^BlueBerry^

Life should be like a game of cards.

Padova-Rooma-Pisa-Firenze-PadovaLauantai 23.06.2007 23:42

Matkailu avartaa, eiks sità niin sanota? :D Tiistai aamuna làhdettiin Padovasta Roomaa kohti :) Roomassa oltiin sitten joskus ennen puolta pàivàà. Siellà eka raahauduttiin majoitukseemme camping-alueelle. Sitten menimme sieltà bussilla Vatikaaniin. Siellà nàimme itse Paavin! Hurja tuuri meillà kyllà! :D

Vatikaanin jàlkeen tulimme takaisin camping-alueelle ja làhdimme sitten opastetulle bussiajelulle ”Rome by night”. Bussi làhti noin klo. 20.30 ja oltiin takaisin 23.30 :) Ajettiin Colosseumin ohi ja kàytiin kàvelemàssà “Espanjalaisilla portailla” ja nakattiin kolikko Trevonin suihkulàhteeseen :) Hauska reissu oli kyl vaikka opas oliki vàhàn elàmààn kyllàstynyt :P

Keskiviikkona sit mentiin aamulla Colosseumille ihan sisàlle asti opastetulle kierrokselle :) Mahtava paikka seki kyl on :) Sit mentiinkin sieltà rautatieasemalle ja otettiin juna Pisaan :) Pisassa oltiin sit illalla ja mentiin camping-alueelle yòtà. Torstaina kàytiin sit katsomassa Pisan kaltevaa tornia ja kiivettiin huipulle asti, semmoset 300 porrasta :D Mahtavat nàkymàt kyl oli. Sit vaan hengailtiin Pisassa ja kàytiin hevoskàrryjelulla :D Illalla sit otettiin muutamat Breezerit ja pullo viinià miekkakuutosen parissa :P

Perjantai oliki sit harvinaisen ”mielenkiintoinen” pàivà. Mentiin aamulla Pisan rautatieasemalle ja meille selvisi ettà rautatiet on lakossa! Eli junista ei kulje ku tyyliin 1 kymmenestà. Noh, ei kait siinà. Otettiin sit juna Firenzeen kun ajateltiin ettà sieltà pààsee varmaan paremmin etenemààn Padovaa kohti kuin Pisasta.. Noh, siellà sit odotettiin ettà milloin tulee kuulutuksia Padovaan menevistà junista ja ainut info mikà tuli, oli ettà yksi sinne menevistà junista oli peruttu! No, mentiin jonottaan info-luukulle mihin oli ihan helvetin pitkàt jonot! Kun pààstiin luukulle, mies kertoi ettà seuraava Padovan kautta menevà juna làhtee tuossa kahden tunnin pààstà. Mentiinpà sit automaattiluukulle tilaamaan lippuja siihen junaan niin se oli tàynnà!!! Jonotettiin uudestaan luukulle, ettà saatais tietoon ettà mikà ois sit siità seuraava Padovaan menevà juna ja vastaus luukulta oli ettà ei ole muita junia Padovaan tànààn! Ei yhtààn ottanu pattiin siinà vaiheessa!!! Noh, onneksi sit lòydettiin nettikahvila, jossa kàytiin surffaan Firenzen camping-alueita ja heti ekalla soitolla saatiin teltta yòksi :) Ettà onni onnettomuudessa!

Nyt sit ollaan jo takaisin Padovassa, vàsyneinà, rahattomina mutta hengissà :D Venetsiaan ois kiva viel pààstà kàymààn alkuviikosta ja merelle kans :)

Viimeistà viedààn :DPerjantai 08.06.2007 09:19

Elikkàs tànààn on tosiaan viimeinen pàivà harjoittelua tààllà Italiassa :) Tai no oikeastaan viimeinen yò kun olen siis tàllà hetkellà yòvuorossa ja pààsen tuossa 1h ja 45min pààstà :) Illalla onkin nukuttu vaan semmonen 2,5h ja pitàs viel jaksaa suoraan tòistà làhtà Gardalandin vesipuistoon :D Saa nàhà miten siità selviàà :D

Mut joo, aivot ei enàà luista, jatketaan harjoituksia :)

Milano ja Sunrise Avenue. :)Keskiviikko 23.05.2007 04:27

Mart-sulta kopsittu, laiskuus iski, pitàà mennà nukkumaan, yrittàkàà ymmàrtàà.

