LifeIsGrape

Blogi

« Uudemmat -

thornlands 30.3.07 23.07Perjantai 30.03.2007 19:14

No niin viimeistä iltaa ollaan täälä tuppukylässä. Se on loppu ny. :D Riemulla ei ole rajaa. Huomenna matkataan Sydneyyn vielä hieman bilettämään ja shoppailemaan. Ei kyl tartteis meikäläisen enää mitää ostella. Koko Australia on ostettu tyhjäks jo. Ainaki melkei.

Cairnsissa oltiin siis tossa viikko ja käytiin snorklaa, kattelee erilaisia ihmeellisiä elukoita, jokiajelulla, pyörimässä sademetsässä Daintreessa ja kaikkea muuta. Hostelli Daintreessa oli aika kauhujen kokemus. Päästiin eräänä iltana harrastamaan myös sammakon metsästystä huoneessamme. Loppujen lopuksi meidät pelasti paikan baarimikko pahalta sammakolta. Paikka oli kyllä kuollut kuin mikä. Mutta kiitos hostellin kivan tädin, reissumme sielä edes hieman pelastui. Cairns oli kostea ja kuuma. Vettä tuli riittävästi. Rannat on kivoja, mut mitäs niistä ku eihän niillä voi uida, jos ei halua kuolla pikkiriikkiseen meduusaan.

Ensi keskiviikkona siis sitten alkaa matkamme kohti kotosuomea! :)

thornlands 15.3. klo 14.38Torstai 15.03.2007 08:43

Hehee....sydney oli ja meni...Oli ihan sikamaisen hauskaa!!:D Kuten jo sanottu jos tomin saisin sinne postipaketilla, voisin vaikka hetkeksi jäädä asumaan. Mardi gras oli tosi upeee...en ehkä ikin oo nähny yhtä paljo ihmisii yhes paikas. Sen takia tosin itse paraatista jäi aika suuri osa näkemättä. Clubit oli kivoja ja shoppailu ihanaa kuten aina. Hulluks meinas tulla. Paljon jäi vielä näkemättä...joutuu siis ehkä joskus menemään uudelleen. Lauantaina olis lähtö Cairnsiin pohjoiseen. Sielä pitäis kuumuutta riittää ja pääsee seikkailee sademetsään ja snorklailee yms kivaa!! Siellä vietetään viikko ja sitten vielä 4päiväksi töihin ja sit sydneyn kautta Suomeen. Onkin jo aika ikävä.

Täällä edelleen 28.2.07 klo 20.40Keskiviikko 28.02.2007 14:53

Jeepäjee...Viime torstaista sunnuntaihin oltiin taas Surfers Paradisella. Ei ois millää halunnu lähtee pois takas tänne töihi...Torstaina oli suunnitelmissa, et otetaan pari, käydään vähä tanssii ja ajois nukkuu...No alku oli jo katastrofi, ku viinakaupan myyjä anto meille vapaaliput yhelle klubille jossa olisi tarjolla myös ilmaiset kuoharit. No muutaman alkudrinksun, ruokailun ja erittäin pahan viinin jälkeen kävimme hotellilla juomassa yhdet pulset (taaas, ei ikinä opi) ja suunnistettiin tälle ilmaiselle klubille. Siellä juotiin kuoharit, mutta koska siellä ei ollut juuri ketään, vaihdoimme klubia. meninne drinkkiin, jota meille oli kehuttu. No siellähä oli naisten ilta ja drinksut 3,5aud..huh...no kyllästyttiin sielläkin ja aateltiin, että lähdetään nukkumaan. ulkona kuitenkin vielä pokelta kysyimme, että voisiko jossai olla r`n b:ta...no sittenhän matka jatkui taksilla broad beachille questiin, jossa oli r`n b -bailut. liput 10aud.

ostimme viimesillä rahoillamme yhden juoman puoliksi ja tajusimme, ettemme pääse taksilla hotellille...no onneksi tajusimme kuitenkin jo puoli kahden maissa lähteä tuoltakin. Siinä sitten n5km käveltiin bilekamppeissa...uuh lalaa...

Perjantaina oli aamulla 7herätys ja hirveä krapula. No matkasimme taksilla yhdeksäksi main beachille riippuliitoa varten. Etsimme paikkaa melkein tunnin...Kun vihdoin löysimme, kerrottiin, et matka alkaisi vasta 10.30. argh. No sitten kun loppujen lopuksi taivaalle pääsimme, kaikkosi krapulakin hetkeksi. Oli aiva todella siistiä.

