IRC-Galleria

[Ei aihetta]Tiistai 25.08.2009 03:59


Yhdysvaltojen järjestäytyneeseen rikollisuuteen.


Ensimmäiset amerikkalaiset rikollisjengit syntyivät Yhdysvaltojen nopeasti kasvaneiden suurkaupunkien slummeissa, työläis- ja siirtolaiskortteleissa 1800-luvun alkupuoliskolla. Osa jengeistä aloitti toimintansa laillisina eri kansallisuuksia edustavina siirtolaisjärjestöinä, jotka ajoivat niitä perustaneiden siirtolaisten etuja uudessa maassa. Irlantilaisilla, italialaisilla, sisilialaisilla, itä-eurooppalaisilla, kiinalaisilla, mustilla ja muilla ryhmillä oli omat järjestönsä, joillakin useampia. Järjestöt auttoivat työn saamisessa ja asunnon hankkimisessa, ne järjestivät kerhotiloja ja lakiapua. Varojen kertyessä järjestöt alkoivat hyvin pian kiinnostaa myös vanhalta mantereelta saapuneita rikollisia. Osa niistä pystyi pysymään enemmän tai vähemmän laillisina, kun osa oli mukana muodostamassa amerikkalaista järjestäytynyttä rikollisuutta. Myös erilaisiin tehtäviin tarkoitetut ryhmät, kuten vapaapalokuntalaiset tai vartijaryhmät muuttuivat joskus rikollisjengeiksi. Jengien jäseniä ruvettiin nimittämään gangstereiksi.

Erityisesti New Yorkissa syntyi oma värikäs alamaailmansa. Siirtolaisalueet ja slummit, kuten Hell's Kitchen, Brooklyn ja varsinkin Manhattanilla Boweryn ja Broadwayn välissä sijainnut Five Points toimivat rikollisjengien syntypaikkoina. New Yorkin ensimmäinen järjestäytynyt jengi oli 1820-luvulla perustettu irlantilaissiirtolaisista muodostunut Forty Thieves. Niin ikään irlantilainen oli alueen viinakauppiaiden varastoja vartioimaan perustettu Roach Guard, josta tulikin murhiin ja ryöstöihin erikoistunut rikollisjengi. Roach Guardin sekalaisesta sakista järjestyi sittemmin kurinalainen Dead Rabbits, jonka kovin vastustaja oli kansallismielinen ja katolilaisvastainen amerikkalaissyntyisistä kasattu Bowery Boys, jota vastaan irlantilaisjengit usein liittoutuivat. Muita jengejä olivat mm. Shirt Tails, jonka jäsenet piilottelivat aseita housujen yli roikkuvien paitojen alla, Baltimoresta New Yorkiin sisarjengin muodostanut Plug Uglies ja juutalaisten muodostama Eastman Gang.

Katujengien jäsenillä oli yleensä jokin tapa erottua toisten jengien jäsenistä. Bowery Boysin jäsen tunnettiin korkeapyttyisestä silinterihatusta, punaisesta paidasta, mustista housuista, vasikannahkasaappaista, mustasta liivistä ja öljyllä kammatuista hiuksista. Vastustajan Dead Rabbitsin tunnisti punaraitaisesta paidasta ja jos heitä oli monta marssimassa kahakkaan tai mellakkaan, kantoivat he joukkonsa edellä kuollutta jänistä seipään nokassa.

