chinor

follow me, you can follow me, I will keep you safe

Selaa blogimerkintöjä

Nonii, tänää sit päästiin kattoo niitä Helvettejä, ja joo siis kattomaan, eihän sellasissa rikkialtaissa voi lillua :D Mutta joo, hienoja olivat! Kauniin värisiä mutta hais vähän ikävästi kananmunalle ne höyryt mitä niistä tuli.

Niiden kahtomisen jälkeen mentii sitten oikeesti onseniin, joka oliki tosi ihana ja rentouttava. Tämän jälkeen tultiin vaan lössöömään hotellille, ku ei jaksanu tehä enää mitää.

Huomenna onkin sitten paluu Osakaan!

Päivä kuusitoista, BeppuTorstai 03.09.2009 19:17

Kamaa oli liikaa, joten päätettiin heittää vähä ylimäärästä painoo postissa kotiin :3

Sitten meidän tosiaan piti mennä niille Helvetin altaille, mutta mokomat suljetaan viiden aikaan päivällä (ei mitää järkee :<) niinni päätettiin sitten jäädä Beppuun yks yö pidempään, jotta ehitään huomenna sinne!

Eipä täsä muuta. Rentoo on, vähän jo oottaa kotiinpääsyäki ;o

Päivä viisitoista, BeppuKeskiviikko 02.09.2009 20:52

Nyt ollaan sitten Bepussa! Paikan nimi oli niin hieno, että pakkohan tänne oli tulla :D Käytiin vähän kiertelemässä, lähetettiin postikortteja (että terveisiä vaan Bepusta) ja sitten mentiin läheiseen onseniin! Jos jaksetaan niin olis kyllä mukava mennä noihin Helvetin kattiloihin lillumaan, tai siis moniin erinäkösiin kuumiin lähteisiin jotka on niin erikoisia, että japaniks niiden nimissä on kaikissa vikana 地獄 eli helvetti. Niiden luvataan auttavan jos jonkinmoiseen vaivaan, joten mikä sen parempaa.

Nyt vois kuitenkin pikkuhiljaa mennä vällyjen väliin, huoneessa on meinaan kylmä (vaan ~19 astetta ku ilmastointi surraa
kovaa vauhtia). Ulkona ois sentään 23 astetta. Ja kohta on kuitenki keskiyö :)

(ja anteeks, ei oo kuvia ku tää kökkönetti ei kestä ladata niitä, laitan sit ku pääsen kotii!)
Enemmän tai vähemmän aikaisin aamusta hyvästelimme mukavan mummelin Kiotossa ja otimme junalla suunnan kohti Hiroshimaa. Siellä jätettiin matkalaukut lokeroon ja lähdettiin Miyajimaguchiin, josta lähti lautta Miyajiman saarelle. Siellä meinaan sijaitsee monissa matkamainoksissakin nähty vedessä seisova jättimäinen torii, kuten myös suuri ja mystinen Itsukushiman temppeli. Siellä saarella oli muuten paljo peuroja, jotka olikin aluks tosi söpöjä, mutta auta armias ku käytii hakee jäätelöö ni ne tuli tunkee turpaasa laukkuun ja yritti syödä meidän jätskit :D Sain töniä niitä pois, mut ei se auttanu nii piti sitten lähtee kävelemään ettei ne olis kimpussa.

Päästiin sitten sinne temppelin luokse, ja ekana tietysti rantaa pitkin sen toriin luo, kun just sillon oli laskuvesi niin pääs ihan sen juureen siihen. Oli muuten hirveen kuuma, aurinko paahto kirkkaalta taivaalta, oli varmaan +35 siinä paistuessa. Onneks paahde hellitti jo parin tunnin kuluttua siitä siihen 30 asteen tienoille :)

Miyajimalta jatkettiin takasin junaan ja sillä sitten Beppuun, jossa oltiin perillä iltamyöhällä. Mentiin melkein samoin tein nukkumaan, koska oli pitkä päivä takana.

