KOTONAPerjantai 25.07.2008 18:46

Vihdoin kotona. Täällä onkin hieno ilma. Voisin viihtyä täällä kauemminkin, mutta huomenna on tosiaan lähtö Rodokselle. Siellä on kuulemma metsäpaloja, pelottavaa.

Ajeltiin Italiasta tänne Kotiin kuudessa päivässä. Matkalla näky kaikenlaista. Saksassa hienoja kaupunkeja oli mm. Lübec ja Travemünde. Finnlinesin laivat oli hienoja eikä rekkakuskeistakaan ollut haittaa (vaikka ne tuoksukin loistavalle). Vikingin laiva ei ollut yhtä kiva.

Reissu kokonaisuudessaan oli melko onnistunu vaikka välillä meni vähän hermo. Italiassa oli kaunista niinkuin muuallakin euroopassa tulomatkalla. Menomatka oli turhan sateinen ja vilponen.

HUOMENNA -> RODOS

Kuva on laivamatkalta Travemünde-Malmö

MatkanpäältäSunnuntai 20.07.2008 02:48

Tänään alkoi kotimatka, johon aikaa on kuus päivää. Tänään kierreltiin Como-järvee ja päädyttiin lähelle Bolzanon kaupunkia pohjois-italiaan. Täällä on lämpöö riittänyt tänäänkin (27°c). Ajeltiin vuorten yli järkyttävää serpentiinitietä ja tuli ihan kauhee olo. Illalla sit kun löydettiin tämmönen kiva hotelli (jossa ei oo muita vieraita!) ja mentiin syömään tohon lähelle pozzeriaan ja sain aivan järkyttävän suolasta spagetti bologneesee. Sen lisäks, että oli kauhee olo sain myös aikas heikkoo ruokaa. Vieläkin nälkä ja heikottaa :D Huomenna aamiainen kello 8 ja sen jälkeen matka jatkuu Itävallan poikki Saksaan.

Nii ja ne jotka on tulossa grillaileen tai jotain meille niin tulkaa joskus 15-18 välissä, että ehin pakkaileen ja hoiteleen vähän asioita. Tai ei silleen niin väliä :D Ostakaa vaiks jotain omia eväitä, jos on hyvä grillikeli, kauheesti en ehi mitään hommaileen.

Ikävä on, vaikka onhan täälläkin kivaa ollut.

Pistäkää kuulumisianne! Haluan kuulla kaiken, mitä on tapahtunut. Uutisista lähtien! Täällähän ei uutisistakaan tajua mitään..

buon giorno! (vai mika se oli?)Keskiviikko 16.07.2008 00:10

kiipeiltiin asken tohon vuorille yhelle kirkolle. oli aika rankka veto,mutta oli se sen arvosta. maisemat oli hienot! nyt lampotila on laskenu sopivasti iltaa kohti. :p kommailkaas nyt mulle vahan kuulumisia suomesta. :)

kuva on otettu kirkolta järvellepäin.

ciao!Tiistai 15.07.2008 17:03

taalla como-jarvella aurinko paistaa ja on 27 astetta helletta. jarvi loistelee turkoosina. siella jarvessa ei tosin olla oltu uimassa kun naa rannat on melko heikkoja. onneks meilla on tossa pihassa vilvottava uima-allas. ollaan kayty ravintoloissa syomassa italialaisia herkkuja. saas naha millasena punkerona tuun taalta takasin suomeen. :D ja kaverit: meille 25. paiva grillaileen, jos on saata :) miten teilla meneeeeee? ikava :D

ItaliaaaaaSunnuntai 13.07.2008 22:42

Taalla sita ollaan, Italian como-jarvella. Turusta lahettiin isabellalla tukholmaan,josta matka jatkui malmoseen. Se oli niin hieno paikka etta sinne vois vaikka muuttaa (Hanna ;)). Seuraava laivamatka oli malmosta Saksan Travemundeen. Se matka meni joutuisasti rekkamiesten kanssa :D Ajettiin sitten saksassa, ranskassa ja sveitsissa ennen kun saavuttiin tanne. Kirjottelen tanne jonkun naapurin verkossa salaa olevalla psplla ja taa on pirun vaivalloista. Kirjottelen taas joskush Ikava on jo nyt <3

[Ei aihetta]Maanantai 07.07.2008 03:50

Hanna lähti torstaina Sloveniaan cheerleadingin EM-kisoihin ja mulla on sitä ikävä jo! Hande tulee ma-ti yönä suomeen ja mä haen sen meille tiistaina aamupäivällä hetkeks mun seuraks ennen kun lähetään kohti Turkua.

Niiii ja Turusta puheen ollen siitä alkaakin meijän European tour 2008. Suomi -> Ruotsi -> Saksa -> Ranska -> ja jotain emmää ees tiiä kaikkia maita enkä ainakaan järjestystä :D Päämääränä on joka tapauksessa Italian Como-järvi.

