Blogi

« Uudemmat -

Ystavanpaiva! <3Perjantai 15.02.2008 04:03

Meilla oli ihana ystavanpaiva...
Kutsuin Dannyn, Cottiesin ja Kaykayn meille illalliselle.. Menihan siina pari paivaa valmistaessa, mut ilta oli mahtava. Alkuruuaks lime-garlic katkarapuja ja salaattia, paaruuaks kanan rintafiletta soija-hunaja marinadissa, riisia ja kasviksia ja jalkkariks suklaa-walnut brownie vanilja-jaatelon kera. :) must tulee ehka maailman paras vaimo! :D Niin ja poydalla oli kynttiloita ja ruusunteralehtia! <3 <3 <3 <3 Tulee kyl kaikist ikavin mun ihania kavereita kun suuntaan Suomeen. Danny kysyi et voiks se heittaa mut kentalle sillon ku lahen ja hyva etten ruvennu itkee.. etta semmoista. Huomenna lahen tan perheen vanhempien kaa yhelle saarelle viikonlopuks ja kaikki mun kaverit varas kans mokin sielta niin tulee olemaan mahtava viikonloppu tiedossa.
Ainiin, oltiin keskiviikkona ulkoilmaleffassa, arvatkaa oliko kiva istua nurtsilla, juoda valkkaria ja kattoo leffaa tahtitaivaan alla??!! <3 Oli kyl yks parhaimmista kokemuksista! <3

Australia <3Tiistai 12.02.2008 15:40

Viime paivat on ollu mahtavia, oon tehny kaikkea mita Ausseissa kuuluukin tehda.
Sunnuntaina olin pitkast aikaa mukana sunday sessionissa, harmittaa kylla et on tullu pidettya vahan taukoa... no mut ekaks Dannylle, siella istuttiin altaan reunalla ja kuunneltiin Dannyn seikkailuja Vanuatulla. Matka jatkui Claremontiin, jossa yhet parhaimmista sunday sessioneista.
Onneks oltiin takas Dannylla 1 pintaan ja kerkesin ottaa hyvat younet ennen maanantaiaamun heratysta.

Tanaan oli aluks vahan tylsa paiva, vein taas paketin postiin (5kg vaatteita Suomeen, aiti tykkaa <3) ja siemailin kupin cappucinoa lahikahvilassa.. kavelin takas kotiin ja meinasin paahtuu tonne ulos. Sit muistin et meri on tossa parin minsan kavelymatkan paassa, eiku bikinit paalle, juorulehti kainaloon ja rannalle.. Oli niin ihana taas tajuta miten lahella on kaunis hiekkaranta ja meri joka viilentaa. Ma en voi edes kuvailla teille sita riipasuu mun sydamessa ku ajattelin etta oon 2 viikon paasta siella koleassa Suomessa. Byaahh.... no mutta onneks siella mulla on ystavia jotka saa mut yhta hyvalle tuulelle kun turkoosi meri ja valkoinen hiekkaranta! <3
Simone: No milta tuntuu lahtee takas Suomeen?
Emppu: Hmm... Ekaks olin innoissani, sit taas en, sit innoistuin taas, mut tanaan tuntuu silta etten haluu lahtee tai no haluun, mut ku tiian et asiat on kuitenkin samal taval siel ja mul on kivaa ekat 2 paivaa...
S: No onks se duuni nyt niin tarkee?
E: Mitah?
S. Niin, jos vaan jaisit tanne, menisit mun vanhempien luokse asuu ja ku me tullaan takas reissusta niin muutat sit takas meille?
E: Siis Mitah?! Oot sa tosissas?
S: Joo, must se ois hyva idea. Sahan voisit sit menna yliopistoon ja opiskella taalla.. ja onhan sulla taallakin duuni.
E: Niin no, tuli vahan akkia... ehka ma nyt meen vaan Suomeen ja otan selvaa opiskelusta ja tuun ehka takas.
S: Joo, hyva idea..ma voisin puhua tasta mun vanhemmille.

Etta semmosta sitten... mutta kyllahan ma nyt tuun taalta Suomeen ja katon sitten tilannetta uudestaan.
On vaan ollu hieman suru puserossa kun duunissa kaikki vastustaa mun lahtoa ja kun kerroin Dannylle et lahen parin viikon paasta, niin sieltakin tuli vahan noottia..ja,ja...
No mutta, tanaan tuntuu talta ja huomenna varmasti taas painvastaset fiilikset. :) Oon sitapaitsi aika vasynyt nyt, aamulla kotiin 4.45 ja duuniin klo.9...

