Blogi

« Uudemmat - Vanhemmat »

Brasiliasta...Lauantai 16.09.2006 01:36

...taa jatka on sen verran huonossa kunnossa ollut koko reissun et ei paljon tuu mitaan kirjotettavaa mieleen, kuvia lisailen kunhan saan niita kasiini.

www.sinking1.com loytyy paivakirjaa seka muutamia kuvia.

Perkele Metal tour 18.8.-Perjantai 01.09.2006 20:58

18.8. Esperance, Jarvenpaa

Keikka aamulla Cobalto ja mina saavumme jakeen, paiva yhta hulinaa...haen kiertuepassit matkalla vantaalle Mirkku-honeyn luokse. Suihkussa kaytyani (muistaakseni kiireen vuoksi yksin;) lahdemme kiireella takaisin jakeen jossa sinKingin rumpali jo odottelee...

19aikoihin loput sinKingin jatkat tulevat Turengista, soundcheck klo 21 johon Cobalto paatti olla saapumatta.

Keikka ihan ok-helevetin hyva kiertueen avauskeikka, jengia oisin toivonut muutaman sata enempi*nauraa*

19-21.8. muutama paiva huilia

nama paivat vietan rakkaani kanssa vantaalla, alkaa olemaan viimeiset hetket viettaa laatu-aikaa ennen reissulle lahtoani...

22.8. Henry´s Pub, Kuopio
Cobalto & Drown me Blue

heratys kello 10, lahdin matkaan melkein heti... Cobalton kans sovittiin et 10.30 lahto jakesta, ovat normaali ajan myohassa... Suuntaamme kohti Hameenlinnaan johon Drown me Blue saapuu turusta vuokraamallani pikkubussilla, hameenlinnasta suuntaamme silla kohti kuopiota, minun opeli jaa sinne.

Yllatys-yllatys, olemme perilla kuopiossa n.1.5h myohassa, souncheck aikaa jaa kayttamatta 1min. siina sitten kaymme syomassa ja melkein heti alkaakin keikka eli onneksi ei hirveasti tarvitse venailla.

Keikka alkaa 22, DmB aloittaa jollon paikalla ehka kourallinen jengia...onneksi Cobalton aikana porukkaa rupeaa tulemaan paikalle joka auttaa jatkia selviytymaan edes jotenkin keikasta...ovat jo Brasiliassa? Huonoin keikka mita heilta olen nahny, silti ihan v**tun kova /,,/

Yolla jatan Cobalton jatkat hameenlinnaan josta suuntaavat opelilla jakeen nukkumaan, mina jatkan viemaan jatkat ja perakarryn saloon...sielta suuntaan kohti vantaata jossa saan nukkua n.6h

Paivani:
-23h kuskina
-1100km
-8Batterya
-n.10kuppia kahvia

23.8. Tavastia, Hellsinki

Olen siis 9.30perilla, Mirkkuni vieressa....ei nukuta (miksikohan?), saan torkuttua pari tuntia... Tavastialle saavumme 17aikoihin, jossa Cobalto & sinKing haastis souncheckien valissa (yle Xtreme). Mua rupeaa pelottamaan et miten keikan kay koska jatkat ei enaa suomessa...

Keikka menee loistavasti, Cobalton aikana lavan edessa eniten porukkaa...kaikki kehuvat olihan tuolla joitain ¨isompiakin¨ musiikkialan vaikuttajia... Loistava keikka!!! Itse en juonut montaakaan kaljaa ja silti olin kannissa vaan vasynyt koska olin nukkunut viimeiseen 40h ainoastaan 2h.

....tasta eteenpain ensi jakso ¨keep on rockin¨ /,,/

Perkele Metal Tour 18.8.-22.9.Perjantai 18.08.2006 13:42

Tänään se sitten alkaa, mahassa vähän möyrii...jännittää, loppuuhan kiertue brasiliaan /,,/
Kirjottelen tänne jotain kiertueen edetessä jos muistiinpanoistani on apua...
11.7.2006

Minä, Chris ja Jan lähdemme faijani kyydillä lähemmäksi Helsinki-vantaan lentokenttää. Matkalla kävimme hakemassa 200kpl Cobalto t-paitoja joissa kuvanlaatu olikin niin huono että päätimme palauttaa ne, harmitti ihan pirusti... Järvenpää kämpille saavuttuamme kävin suihkussa josta säntäsin treffeille tikkurilaan naisen kanssa johon olen ihastunut syvästi:)

Kello on 16.33 kun hyppään jalat täristen ulos junasta, emme olleet nähneet lauantain jälkeen ja nyt oli jo tiistai!!! Muutaman tunnin, tuopin ja juttelun jälkeen ajattelin tutustuttaa Mirkun Kimmoon ja hänen Anni-vaimoonsa Keravalla. Istuimme iltaa muutaman keskiketterän voimalla muutamissa eri baarissa ja loppujen lopuksi päädyimme Kimmon kämpille jossa oli koira sotkenut kämpän täydellisesti:) Sovimme et mennään istumaan iltaa joku viikonloppu Mirkulle ennen kuin lähden "Perkele-Tour"ille Brasiliaan (29.7-8.9). Kello kun rupesi jo olemaan yö hyppäsimme taksiin ja menimme uinumaan...Nukuimme tosin vasta yhden jos toisenkin minun mökötys kohtaukseni jälkeen;)

12.7.2006

Herättyämme Mirkun mutsi tuli hääräämään mökille (paikka jossa Mirkku asuu). He olivat lähdössä sukulaistensa mökille jonne lähtevätkin vasta ensi viikolla. Päivän olin Järvenpäässä, klo 18 muutkin matkalle lähtevät saapuvat sinne. Sameli, Louis ja Daniel ajoivat Turengin kautta koska Daniel sai Sinking-Villeltä lainaan langattoman. Nyt olimme siis lainanneet langattomat kitara sekä basso -vastaanottimet.

Illalla istuimme rantapuistossa johon oli kerääntyneet muutamat kaverini juomaan olutta, porukka oli aika kansainvälistä: 1Espanialainen, 1Ranskalainen, 4Brasilialaista ja 3Suomalaista.
Harmitti että en vikana iltana ennen reissua nähnyt Mirkkua, mut elämä jatkuu vielä kiertueenkin jälkeen... Sameli oli eka kertaa Jäkessä, vein hänet muutamiin baareihin joissa joskus tullut lojuttua.

Ilta meni muutoin mukavasti mutta varasin taksin jota en kuitenkaan saanut heti varattua koska ei ollut varmuutta onko isoa taksia saatavilla. illalla yritin soittaa taksikopille varmistaakseni asian, siellä ei vastattu joten äkkiä varasuunnitelma...sain Mikon toista autoa ajamaan ja Samelin auto toisena.