Reissulle lähtee siis meijän perheen lisäks mun kummitäti, sen avomies ja veljen kummitäti. Tämmönen sukumatka tai jotain :D

Kun Italiasta pääsen niin oon päivän kotona ja lähetään sit Hannan kans kohti RODOSTA! :D kaks viikkoo kaksin ulkomailla parhaan kaverin kanssa. Miltä kuulostaa? Tä? :D

Koitan pistää tänne matkakuulumisia jos ei osuta meseen samoihin aikoihin. Yritän kyllä välillä päästä mesettään :D
ALLE KAKS VIIKKOO ----> ULKOMAILLE
KUUKAUSI ----> ULKOMAILLE

Como-järvi, jolle mennään siellä Italiassa on semmoset 400m syvä. Mitä lamppukaloja sieläkin elelee järven pohjassa. :S

Rodoksella (26.pvä -->) on semmoset 30 astetta ja enemmänkin päivisin. Merivesi on KIRKASTA. Ja baarikatu.. alta pois! :D

JuhannusSunnuntai 22.06.2008 21:22

Lähettiin torstaina Hannan kans mökille. Ilta oli ihan kaunis. No tostaina ei sit muuta.

Perjantaina nukuttiin pitkään ja aamupalaks syötiin uunileipiä (nam!). Aamupalan jälkeen lähettiin kalaan ja sain kaks ahventa! Tänä kesänä syöny kala ihan liian huonosti :( nyyh. Kalastä päästyämme mentiin saunaan ja uimaan. Kastettiin Hannan kans talviturkit (katso kuva)! Illalla pistettiin nuotio ja paistettiin makkaraa. Nii joo ja juotiin lonkerot! Yksi per pää :D Mentiin ajoissa joskus 2 jälkeen nukkuun.

Lauantaina nukuttiin johonki 12 ja lähettiin hakeen Oonaa jostain karavaanarikylästä Kankaanpäästä. Matkaa kerty noin suunnilleen 140km/suunta nii siinä menikin sit se päivä. Ukkosti ja sato. Ehittiin käymään ryövärinkuopalla sateitten välissä hakemassa vähän lähdevettä. Kun päästiin mökille syötiin hyvin mummin tekemiä ruokia ja käytiin oman kaislikon pielessä kalassa. Kala söi edelleen eeerittäin huonosti. Eikä varppina ollu onkijoista kii! Illalla käytiin saunassa ja uimassa.

Sunnuntaina herättiin joskus puolenpäivän aikoihin, mentiin syömään aamupalaks uunileipää. Pelattiin vähän korttia ja siivoiltiin paikkoja. Sit pitikin jo syödä ja lähtee kotiin.

Siinä meni se juhannus. Tämmöset rauhalliset kuviot tällä kertaa!

JussiiiiaaaaaaTorstai 19.06.2008 21:16

Lähetään tänäiltana tai huomenna hyvissä ajoin kohti mökkiä Hannan kans. Tiedossa on muurinpohjalettuja, uimista, rantasaunaa, nuotiolla oloo, lähteellä käyminen, kortin pelaamista, uunileipää, mummin tekemiä jauhelihapihvejä, hyttysiä, lonkeroo, omppuviiniä, kalastusta ja ehkä pari särkeekin! En oo ollu mökillä kunnolla yli vuoteen. Harmi vaan, että on luvattu kauheeta ilmaa. Tietysti romanttista ukkosmyrskyä olis kiva kattella ikkunan läpi joku ilta :D Varsinkin, kun möksä on ihan järven rannassa, eikä siinä "meijän omassa rantamökissä" oo ees kun vissii yks sähköllä toimiva lamppu :D

Toivottavasti meille tulee kivaa mökillä mummin, vaarin ja enon kans :DD Haetaan Oona ja Jannika Kankaanpäästä lauantaina, kun neki haluu möksälle. Sit pitäis käydä jossain vaiheessa vielä Ruoveden keskustassakin. En oo käyny sielä kertaakaan silleen, että muistaisin sieltä mitään. Paitsi oltiin sielä jollain grillillä joskus moooooonta vuotta sitten!

No mutta siis superihkudaa jussia kaikille! <3

PerusshittiäKeskiviikko 18.06.2008 04:14

Oon ollut nyt maanantaista asti porukoilla tekemässä editointitöitä. Homma on muuten ihan jees, mutta ei pysty paria tuntia kauempaa tekeen putkeen, kun alkaa nukuttaan aivan törkeesti. Onneks voin pitää pienen breikin aina välillä toimiston lattialla. Töitä on ilmeisesti vielä ke, to ja ma. Sit vielä jossain vaiheessa mennään Oonan kans vähän siivoileen firman ikkunoita ja tiloja. Kivaa :D

Viikko on menny ihan kivasti, kun sääkin on suosinut. Ukkonen on oikein mukava tälleen kesälomalla. Rannallakin on ruuhkaa. Rusketustakin tulee runsaasti.

Kiitetään kaikki yhdessä jotain korkeempaa tahoo näistä ihanista kesälomailmoista! KIITOS! Lisää ukkosta ja kylmää. Varsinkin juhannukseks!