18Maanantai 13.04.2009 20:53

Niinpä minustakin tuli sitten aikuinen =) Juhlat jäivät rahan puutteen vuoksi pitämättä, perheen kanssa synttärikahvet juotiin, kavereitte kaa synttärikahveil istutaan nyt sitten pääsiäispyhien jälkeen. Meillä on nyt pääsiäislomaa jo viikko takana ja toinen on juuri meneilläs. Tekemisestä ei oo ollu puutetta, enkä oo viel ees kavereiden kaa kerenny näkee, täl viikol siihen tulee muutos! :) Hansun pääsiäisloma alkoi siis jo 2 viikkoa sitten torstaina kaksi päivää ennen varsinaisen loman alkua, yöpimeässä matkasin junalla Müncheniin, jossa tapasin tätini. Torstaina nähtiin Pinakothek der Moderne elikkä suuri modernin taiteen museo, oli just mun mieleen! Saksan kaupunkijunien teknisistä ongelmista huolimatta selvittiin myös Münchenin lentokentälle, jossa tavattiin äitini ja isäni. Torstai-ilta kului täällä kotona illallisella yhdessä Suomen ja Saksan perheen kanssa, oli aika homma tulkkina! Perjantaina nähtiin Ulm ja Augsburg. Ulmissa päästiin iskän kaa vallottaa Saksan korkein kirkontorni, askelmia ylös 768, oli aikamoista puuskutusta! ;) Augsburgissa meitä palveli kreikkalainen ravintola, jossa söin ensimmäistä kertaa elämässäni mustekalaa sen alkuperäisessä muodossa, mustekalarenkaita kun on ennenkin tullut Ellillä maistettua, mut tällä oli pää ja lonkerot tallel, vähä kauhistutti ensin mut maistui kyl :) Lauantaina nähtiin entisen Baijerin kuninkaan linna Neuschwanstein, joka on myös Tuhkimon linnan esikuva, sen oli näkönenkin, oikee satulinna! Tämän jälkeen piipahdettiin vielä Itävallan puolella, jossa navigaattori sanoi itsensä irti (akku loppui ja iskä oli unohtanu laturin hotellille) ja sitten käännyttiinki äkkiä takasin päin että vielä löydetään kotia =) Sunnuntaina heitettiin tätini lentokentälle Müncheniin, lensi päivää aikasemmin ku mein porukat koska maanantaina töihin. Illalla käytiin Therme-kylpyläs rentoutumas rankan Etelä-Baijerin ympäriajon jälkeen, miellytti kovasti mein porukoitakin :) Maanantaina lähtivät joskus kuuden aikaan hotellilta lentokentälle, mä jäin nukkuu ja ajoin myöhemmin aamupäivällä kotiin. Hotelli oli siis pikkukaupunki Bad Wörishofenissa, joka on noin 7 minuutin ajomatkan päässä meiltä Schlingenistä.

Maanantaina kotiin tullessani ruokailuhuoneessa odottikin jo uusi naama: host-veljeni Michin entinen host-veli Renato brasiliasta :) Hän on nyt itse asustellut jo puoli vuotta vaihtarina pohjoissaksalaisessa perheessä ja matkusti nyt sitten junalla meille perjantaihin saakka kylään. Renaton viipyessä vain 5 päivää Baijerissa, halusi perhe tietysti näyttää mitä meillä täällä päin on nähtävää. Heti maanantaina oli luvassa kulttuuriretkeä, jolle en osallistunut, koska olin jo käynyt parissa kohteista ja halusin nyt melkein viikon tauon jälkeen nähdä vähän poikaystäväänikin ja illan vietinkin hänen kanssaan. Tiistaina oli luvassa retki Bodenseelle, Saksan suurimmalle järvelle, jonka se kuitenkin jakaa osittain Itävallan ja Sveitsin kanssa. Isommista paikoista järven rannalla käytiin Lindaussa ja Meersburgissa, mukana matkassa olivat siis isä, äiti, Renato, Michi ja mä. Matkaan lähdettiin aamuyhdeksältä ja kotona oltiin vasta iltayhdeksältä. Ihana retki, aurinkokin paistoi lämpimästi koko päivän! Keskiviikkona oltiin koko päivä Münchenissä shoppailee Michaelin kaa, kumpikin teki hyviä löytöjä! Torstaina lähdin taas Michin ja Renaton matkaan, ensin vähän pääsiäisostoksil, sitten Michin tyttöystäväl Ninal värjää pääsiäismunii, sitten oltiin lähialueen huvipuistos ja illalla viel grillattiin Ninalla. Perjantaiaamuna lähti Renato takaisin Duisburgiin.