13.7.2006

Herätyskello herättää 07, nukuimme kaikki 2.5h kun ei jännityksen takia uni tullut. Pakattuamme autot lähdimme kohti lentokenttää...Muutaman sadan metrin jälkeen huomaamme kummia, tilataksi seuraa meitä. Noh, äijä soittaa kun ollaan jo vantaalla "minä soittaa poliisit, minä näin" "täh" totesin siihen...mitä helevettiä et en oo saanut varausvahvistusta ja silti taksi harmittelee meille et häneltä tunti mennyt... Noh ei se
mittään sovittiin et selvitetään asia lentokentällä. Se oli pikimustataksikuski (hänet nimettiin
herra Apinaperseeks), keskusteltuamme asioista (tai ei se ees ollu mitään keskustelua), suuttu mulle siitä kun tokasin "paljonko se nyt sit maksaa, mulla kiire lennolle?" herra A vastaa"40€" , hymyillen sanoin "maksan jos annat kuitin ettet laita rahoja omaan taskuun" rupes ihan täysiä huutamaan mulle kirosanoja ja jotain ei niin suomalaista kieltä, anto kuitin ja mä rahat... No kuitenkin kaikki oli nyt hyvin, olimme kentällä ajoissa.

Lento Köpikseen lähti 11 aikoihin...Samelin kera juotiin viini-pullo puoliksi, ilmaseks kun saatiin... Kööpenhaminassa odotusta oli n.1.5h, häröiltiin ravintolassa jossa juotiin sinä aikana vain yhdet juomat.

Lento Köpiksestä Prahaan kesti 1h20min, se meni nopeasti olutta nauttiessa ja nauraen toistemme idiootti jutuille kuten uudelle keksinölle: tekstiviesti taustaääni: Vihaan hymiöitä:) se lähti Samelin suusta ja tapani mukaan aina kehitän eteenpäin tällaisia järjettömiä juttuja...

Prahaan kun tullaan meitä odottaa kaks kuskia joilla Cobalto-kyltti, vähänkö tuli iso
olo...leikisti. Äijät heittää meidät rautatieasemalle jossa odottaa matka Zlin-nimiseen kaupunkiin. Prahan rautatieasemalla kompastuin portaissa, syynä ei mielestäni ollut känni vaan lahkeet, jalassa kun oli festarikuteet:)

Saavumme 5tähden hotelliin (festari-ihmiset hakivat meidät asemalta), jokaisella omat huoneet (aivan sairas fiilis), viemme kamat huoneesiin. Vaikka huonosti nukutun yön ja matkan jälkeen olimmekin väsyneitä niin Samelin kans lähdemme oluelle, baareissa 1€, ostamme röökiä 1€/aski...ihan hullua suomalaisille. Tuopin jos toisenkin sekä baarin muutaman koluttuamme päädymme nukkumaan n.05...

14.7.2006

Kello herättää jo 8.30 aamupalalle, mutta tapani mukaan herään ennen kelloa (outo tapa mut vihaan herätä herätyskelloon joten mulla sisäinen kello).

Tänään onkin sitten suuri päivä kaikilla. Meidän porukalla hyvät fiilikset, odotamme paikalle
n.10 000ihmistä... Cobalton keikka kolmantena. Kello 11.20 tulee kuskit hakemaan meidät hotellilta ja vie festareille. Ensimmäiset asiat jotka pisti silmään: Jengiä aivan sairaasti. Kattokaa jätkät, Whitesnake:n bäkkäri, meidän vastapäätä /,,/ tosin tuntia myöhemmin heille tuotiin seinät ettei ihmiset nää mitä siellä tapahtuu...Kun saatiin bäkkärillä hommat valmiiks käytiin Samelin kans kiertämässä aluetta (kamerat kourissa) , ehkä jotain 5kertaa tuskan alue. Katseet kääntyilivät kokoajan meihin, Cobalto-futispaidat ja passit roikku housuissa. Jengi diggaili Cobaltoa jo valmiiks joten vaikka selitettiin et ollaan vaan Crew niin silti piti kirjotella nimmareita ja halus kuviin meidän kans, rock:)

Muutama minuutti ennen keikkaa menen yleisön sekaan aika eteen ottamaan kuvia. Keikka alkaa, jännittää... edessä yleisöä oli muutamia tuhansia, 4biisin loputtua vilkaisen taakse, pärähdän itkuun. Vittu mikä fiilis kun huomaa et 25 000ihmistä diggailee bändiä jonka eteen teen töitä. Tässä vaiheessa siirryn turva-aitojen sisäpuolelle kuvaamaan. Oltiin sovittu jätkien kans et meen lavan taakse ottamaan kuvan yhtyeestä ja yleisöstä vikan biisin jälkeen kun he kiittävät (kuva löytyy galleriassa). Yllätys, jätkät poistuu lavalta, jengi huutaa lisää: järjestäjät sanovat et soittakaa lisää!!! Yhden biisin vielä vetivät. Fiilikset huipussaan, Sameli purkaa peltejä rummuista ja vien hälle heti oluen, purettuaan pellit hänenkin tunteet purkautuvat "ei v**tu voi olla näin mahtavia fiiliksiä".

Kello oli 15, tyyppi tuli pyytämään 5min tv-haastista (DVD:lle jolle tulee 2biisiä). Seuraavaksi
juostiinkin nimmareitten jako tilaisuuteen. Mä Kuvaa kuvia ja Sameli filmaa nauhalle,haastatteli
ihmisiä, kielimuurin takia muutamat ihmiset kehuivat (toivottavasti) Cobaltoa omalla kielellään:) Muutamien tissi-, Masters of Rock juliste- nimmarien jälkeen muutamat tyypit pyysi nimmarit poltettuihin cd-levyihin, järjestäjätkin sanoivat et ei oo ennen tuollaista nähny (levyllä kun ei ole jakelua euroopassa).

Bäkkäri jouduttiin luovuttamaan jollekkin toiselle bändille parin tunnin päästä. Hengaamme kuitenkin alueella 22.30 asti, jätkät kävi katsomassa pari bändiä mut mä en jaksanu liikkua bäkkäriltä mihkään kun olin kuitenkin juossut bootseilla koko päivän.

Saavuttuamme 23 aikoihin hotellille veimme kamat huoneisiin, kävimme syömässä ja saman tein nukkumaan...kaikki oli loppu, paitsi Sameli ja Chris jäivät vielä muutamalle tuopille...

15.7.2006

Herätys kello 8.45/aamupala... Sen jälkeen pakkailemme kamoja koska matkamme jatkuu tänään Saksaan. Päätin että kirjoitan junamatkoista erillisen liitteen...seuraava vuorokausi siis kuluu pääpiirteittäin junassa.

Prahassa vaihto, odotusaika noin 1.5h jona aikana Samelin kans käymme vetämässä hienossa
ravintolassa pihvit ja muutamat bisset: 530 tsekin kruunua eli n.19€.

16.7.2006

Huonosti junassa torkutun yön jälkeen saavumme Muncheniin jossa taas vaihto. Emme saa Festari-järjestäjä Peteriä kiinni mutta tiedämme että suuntamme on Deggendorfiin, jonne menimme odottelemaan... 1.5h jälkeen tulee ilmotus et meidän hotelli onkin Plattling-kaupungissa, jossa jo aikasemmin oltiin vaihdettu junaa.

Rautatieasemalle tultiin klo 15 aikoihin, sieltä oli 15min kävelymatka hotellille, saatiin 4x2hengen huonetta /,,/ joihin jakauduttiin seuraavasti:
Daniel & Jan, Louis & Chris sekä mulla ja Samelilla omat huoneet.

Alkuillasta Peter tulee muutaman muun hemmon kans moikkaamaan meitä hotellille, kyselee et onks kaikki ok ja mitä haluisitte viikon aikana tehdä... Sanoivat myös että tiistaina pitävät meidän kunniaks grilli-bileet...