Näillä katujengeillä oli eroavaisuuksia ulkoasun lisäksi myös toimintatavoissa. Usein jengit erikoistuivat tietyntyyppisiin rikoksiin, kuten Boodle Gang, joka siirtyi ruokavaunujen ryöstöistä ihmiskaappauksiin ja lunnasrahojen kiristämiseen. Charlton Street Gang puolestaan toimi merirosvojen lailla hyökäten Hudson-joen varrella oleviin koteihin varastetulla sluupilla 1860-luvun lopulla. Cherry Hill -jengin jäsenet taas pukeutuivat rikkaiden lailla, jotta saattoivat ryöstää näitä näiden omilla asuinalueillaan. 19th Street Gang ryösti helppoja kohteita, kuten naisia, lapsia ja vanhuksia. Teini-ikäisistä koostuneet Dutch Mob ja myöhemmin Crazy Butch Gang erikoistuivat taskuvarkauksiin Boweryn itäpuolella. Bowery Boys oli puolestaan laaja-alainen ja sillä oli poliittistakin painoarvoa varsinkin korruptoituneimpien New Yorkin poliitikkojen keskuudessa. Bowery Boys oli mukana kansallismielisessä ja ääriprotestanttisessa Know Nothing-liikkeessä, kuten baltimorelaiset Rips Raps ja Plug Uglies, jolla oli newyorkilainen alajaosto.

Keskinäisten välienselvittelyjen koko vaihteli. Oli satunnaisia salamurhia ja puukotuksia, yksittäisten gangstereiden nyrkkinujakoita, pieniä veitsi- ja tulitaisteluita sekä suuria satojen miesten välisiä joukkotappeluja. Lain kouraa välttääkseen jengit turvautuivat, kuten myöhemmät jälkeläisensä lahjontaan, kiristykseen, uhkailuun ja murhiin. Politiikassa vaikutusvaltaa omanneet jengit suosivat silmänsä ummistaneita poliitikkoja.

Sisällissota ja sen jälkivuodet toivat muutoksia New Yorkin ja monen muun kaupungin jengielämään. New Yorkin vuoden 1863 värväysmellakat saivat alkunsa, kun osa värvätyiksi määrätyistä kaupunkilaisista, gangsterit mukaan lukien, kieltäytyivät kutsusta sotapalvelukseen ja aloittivat erilaiset mielenilmaukset, jotka laajenivat suureksi mellakaksi. Know Nothing-liikkeen ansiosta mellakointi kääntyi kaupungin mustia vastaan. Riehuvat ihmisjoukot lynkkasivat ja pahoinpitelivät useita mustia, kunnes armeija vihdoin tukahdutti mellakan väkivaltaisesti. Rikollisuus haluttiin saada kuriin ja poliisi järjesti 1860-luvun lopulla useita kampanjoita ja operaatioita järjestäytyneitä jengejä vastaan. Toiminta hiljenikin hetkeksi, kun jengit hajosivat niiden keskusjäsenten jouduttua vankilaan, mutta uusia jengejä perustettiin. Chichesterseista, Dead Rabbitsista ja muista Five Pointsin irlantilaisjengeistä tuli Whyos. Whyos tarjosi erilaisia rikollisia palveluja maksua vastaan. Tämä varmistui, kun 1884 New Yorkin poliisi pidätti erään Whyosin jäsenistä, Piker Ryanin. Hänellä oli taskussaan lista, hinnasto, jossa luki:

Lyöminen $2
Mustat silmät $4
Leuan ja nenän murtaminen $10
Lyöminen taju kankaalle kumipampulla $15
Irti purtu korva $15
Murrettu käsi tai jalka $19
Luoti jalkaan $25
Puukotus $25
"Iso homma" alkaen $100

Oletko rasisti? Maanantai 24.08.2009 03:39

Oletko koskaan muuttanut kantaasi (oletko joskus esim. vastustanut rasismia)?

Koen kyllä olevani rasisti vaikkakin yleinen käsitys rasismista ei vastaa omaani. Minulle rajavyöhyke kulkee Euroopan ympärillä ja sen sisäpuolelle ei muun rotuisilla ole oikeutta asettua. Kaikilla roduilla (ja kansoilla) on oikeus omiin alueisiinsa ja muiden ei tarvitse mennä sinne. Eli en varsinaisesti vihaa muita rotuja vaikka sehän rasismin yksi määritelmä onkin.