[Ei aihetta]Keskiviikko 06.02.2008 04:03

Mun pitaa kirjoittaa siita Balista viela myohemmin... Mutta nyt ihania uutisia!! Danny tuli eilen takas jostain Vanuatulta, oli siella n.2 kk.. Nyt taas jatkuu meno taalla Perthissa! Oon niin onnellinen, meil oli eilen heti semmoset island-bileet, hulavaatteet ja kukat kaulassa.ihanaa!! :) Tanaan Bar120 ja lauantaina taas kekkerit.. Sunnuntai-iltana picnic , mennaan ehka ulkoilmaelokuviin tai sit rantaan kattoo auringonlaskua! :D Niin ja ystavanpaivana kutsun lahimmat kaverit meille dinnerille! <3 Mut sit enaa viikko ja lahen Melbourneen muutamaks paivaks ja sit Honkkariin ja Suomeen... Apua, meinaa melkeen ahdistus nyt iskea kun on taas ollu liian kivaa taalla. Vaikka onhan mulla maailman ikavin sinne Suomeen, etenkin Jennia! :) <3 Mutta lahen kohta pyorailee toihin pain, taks paivaks luvattu taas 34 et kivaa pyorailya taas tiedossa! :)

Balille!!Perjantai 18.01.2008 14:12

Jee, huomenna lahto Balille..vihdoinkin! :) Viikon loma ilman lapsia ja sampyloita! Niin ihanaa paasta vaan makoilee rannalle, surffaa, shoppailee, kiertelee temppeleita ja tutustuu Indonesian kulttuuriin..ja ruokaan! :D Tuun taas miljoona tarinaa rikkaampana sielta, sitten enaa n.kuukaus jaljella ja oon Suomessa.. On kyl jo vahan ikava Suomea, ruisleipaa ja kaikkia ihania karkkeja! <3

surffaustaKeskiviikko 16.01.2008 15:37

3 yota ja lahen Indonesiaan, Balille lomalle viikoks! :) Oon niin siistii paasta rellestaa isoveljen ja serkkupoikien kanssa.. Surffilauta vaan matkaan mukaan, oon kuullu et siel on mahtavat aallot! Tosin meinas surffilauta lahtee myyntiin Sunnuntaina kun kavi pieni onnettomuus.. Oli ihana paiva, lamminta yli 30 ja upeet aallot, en oo oikeen ihan varma mita siin kavi mut se aalto hajos vahan huonosti ja jain sinne aallon alle laudan kanssa, jain pahasti sinne pyorteeseen ja leg-rope meni mun ymparille... Kun paasin sielta pinnan alta pois ja selviydyin rannalle niin mulla oli molemmat polvet ja kyynarpaat auki, nivunen rikki (jalkaa ei pystynyt nostaa eika kaantaa sivulle) ja mustelmia kadessa ja selassa. Uhkailin etten enaa ikina surffaa kun kaveltiin kotiin pain, mutta illalla oli taas mieli muuttunut ja nyt odotan innolla seuraavaa kertaa. Niinku Kaylin sanoi, on silla Cameron Diazillakin ollut huonoja paivia.. :)