Chris, Sameli ja Daniel lähtivät baariin syömään, minä kirjotan aikanikuluksi tätä päiväkirjaa.
Jätkät löytävät futiskentän jossa pelaajia, Chris kutsutaan mukaan pelaamaan, syötti2 ja teki
2maalia.

Päivän aikana huomaamme et tää ihan sairaan pieni kaupunki (13000ihmistä) ja tääl ei tapahu
mittään... Yön aikana kävelemme Samelin kans paljon, tietenkin baareja etsiessä, huonolla
menestyksellä: 1baari auki 02teen, loput bordelleja.

17.7.2006

Samaan aikaan aamuherätys (eikä ees aikaeroa tsekkiin nähden) kuin tsekin hotellissa, aamiaisaika sama: 06.30-10.00. Päivä käveltiin kaupungilla tutustumassa paikkoihin ja ihmeteltiin et mitä v***ua sitä tekis... Iltapäivä oli jo loppu, haimme Samelin kans pullot viiniä kalliilta huoltoasemalta: 3.5€/litra ja tottakai minun oli ostettava tölkki Jack Daniels- Colaa (10%) 3€/tölkki, olinhan ikävöinyt tätä.

Ilta pelattiinkin korttia jotka ostimme tänään, pakan avattuamme huomasimme et kortit olivat vain 6:sesta ylöspäin:) Loppu illasta lähdimme etsimään muita baareja kuin myöhemmin paikalliseksi muuttunutta Stern-ravintolaa... Etsimme ja etsimme, ei löytynyt!!! Nukkumaan menimme jo hyvissä ajoin n.02.

18.7.2006

Päivä kuluu odotellessa, Samelin kans etsimme ruokaravintolaa jossa huomaamme muutaman tärkeän seikan: limukat/vedet kalliimpia kuin kalja tuoppi, tavallista vettä ei saa vaan, ainoastaan kuplilla... Tänään oli 35c lämmintä.

Kello lyö ilta seitsemän, pari tyyppiä tulee hakemaan meitit grillibileisiin. Saavuttuamme sinne
Peter lyö heti bisseä tiskiin ja mainitsee et ei lopu kesken. Jengiä tulee pikkuhiljaa lisää...
Brassit ihmeissään kun heille tuodaan litran tuoppi täynnä olutta...LET'S GET a PARTY, PARTY /,,/
Ruokaa ja juomaa tarjoiltiin yllinkyllin. Loppu illasta kun menimme paikalliseen niin Chris ja
Daniel olivat ihan naamat, minä ja Sameli vain tissuttelimme sekä Louis ja Jan joivat vain muutaman pullon.

Paikallisessa kaupungin asukit tarjos meille snapsit: Kaadettiin suuhun ja sytkärillä tuli perään,
suu kiinni siinä vaiheessa kun tulirupes polttamaan, jolloin se sammu. Katsoin ekaks kun jätkät
teki, Chris ja Daniel nielas ennen sytytystä, Sameli ei saanut syttymään (sytkä liian kaukana) ja minä tietenkin onnistuin. Nukkumaan menimme baarin sulkeuduttua n.2.30, muutaman huomautuksen jälkeen koska nämä meidän brasilialaiset pitivät hirveää meteliä koska olivat kännissä (Samelilla ja mulla tuli mieleen tuosta 15v tytöt jotka juo ensimmäisiä kertoja)...

Tänä kyseisenä päivänä tuli ilmoitus et Järvenpään "toimisto" joudutaan irtisanomaan 1.9. lähtien, eihän mulla siel oo paljon mitään: sohva, kotiteatteri, astianpesukone, kirjahylly, parit patjat ja joitain astioita. Sovittiin Mirkun kans et jotain voin viedä sinne niin ei tarvii kaikkea
myydä/viedä mun vanhempien luokse. En tähän hätään uutta samanlaista kämppää edes etsi koska seuraavaksi olen 2kk pois maasta.

19.7.2006

Aamulla herään miettien et mikä päivä tänään on...pienessä sievässä koska olimmehan tissutelleet useita tunteja edellisenä päivänä. Aamupalalla Chris vieläkin kännissä tokaisee et hei, juotiinhan me ainakin 3litraa olutta jolloin mun ja Samelin kasvot rupeavat elämään hymyilyn takia: okei te joitte 3litraa ja olitte naamat, me juotiin ehkä 8litraa ja osattiin käyttäytyä eikä oltu ees kännissä:)

Päiväunien jälkeen muistan tämän päivän olevan keskiviikko ja huokasen samaan hengen vetoon et tylsä päivä tulossa. Lähdettyämme kävelylle huomaamme että keskusta on suljettu autoilta koska tääl on keskiaikaiset-partyt, kaupunki täyttää tänä vuonna 2000vuotta (kielimuurin takia en voi olla varma, kun ei nääkään puhu englantia).

Päätämme Samelin kans mennä lähimpään isoon kaupunkiin (Deggendorf) junalla shoppailemaan, minulla tietenkin Mirkku mielessä joten ajatukseni suuntasivat häneen ja hänen tuliaisiin...

Ekasta junasta myöhästymisen takia emme kerkeä paljon kauppoja kiertelemään, sulkivat ovensa klo18.

Ei siinä mitään, nähtiin (ehkä) Tonava ja vietimme aikaamme muuallakin kuin Plattlingissa niin
mielemme olivat virkeät. Mulle tuli oikeaan kantapäähän todella iso rakko (kuva galleriassa) joka oli helevetin kipeä, työkengät jalassa käveltiin reilut 15km 40c helteessä. Olimme takas hotellilla joskus 21.30.

Ilta meni samalla tavalla kun sunnuntai sekä maanantai, ei tekemistä joten suuntaamme
paikalliseen...hyvissä ajoin nukkumaan.

20.7.2006

Aamulla kun herättiin oli ihan ok fiilikset koska tiistaina meille sanottiin et joku käy
esittelemäss Deggendorfia illalla jossa on joitain metallibaareja, soundcheckin jälkeen. Soitan
Peterille ja kysyn illan aikatauluja, hän sanoo et tulee joku hakemaan meitit checkiin ja sen
jälkeen mennään Deggendorfiin...

Kello läheni 19, päätimme samelin kans ottaa ketutukseen muutamat oluet, hetken kuluttua Sameli soittaa Peterille, hän sanoo et miksaaja-äijä ei ole tullut mut tulee kohta, joku tulee hakemaan teitit parin tunnin sisään.

Paikalla saimme ilmasta bisseä, odottelimme kauan miksaaja-äijä Danielia joka viimein ilmaantui paikalle...meille ei ollut kitaravahvistinta joten ei sit tehty Checkiä tänään vaikka odottelimme

02asti, sovimme et aamulla tullaan tekemään checki. Jan ja Chris katosivat johki, kaikilla huoli...ajattelimme et he menneet hotelliin jossa ei kuitenkaan olleet. Thorsten ja hänen tyttöystävänsä lähtivät syömään McDonaldsiin koska heidän huoneensa avaimet olivat Janin huoneessa johon vain hällä oli avain. Sit tehtiin huonejärjestelyjä mut jätkät tulikin takas...kaikki hyvin.