"Ensimmäiseksi täytyy hehkuttaa, ku sain oman koneen tänne Italiaan!! :D Pääsempähän nörtteileen aina ku haluan :D :D

Maanantaina harjoittelun jälkeen hypättiin Marjan kaa Milanon junaan ja parin tunnin päästä seikkailtiin jo perillä. Hotelli löyty helposti ja maisema oli suoraan Milanon hienolle rautatieasemalle. Metrolla löydettiin keikkapaikalle helposti ja liputkin saatiin ovelta :) Keikka oli hyvä, vaikka porukkaa ei nyt ihan hulluna ollukaan, mut meininki oli hyvä. Keikan jälkeen jäätiin hengaileen bussin luo ja saatiin nimmarit muilta paitsi Samulta, joka ei tullut bussista ulos.. Jukan kans oli hauska heittää läppää :D :D
Varsinainen seikkailu alkokin sit keikan jälkeen ku piti löytää takas hotellille klo 01.30 Milanon yössä laitakaupungilta. Sattumalta tultiin pysäkille, josta meni bussi rautsikalle.. Lippuja ei saatu tietty mistään siihen aikaan enää ja, ku Marja rohkeana tyttönä (OOT MUN IDOLI :D) kysyi joltain paikalliselta poitsulta, niin sano vaan et sillä linjalla voi hyvin mennä pummilla :) Hypättiin siis bussiin ja päästiin turvallisesti kotiin :) Sinänsä hyvä suoritus, ku ei uskalleta liikkua ees Padovassa suunnilleen klo 23 jälkeen.. Aamulla sit junalla takas Padovaan ja harjoitteluun.. jippiiii :(

Huomenissa kova yritys saada matkakuvia nettiin!"

Iskàki on nyt tààllà :D Huomenna jotain mennààn kaupungille heilumaan, ei viel sen tarkempaa tietoa :)

Jeejee!Sunnuntai 20.05.2007 18:04

Arvatkaapa ketkà hullut menee huomenna Milanoon katsomaan Sunrise Avenueta? :D Ei ainakaan me! ;)

Muutama pieni ongelma tàssà viel on:
1. Meillà ei oo junalippuja
2. Meillà ei oo majoitusta
3. Meillà ei ole lippuja konserttiin

Vàhàn jànnitystà elàmààn ;D

Tilannekatsausta :)Sunnuntai 13.05.2007 03:11

Tàssàpàs onkin ollu òòòò, semmonen kuukausi viimeisesti katsauksesta :D Hups :P Paljon on tapahtunut vàlissà...

Oltiin tuossa muutama viikko sitten yhdessà suuressa ilmaiskonsertissa Prato Della Vallella :) Siellà esiinty kaikkia Italian huippuartisteja laidasta laitaan :) Oli poppia ja iskelmàà ja sit yks tyyppi lauloi jotain oopperan kaltaista :D Mutta kivvaa oli ja hulluna porukkaa :) Mukava oli ku oli làmmin ilta ja sai vaan nurtsilla istuskella ja rentoutua :)

Sitten tossa toissaviikolla oltiin melkein Italian MTV:n TRL:n kuvauksissa :D Seki oli Pratolla ja oltiin kyllà silloin paikan pààllà mut ei sit jaksettu mennà sinne tungokseen niin tyydyttiin kuuntelemaan sità kauempaa ja ei kyl muuta kuulunu ku vàlillà jotain kauheeta kiljuntaa :D Mie sit taisin nukahtaakin siinà nurmikolle viltille siinà jossaki vàlissà xD Mut joo, ollaan siis tosiaan melkein tuttuja MTV:ltà :D