En pidä itseäni rasistina, koska

1) Tiedän liian vähän rotujen välisistä eroista. Haluan, että mielipiteilläni on vankka perusta, en halua olla jotain vain siksi koska tuntuu siltä.

2) Vaikka en ymmärrä välttämättä muista kulttuureista saapuvia, mielestäni heillä on täysi oikeus olemassaoloonsa ja kulttuuriinsa. Jossain muualla kuin Euroopassa.

Tietyssä mielessä vastustan syrjintää rodun/kulttuurin perusteella, mutta kun puhutaan sellaisista asioista kuin maahanmuutosta, on mielestäni fiksumpaa ottaa Eurooppalaisia, kulttuurisesti samaan ryhmään kuuluvia kuin kolmannen maailman kamelikauppiaita. Varsinkin muslimit voisivat pitää yllä vihaansa jossain muualla. Poliittinen Islam on Euroopan suurin vihollinen minun mielestäni, ja se elää vahvana varsinkin islamistisissa maahanmuuttajayhteisöissä. Esim. Ranskassa, Ruotsissa, Briteissä...
Tuota noin, nyt heitit vaikean kysymyksen. Kun tuo rasismi on niin monitulkintainen sana. Määritelmiä taitaa olla lähes yhtä paljon kuin määrittelijöitäkin. Lisäksi kyseisestä sanasta on väännetty vielä kaikenlaisia älyttömiä johdannaisia kuten "ikärasismi".

Minusta tärkein kriteeri jonkun ei-suomalaisen ihmisen arvioimiselle on se, miten hän pystyy sopeutumaan yhteiskuntaamme ja antamaan sille jonkinlaisen rakentavan panoksen. Lähtökohtaisesti parhaat edellytykset tälle muodostavat kristillinen kulttuuritausta (ei tarvitse olla uskovainen, mutta ei pidä myöskään vetää hernettä nenään suvivirren laulamisesta), "protestanttinen" (pohjoiseurooppalainen) työetiikka ja kunnioitus länsimaista yhteiskuntajärjestystä kohtaan. Länsimaisella yhteiskuntajärjestyksellä tarkoitan kirkon ja valtion erottamista toisistaan, julkisen vallan kolmijako lainsäädäntö-, toimeenpano- ja tuomiovaltaan sekä yksilön oikeuksien turvaamista valtiollista, myös demokraattisen enemmistön, mielivaltaa vastaan. Suhtautuminen kanssakäyntiin muiden ihmisten kanssa tulisi olla myös "suomalaistyyppinen", ei yltiökollektiivinen, tungetteleva ja teennäisen ystävällinen, mutta ei toisaalta myöskään yltiöindividualistinen ja kanssaihmisistään välinpitämätön.

Lähtökohtaisesti minulla ei ole ennakkoluuloja mitään kansallisuutta tai rotua kohtaan, mutta totean vain, että edellä mainitut kriteerit on kovin vaikea täyttää, jos on kotoisin jostain eksoottisesta kulttuurista...

Nämä kriteerit koskevat siis henkilöitä, jotka haluavat tulla pysyväisluontoisemmin Suomeen asumaan. Periaatteessa samat pätevät arvioitaessa myös muihin protestanttisen pohjois-Euroopan maihin hakeutuvia. Sen sijaan eurooppalaisen kontekstin ulkopuolella ihmiset voivat minun puolestani elää ja toimia ihan kuinka heitä huvittaa. En jaksa vaahdota kaukaisten maiden "ihmisoikeuksista". En katso, että minulla olisi kykyä tai oikeutta arvioida erilaisia toimintatapoja ja kulttuureja sellaisissa toimintaympäristöissä, jotka ilmastollisesti, maantieteellisesti, historiallisesti sekä väestötiheytensä ja taloudellisten resurssiensa puolesta poikkeavat voimakkaasti omistani.