Illalla tajusimme ottaa rauhallisesti. Lauantaina meitä tultiin seiskalta aamulla hakemaan kajakkiretkelle ja snorklaamaan. Oli tosi hauskaa kyllä, mutta kädet oli niin paskana melomisen jälkeen, ettei tosikaan. Illalla yritimme käydä vähän bailaamassa, mutta aika vähiin jäi. Sunnuntaina aamulla menimme vielä shoppailemaan ja sitten hierontaan. Sen jälkeen tajusimme, että rahaa oli mennyt sikana, joten päätimme äkkiä lähteä kotiin, ettemme sortuisi vielä jotain ostamaan.

Lauantaina lähden sitten viikoksi sydneyyn kavereita moikkaamaan. pitää pysyä kaukana ostoskeskuksista. hehee...

14.2.07 valentines dayKeskiviikko 14.02.2007 13:27

Eipä oo tullu hetkeen kirjoitettua...Viikonloppuna oltiin lauantaina Brisbanessa juhlimassa The Beatissä (again) ja sunnuntain-aamuna klo viideltä oli herätys ja lähtö Byron Baylle. Löysimme jopa oikeaan bussiin. Ihanan tyhjä oli bussi...noin 10henkeä. Hyvin mahtui. Matka Lismoreen kesti n 3tuntia, jossa bussimme oli hieman myöhässä. Siellä seuraava bussikuskimme kiltisti odotteli kun kävimme vielä toiletissakin...Huomasimme olevamme ainoat bussiin menijä...lukuunottamatta jo bussissa olleita kahta varsin rumaa miestä...Päästyämme Byron Baylle, ihmettelimme, että missä oli kaikki se kauneus jota meille oli niin hehkutettu. No, biitsi oli kyllä ihana.

Ekana päivänä vain käväisimme siellä kun unohdettiin aurinkorasvat hostellille. Tyydyimme myöhemmin uima-altaan reunalla loikoiluun. Huonetovereinamme meillä oli kaksi kanadalaista tyttöä. Suunnittelimme ihanaa biitsipäivää maanantaille...Illalla kävimme vielä kiertelemässä pari baaria, mutta suunnistimme jo laittoman aikaisin nukkumaan. Aamulla tietenkin satoi vettä...iltapäivästä hieman selkeni, muttei se päiväämme pelastanut...Klo 16 oli lähtö takaisin Brisbaneen...Ihan omalla yksityisbussilla, kun muita matkustajia ei ollut.

Brisbanessa oltiin noin puoli tuntia etuajassa. Vähän roskaruokaa piti käydä vielä mässäämässä ja sitten bussilla "kotiin". Juuri kun päästiin sisälle alkoi hirveä salamointi ja sade. Ja kestikin sitten myös tiistaipäivän ja seuraavan yönkin vielä. Viime yönä muut olivat heränneet, kun joku mummo oli kiljunut pihalla ja huutanut, että miksi hänet on tänne jätetty. Meitsi se vaan nukku mummon hädästä tietämättä. No se oli ollut vaan eräs dementoitunut asukas oman huoneensa ulkopuolella. Hehhehheee...

Ensi lauantaina olisi suunnitelmissa mennä Brisbaneen tutustumaan vielä ihan päiväsaikaan ja sunnuntaina viettää ihan tekemättä mitään -päivää...Sellaista ei olekaan vielä ollut kuin yksi tähän mennessä ja luultavasti tämä on myös viimeinen.

Seuraavana viikonloppuna suunnistetaan taas Surfers Paradiselle. Varattiin itsellemme paikat riippuliitoon...Hui, uskaltaakohan sitä...no nyt se on pakko uskaltaa...

thornlands, 29.1.07, 10.46Maanantai 29.01.2007 04:51

Eilen siis palailtiin Gold Coastilta. Oli pikkuisen liiankin kuuma. Sain oikeeseen käteen oikeen kunnon aurinkoihottumat. jotenkin onnistuin vilustuttamaan itseni, koska nyt on kauhea flunssa. Töihin pitäis iltavuoroon mennä. En oikeen vielä tiedä kykeneekö. Aivan järkyttävää. Perjantai-ilta meni tuolla aika pitkälti ryypätessä, mutta oltiin jo tosi ajoissa nukkumassa. silti oli seuraavana aamuna kaamea kankkunen, josta jotenkin kuitenkin selvittiin. Lauantaina syötiin liikaa, eikä jaksettu mennä mihinkään. sunnuntaina matkustamisessa meni 5tuntia, kun piti mennä 2,5h, oli vähän ratatöitä.