Mitenkòhàn sità muuta? Hhmmm.. Niin, viime viikko oli meidàn vapaa viikko ja làhinnà vaan laiskoteltiin :D Just kyl oli huonoimmat kelit viime viikolla niin ei pààssy kauheesti arskaa ottamaan :/ Kahtena pàivànà kàytiin Venetsiassa ja siellà oli kyl niin erilaista ku missààn muualla. Venetsian bussit on vesibusseja ja taksit vesitakseja ja "bussipysàkit" kelluu vedessà :D Niisà kuvia myòhemmin. Oli kyl aika erikoinen kokemus :) Kierreltiin siellà muutamia kirkkoja ja sit ajeltiin vesibussilla ympàriinsà ja hieman kàppàiltiin kaupungilla. :) Kelit tosiaan vaan oli vàhàn mità oli, keskiviikkona kun oltiin siel niin tuli vettà :/

Tàllà viikolla sit aloitin uuden harjoittelun sairaalassa yhdellà lasten osastolla ja hauskaa on kyl ollu :) Siellà on kaks tyyppià jotka osaa hyvin enkkua ja oon sit niiden mukana siel ollu. En oo kyl kauheesti mitààn viel pààssy siel ite tekemààn mut jospa sit ens viikolla jo jotain :) Tànààn ollaan oltu koko pàivà Veronassa. Se on tosi kaunis kaupunki :) Kàytiin hieman kaupunkia kiertelemàssà ja sit kàytiin semmosella suurella areenalla. Siitàkin kuvia myòhemmàssà vaiheessa eli luultavasti siinà kesàkuun lopussa :D Areenan jàlkeen menimme sit Julian talolle eli sinne paikkaan missà Romeo ja Julia on tarinan mukaan tapahtunut :) Siellà oli se parveke ja kaikki. Sit kàytiin myòs Julian haudalla, joka oli hieman eri puolella kaupunkia. Siellà oli kyl tosi nàttià :) Kuviakin on kyl tullu tànààn ràspittyà aika runsaasti ku Verona on sen verran kaunis paikka :)

Joo, oiskohan tàssà ollu nyt pààasiat nàin lyhyesti? Tàytyy lisàillà sit jos tulee jotain tàrkeàà mieleen :) Moikkelis! :)

AINIIN! Tuli heti mieleen nàmà negattiviset asiat! Mua v****taa kahden asian vuoksi tàllà hetkellà. Ensinnàkin en pysty kuuntelemaan bàkkàreitten uusia biisejà ja KAIKKI muut on kuullu ne jo :( Ihan epistà! Ei niinku yhtààn àrsytà katella ku biisi soi media playerissa mut en pysty kuunteleen sità! :( Noh, jospa se joskus elàmà voittaa, ehkà.
Toinen àrsytys juuri tàllà hetkellà on se ettà en nàà euroviisuja :( Tààllà ois kyllà telkkari josta katsoa mut just ku kerrankin haluaisin katsella telkkua niin se sano sopimuksen irti :/ Ettà semmosta kivvaa!!! Suomiki jàrjestàà viisut ehkà kerran sadassa vuodessa ettà hyvàt on mahikset nàhà ne myòhemminkin :'D

Joo, ei kait siinà. Jatketaan harjoituksia.

[Ei aihetta]Keskiviikko 09.05.2007 01:02

2 pàivàà: 0 kommenttia. <puna>
On teillà vissiin ollu tosi ikàvà mua! :P :D

Tilannekatsaus vol. mità-lie. :)Tiistai 10.04.2007 01:13

Tànààn on kyl ollu ihana pàivà tààllà :) Ollaan kolme tuntia makoiltu ja pelailtu korttia Prato Della Vallella :) Siellà oli tosi paljon porukkaa :) Osa makoili ja osa oli piknikillà, kun tààllà on tapana kàydà pààsiàisenà piknikillà :) Tarkkaa làmpòtilaa en tiedà mut kyl varmaan reilusti yli 20 menee :) Eilen oltiinki sit vaan tààllà asuntolalla ja laiskoteltiin. Hyvàà siinà oli se, ettà ei mennyt ainakaan yhtààn rahaa :D Viikonloppuna pààstiin jopa hieman nàkemààn Padovan yòelàmàà, tosin vain jonkin "mahtavan" Irkkububin nàkòkannalta ;) Hauskaa kuitenki oli ja todettu on, ettà Italiassa on aika hauskoja ja hullujakin ihmisià :D Italiassa ei muuten ikinà kannata sanoa "katso merta", ellet sitten halua perààsi kummallisia katseita tai naurua :D

Tilannekatsaus vol4! :)Lauantai 07.04.2007 23:42

Tilannekatsaus pòllitty mart-sun pàivàkirjasta, koska oon liian laiska kirjottamaan oman :D

Buona Pasqua!