Päivä kolmetoista (31.8.), Kioto, InariKeskiviikko 02.09.2009 20:46

Tänään lähdettiin suhteellisen aamusta suoraan Inarin temppelille, jossa oli pitkiä torii-porttikäytäviä.
Lähdettiin sitten niitä pitkin kiipeämään ylöspäin. Siellä oli paljon portaita, joita kiivetessä tuli jalat mukavan kipeiksi, tuli hiki, ötököitä riitti (mm. HÄMÄHÄKKEJÄ), mutta onneksi välipysäkeillä tuntuva raikas vuoristotuuli vilvoitti kärsinyttä kehoani. Päästiinhän me sitten viimein huipullekin, josta sitten aloitettiin laskeutuminen edelleen niissä toriikäytävissä kulkien. Joka paikassa oli kamalasti alttareita, niissä pieniä torii-portteja ja kettupatsaita. Kissojakin nähtiin pari <3 Paljon tuli tietysti kuvia otettua :3 Kävelyäkin niitä portaita ylös ja alas tuli yhteensä varmaan kolmen kilometrin verran. Mutta hieno paikka se oli, kaunis ja suuri :o Ehdottomasti käynnin arvoinen!

Ainii, ostettiin siellä noi ennustukset, kun oltiin aiemmin Tokiossa Asakusassa käydessä ostettu, ja siellä saatiin sillon huonoa onnea. Tällä kertaa tuli kuitenkin kaikille hyvää onnea <3

Huomenna sitten lähdetään Kiotosta eteenpäin o/
Tänään lähdettiin käymään kimonokaupassa Shijossa. Löysin itelleni ihanan yukatan ja tabin ja getan kans! Oikein nättiä <3 Ne naiset siellä kaupassa oli niin ihania ku ettivät oikeenlaisen obin mun yukataan ja kaikkee. Sitten vielä ku mainitsin jotai furisodeista (eli pitkähihasista kimonoista), ni kun oltii maksettu meidän ostokset, toinen kaupan myyjistä vei meidät kierrokselle ylempään kerrokseen, missä oli nimenomaan niitä furisodeja <3____<3 Jumalauta ku ne oli kaikki nättejä! Sitten ne vielä sano mulle ja Saaralle, että jos löydetää sieltä jotku mieleiset ni kokeillaa niitä päälle ku kerraan ollaa Japaniin asti tultu :O Se oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihanaa, mä kokeilin sellasta tummemman sinivihreetä missä oli valkosella nättejä kirsikankukkia kirjailtu, siihen sellane kullansävynen obi vielä ja punanen obikoriste ;___; <3 Jumalauta ku se oli nätti, jos ois ollu tarpeeks rahaa ni varmana oisin ostanu, makso öö jotai about 900e (pelkkä furisode tosin, obi ynnä muut siihen lisäks ni ois maksanu reilusti yli tonnin). Mut jumalauta ku oli ihania, kuolasin niitä kaikkia, siellä oli varsinki sellanen ihan punanen missä oli nätit kukkakirjailut ja kaikki! Aaa se oli hieno paikka se.

Sen jälkeen mentiin ettimään se Inari-temppeli, jossa on se pitkä torii-käytävä. Helposti se kyl löyty, mutta aurinko oli jo ehtiny laskee, joten tyydyttiin vaan vähän käyskentelemään ympäriinsä. Mennään huomenna sitten uudestaan ku on valoisaa nii saa hyviä kuviaki :3

Nyt vaa mietin et mihin ihmeeseen mä saan kaikki noi mun ostamat kamat mahtumaan, ei meinaa laukussa riittää tila :<
Tänään nukuin tosi pitkään ja mukavasti <3 Päivällä lähettiin sateen jälkeen kiertämään aluetta, ja käytiin monet temppelit läpi. Tässä on siis vieressä Daitoku-ji, ja lähistössä yli kymmenen muuta. Sain ihan sikana ihania kuvia, sitten kun pääsen kotiin ni teen niistä parit panoraamat <3

Eipä tällä erää sen enempiä, huomenna vois yrittää ettiä sen pitkän torii-käytävän <3