Seuraavaa kansainvälistä vierasta ei kuitenkaan tarvinnut kauaa odottaa, kun jo puolen päivän aikaan tänne ilmestyi perheen entinen vaihtari kolmen vuoden takaa, kanadalainen Alycia. Siltä tytöltä ei energiaa puutu ja tartutti mutkin pirteydellään :) Juhlittiin siis pienesti perheen sisällä mun synttäreitä perjantaina, lahjaksi sain lipun ensi lauantain jääkiekkomaaotteluun Saksa-Tanska, suklaata, ja Baijerin logolla varustetun suuren lipun, jonka olisin ennen kotiinlähtöäni muutenkin ostanut :) Äiti oli myös leiponut mulle kakun :) Iltapäivä kului Alycian ja Andrean kanssa takapihalla auringossa loikoillen ja lörpötellen. Illalla käytiin kiertelee porukalla Schlingeniä, vähän verestää Alycian muistoja. Tän jälkeen Andrea lähti runoiltaansa ja me jäätiin Alycian kaa kotiin kattoo leffaa :) Sen jälkeen käytiin viel alakerras, juteltiin jonku aikaa äitin kaa ja sitten oltiinki jo valmiita menee nukkuu. Lauantaina lähdin aamulla äitin kaa pääsiäisostoksil Wörishofeniin, jäin sinne ja myöhemmin puolen päivän aikaan ajelin bussilla Mindelheimiin, josta Michael mut haki, käytiin viel nopeesti kenkäostoksil ja sitten jalkapallopeliin! Oli mukavaa, Breitenbrunnin jengi oli hyvin paikalla, mutta porukan harmiksi pelasivat 0-0. Pelin jälkeen jäätiin kuitenkin viel vähän istuskelee, oli kivaa :) kaheksan aikaan mentiin meille, mä vaihdoin vaatteita ja vähän ehostin itteeni ja sen jälkeen lähettiin Michaelin kaa kahestaan syömään. Herkuteltiin hyvin yksinkertaisella mutta erittäin maistuvalla aterialla currywurstia ja ranskalaisia ;D Sunnuntaiaamuna syötiin koko perhe yhdessä aamupalaa, kuten tänäänkin, ja päätin lähteä mukaan kirkkoon. Oli ihan jees, myöhemmin lähettiin porukalla mummul ja pappal, ja kyläiltiin myös tädil ja sedäl jossa oli iso trampoliini, pompittiin Marionin (Tobin, keskimmäisen veljen tyttöystävä) ja Michi-veljen kaa iha innoissamme siel 8) Alycia ei ollu mukan ku halus jäädä rauhassa skypettää kanadalaisen poikkikses kaa ja kutsuu yhen vanhan kaveris kylään. Ilta meni yhdessäoloon perheen ja Alycian kaa :)

Tänään olin viel kerran kirkos, ensimmäistä kertaa Saksas luterilaises jumalanpalvelukses. Oli viel perhejumalanpalvelus et oli aika ihana, lapsiystävällinen, ei niin tylsä :) Sen jälkeen aika onkin menny mukavaan yhdessäoloon ja auringonottoon takapihalla 8) Alycia lähti kolmen aikoihin juna-asemalle :( ja matkaa takaisin Itävaltaan Wieniin, jossa on yliopistovaihdossa.

Seura tekee kaltaisekseen, energisyys tarttuu, nautin erityisesti Alycian täälläolosta, tosi ihana tyttö jonka kanssa meil oli paljon puhuttavaa :) Kiitos hänelle <3

Kuvassa siis minä ja Alycia mein takapihal :) Kuvaajia oli kaksi, siksi katseet muualla, tämä oli mun osalta paras otos, eli kertoo paljon muiden kuvien laadusta :D

Tarjoon muuten kahvet ja pullat sit Suomes jos joku jaksaa lukee tän loppuun saakka! :D