21.7.2006

Keikkapäivän aamu, olin vittuuntuntunut koska oltiin sovittu Mirkku-kultaseni kanssa mesetreffit kello 11 mut en kerkeäkkään(toivottavasti hän ymmärtää*pusu hänelle*)...

Aamupalan jälkeen lähdimme tekemään checkin, meille ei ollut kitaravahvistinta vieläkään joten vaan rummut ja basso tehtiin tähän hätään. Klo12 suuntasimme tekemään paikallislehteen haastattelua, ekaks mentiin väärään lehtipainoon mut nekin halus ottaa yhen kuvan:) Haastattelun jälkeen palasimme tekemään checkiä, mut ei, ei kitaravahvistinta...muutaman tunnin odottelun jälkeen jälkeen vihdoin saapui tuo niin kauan odotettu kapistus.

Kello oli 17.50 jolloin tulimme hotellille, 18.45 lähti kyyti takaisin keikkapaikalle jonne
odoteltiin 300ihmistä illaksi. Kävimme suihkussa ja odottelimme n.20min. Saavuttuamme keikkapaikalle odottelimme ja samalla söimme ilmaset sämpylät sekä joimme vettä kuplivaa *yökk*.

Keikan alkuun 10min, eli vaihtoaika joka oli aika lyhyt mut riittävä koska ei ollut paljon backlineä jota vaihtaa. Edellisellä bändillä oli katsojia noin sormien verran mutta kun Cobalton intro alkoi paikalle saapui arviolta 25henkeä, vähemmän kun tsekin keikalla? *nauraa*
Keikka sujui hyvin, niin hyvin että Tsekkiläinen yhtye pyysi meitä keikalle heidän kanssaan
ensiviikonloppuna (29päivä), mulla palaa hihat, ois se mahtavaa mut aika mahdotonta koska lentomme lähtee jo tiistaina 25päivä.

Keikan jälkeen tullaan suihkuun hotellille, suihkuteltuani juon yhen bissen ja ilmotan et en jaksa lähtee mihkään jatkoille... Jalka paskana kun oli se jo nyrkin kokoiseksi paisunut rakko ja juoksin keikan aikana (valomiehen luokse) miksauspöydän koroketta päin hämärässä, tuli 1cmX3cm vekki jalkaan...nukkumaan...

22.7.2006

Aamulla ekana mielessä tuo keikka kutsu tsekkeihin... Aamupalalle toki kaikki menimme totuttuun aikaan. Tsekin keikasta sain puhuttua Thorsteenille et ei voida keikkaa tehdä ellemme saa lentolippuja hki-praha-hki+hotelliyö+vähän rahaa, rupes käymään vääntöä siitä koska kuitenkin on taottava rautaa kun se on kuumaa: tämän viikon nettikävijöistä suurinosa ollut Tsekkiläisiä. Kävin netti kahviossa tutustumassa lentojen hintoja ja ilmoitin Thorsteenille halvimmat jotka olivat onneksi vielä suoralento-hinnat.

Illalla reissun ekat kännit...keikkaliksan saaminen rupes pelottamaan vaikka soppari olikin,
festareilla ei ketään ja festari-pomot kaikki ihan naamat eikä osanneet tehä mitään tänään eikä kokoaikana. Touhu kun oli ala-arvoista ollut ensimmäisestä hetkestä lähtien niin ihmettelimme miten samat heebot on saanut järjestettyä festarin jo 7kertaa...

Yö menikin sitten oluita nauttiessa.

23.7.2006

Aamupalan jälkeen tuli ilmoitus että meidän pitää jo klo 13 tänään jättää hotelli. Minä, Sameli ja Louis otettii tieto vastaan aika iisisti, tottakai murehtien. Chris, Jan ja Daniel kävivät ensiksi
aika lämpöisenä mut naureskelivat jutuille jo puolituntia myöhemmin...

Sitten ruvettiinkin porukalla miettimään vaihtoehtoja seuraavasti:

1- Thorstenin kyydissä kölniin ja seuraavana päivänä lento sieltä helsinkiin: 750€.
2- Thorstenin kyydissä Kölniin, hänen himaansa ja junalla tiistaina takas. Matkustusta n.18h.
3- Otetaan yksi huone samaisesta hotellista jossa yksi viikko asuttiin, että saadaan kamat talteen.
4- Thorsten heittää meidät muncheniin josta otamme halvimman hostellin 2vuorokaudeksi.

Olihan noita muitakin ideoita mutta päädyimme meille ja thorstenin kukkarolle parhaaksi ideaksi

tulleeseen vaihtoehtoon: 4.

Kello 17 aikoihin saavuimme hostellille, kaikilla hirvee nälkä kun ei ollu taaskaan syöty koko
päivänä paljon mitään. Lähdimme syömään keskustaan, ruokailun jälkeen Jan ja Chris palaavat kämpille muut jatkamme matkaa kävellen halki keskustan. Upeita kirkkoja sekä helevetin isoja vanhoja rakennuksia. Palaamme hostellille 21 aikoihin, varaan heti netti aikaa et voin sopia Mirkun kans mese-treffit klo22.Tietokoneelle päästyäni tuleepi paniikki, ei oo messengeriä koneella joten jouduttiin vaihtamaan muutamat sanat Irc-Gallerian kommentteina.

Aikani loppuu taas liian äkkiä 22.40 jolloin suunnistan 5th floor baariin joka sijaitsi samassa rakennuksessa... Olin väsynyt, sanoin jätkille(Sameli & Chris) et lähen tän kaljan jälkeen nukkumaan. Oluen viimeistä huikkaa ottaessani saapui paikalle myös Daniel, joten se niistä pitkistä yöunista, kaksi olutta vielä sen jälkeen join...siel oli ehkä enemmän jengiä kuin koko viikkoon siellä Plattlingin paikallisessa. Baari sulki ovensa 02 ja uni tuli saman tien kun pääsin sänkyyn...

24.7.2006

Aamulla herättiin aikasin, vaikkei ois tarvinnut kun ei ollut aamupalalle menoa. 9ltä oltiin jo
menossa etsimään kauppaa keskustasta, ekaks pyörittiin jollain turkkilaisella alueella jossa kaupat oli persiistä. Löydettyämme oikean kaupan yllätyin kun maksoin ostokset: 1.5l+0.7l+0.7l viinejä sekä 0.7l skottilaista whiskyä huikeat 12€. Sit ostettiin kimppaan 5l vesitonkka, 0.14€/l.

Reissuta oltiin takas 12aikoihin jolloin varasin heti tietokone aikaa et voin kultsin kans vaihtaa muutaman sanan. Mirkku kun menee mökkiin klo16 ja hällä ei siellä nettiä sekä puheaika on loppu...eli en kuule hänestä mitään ennen kuin menemme Danielin kans hänen luokseen kun saavumme suomeen...

