jabostiina

Poika syntyi 26.9.08, 4045g/ 52cm!

Matka Helsingistä Benin CityynSunnuntai 30.12.2007 17:33

Noniih, tässä nyt ensiksi tarina meidän matkasta miehen kotikaupunkiin, johan siihen kuluikin kaksi ensimmäistä päivää...Kun sormet taas jaksaa, niin kirjoitan itse oleskelusta siellä :)

ti 18.12: lento Hesasta Amsterdamiin lähti n.6.15, eli oltiin herätty jo klo 4.00. Amsterdamissa ehittiin käydä kaupungilla syömässä ja ostamassa muutamia juttuja, mut oli ihan törkee viima, eli tultiin takaisin lentokentälle hengaamaan, kunnes lento lähti 13.15 kohti Lagosia, Nigeriaa. Niin, Amsterdamissa ja Nigeriassa kello on sitten tunnin vähemmän kuin täällä päin.
Heti ku laskeuduttiin koneesta ulos (vajaan 7tunnin lennon jälkeen), iski vastaan ihan hirmuinen kuumuus...Saati kun meni lentokentälle sisälle,missä oli miljoonittain ihmisiä (no melkein...), eikä minkäänsortin ilmastointia, niin oli kyllä vähällä, ettei happi loppunut...Passien yms tarkastuksessa/jonotuksessa kulu aikaa varmaan tunti ja matkalaukkuja odotellessa toinen samanmoinen...Ja hiki vaan virtas :P
Vihdoin kun päästiin ulos, niin miehen veli tuli salamannopeesti "sieppaamaan" meidät ja kuljetti autoon "turvaan" siltä hirveeltä ihmismäärältä...Liikenne oli aivan kaoottista, tiet ihan hajalla ja kun autojen seassa viel puikkelehti ihmisiä ja prätkiä miten sattuu, niin olin jo aivan varma ettei mihinkään perille ehjänä päästä... Mut no, tokihan kuski oli tottunut sikäläiseen liikenteeseen, ja selviydyttiin hirmupitkältä tuntuneen ajomatkan jälkeen jonkin sortin "hotelliin", mistä veli oli varannut meille yhdeksi yöksi "sviitin" :'D
Sviitissä siis pikkuruinen olohuone ja samankokoinen makuuhuone sekä kylppäri...Ja aivan sietämätön kuumuus ja toimimaton ilmastointi. Oli sentäs suihku,mihin melkein ekana ryntäsin, juotuani ensin kaksi litraa vettä, tosin sieltä tuli vaan jääkylmää vettä, mutta ei kyllä yhtään haitannut siinä vaiheessa...Vielä pikainen soitto äipälle, että hengissä ollaan, ja sit vihdoin "nukkumaan" joskus puol yhen jälkeen...Uni tosin tuli vasta aamuyöstä ku ei millään ois malttanu ruveta koisimaan...

ke 19.12: Aamulla heti uus suihku kun olivat laittaneet sen vähäisenkin ilmastoinnin pois päältä yön aikana...Sit söin aamupalaks kaurapuuroa ja pikakahvia, jotka olin kuljettanut Suomesta mukaani 8) Sen jälkeen odoteltiin miljoona vuotta, kun miehen veli yritti metsästää meille "taksia" jolla päästiin sitten "bussiasemalle". Joskus yheltä sitten vihdoin jätettiin hotelli ja oisko ollut kolmen aikaan kun vihdoin pakauduttiin "bussiin". Tuo bussi on siis näitä katsastamattoimia pakettiauton rämiä, mitä täältäkin sinne lähetetään, ja tuollaseen sitten pakkautu 10 ihmistä+heidän tavarat+kuski... Hiukka ahasta ja varmaankin myös hirmu turvallista... Sit lähettiinkin köröttelee kohti Benin Cityä, miehen kotikaupunkia, ja matkan piti kestää "vain" 4-5 tuntia... Todellisuudessa matkattiin 8 tuntia, kolme kertaa pysähdyttiin jalottelee ja puskapissalle, ja syötyä tuli vain suolapähkinöitä, mitä kadunvarren kauppiaat juosten myivät autojen perässä. Se kun näytti turvallisimmalta/tutuimmalta vaihtoehdolta syödä kaikista vaihtoehdoista. Mutta kaikista kauheinta tuossa matkassa oli se, ettei ollut minkäänläistä ilmastointia, joten pakko oli körötellä kaikki ikkunat auki, ettei tukehduttu...Tosin meinasin joka tapauksessa tukehtua, kun siellä oli ihan törkeen likasta ja pölystä, ettei uskokaan ennen ku kokee...Ja siihen kun vielä hikoilee päälle niin hyvin tarttu pöly joka paikkaan ja keuhkojen syövereihin...
Niin, ja yllättävää, ottaen huomioon sikäläisen ajotyylin, nähtiin vain ykis onnettomuus...Kun kaksi autoa ja kahdeksan ihmistä oli ajanut kaiteen läpi jokeen ja kuolleet Embarrassed Sen jälkeen maltto meidänkin kuski varmaan puol tuntii jopa ajella rauhallisesti...
Noh, kun vihdoin ja viiemein selvittiin Benin Cityyn, tuli miehen toinen veli jälleen salamannopeesti sieppamaan meidät autoonsa, jolla sitten kiisimme hyvin pikaseen tapaamaan miehen vanhempia (eheh, olin varmaan tosi edustavan olonen sen reissun jälkeen...), ja sitten ajeltiin vielä meidän majapaikkaamme, mikä paljastuikin oikeaksi luksustaloksi! Lattiat/ seinät mitä lie kaakelia/marmoria, kaikki tosiaan aivan viimeisen päälle, vaikea selittää, mutta videota pukkaa jossain vaiheessa :) Meidän huoneessa oli liiankin riittävä ilmastointi, että meinattiin ekana yönä heti jäätyä :'D Sit oli suihku, kylpyamme, siisti+toimiva vessa (varmaan ainoa laatuaan =D) ja kuumaa vettä myöskin! Ryntäsinkin heti suihkuun, ja kahteen kertaan itteni vaahdotin, ja tuli vaan mustaa vaahtoa, sen verran oli pölyä kertynyt ihon pinnalle...Sitten käytiin valmistamassa mulle nuudeleita (mitkä olin myöskin tykötarpeineen tuonut Suomesta mukanani 8)) ja sitten kaaduinkin sänkyyn, oisko kello ollut taas jotain kahentoista pintaan, ei mitään hajua...