Päivä kymmenen (28.8.), Kioto, KitaojiKeskiviikko 02.09.2009 09:29

Aamulla hyvin lyhkäisten yöunien jälkeen lähettiin sitten junalla Kiotoon. Laukut oli kamalan täynnä, ulkona hirveen kuuma, joten oli aika epämukavaa. Onneks junassa oli mukavaa ja vilposta, joten sai vähän aikaa nukuttua. Juna-asemalta lähettiin jälleen pienen säädön jälkeen yhtä hostellia kohti, ja sinne saavuttuamme selvisi, ettei huoneita ollut tarpeeksi vapaana kolmelle. Omistaja oli kuitenkin sellanen tosi mukava ja herttainen mies, ja lähti viemään meidät autolla toiseen paikkaan joka oli aika lähellä ja jossa oli tilaa. Toista sellasta miestä saa kyllä ettiä, oli niin sydäntä särkevä että voih ;__;

Toisessa paikassa meitä oli vastassa myös kovin herttainen vanha rouva, joka yksinään pyörittää tätä paikkaa. Tämä on siis ihan oikee japanilainen talo, jossa on tatamilattiahuoneet ja kaikki. Otettiin tällanen kaheksan tatamin huone, tämä on kaaaaaaunis <3 Rouva laittoi meille heti saavuttuamme vihreetä teetä jäillä ja maukkaita kreemitäytteisiä vihreätee-keksejä. Asettauduttiin taloksi, ja illalla käytiin mukavasti nukkumaan futoneille.
Alotettiin päivä menemällä Asakusaan, jossa käytiin monet turistikamaa myyvät kaupat läpi.
Rojua löyty paljon, mutta hinnatkin oli turistikaman mukaisia, niin ei sieltä paljoa tarttunut mukaan.
Ostin kimonon <3 Se on aivan ihana, ja se obikin on niiin nätti että <3 Vielä vaa puuttuupi tabit ja getat. Ne ehkä löytyy Kiotosta.

Ostoksia kerty jonkun verran, joten mentiin viemään ne hotellille, josta sitten jatkettiin Hamamatsuchohon Tokyo Toweria etsimään. Asemalta ku päästii ulos ni JUMALAUTA siinä oli Tokion POKÉCENTER. Oikee Pokémon Center! Jumankauta, sinne oli pakko mennä! Siellä soi peleistä tuttu pokecenterin musiikki ja oli kaikkee ihanaa krääsää <3 Siellä oli myös Heart Gold ja Soul Silver myytävänä ja kokeiltavana :O

Löytyhän se Tokyo Towerkin sieltä, ja sinne mentiin. KORKEELLA OLI <3 Ihanat näkymät koko Tokioon joka oli täynnä valoja kun muuten oli pimeetä. Hienoo oli.

Kaiken tämän jälkeen saavuttiin kymmenen jälkeen hotellille, jossa mentiin hotellin omaan baariin.
Siellä oli kotoisa tatamihuone, siinä pari pöytää yhessä ja ihmisiä juomassa pöydän ympärillä. Rentoo porukkaa; japanilainen paikanpitäjä, joku random japsi joka oli sammunu jo lattialle, vähän vanhempi mutta erittäin mukava jenkkimies, nuori opiskelijabritti ja sitten joku ranskalaismies. Harmittaa, ettei käyty aikasemmin, oli meinaan tosi mukavaa :3

Seuraavana aamuna Kiotoon!

Olen syvalla JapanissaKeskiviikko 02.09.2009 07:18

Nimittain sen Bepussa.

En oo saanu nettia toimimaan viela omalla koneella, joten en oo paassy kirjottamaan tanne mitaan. Jos sen kuitenkin saan toimintaan niin tulee massiivista matkapaivakirjapaivitysta, joten olkaatten varuillanne. Paljon on kuvia, paljon on juttua mita kertoo, mutta se odottakoon sitten myohempaan. Nyt tulin vaan ilmoittamaan et matka alkaa olla kohta lopuillaan (maanantaina kotiin!), ja taalla on kivaa :3 matkalaukku pursuaa tavaraa, ulkona on hullun kuuma (talla hetkella varjossa 28,5 astetta) ja ja. Eipa tassa varmaan muuta.