[Ei aihetta]Torstai 10.01.2008 04:31

No niin, on taas vahan aikaa vierahtanyt... Nyt siis kotona, mutta loma oli huippu!! Lennettiin ekaks Cairnsiin, yovyttiin hostellissa jossa oli ihan huippua vakea.. Me pidettiin joulupicnic puistossa, grillailtiin ja juotiin ja kuunneltiin joululauluja.<3 Yhtena paivana mentiin sukeltaa Great Barrier Reefille, oli kyl ihan mahtavaa..(sitten ku lopulta sain taisteltua itseni sinne pinnan alle, menin muutaman kerran semmoseen paniikkiin ettei sukeltamisesta meinannu tulla mitaan.) Siella ma sitten sukeltelin ja loysin monta Nemoa! :)
Matka jatkui Gold Coastille, tarkotuksena oli kayda Movie Worldissa ja muissa puistoissa, mut saa ei ollu mikaan paras mahdollinen niin luovuttiin sitten siita ideasta. Siella tosiaan oli kaikki 4 vuodenaikaa yhden vuorokauden aikana, aamulla kun heras ja oli aurinkoista niin kannatti juosta rannalle koska saatto menna 4 tuntia ja ranta oli suljettu liiallisen myrskyn takia! Mutta oli kyl ihan mieleton paikka muuten, Surfers Paradise oli tosiian Emppu's paradise.. Joka toinen kauppa suurimmalla shoppauskadulla oli surffikauppa.. voitte vaan kuvitella meinasiko hermo pettaa mun matkaseuralaisilta ku mun oli paastava joka ikiseen niista! :D Vikana iltana osallistuttiin sitten Club Tourille, 12 jalkeen juhlittiin synttareita, 21v, mika on siis iso juttu taal ausseissa.. Ilta jatkui 3 asti aamulla, sitten kipiteltiin kiltisti kotiin ja 4.30 tuli lentokentta pickup... siina ei sitten paljoo keretty nukkumaan, niin otin sitten takas siella lentokentan lattialla! :)
Muutama tunti taas lentokoneessa ja laskeuduttiin Sydneyyn! <3 Mahtava kaupunki, ei voi muuta sanoo, sinne siis viela uusiks! <3 Yovyttiin tuttujen luona ja vietettiin illalla synttareita grillailun merkeissa.. (kuinkahan monta kertaa on tullu grillattua aussi aikana, varmaan 1000) Ilta oli aika lyhyt ja mentiin ajoissa nukkumaan etta jaksettaisiin seuraava paiva..
31.12 tata oli odotettu, uus vuos Sydneyssa! Aamulla lahettiin lautalla Manlyyn, loydettiin sielta Nordisk-shop josta sitten ostettiin glogia, vaikka Joulu olikin jo ohi. Loydettiin myoskin maailman parasta jaateloa! Nam! :) Mentiin takaisin Sydneyn keskustaan n.3 aikaan ja paatettiin sitten jaada sinne odottamaan illan juhlia, monet oli jo aamulla mennyt puistoihin varaamaan hyvia paikkoja ja viettivat siella sitten koko paivan.. Mekin loydettiin 4 aikaan hyva spotti Sydneyn oopperataloa vastapaata, siita sillan vieresta. Kaytiin ostamassa juomista ja syomista ja istuttiin siella 8 tuntia ja odotettiin ilotulituksia. Oli kylla vahan erilaista kun ei tarvinu hytista paukkupakkasissa Heurekan pihalla! ;) Oli kylla mahtavat ilotulitukset, mutta taytyy kylla myontaa etta kylla niita hienoja pommeja Suomessakin nakee..mutta tunnelma oli hieman erilainen ku siella oli kuitenkin miljoonia ihmisia katsomassa niita ilotulituksia! 12 jalkeen ongelmmaksi osoittautui pois paaseminen sielta ruuhkasta ja kyllahan siina pari tuntia meni etta paastiin pois keskustasta! Seuraavana iltana lento takaisin Perthiin ja arkeen..:( Mutta hieno reissu kertakaikkiaan, uutta odotellessa..;)

Hieman erilainen Joulu.. <3Maanantai 24.12.2007 10:21

Vihdoinkin Jouluaatto.. :) Paiva alkoi Fazerin sinisella (jota on saastetty 3kk), oli kylla hyvaa... Sit pakkailin viela viimesia lahjoja ja siivoilin kotia. 12 aikaa lahettii rannalle lounaalle ja uimaan, taalla on tanaan taas semmoset 35 lamminta niin oli pakko paasta mereen viilentyy. Nyt muutama tunti lepoa ja viiden aikaan lahetaan joulukirkkoon.. Kirkon jalkeen mennaan koko perheen voimin rannalle ja vietetaan koko ilta siella, juodaan skumppaa ja napostellaan jotain pienta. Taalla jouluaatto ei ole sen kummempi, huomenna vasta iso dinner ja lahjat. Ma kyl missaan huomisen ku tana yona lahetaan lentaa tonne itarannikolle, Cairnsiin ja sitten viikon verran kierretaan Ausseja.. Uus vuos ja mun 21st B-day vietetaan Sydneyssa, on kylla hienoa!! :) Ainiin, joulupukki loysi mut taalta ausseista ja lahjoja on ilmestynyt meidan postilaatikkoon monenmonta viimesen kahen viikon aikana, tuli paljon salmiakkia ja Marimekon kukkaro.. muutama lahja odottaa viela iltaan. OIkein ihanaa Joulua kaikille sinne Suomeen, miljoona halia ja pusua!! <3<3<3<3