Kello13, muut lähtevät kaupunkia katsomaan minä jään huoneeseen koska jalka on todella
kipeä...kirjottelen tätä ja ihmettelen et miten saan kaikki kamat mahtumaan laukkuun kun on niin paljon tuliaisia, pääasiassa Elias-pojulle ja Mirkku-honeylle;)
Ehkä kiskasen yhen viinipullon kohta huiviin kun se on niin iso ettei mahu mihkään, jotain hedelmäviiniä 1.5l/7% ja makso 1.15€. Taas joutuu ihmettelemään et miks suomalaiset juapot luuraa suomessa siltojen alla:)

Paikallista aikaa kello lyö iltapäivällä 17, muita ei näy niin lähden yksikseen katselemaan toista
puolta kaupungista...ette ikinä arvaa, löyty hirvee määrä häppärirafloja. Noh, aikani kuluksi
jumitin yhteen jossa söin mahtavan annoksen Chili con Carnea: 5.90€+bisse. Palattuani hotelille kerroin paikasta Samelille ja ennen kuin ajatuksemme juoksivat mukana olimmekin jo takas siellä. Vaikka olikin vähän kiire niin Samelikin kerkesi maistamaan koko reissun parhaan ruuan, toki erin kuin itse söin...tällä reissulla vain join.

Kello 21 aikoihin palasimme huoneeseen koska fiaskofestareiden muutamat työntekijät halusivat näyttää meille Munchenin heavybaarin jonne suuntasimme yleisillä. Sameli ja meikkis oltiin ihan kypsiä meininkiin: saksalaista poppi-heavyä soi kokoajan siihen asti kun...painostimme tyypin soittamaan Cobaltoa, laitto hetken kuluttua isommalle kun muutkin diggailivat/,,/

Eipä koko iltana tapahtunut oikeen mitään erikoista, yritimme juua mut ei kolissut... Viimein
päästyämme takaisin huoneellemme n.03.30 niin uni tulikin taas aika äkkiä.

25.7.2006

Aamulla heräsimme päivään toiveikkaina, olimmehan minä ja Daniel suuntaamassa tänään Suomeen, Mirkulle!!! Pakkailimme kamoja muutamia tunteja ja läximme hyvissä ajoin kohti
rautatieasemaa, muut olivat saattamassa...Matka oli tuskainen, mulla perässä vedettävä iso laukku jota ei kuitenkaan voinut vetää, matka oli jotain 2km ja hellettä riitti.

Viimein päästyämme rautatieaseman dösäpysäkille niin odotti 45min dösämatka lentokentälle, matka meni hyvin vettä juodessa. Lentokentällä olimme 4tuntia ennen koneen lähtöä, join siinä parit oluet turisimme turhia Danskun (Daniel) kanssa...

Ekalla lennolla Munchen-Amsterdam join pari 18.5cl pulloa valkoviiniä, lento kesti muistaakseni 1h20min.

Damissa kun päästiin koneesta niin juostiin äkkiseltään juomaan yhen Breezerit, sit äkkiä
koneeseen...kello oli jo jotain 22, koneemme saapuu Suomeen 23.40.Amsterdam-Helsinki matkalla jalkani rupeavat jo tärisemään...muutaman tunnin päästä olen jo halimassa
kultaani;) oukei, mut, rupes jo toi viini pikkuhiljaa kilisemään tuonne korvien väliin, join
kuitenkin tälläkin matkalla 3samanmoista viinipulloa ja yhden bissen.

Vaikka vähän onkin sukat solmussa niin olen niin iloinen, puhuin Mirkun kans ekaa kertaa puhelimessa 2viikkoon ja enää alle puolituntia niin saan pitkän halin!!! Matka tuntui todella
pitkältä...perillä, MIRKKUU*pusutushalituksia*!!!!!! Kultsilla oli ylläri jonka Dansku pyysi jo
aikasemmin mut olin unohtanut: Oli pyytänyt kavereitaan pitämään Danskulle seuraa et me saadaan halipusutella rauhassa... Juotiin vielä pullollinen valkkaria, annoin kultsille tuliaiset joihin hän rakastui (saa itse sitten kertoa mitä toin jos haluaa;) )

The End

Junamatka-liite:

13.7.
Praha-Zlin, matka kesti n.4tuntia. Juna oli ihan täys, puolentunnin jälkeen lähdemme Samelin kans katsomaan et oisko raflavaunua. Löytyi, siellä tissuteltiin olutta 1olut/1h tahtia. Matka meni rattoisasti.

15.7.
Zlin-Praha, 4h matka, juna lähti 15.05. Ensimmäisestä junasta kun myöhästyttiin, ei tosin johtunut meistä vaan kielimuurista, myöhästyttiin pari minuuttia koska lipunmyyjä ei puhunut englantia. Ei ollut baarivaunua mut onneks saatiin kabinetti, muut torkkuvat osan matkasta mut mä en.

Praha-Munchen, pisin matka joka lähti muistaakseni 21 aikoihin ja oli perillä 08, eli 11h. Me
saatiin 3makuupaikkaa ja 3istumapaikkaa kabinetissä. Jan, Louis ja chris ottivat makuupaikat.
Istumakabinetissa oli aluksi meidän kolmen lisäksi yksi pariskunta joka poistui 01 aikoihin. Ei
ravintolavaunua,ei röökikoppia...onneks oli se kabinetti et poltettiin siellä ikkunasta. Minibaari
löytyi jokaisesta vaunusta josta käytiin ostamassa 8pulloa/3henkeä.

16.7.

Munchen-Plattling. Oltiin istuttu nyt junissa n.18h, vielä ois pari tuntia jäljellä... Matka meni
ihan jees, väsynyttä porukkaa.

Plattling-Deggendorf. Toinen junasta myöhästyminen, konnari neuvoi väärälle raiteelle, 1h odottelua.

Deggendorf-Plattling. Matka kesti vain jotain 10min, joten se oli helppoa...

Hotelliin tullessamme olimme matkustanut Zlin-Praha-Munchen-Plattling-Deggendorf-Plattling, aikaa tähän reissuun kului noin 25h.

19.7.

Plattling-Deggendorf. Kolmas myöhästyminen, kerettiin painamaan junan ovenavaus-nappia...samaan aikaan juna lähtee, tunti odottelua. Olimme Samelin kans kaksin matkassa.

Deggendorf-Plattling. Kerkesimme 50metrin päähän junasta kun se lähti, onneks oli vapaapäivä niin ei tullut paniikkia.

Nimeltä mainitut seikkailijat:

Cobalto
Jan-laulu
Daniel-kitara
Chris-basso
Louis-rummut

Sameli-rumputeknikko (Drown me Blue-rummut)
Ihte-kiertuemanageri

Mirkku-Honey

Kimmo & Anni-mahtava pariskunta keravalta
Alivuokralais-Mikko (Azure-laulu)
Sinking-Ville (sinking-kitara)
Thorsten- Showbizpromotionin edustaja, Cobalton keikkamyyjä/promoottori keski-euroopassa

Sauna open air 2006Maanantai 12.06.2006 03:13

Tulipahan tuollakin käytyä...seuraavassa vähän juttuja mitä enemmän ja vähemmän omituisempia...Sain kutsun ystävältäni Kimmo Timoselta (ei jääkiekkoilija vaan koffin työntekijä) 3päivän lipun tähän kyseiseen tapahtumaan

