IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Mielipiteet
Perustettu
26.2.2005
Tilastot
Käyntejä: 5 259 (1.7.2008 alkaen)
Kommentteja: 2
Koko
62 jäsentä
Tyttöjä: 36 (59 %)
Poikia: 26 (41 %)
Keski-ikä
34,1 vuotta
Otos: 44 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 32,4 vuotta
Poikien keski-ikä: 35,9 vuotta
Ylläpitäjä
decoy
Valvojat
decoy, liberalis

Rahan siirtäminen hädänalaisille.

  • 33331873333187[#1] 25. joulukuuta 2012 10:01:11

    Tällainen asia mietityttänyt tässä viime aikoina. Meistä jokainen saa sosiaaliavustuksen vähintään elinkuluihinsa. Siinä on itselläni ainakin monta kymppiä ylimääräistä joka kuukausi. Itse käsitän että on kaksi tapaa suhtautua rahaan - itsekäs tai epäitsekäs. Näin humanitaarisen kriisin aikoina, keillä meistä on varaa pyöritellä peukaloitaan ja sitten myöhemmin sanoa että 'no olin minä sentään humanisti' - 'kuuluin minä sentään ihmisoikeudet-galtsuyhteisöön'.

    Ajat ovat rankkoja, ja ne kutsuvat suoraan toimintaan. Kolmannen maailman köyhien kohdalla ongelma on raha, jota meillä on, jota heillä ei ole, jota emme halua antaa sinne. Ja JOKAINEN meistä on tästä vastuussa. EIVÄT vain sikariportaan ökypohatat.

    Aiotko SINÄ antaa rahojasi hyväntekeväisyyteen?

    Kysyn vain.
    www.amnesty.fi/
    www.unicef.fi/

    Tärkeintä on kysyä itseltään: "olenko minä ahne?". Ja muistaa että pienikin apu, säännöllisesti annettuna, vaikuttaa muutoksen toteutumiseen.
  • 34700723470072[#2] 2. tammikuuta 2013 13:53:09

    Monet hyväntekeväisyysjärjestöt ovat toistuvasti jääneet kiinni rahojen väärinkäytöstä, eikä lahjoittajalla ole mahdollisuutta seurata miten ja minne heidän lahjoittamansa rahasumma sijoitetaan. Ja vaikka rahat päätyisivätkin johonkin kriisimaahan, hukkuvat ne usein kumminkin paikallisen korruptoituneen hallituksen taskuihin.
    Tästä syystä en lahjoita rahaa "hyväntekeväisyyteen", vaan minusta parempi vaihtoehto olisi vaikkapa itse matkustaa kriisikohteeseen joksikin aikaa ja auttaa hädässä olevia paikan päällä.