Tiedot

Perustettu
24.1.2008
Tilastot
Käyntejä: 492 (1.7.2008 alkaen)
Koko

Jäsenet (2)

TruthdelMysse
« Uudemmat - Vanhemmat »
30.12 päivänä lähdimme hyvissä ajoin varhain aamulla (vähän jälkeen klo 8) kohti ComiKet75n 3. päivän jonoa. Saavuimme paikanpäälle vähän jälkeen klo 9 ja 3. päivänä se väenpaljous vasta olikin käsittämätön: jonot ComiKet75n edustalle olivat uskomattoman pitkät. Mutta kun ovet aukesivat, pääsimme suht ripeästi sisään. Minä aloitin ennalta suunnittelemani ostoskierroksen ja JUOLA lähti etsimään TT:tä paikanpäältä. TT kun oli päässyt jo aiemmin aamulla jonojen ohi sisään kaverin siivellä. Jonotin muutaman circlen tuotokset ja kiersin loput suht ripeään läpi paikanpäällä. Eräs tuotos oli jo loppuunmyyty, mutta kun sanoin pöydän pitäjille olevani Suomalainen circlen fani, circlen johtaja kaivoi minulle uusimman tuotoksensa ilmaiseksi. Myös erään toisen circlen pöydällä hehkutin olevani Suomalainen suuri fani niin tekijä tuli otetuksi ja antoi myös uusimman tuotoksensa minulle ilmaiseksi. Circle tarkoittaa siis doujin-ryhmää, ja ComiKet75 on siis jättimäinen kirpputorin tapainen tapahtuma mihin amatööriartistit saavat tulla myymään tuotoksiaan (mangaa, musiikkia, pelejä, krääsää ja kaikkea animeen/mangaan liittyvää).
Ostoskierrokseni jälkeen etsin JUOLAn ja TTn käsiini ja samalla tapasin myös jälleen 23. päivän jälkeen toisen kerran Qwardin. Hänellä oli myös mukanaan kaveri jonka itsekin tiesin IRCin kautta, mFX. Tutustelin siinä mFXn ja vaihdoin kuulumisia muiden tyyppien kanssa. Kiertelimme "kaupallisella alueella" (isot ei-amatööriryhmät) tunnin-pari, jonka jälkeen ComiKet75 jo sulkeutui ja päätimme lähtä kohti ruokapaikkaa. Tänään olisi vuorossa jälleen okonomiyakia. Lähdimme junalla kohti Chibaa erästä netissä suositeltua ruokapaikkaa kohti ja hetken harhailun jälkeen löysimme sen. TT oli lähtenyt hakemaan kamojansa hotellilta, koska hänellä oli sinä päivänä check-out ja koska ruokapaikassa oli täyttä, odottelimme pihalla paikan vapautumista ja TT:n tuloa ruokapaikan edustalle. Viimein TT löysi perille ja ruokapaikassa tuli tilaa joten menimme sisään. Ruokapaikassa söimme mahan täyteen ja nautimme erilaisia mietoja alkoholijuomia. Qward alkoi olemaan loppupäästä jo jonkinverran humalassa, ja hän alkoi hilpeästi kailottelemaan Suomalaisia sanoja kuten "noin kolmetuhatta!", "Lampsijärvi! (TT:n sukunimi) ja tottakai kahen kilon siika -videosta tuttuja "ei vittu!", "kuvaa tulee!" ja "noni ota siika pois!". Syönnin jälkeen lähdimme takaisin kohti hotellia, koska olimme ComiKet75n jälkeen väsyneitä ja tänä iltana piti vielä pakata huomisen check-outin takia. Huomenna olisi vuorossa käynti Akihabarassa, Akasaka BLITZin edustalla "X Japan -hillutusta" ja illaksi Qwardin kotiin viettämään uuttavuotta.
28.12 päivä alkoi sillä, kun suunnistimme hotellilta kohti Harajukua. Tarkoitus oli käydä katsomassa paikallisia "cosplayaajia" Harajukun sillalla, koska yleensä sunnuntaisin siellä näkyy eniten niitä. Pääsimme Harajukuun mutta pettymyksemme huomasimme että Harajukun silta oli täysin autio cossaajista. Noh, siitä päätimme sitten lähtä kävelemään edessäpäin olevalle temppelialueelle metsäpolkua pitkin. Polulla vastaan tuli iso kasa saketynnyreitä joista otin muutaman valokuvan ja polun päässä oli Harajukun temppeli. Katselimme siinä maisemia ja TT osti eräälle japanilaiselle kaverilleen jonkilaisen pienoismallitemppelin yhdestä kojusta temppelialueella. Temppelikierroksen jälkeen suunnistimme takaisin kohti Harajukua josta otimme junan kohti Tokyo Big Sightia eli ComiKetiä.