9.06.-06 perjantai

Aamulla hiukan tein "toimistohommia", Jan lähti viemään minua Hämeenlinnaan josta matkalla Kimmo otti minut kyytiin. Jätettiin auto tampereelle jonnekkin Kimmon frendin luokse ja lähettiin kävelemään keskustaan, piti olla yötä tämän pariskunnan luona... Tottahan toki kello oli vasta 16 ja oltiin kävelymatkalla pysähdytty jokaiseen baariin. Pienessä tuiskeessa muistettiin kuitenkin mennä iste festareille juuri ennen Diablo-yhtyettä. Olimme yllättyneitä miten vähän oli katsojia paikalla ja sounditkaan ei oikein vakuuttanu. Diablon lopetettua menimme käymään olut teltassa, muutaman olusen jälkeen alkoi Cradle of Filth päälavalla, katsoimme pari ekaa biisiä. Tässä vaiheessa päässäni tuntui oudolta, känni? Noh, palaamme olut telttaan jossa juoksee äijä perääni ja pyytää nimmaria käteen, kysyn miks? äijä sanoo: en ikinä oo nähny reteempää äijää *mä repeen tässä kohtaa*. hymyillen vastaan et muuten kyllä mut ei oo kynää. Äijä oli porukassa joka oli pohjanmaalta, tarjos ihan sairaasti juotavaa olut teltassa (koeputki jekkua)...sit lähtee muisti täydellisesti. Otteita päässäni olevasta muistiosta:
-hotelli cumulus, tai sit vaan sen baari...
-McDonalds
- pitkähkö kävely matka

10.06.-06 lauantai

Aamulla herään 07.50 hotellista, missä oon...kuka mun vieres nukkuu...laitan silmät takasin kiinni. Herään tasan 8 uudestaan kun jollain herätys(joku lastenlaulu) puhelimessa. Vilkasen viereeni, kukas sä oot kysäsen aamukiukkusena, jätkä vastaa: mitä v***ua, miss oon, kuka sä oot, mis mun muija on...tuun hakemaan kengät myöhemmin... Vähänkö revettiin, outo jätkä!!! Selviää et jätkä ollut kaksin naisensa kanssa naapuri huoneessa, käynyt kusella ja tullut väärään/naapuri huoneeseen, meillä oli ollut ovi auki. Tästä herää muutama kysymys: oli kaksin naisensa kanssa-> miten ei tajunnut et huoneessa lattia sekä sängyillä 4jätkää nukkumas. Miks tuli mun viereen: isoin äijä, karvanen naama, pisimmät hiukset:) oisin halunnu kuulla mitä se jätkä selitti naiselleen. Tästä tragediasta sain kuulla kokopäivän.

Kello 09 löydettiin Korvatillikka, tajuttiin parin tunnin tasottelun jälkeen et hei, me oltiin täällä samaan aikaan viimekin vuonna. Puolilta päivin lähdemme mcDonaldsiib aamiaiselle, kaikilla kolikoilla juustohamppareita 1�/kpl. Mäkistä menimme jokilaivaan juomaan parit, vaan parit jonka jälkeen matkamme suuntasi sisätiloihin koska olimme jo 5h ollut ulkona...

Kello oli siis 15, löysimme pienen urheilukuppilan jossa katsoimme formulan aikaajot ja englannin futismatsia n.15min. Tässä vaiheessa rupeamme pikkuhiljaa siirtymään kohti festivaali-aluetta... Perille päästyämme palaa mieliimme-synkkään pari valittua kiro sanaa +ajatukset: mikset et ostanut six-backiä kun kävit kaupassa *synkkiä katseita*, oli meinaan monen sadan metrin jonot alueelle. Lordi jäi näkemättä koska olimme jonossa melkein tunnin.

Päivä oli loppuunmyyty, huhujen mukaan...8000ennakkolippua. Ei sit enää kumpikaan juonu olutta/viinaa kun muutamia. Oltiin jo 02 nukkumassa paikassa mihin meidän oli jo edellisenä yönä tarkoitus mennä. mieleen jääneet yksityiskohdat:
-aamu meni lepposasti tasotelessa...
-ulkona 12h.
-WASP-> hyvä, Twister Sister-> ei loistanut alkuun mut sit loppua kohti parani.
-hyvä fiilis kun muistaa kaiken tästä päivästä.
-taju lähti yöllä heti kun sain peiton vedettyä korvilleni

Lauantaihin tuli yks lisäys mieleeni:
Kello oli jotain 11, olimme tillikan terasilla. Kimmo lähti kuselle, pöytäämme tuli tällä välin hyvännäkönen mimmi pummimaan röökiä, sit hän päätti jäädä siihen istumaan. Jossain välissä otin sit puristavat buutsit pois ja nostin jalat kaiteelle. Huomaamattani oli sukkaani tullut reikä, nainen sano heti et nyt hän kyl lähtee tästä pöydästä kun hän ei voi ymmärtää reikiä sukissa...mä nauran ihan hulluna ja kimmo siihen: kato on mullakin sukassa reikä ja raottaa kengänkärkeä joka on revennyt näyttäen sukassaan olevaa reikää... vähänkö nainen lähti äkkiä:)

11.06.-06 Sunnuntai

Nukuin univelkoja pois, herättiin about puoliltapäivin ja . Aamuröökillä käytyämme keräämme kamat ja lähdemme viereiselle grillille laskemaan rahat...saamme parit kahvit sekä makkaraperunat per naama. Päivän kohokohdat:
-aamulla peiliin katson: kääk, oon panda. 12h ulkona aurinkolasit päässä.
-Odottelin pari tuntia hämeenlinnassa abc:llä jolla oli aivan sairas nimi.
-onnellisesti kotona...

NÄIN tälläkertaa :)

...Perjantai 06.01.2006 21:53

Nyt on sitten Dimebag beyond forever -tour saatu päätökseen. Tavastialla oli paljon ihmisiä, mutta kuitenkin kaikkein yllättävin keikoista oli eilinen Kuopion Henry's Pubin keikka: Positiivisesti /,,/

Jules (Profane Omen) tuurasi Micko Hell:iä näillä kahdella keikalla: tekikin sen loistavasti!

Sitten kun saan itsestäni irti kirjoitan tännekkin jotain juttua 55tunnista.
Dimebag beyond forever -tour

Pääesityksestä en voi tässä vaiheessa vielä kertoa enempää koska jäljellä vielä pari keikkaa:
4.1.Tavastia, Hellsinki
with Profane Omen & Stillburned

5.1.Henry's Pub, Kuopio
With Cobalto(bra)

7.12.2005
kello 14 kamojen roudausta keikkadösään, noin tunti siitä niin ollaan matkalla kohti Tamperetta. Puolivälissä matkaa Riihimäen jälkeen otetaan vielä Harri mukaan...tässä vaiheessa soittajat ovat juoneet pullon viinaa, kaikilla hyvä meno.

Klo 18 ollaan perillä, YO-talolla. roudausta, kiire...lämppäritkin ilmaantuu paikalle. Keikka vähän aikataulusta myöhässä johtuen katsojien puutteesta, ihmisiä yhtäkkiä ilmaantuu paikalle...helevetin kovat lämppärit (SinKing & Misery Inc.), kiitokset heille. Viimeset ihmiset tulevat paikalle vasta pääesiintyjän jo soittaessa...

Saadaan aikataulua kiinni hyvin, miltei kokonaan: 23.30 aloittaa pääesiintyjä. Todella hyvin menee keikka, ihmiset mukana jammailemassa kybällä...lavan edusta täynnä jengiä. Lavan vieressä mikki johon Pantera-fanit pääsivät laulamaan mukana sekä soittajat jotka eivät olleet lavalla huusivat siihen, tämä oli joka keikalla.