[Ei aihetta]Maanantai 03.12.2007 16:07

Viime viikonloppu oli aika huippu!! Tapahtu niin paljon, tosin kaikki liittyy surffaamiseen..:) lauantaina menin surffaa 7 aamul ku tiesin et tulee olee aika tuulinen paiva ja yleensa aamusin on vahan leudonpaa.. mutta aallot oli aika hurjia ja mahan siella taas heittelin omia voltteja, kerran lauta napsahti aika pahasti tohon ylahuuleen, mut ei onneks kummempaa. 2.5 tuntia temmelsin siella meressa ja olin oikeesti ihan puhki sen jalkeen, hyva et jaksoin kantaa laudan rannalle. Himassa huomasin et mun molemmat jalat oli ihan mustelmilla ja kasistakin loyty jotain jalkia..mut surffaaminen on sen arvosta!! Sunnuntaina ilma oli ihan mieleton surffaukseen, oikeesti ihan unelma.. mut yht akkia rannalla meni semmonen tosi kova halytys paalle, ihan ku iso palohalytys..en oo ikina kuullu semmosest mut arvasin samantien mita se tarkotti- kaikki pois vedesta, HAI-VAROITUS.. pro-surffaajat sano et joku on tod.nak. nahny delfiinin tai jonku varjon et siel ei oikeesti pitas mitaan haita pyorii ja 15min jalkeen kaikki oli taas vedessa.. mut silti seuraavat 2 tuntia siel pyori vesijetteja, veneita ja helikoptereita... Ma oon aina pelanny ihan alyttomasti haita, jopa uimahallissakin :D, mut jotenki sit ku sai luvan menna surffaa niin en ma ajatellu asiaa vaan juoksin heti mereen! :) Illal sit toihin ja yht akkia rupesin vaan tarisee toissa ja melkein pyorryin..hyva oli sit siina selittaan sunnuntaina et mul on ihan hirveen paha olo, ma vaan tarisen enka tiia mist taa johtuu.. sit huomasin et mun kadet oli ihan tulipunaset ja nena ja posket kanssa. Mulla oli siis joku mini lampohalvaus, ku en ollu juonu tarpeeks vetta paivalla.. mul oli suojakerroin 30, mut ei riittany ja mun iho oli sit vahan palanut. Ei niin kiva.. Tanaan sit rauhallisesti, kavin tekee vahan jouluostoksia ja pyorii kaupoissa..

[Ei aihetta]Keskiviikko 28.11.2007 15:25

Nyt oon ihan rikki!! Oon tehny nyt koht 2 viikkoo duunia melkee 12h joka paiva... Ajattelin et tarviin lisaa rahaa reissuja(uudeks vuodeks Sydneyyn ja tammikuussa Balille) varten ja alotin sit subwayssa duunin. Subwayssa ei oo mitaan valittamista mut vapaa-aika rupee olee aika rajallista, varsinkin kun tekis mieli surffaa joka paiva!! :) Tanaan oli hirveet tuskaa polkee duuniin ku oli joku 35 taas lamminta, onneks matka on vaan 4km ja kotiin tullessa voi hyppaa mereen viilentyy...:) Nyt on ruvennu vahan stressaamaan toi joulu tai enemmankin harmittaa.. ku ei paase yhtiinkaa pikkujouluihin, ei oo lunta jouluna, ei suomalaisia joululauluja kaupoissa (ma rakastan niita), eika oikeeta joulukuusta.. eika joulupuuroa ja kaikkia laheisia ymparilla! :( mutta toisaalta mulla ei mee miljoonaa joululahjoihin, eika tarvii miettii et onks valkee joulu vai ei ku vastauksen tietaa satavarmasti! :) Ulkoilukin on nyt vahan vahentyny ku pitaa jaksaa kaikki duunit ja pitaa kroppa KESAkunnossa! ;) Paljon haleja sinne Suomeen ja pitakaa hauskaa pikkujouluissa! <3