IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Harrastukset
Perustettu
Ennen yhteisöajanlaskun alkua
Tilastot
Käyntejä: 50 456 (1.7.2008 alkaen)
Kommentteja: 100
Koko
3429 jäsentä
Tyttöjä: 2048 (60 %)
Poikia: 1381 (40 %)
Sijoitus koon mukaan: 69
Keski-ikä
35,2 vuotta
Otos: 1997 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 33,5 vuotta
Poikien keski-ikä: 37,4 vuotta
Ylläpitäjä
CARO2
Valvojat
CARO2, jannie, SamuraiBambi, PhazonBlaxor, Solide

Vinkkejä valokuvaukseen.. Terkuin: Turhauttanut.

  • 35042923504292[#1] 11. helmikuuta 2014 17:23:48

    Joo, terve! Otsikko kertoo kaiken, elikkä mulla on pieni ongelma ja se on tässä näin:

    Olen harrastannut valokuvamista noin 6-vuoden ajan. En oo ikinä osannu valokuvata "taitavasti" niinku jotkut. Halusin kumminki kehittyä mun valokuvaus harrastuksessa, muttaku en saa ikinä kunnollista neuvoa taikka opetusta siihen.. Ostin vuosi sitten itelle Canonin 1100D kameran, jolla tykkään ottaa kuvia, toisin valmiiksi asetuksilla. Oon jonkin verran yrittänyt tutustua manuaali asetuksiin, mutta enhän minä maalaisjuntti tajua mikä toi aukko meinaa, miten noi valostukset toimii jnejne. Oon sitten ajan kuluksi yrittänyt tutustua niihin, mutta tuntuu etten ikinä löydä sitä kunnon otetta siitä.. Kaikki kuvat mitä yritän ottaa menee jotenki pilalla. On se sitten liian tumma, liian valoisa tai sitten epäterävä. Yritän muokkailla epätoivosesti sitten jollaki ilmaisella kuvanmuokkaus ohjelmalla kuten picasalla mutta tuntuu ettei ne ikinä ole sellasia mitä toivosin olevan. Haluan kumminki harrastaa valokuvamista ja kehittyä siinä. Halusin kysyä teiltä hyviä vinkkejä miten pääsee tässä hyvin alkuun tässä kuvauksessa? Miten noi manuaali asetukset oikein toimii oikein? Joskus oon vaa meinannu heittää kameran menemään ja lopettaa koko harrastuksen koska tuntuu ettei ikinä onnistu tässä, vaikka halusin. Sen takia mun kamera on vain pölyttynyt kirjahyllyssä kun on tullu vaa totallinen blackout. Joskus mietin, että onko se itse kuvajassa vika ettei tule näyttäviä kuvia vai onko se siinä kamerassa vika, kun ohan toi Canon 1100D aloittelia kamera ettei tuu niiin näyttäviä kuvia mitä tuuliin eos 600D:llä. Ps. Löytyykö joitakin hyviä kuvanmuokkaus ohjelmia muutaku toi picasa sekä GIMP?

    Kiitän jo tuhannesti jotka osavat helppia. :)
  • 32260913226091[#2] 11. helmikuuta 2014 22:11:03

    Etsi kirjakaupasta kirja nimeltä Suuri Digikuvauskirja, kirjoittanut Scott Kelby. Se on hyvä opas alottelijalle ja tavan tunarille.

    Adoben Lightroom on tarkoitettu nimenomaan valokuvien kanssa töyskentelyyn -- valotus, tasapaino, histogrammit yms. -- eli jos sen jostain saat niin kannattaa opetella käyttämään. Toisaalta, voit myös googlettaa hakusanoilla "lightroom alternative" ja kokeilla sen ehdottamia vaihtoehtoja, osa niistä ilmaisia.

    Photoshop, GIMP yms. on enemmänkin tarkoitettu digitaalisten teosten luomiseen ja muokkaamiseen, kun taas valokuvien käsittelyyn on omat työkalunsa.