En ole siis omasta mielestäni rasisti, mutta joku punaviheraktivisti pitäisi minua varmaankin sellaisena. Tahdon vain turvata isänmaani ja kansani vapauden, kulttuurillisen omaleimaisuuden, sisäisen rauhan ja hyvän järjestyksen sekä taloudellisen hyvinvoinnin!
Minä en ainakaan suutu vaikka sanotaankin rasistiksi. En halua että Suomesta väkisin tehdään monikulttuurista maata. Ja puheet siitä että Suomi tarvitsee maahanmuuttajia esim.paikkaamaan tulevaisuudessa työvoimapulaa, ovat silkkaa potaskaa. Käsittääkseni suurin osa tälläkin hetkellä nauttii hyvistä sosiaalieduista. Eihän niitä työnteko edes kiinnosta.
Joten koska meitsi hikoilee 3-vuorotyössä tehtaalla ja omalla panoksellaan kustantaa näiden siivelläeläjien oleskelun maassa, niin eiköhän sillä ansaitse oikeuden ilmaista mielipiteensä asiasta. Ollaan sitten rasisteja jos joku näin asian ajattelee.
Olen päättänyt, etten määrittele rasistiksi/ei-rasistiksi, koska kyseinen termi on kokonaan vihollisen eikä sillä ole enään mitään konkreettista merkitystä. En ole supremasisti (vai mitenköhän se suomennetaan?), mutta jos joku minua rasistiksi haukkuu, en välitä. Sanalla ei ole minulle oikeastaan mitään merkitystä, sillä se muuttuu tilanteen mukaan.
Muuten, Sámit, ketka he ovat teistä? Monet sanovat heidän olevastaan mongoloids. Ok, ehkä osaaksi ))).
Minä itse en pidä neekeristä, kiinalaista ja parí-kolmesta muusta. Mutta en voi sanoa että olevastani rasiisti koska sitten se tarkoitaisi että vihaan myös erästä suomalai-ugrillaista.
Tarkoitatko saamelaisia? Vai mitä? Eivät ainakaan kuulu siihen Suomeen, minkä minä henk.koht. kotimaakseni tunnustan. Ja meitsiä miellyttäisi kovasti, jos rajat pidettäisiin kiinni. Yleensäkin ei liian hövelisti annettaisi maassaololupia ja jos on annettu kielteinen päätös, niin saman tien maasta pois. Nykyäänhän näitä tapauksia hyysätään täällä monia kuukausia jona aikana muutama häviää maan alle.

juu, puhuin saamelaista. Ja ehka suomen kieleni on paskainen )))) mutta en ymmartannyt mita olet vastannut tasta kysymysta. Sina puhuit raja pidettamasta kiini, mutta se haittaa vain those who come into the country.
Miten Saamelaiset ovat osaksi mongooleja? Onko esittää todisteita?

Tähän mennessä ei ole tieteellisiä todisteita löytynyt.






ABOUTMaanantai 10.08.2009 19:35

Multi-platinum selling DMX has delivered five No. 1 Billboard albums, earning him the undisputed title as the king of hardcore rap. With hits like "Ruff Ryders Anthem," "Who We Be," "Lord Give Me a Sign" and the Grammy-nominated "Party Up (Up In Here)," DMX has developed a devoted global following.

The highly anticipated new album Walk With Me Now and You'll Fly With Me Later, sees DMX revisiting his gritty rap roots to bring his raw signature sound back to the forefront. Teaming up with the legendary Ruff Ryders, recognized for launching the careers of hip hop mainstays Eve and Jadakiss and joining forces with renowned producer Swizz Beatz, famous for producing hip hop's finest including Jay Z, Busta Rhymes, T.I. and Cassidy, Bodog Music and DMX expect to see overwhelming success with Walk With Me Now

fuck tha police Torstai 06.08.2009 18:23

Ice Cube:
"Fuck tha police comin straight from the underground
A young nigga got it bad 'cause I'm brown
I'm not the other color so police think
They have the authority to kill a minority"
MC Ren:

"To the police I'm sayin fuck you punk
Readin my rights and shit, it's all junk
Pullin out a silly club, so you stand
With a fake assed badge and a gun in your hand
But take off the gun so you can see what's up
And we'll go at it punk, and I'ma fuck you up"
Eazy-E:

"Without a gun and a badge, what do you got
A sucker in a uniform waiting to get shot
By me, or another nigga
And with a gat it don't matter if he's smaller or bigger." %u201D

At the end of the song, "Judge Dre" delivers the verdict: "The jury has found you guilty of being a redneck, white bread, chickenshit motherfucker" %u2014%u2014 "you" referring to a police officer who represents the Los Angeles Police Department. The police officer's reaction is: "But wait, that's a lie! That's a goddamn lie! I want justice! I want justice! Fuck you, you black motherfucker...!" as he is apparently being dragged out of the courtroom.
The song "Fuck tha Police", containing N.W.A's trademark inflammatory lyrics, stood out in particular from many of the songs on Straight Outta Compton. It highlights many of the tensions between black urban youth and the police (widespread resentment towards the LAPD boiled over 3 years later, in the 1992 Los Angeles riots following the Rodney King incident). The song also alleged that minorities in the police department betrayed their race, with lyrics such as:

“ "And on the other hand, without a gun they can't get none
But don't let it be a black and a white one
Cause they'll slam ya down to the street top
Black police showing out for the white cop" ”

Especially controversial were the areas of the song that appear to condone violence towards police authorities; lines such as "I'm a sniper with a hell of a scope/Taking out a cop or two, they can't cope/with me" and "A sucka in a uniform waitin' to get shot/by me, or anotha nigga" directly reference the murder of police officers. The FBI and the U.S. Secret Service sent a letter to Ruthless Records informing the label of their displeasure with the song's message, and N.W.A were banned from performing at several venues.

The controversy around the single helped propel sales for the album and, ultimately, helped make it go double platinum.

This song has proven popular enough to be covered by such acts as Bone Thugs-N-Harmony, as well as gaining popularity with rock bands, including Dope, Soulfly and Rage Against the Machine. This song was included on N.W.A's Greatest Hits.

In 1989, Australian radio station Triple J had been playing "Fuck tha Police" for up to six months, before gaining the attention of Australian Broadcasting Corporation management who subsequently banned it. As a reaction the staff went on strike and put N.W.A's "Express Yourself" on continuous play for 24 hours, playing it roughly 360 times in a row. In 1996, during massive opposition street protests in Belgrade, Serbia, "Fuck tha Police", along with Public Enemy's "Fight the Power" was continually played for 2 days on a Belgrade radio station B92.


fuck tha police Torstai 06.08.2009 18:20

Ice Cube:
"Fuck tha police comin straight from the underground
A young nigga got it bad 'cause I'm brown
I'm not the other color so police think
They have the authority to kill a minority"
MC Ren:

"To the police I'm sayin fuck you punk
Readin my rights and shit, it's all junk
Pullin out a silly club, so you stand
With a fake assed badge and a gun in your hand
But take off the gun so you can see what's up
And we'll go at it punk, and I'ma fuck you up"
Eazy-E:

"Without a gun and a badge, what do you got
A sucker in a uniform waiting to get shot
By me, or another nigga
And with a gat it don't matter if he's smaller or bigger." ”

At the end of the song, "Judge Dre" delivers the verdict: "The jury has found you guilty of being a redneck, white bread, chickenshit motherfucker" —— "you" referring to a police officer who represents the Los Angeles Police Department. The police officer's reaction is: "But wait, that's a lie! That's a goddamn lie! I want justice! I want justice! Fuck you, you black motherfucker...!" as he is apparently being dragged out of the courtroom.