Elàmà pelastettu! Paikallisesta ruokakaupasta lòytyi Bacardi Breezereità ja, ah niin huokeaan (1,15€/pullo) hintaan! :) ja pitihàn niità sit heti "muutama" ostaa :D Kàytiin eilen Marjan, Tadej:n (oli Suomessa vaihdossa viime kevàànà ja mun naapuri Oulaisissa asuntolassa) ja sen veljen Ivanin kans katsastamassa vàhàn Padovan yòelàmàà Irkkubaarissa. No jos pitàà jotain positiivista sieltà, niin sisàllà ei saanut polttaa.. Puoli kolmen aikoihin, kun sitten talsittiin kotia kohti, oli ilma vielàkin niin làmmin ettei tarvinnut takkia :)

Tànààn kàytiin Padova sightseen linkkurilla pòònàilemàssà ympàri kaupunkia ja jàlleen aurinko paisto pilvettòmàltà taivaalta, làmmintà puol seiskan aikaan illalla 23 astetta! Prato Della Vallella (Padovan suurin Piazza) oli taas markkinat, mukaan làhti tàllà kertaa uudet kengàt :) Illan suunnitelmana on làhtà Tadej:n ja sen kavereiden kanssa jonnekin pàin kaupunkia.. ja drink, but not get drunk, mità se sitten lienee tarkoittaakaan ;) :P

Tilannekatsaus vol3! :)Perjantai 06.04.2007 01:43

Uutta tilannekatsausta :)

Nyt ollaan sunnuntaista asti asuttu tààllà asuntolatyyppisessà paikassa melkeinpà Padovan keskustassa. :) Ihan mukava paikka, mutta porukka riehuu tààllà johonki kahteentoista asti yòllà niin kiva yrittàà nukkua ku aamulla harjoitteluun pitàs nousta :/ Harjoittelussa oon ollu tosiaan lasten neuvolassa tàmàn viikon. Siellà osa osaa kohtalaisesti englantia, osa ei ollenkaan. Ihan hyvin oon kuitenki pàrjànny ja ihan kivvaa on ollu, hieman tylsàà vaan vàlillà :D Tànààn sit alkoi pààsiàisloma eli keskiviikkona sit takas tòihin :) Ei tàà nyt muutenkaa niin kauheen rankkaa oo ku tààllà on tyòpàivàt lyhempià ku Suomessa. :)

Padova on kyl ihan mukava kaupunki. :) Ollaan melkeenpà joka pàivà kàyty jossaki kiertelemàssà ja kattelemassa. Eilen kàytiin paikallisessa Ikeassa ja tànààn Lidlissà :D Meillà oli muka hyvà suunnitelma alkaa juomaan tànààn mut se meni vàhàn puihin ku ostettiin Campari-litkua joka maistu aivan kauheelle ettei sità juo kukaan. Sit Marille ei jostaki kumman syystà ees maistunu laadukas Lidlin 2€:n valkkari. :D Musta se oli ihan hyvvàà :D Ettà hienosti meidàn ryypiskely onnistuu :D Mut kyl me viikonloppuna varmaan johonki làhdetààn niin jospa sit ois paremmat juomatki ;)

Ilmat on ollu ihan hyvàt tàllà viikolla. Alkuviikosta oli varmaan jotain reilu 20 astetta ja tànàànki aurinko paistanu :) Ettà hyvin tarkenee :D Kesàllà saattaa kuulemma olla semmosta 35 astetta làmmintà :]

Enpàs nyt keksi muuta tàllà kertaa :) Ciao! :)

Tilannekatsaus vol2!Torstai 29.03.2007 23:37

Jee! Asunto on lòytynyt :D JEEJEE! :) Eilen oli aika paska pàivà ku koko pàivà juostiin ees takasi ja ei mitààn saatu selvitettyà mut tànààn on sit ollu jo paljo parempi pàivà :) Aurinkoki paistanu ja làmmintà ollu :) Harjoittelupaikatkin selvis tànààn joten on edetty paljon. :P