thornlands, 25.1.07, 18.23Torstai 25.01.2007 12:25

Täällä sataa vettä kuin saavista kaatamalla ja huomenna pitäisi lähteä Gold Coastille viettämään rantalomaa....iiiiihaaanaaaa. just grape.....or something, jee(=ausseissa kyllä/joo...)

thornlands, 24.1.07, 22.30Keskiviikko 24.01.2007 16:47

Vitsi mut on kuuma. Vaivaiset 36 astetta ollut lämmintä ja hemmetin kostee ilma. Hiki virtaa vaikka istuis paikallaan varjossa. Meillä on ollut aivan ihania vieraita asunnossamme. Kaksi kertaa olemme törmänneet kivaan neonvihreään sammakkoon ja tänään myös kämmenen kokoinen hämähäkki pistäytyi kylässä. Tämä viikko on ollut aamuvuoroja...kuuteen joka päivä...argh...Noh, viikonloppuna mennään gold coastille, toivottavasti se nyt hieman korvaisi tätä...tosi meidän varaamamme hostelli kuulosti arvosteluissa aika karmivalta, luvassa rottia ja torakoita. jeejee. Varattiin tuossa jo myös viikon matka Cairnsiin maaliskuun lopulle ja yks yö Byron Baylle. Lauantaina oltiin katsastamassa Brisbanen yöelämää..ihan hubaahan meillä oli...hih...

Thornlands 17.1.07 klo 23.18Keskiviikko 17.01.2007 17:33

Nyt on ollut kolme pv töitä ja täytyy kyllä sanoa, et voisin miettiä 2kertaa tulisinko jos oisin tienny millasta tääl on. Sika tarkkoja tunneista, ruokataukoja ei lasketa tunteihin.Mut saatiin sentään koulun puolesta nyt kuitenkin 5pv kulttuuriin tutustumislomaa, eli kun vielä tekee 8h päiviä, saadaan yht 2vko sitä.Varattiin just backpackershostelli Gold Coastilta ensi viikon viikonlopuksi. 2yötä maksoi 60AUD/per nenä, eli noin 40egee, eli siis sika halpaa. Ihan keskustassa vielä. Ja juna/bussimatkat tulee maksaa kork.10AUD. Hedelmät tääl on harmillisesti tosi kalliita, ku on ollu niin kuivaa. Tänää oli 28 lämmintä. Melbournessa on kuulema n.38astetta lämpöä tällä hetkellä.

Työpaikka on siis ihan ok, mut hygieniataso on jossain pohjamudissa.Selekeätä työvoimaa ollaan ja jos ei pidä puoliaan, niin tekee kyllä ylim. Työt itsessään ihan perusvanhainkoti hommaa.Mut nyt taas vissii nukkuu, et jaksaa aamul taas.

Thornlands 14.1.07klo 20.37Sunnuntai 14.01.2007 14:41

Tänään on ollut hieman tylsä päivä. Tavarat saatiin onneksi pakoilleen. Tosi väsynyt eilisestä. Lisäksi iltapäivästä lähtien on ollut olo, että haluaisi kotiin. Eikä sitä paranna se, että tietää olevansa täällä vielä 3kk. Huomenna saadaan tietää työvuorot ym. juttuja työpaikasta. Huomenna tulee myös kaksi vanhempaa opiskelijaa Suomesta. Ei tällä hetkellä innosta yhtään tutustua uusiin ihmisiin. Ois voinu vähän aikaa olla väliä tässä. Kohta nukkumaan...plaah

Thornlands 14.1.2007 klo 10.09Sunnuntai 14.01.2007 04:16

Eilen kaytiin Brisbanen keskustaan tutustumassa. Bussimatka kesti reilun tunnin kun ei jaksettu vaihtaa junaan. Paivalippu kaikkiin vyohykkeisiin, joka oli voimassa viimeiseen vuoroon asti, maksoi n. 2,5e. Halpaa kuin mika. 10h oltiin liikenteessa ja jalat onkin nyt olleet sen makuiset. Brisbane ei ihan hirveasti savayttanyt, mutta ei me viela hirveesti keretty kierrellakaan. Omituisuus on keskelle keskustaa rakennettu uimaranta. Kaksi "allasta", joista toisen laidalle oli tehty hiekkaranta. Hehee...Mutta kylla oli kiva kesken kiertelyn hieman vilvoitella. Eilen oli nimittain aivan tajuttoman kuuma paiva. Ja jee, palatessamme villagelle, saimme kuulla matkatavaroidemme saapuneen. Tanaan ajattelimme tuossa lounaan jalkeen lahtea pyorailemaan ja kaymaan laheisella saarella kiertelemassa.