fuck tha police Tiistai 04.08.2009 03:48

http://www.youtube.com/watch?v=2tlW7lODQsc

Fuck The Police Comin Straight From The UnderGround,
A Young Nigga Got It Bad Cos' Im Brown,
An Not Another Color So Police Think
They Have The Authority To Kill A Minority
Fuck That Shit Cos' I Aint The One
For A Punk MothaFucka With A Badge An A Gun
To Be Beaten On
An Thrown In Jail

WC "Dub C" from Westside Connection C-WalkSunnuntai 19.07.2009 05:50

http://www.youtube.com/watch?v=_Y1r1fKjhYI



what a fag lol why would u tell a lie big like that i mean it was sure people would notice u were fake y did u even think about telling that lie..what a bitch . than you aint no blood!!there is a blood walk(B-walk) to!!!and this shit aint no c walk!this is clown walk AKA crip walk!c-walk is different. that's because you are a fag, to you everyone is a fag because you ain't getting no dick.

Christine, tappaja-autoSunnuntai 19.07.2009 05:38

Kirjan keskeisin henkilö 17-vuotias, kuvitteellisessa Libertyvillen (Pennsylvania) kaupungissa asuva rikkaan perheen ainokainen, Arnold "Arnie" Cunningham. Arnie on hyljeksitty ja yksinäinen eivätkä tytötkään ole kiinnostuneita hänestä, ja häntä myös kiusataan koulussa. Hänellä on kuitenkin yksi hyvä ystävä, Dennis Guilder. Dennis on puolestaan Arnieen verrattuna urheilullinen ja suosittu nuorukainen, mikä pelastaa Arnienkin monilta kiipeleiltä. Eräänä päivänä Arnie ostaa sattumalta hetken huumassa vanhalta sotaveteraanilta, Roland D. LeBaylta ajan patinoiman vuoden 1958 Plymouth Furyn, Christinen. Hetkeä myöhemmin vanha mies kuolee ja alkaa tapahtua kummia asioita. Auto paljastuu hiljalleen varsin erikoiseksi laitteeksi. Vähitellen Arnie hullaantuu ja rakastuu yhä palavammin autoonsa Christineen. Vanha ystävä Dennis Guilder sekä koulun kauneimpiin kuuluva uusi tyttöystävä, Leigh Cabot ja Arnien vanhemmat saavat väistyä tämän oudon suhteen tieltä. Myös lähtökohdat entisiin vihamiehiin alkavat kallistua kostonhimoisempaan suuntaan. Kaikki läheiset huomaavat Arnien saavan outoja piirteitä, sitä mukaa kun hän kunnostaa Christineä. Mutta kukaan ei tiedä miksi ja mihin se lopulta johtaisi...

Gangsta KingSunnuntai 12.07.2009 05:40

This definitive history of the Crips and the man behind the gang digs deep into a world rarely seen by outsiders. The social and racial upheaval of the '60s sparked the creation of politically and socially active clubs by young blacks. Groups like the Sons of Watts, Black Panther, and US Organization tried to protect their communities from the violence that was perpetrated against them in the name of racism, police brutality and injustice.

The demise of these groups led a young Raymond Lee Washington to create his own club with much of the same ideals and political ideologies that he admired in the earlier clubs. What later formed is now known as the infamous Crips, but he did not intend for them to become so violent.

Includes an exclusive first-time interview with Gregg "Batman" Davis, an original member of the Crips, gang historian, film maker, and founder of Alex Alonso, gang sociologist and author Malcolm Klein, and top gang cop & president of the California Gang Investigators Association Wes McBride.

Topics discussed are the early Black gangs from Los Angeles during the 1940s and 1950s, Alprentice "Bunchy" Carter, Ron Karenga, Black Panthers, US Organization, Bloods and Crips in the 1980s and the crack cocaine epidemic.

Narrated by Robert Stack
Running Time: 60 mins
Production: KOCH Vision
Release Date: July 22, 2003