Otteita muistiosta, ajantaju ei ehkä ihan kohdallaa kun näitä kirjoiteltiin:
-05.00 Palohälytys Omena-hotellissa, ylläri meidän aiheuttama.
-äiti imettää, OJ ei...
-keittoa,,paljon...
-keikka v***n jees, +-0
-07.00 ryypätään
-08.00 dösäkuski raijaa kaman, jees
-Tonyllä palaa hihat mut "kait se ymmärtää"
-Kikka beyond forever tour 06

8.12.2005
Aamupäivä vähän kateissa, unessa? klo 15aikoihin ollaan turussa, hyvin aikaa joten hey, jätkät: mennään Levykauppa ÄX:ään kirjottamaan nimmareita...ihmiset lähtee karkuun. Vieläkin on hyvin aikaa, löydetään bilissali jossa vierähtää tunti ellei vähän ylikin. Kuski soittaa, hän roudannut kamat jo sisään...vähänkö nolottaa.

Ollaan aikataulussa keikkojen suhteen, kovat lämppärit joista Hateform alottaa jouluiset-myssyt päässä...

Jengiä enemmän kuin eilen, kaikki yllättyneitä ihmismäärästä...jopa paikan omistaja.
Pääesiintyjät vetivät vieläkin paremmin kuin edellisellä keikalla...

Otteita muistiosta:
-Levykauppa ÄX loppu
-Bilistä yrjö kurkussa ja pöntössä
-kylmä, sattuu
-Jengii v****ti (jossain)
-Eugen kalsarit räjähti, Neissun perse räjähti
-Kossun Lethermann hävis
-Joku hajotti hotellin katon
-Roudaus oli hiljainen
-Herra Ravun pisut ajoivat hänet ulos yökerhosta

R.I.P. Dimebag

9.12.2005
Olihan yksi hauskimmista bussi kyydeistä jolla olen ollut, kaikilla jotka hereillä olivat oli kivaa...sairaita juttuja tuli suusta ym.

Burning Empire ja Kill the Romance olivat kovia lämppäreitä, jengi saapui myöhään paikalle mutta sitäkin energisempiä olivat pääesiintyjän aikana...sekasinko?

Dimen nimeen -soittavat pääesiintyjät hullaannutti täysin yleisön, esiintymislavan sekä yleisön välissä oli vain lattia-monitorit eikä kokoajan nekään...jollekkin taisi jäädä sormen jälkeni niskaan/kaulaan kun ei voinut tajuta ettei oo ehkä sopivaa mennä soittajien joukkoon:)
Ville laulaa Esan puolesta Fucking Hostilen, Esa kuumeessa ja kipeä...

Yöllä ajamme vielä hotelliin joka sijaitsee Lahdessa, Hellbox:kin siellä...bileet jatkuvat...minä nukkumaan.

Muistio:
-kylmä, väsyttää, ohhoijjaa
-lisää viinaa
-bäkkärillä oli hauskaa, siis aivan vitun hauskaa
-Ville spikkaa: "hei homot. Mulla ois teille vakavaluontoinen ilmoitusasia...tämä seuraava kappale kertoo miesrakkaudesta" (biisi oli Fucking Hostile)
-Harri tatuoi vanhan naapurinsa, joka huutaa AAA josta lähtee meidän keskuudessa BBB, CCC...jne
-Esa kakkaa verta
-Mickon pallit ja perse esiintyy lavalla

10.12.2005
Klo12 lähtö Lahdesta kohti Järvenpäätä, yllätys että minä ja Harri nukutaan samassa huoneessa....ja pommiin. 2herätyskelloa soimassa eikä kumpikaan herää niihin, muut soittavat bussista huoneeseen et missä ollaan: 2min niin dösässä.
Matkalla aika hiljasta, jengi väsynyt/krapuloissaan, mulla hyvä(ehkä vähän liiankin, kostautuu illalla) fiilis koska 12päivää sekoillut menemään ympäri eurooppaa ja rundailun loppu lähestyy...

Klo18 alkaa soundcheck, tähän asti kiertueen parhaat soundit, mahtavat (kiitos Pitkä). Pääsen himaan suihkuun, ihanaa:) Suihkun jälkeen vedän kitusiin puolipulloa jekkua, sehän kilahtaa päähän...eikä keikan aikanakaan voi olla juomatta, erhe?

Katsojia rupee valumaan sisälle jo hyvissä ajoin, keikat vähän myöhässä....omistaja keuhkoo...Vaikka yleisöä paljon, miksi? V=Vaikka Metalliväki juokin paljon mutta musiikki ei vedä disco-immeisiä sisään...lippuja ei myyty KUIN 199.

Keikka paras tähän mennessä, yleisö ei niin paljon mukana kuin muualla mutta fiilis sitäkin parempi...saatiin paikalle Dimetour-nettisivujen ylläpitäjäkin. Ville vetää taas Fucking hostilen, Esa rupee olee jo huonossa kunnossa joten lähtee heti keikan jälkeen himaa...Mickokin lähtee himaan...

Muut suuntaamme kohti Sibelius-akatemian vuokrataloa monella eri taksilla (järkeä?), pilkun jälkeen...siellä jatkot jotka kestävät aamuun asti, yllätys? Porukkaa tippuu vähitellen, minä taisin olla eka...johtuen armottomasta närästyksestä...

Otetaanpas muistio käyttöön:
-Jäken keikka menestys
-Atte laattaa rummuille
-kaikilla perseet tulessa...turkkilaiset kusettaa?
-Rapu kusee kengille+ripustaa ne kattoon
-pullo perseessä, kuka?
-Euge löydetään paskahuussin lattialta, oven purku
-Naaraat ei tykkää olla naaraita, miksi?
-OJ:n bokserit räjähti
-Jorma Pulkkinen on päällikkö
-voi veitsellä
-liian monta kertaa...? Oksennus
-Neissu havahtuu Hell:in bolsit otsalla
-eiköhän poijjat oteta yhet pakardit?

11.12.2005
Aamulla herätys, kännissä? Kossun pitäs tulla hakemaan meitit klo15, ei jakseta odottaa...sulloudutaan yhteen tilataksiin, Ville ja Atte jo edeltä jotka menevät ylläri: baariin, muut syömään. Kuskin tullessa paikalle (kävi toisella keikalla stadissa) alkaa roudaus...hikinen sellainen. Sittemmin kätellään moikataan sekä toivotaan että selvitään krapuloista hengissä, vielä ois pari keikkaa:) Jätkät lähtee vielä roudaamaan kamat pois dösästä.

Minä pääsen himaan nukkumaan, noin 45s ovesta syöksyttyäni sohvalle olen unten mailla...5h päiväunien jälkeen on olokin jo parempi:) Nyt onkin ennätys pitkä lepotauko, ma-ke. Torstaina menen hakemaan Cobalto(bra)-yhtyeen lentokentältä, edessä reilu kuukauden houstaus...

The end /,,/

Ryhmämme:
Kuljettaja-Kossu
Tatuoija-Harri
Mgr-Tony(Dethrone Music)
Laulut-Esa(Coredust), Nico(Godsplague), Micko(Denigrate)
Kitarat-Euge(Godsplague), Mikko(Kiuas), Mr.Crab(Bleak)
Bassot-Neissu(Dead Shape Figure), Ville(Moonsorrow), Arska(Godsplague)
Rummut-Atte(Ajattara), OJ(Godsplague)

Kahdella viimeisellä keikalla mukana myös Niklas-Amorphis sekä Jules-Profane Omen joka korvaa Micko Hell:in koska tämä on lomailemassa.

