. 1:13–14, Raamattu 1992
” 13 Jonka kautta te myös totuuden sanan kuulleet olette, nimittäin evankeliumin teidän autuudestanne: jonka kautta te myös, sittekuin te uskoitte, kiinnitetyt olette lupauksen Pyhällä Hengellä,
14 Joka meidän perintömme pantti on meidän lunastukseemme, että me hänen omaisensa olisimme, hänen kunniansa kiitokseksi.

”
– Ef. 1:13–14, Biblia 1776
” 15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

”
– Mark. 16:15 - 16, Raamattu 1933/1938
” 15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. (Mark. 13:10)
16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.(Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21)

”
– Mark. 16:15 - 16, Raamattu 1992
” 15 Ja sanoi heille: menkäät kaikkeen maailmaan, ja saarnatkaat evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi; mutta joka ei usko, se kadotetaan.


– Mark. 16:15 - 16, Biblia 1776

Johanneksen ilmestys 21Maanantai 02.06.2014 01:50

1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5. Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6. Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
9. Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon".
10. Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
11. ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspis-kivi;
12. siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
13. idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia.
14. Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
15. Ja sillä, joka minulle puhui, oli mittasauvana kultainen ruoko, mitatakseen kaupungin ja sen portit ja sen muurin.
16. Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
17. Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
18. Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
19. Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
20. viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
21. Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
22. Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
23. Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
24. Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
25. Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
26. ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.
27. Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.