Muutaman junanvaihdon jälkeen saavuimme vihdoin Big Sightin edustalle ja "väärinpäisten kolmioiden" näkeminen oli minulle suorastaan satumainen hetki: vihdoinkin pääsisin näkemään Comiketin! Kävelimme asemalta Big Sightiin ja saavuimme itse tapahtumapaikalle. Väkimäärä paikanpäällä oli aivan käsittämättömän suuri, sitä väenpaljoutta ei voi käsittää ellei sitä itse pääse näkemään. Suunnistimme sisällä kohti cosplay-aluetta jossa ajattelimme käydä ottamassa cossaajista valokuvia. Cosplay-alue oli erillinen ulkona sijaitseva tietty alue, jossa cosplayaajista sai ottaa kuvia (lupaa kysymällä, "shashin wo totte ii desu ka?"). Sain muutamia hyviä kuvia cossaajista ja oma suosikki oli eräs pop'n musicin hahmon cosplay. Cosplay-alueella sitten satuimmme sattumankaupalla tapaamaan erään japanilaisen toimittajan joka työskenteli Suomen Anime-lehdelle. Hän haastatteli meitä muutamilla kysymyksillä ja otti meistä kolmesta valokuvan. Tämä kuva on siis luultavasti tulossa Tammikuun Anime-lehteen.
Cosplay-alueelta siirryimme takaisin sisälle Big Sightiin ja huomasin että eräässä automaatissa oli myynnissä pullovettä, johon Aoi Nishimata (SHUFFLE!n tekijä) oli piirtäny etiketit. Ostin kaikkia kolmea eri mallia yhden kappaleen ja jatkoimme kohti doujin-aluetta. Doujin-alueella ei ekana päivänä ollut mitään "pakko-ostos" hankintoja itselle joten lähinnä vain pyörimme ympäriinsä siellä ja katselimme meininkiä. Ostin eräältä doujin-myyjältä Nico Nico Douga -kännykkäkorun ja infotiskiltä ostin ComiKetin virallisen kassin. Saavuimme ComiKetiin senverran myöhään että kun pyörimme doujin-alueella niin suurin osa circleistä oli jo pistämässä kamoja kasaan siellä. Joten päätimme myös lähteä pikkuhiljaa takaisin hotellille päin.
Alunperin minulla oli tarkoitus lähtä tuona päivänä TROPICAL GORILLAn keikalle Shimokitazawaan jonne kuitenki on jonkiverran matkaa. Mutta ComiKetin jälkeen olin senverran väsynyt että päätin olla menemättä sinne ja keskittyä vain palautumiseen loppupäivän ajan. Mutta sitten TT kertoi, että hän olisi tänään illalla menossa Saitamaan erään valokuvaajan kotiin syömään jonka hän oli edellisenä päivänä tavannut sattumalta kamerakaupassa. Hän kyseli josko minä ja JUOLA olisimme lähdössä mukaan ja JUOLA oli samantien halukas lähtemään. Minä taasen epäröin ja mietin pitkään kyseistä tarjousta, mutta lopulta ajattelin että se matka olisi kuitenkin pääasiassa junassa ja paikanpäällä istumista joten se ei olisi fyysesti rasittava reissu. Joten heitimme laukut hotellille, hengähdimme hetken ja lähdimme kohti Saitamaa junalla.
Saitamassa meitä odotteli vastassa valkoisen värinen Honda, jossa sisällä istui kyseinen "kameramies". Istuimme kyytiin ja ajelimme hänen kotipihalleen. Kyseisen kameramiehen koti oli perinteinen japanilaistyylinen tatami-lattioineen ja tällaisessa kodissa olin osittain haaveillut joskus vierailevani. Perheeseen kuului isä eli Yashushi Sano, äiti sekä 14-vuotias poika joka tosin oli poissa kotoa sillä hetkellä kun kävimme heidän kotonaan. Istuuduimme keittiöön jossa meitä odottelikin jo valmiiksi katettu ruokapöytä. Ruokana oli siis Nabea, eli iso keittopata täynnä lihaa, sieniä, kasviksia ja tofua. TT ja Yashushi-san juttelivat siinä kamera-aiheisista asioista japaniksi ja minä ja JUOLA heitimme toisillemme läppää tyyliin "tää on ihan uskomatonta miten me päädyttii tällaseenki tilanteeseen, ehkä yksi hienoimmista asioista koko reissusta". Myöhemmin aikomuksenamme oli lähtä Lucky Star -animesta tunnetuksi tulleelle temppelialueelle, ja saimme Yashushi-sanilta lahjaksi muutaman Lucky Star -aiheisen sälän. Ruoka oli aivan käsittämättömän hyvää ja söimme vatsamme täyteen sitä. Varsinkin tofu oli omalle kohdalle positiivinen yllätys.
Syönnin jälkeen suuntasimme Yashushi-sanin kotoa kohti "Lucky Star temppelialuetta". Koska kello oli jo 21 illalla, kaikki kojut ja kaupat alueella olivat jo suljettu mutta otimme silti alueelta paljon valokuvia ja katselimme maisemia. Kyseinen temppeli on kuulemma yksi Kanton alueen vanhimpia ja siellä oli hyvin paljon erilaisia arvokkaan näköisiä rakennuksia. Temppelikierroksen jälkeen Yashushi-san ajoi meidät takaisin juna-asemalle josta hyvästelimme hänet ja lähdimme takaisin kohti hotellia. Hotellille päästyämme menimme nukkumaan ja minulla oli seuraavana päivänä vuorossa COUNTDOWN JAPAN 08/09 rockfestivaaleille meno.