Nähdään Tavastialla, Hellsinki 4.1.2006 sekä Henry's Pubissa, Kuopio 5.1.2006.
Kings of Modesty, Chain Crusher -tour (Switzerland).

30.11.2005
klo 14 lähtö kohti Tampereen lentokenttää...matkalla keli huononee, pelko myöhästymisestä alkaa, päämäärä kun lähenee niin keli paranee: Keretään koneeseen.

Koneessa sovitaan et huomenna ollaan selevinpäin ja käydään ottamassa promo-kuvia alpeilla, tänään vedetään viunaa.

Frankfurtissa ollaan, ystäväni Holger (kutsuttiin Harriksi) hakee meidät kentältä ja suuntaamme kohti Sveitsiä. Porukka rupeaa olemaan kunnon kännissä joten matka kestää kauan.

Perille päästyämme meitä odottaa kotimajoitus, kuitenkin päätämme Ranen kans ottaa lattialla nukkumisen sijaan hotellin huoneen (ei mustikuvia) 2yöksi jossa oltiin vain 3h (kuulemma).

1.12.2005
Heräsin aamulla kamalassa humala-tilassa hotellista johon en edes muista menneeni, otetaan taksilla muut kiinni lähi kaupungista. Tajuan olevani kaukana pojastani, tulee ikävä häntä.

Päivä sujahtaa alkoholia nauttien, ei saatu kuvia eikä ees nähty alppeja. Ostin pojalleni tuliaisen sveitsistä: Kamelin, HALOO sveitsistä käsin tehty kameli...no tämä ehkä kertoo onko aivot mukana vai ei.

Yöllä käydään baarissa jossa omistaja (Pipi) soittaa kitaraa ja laulaa covereita, komppi tulee koneelta, meidän kitaristi pyydettiin veivaamaan skittaa: ihmiset mehuissaan.

Jusa hyytyy, ottaa hotellin. Meille tuotiin flyeri, luultiin baariksi mutta olikin lävistys-pulju jossa meidät otettiin lämpimasti vastaan ja tarjottiin shamppaniaa ja viinaa, rocki räyhää...

Yöpymiset jaetaan kahteen eripaikkaan, näissä ryhmissä yövymme loput yöt:
Group 1 Minä, Jusa, Mixu ja Fanta.
Group 2 Hellraiser, Rane ja Jason.

2.12.2005
Ensimmäinen keikan aamu, porukka voi pahoin. Tunteet vähän kiehuu...Jusakin löytyy:) Olen päivän selvinpäin.

Keikka paikka 1700metrin korkeudessa. Harmittu kun ei paikalla ollutkaan kunnon rumpu-settiä, keikka kuitenkin saatiin vedettyä kunnialla läpi:
-Paikalliset bändit paskoja, Harria lainaten "sveitsissä musiikillinen osaaminen on alhaalla, saksassa keskivaiheilla ja suomessa parasta".
-Ihmiset paikalla mahtavia, diggas.
-Klubin nimeä en muista, arviolta 100ihmisen paikka tuli täyteen.
-Illan aikana selkärankani häviää, ilmasta bisseä.
-Keikan jälkeen G2 lähtee nukkumaan, G1 lähtee kohti Pipin paikkaa.

Jälleen kitaristimme soittaa pari biisiä, ovet suljettiin klo 01 jonka jälkeen meille pidettiin yksityisbileet: tarjottiin viinaa ja bisseä, eikä rockin soimista kannattane unhohtaa...

3.12.2005
Toisen keikan aamu, hyvät fiilikset koska ollaan nukuttu eikä juotu paljoa edellisenä iltana. Saadaan muutamia kuvia alppien juurelta, sit tuleekin kiirus kohti Zurichiä.

Keikka menee loistavasti:
-Club Rock City
-paikalla reilut 100ihmistä, paikka melkein täys.
-Huomattavasti paremmat rummut.
-Ennen keikkaa heitetään backstagen viereisessä viihdytys huoneessa dartsia, pelataan pöytäfutista ja juodaan alkoholia.
-Katsojat olivat fiiliksissä keikastamme.
-Oltiin paras bändi.
-Baarin sulkemisen jälkeen meille tarjottiin lisää alkoholia.

4.12.2005
Siirtymis päivä: Zurich-Frankfurt. Aamupalan jälkeen hyvästelimme majoittajamme, lähdimme kohti saksaa. Matka kesti 6h, jona aikana nautiskeltiin "vähän" (8l)vodkaa, (kori)olutta ja (lukuisia) siidereitä.

Harri jätti meidät lentokentälle josta varasimme hotellin. Rane ja Fanta lähtee toiseen hotelliin ennenkuin kyytimme saapuu. Loput saamme luxus-luokan kattohuoneiston huoneistohotellista, lisävuoteen joku asentaa kukan päälle.

Päätämme pitää pyjama-partyt jotka kestää aamun tunneille asti...hotellin emo rauhoittelee meitä aina välillä, ei apua...sairasta sekoilua...paljon arkaluontoisia kuvia jotka ei ehkä mene jakeluun...alkoholilla ei ole osuutta asiaa:)

5.12.2005
Aamupalalla kuulemme että meidän bändistä jutellaan, selviää että respan eukko oli yöllä hehkutellut meidän majoittamista. Porukan on paha olla, kaikilla krapula...tasoittelu alkaa...

Ollaan klo11 lentokentällä. Muutaman whiskyn jälkeen olo rupeaa kaikilla paranemaan, Jason ei voi juoda koska lupautui ajamaan auton Tampere-Järvenpää.

Lento lähtee klo 14 aikoihin, matka menee hyvin pussitettua vodkaa juodessa.
Illalla olemme järvenpäässä jossa käymme hehkutelemassa reissua frendeille, 03 himassa.

6.11.2005
Ainut lepopäivä minulle koska seuraavana päivänä lähden kiertämään Dimen nimeen -tribuutti bändin kanssa. Levoton olo, illan kiertelen baareja kahvia juoden.

Kiertueelta Sveitsistä mieleen jääneitä yksityiskohtia:
-aikaero 1h
-kelit kuin suomessa
-vaikea hengittää korkealla
-korvat paukkuivat jopa auto matkoilla, korkeuserot
-baareissa paukut: 7-14e, puolet viinaa ja puolet landista
-baarit max 150henkeä mahtuvia paikkoja
-kauniit maisemat
-auto millä ajettiin oli Harrin 1+8 paikkanen pakettiauto
-pääpiirteittään hintataso oli sama kuin suomessa
-ihmiset mahtavia-ulospäin suuntautuvia
-naisten pyllyt näyttivät todella hyviltä, pääteltiin sen johtuvan korkeuseroista joten: tunturiperseet
...

Mukana samoilla keikoilla olivat:
Ohm & ?
Ohm & Lovechild

Ryhmämme:
Kuski- Holger (Harri), Medusa's Child:in laulaja
Majoittajamme- Karoline sekä Simone joka on Suomi-friikki
Miksaaja- Jusa (On the Rocks)
Mgr- Tony (Dethrone Music)