Uusimmat blogimerkinnät

Selaa blogimerkintöjä

12. PaivaSunnuntai 31.08.2008 22:35

Herattiin aamulla lapsen raakymiseen. Kumma pentu ku huutaa koko ajan. Nukkuessaan ei ihme kylla huutanu. Pakki ei vielakaan ole ihan kunnossa, mutta toivottavasti se ei rupea katkomaan matkanttekoa, silla kohta lahdetaan kohti unkaria, mutta ensin kuitenkin vessaan -Ilr

Pikku Robert naapurihuoneesta huutaa, kuin leopardi ja on nalkainen, kuin karhu. Eto peto kaksivuotiaaksi. Meinasi syoda meidan evasleivat, kun kaansimme selan. Isa popittaa pihalla ysariteknoa autostaan niin etta ikkunat helisee majatalossa. Uulalaa. -Lde

Jehaa.. Unkari tykitettiin Suorilta lapitte Sloakian kosiskesta rahhoo ja vetta matkaan ja taas oli pojilla pallo hukassa ison kaupungin vilinassa nissanilla. HUH.
Yopaikkaa etittiin taas tovi ja poks vain mitenkas siina kavikaan. Vanhin sumutus koko kirjasta ja jo pojjaat potkotti kahden hengen huoneessa. Illalla kaytiin pitsat vetasemassa ja Ilarilla edelleen murmeli seikkailee suolessa . Kurrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

11. Paiva -ribulipaivaSunnuntai 31.08.2008 21:58

Maattiin ilarin kanssa koko paiva kunnon ribulihorkassa. Late oli pirtea kuin peipponen se piti tautinsa eilen. Nyt loppu golfden braun juominen, oikeastaan inut vaihtoehto mista maha voinu menna kuvalle. Ihme kakkaa ne meillkkin myo.. Kannatti ostaa viimeisilla rahoilla.. OLE

-Gimm

Mina kavin vesiputouksella kun pojjaat maata kollotti horkassa -Lade

10. Paiva jatkuuSunnuntai 31.08.2008 21:52

Nettikahvilan Jalkeen lahdettiin metsastamaan ruokaa ja sitahan loytyi heti vieresta. Pitsaa. Reissun toiset kokonaiset pitsat ja ilarin ensimmainen kinkku-ananaspita. Oujee oli muuten hyvvee. Syonnin jalkeen wuoriston lapi kohti Unkaria. Tiet ja talot on vahasen parempikuntoisia ja kulkukoirien ja liftareiden maara on pienempi. Mustalaiset on kovia poikia myymaan mustikoita. -ilr

Nonniin matka kaantyi kohti pohjoista ja woe herranjumala mita teita oli tuolla keskella vuoristoa. Hyva etta Nismo kykeni taivaltamaan ykkosella. Nyt joku paikka vahan kolisee, mutta ei anneta sen haitata menoa. -Lade

Pojjaat sahata taristaaa tuolla pensionin pihalla ja myo naputellaan vahasen olutta sisalla. Late oli herrasmies ja se iski meille silmaa ja veti mahan luikurille, etta myo saadaan juuvva enemman. Ostettiin wiimeisilla leilla galjaa... Rookit kylla unohtu ostaa.. Huomenna saattaa taas olla Jari Garbula. Hewiwagoni pitaa semmosta aanta etta vois pistaa nauhalle ja myyda noisena. Toivottavasti kestaa edes taman reissun. Aurinkoa kylla tullu. Iho on niin musta etta satanen menee alle kymmeneen sekunttiin. Jep juomme ba-ba-olud-daa.. -Gimmoboi

10. PäiväMaanantai 25.08.2008 15:41

Jumalauta! Ei hyvää päivää! Niskat ja selkä jumissa. Nissanin hotelli oli halpa
mutta maineensa veroinen. Ilmakin oli melko paksua. Mutta eihän siinä itku auta.
Banaanit naamaan ja menoks.

9. PäiväMaanantai 25.08.2008 15:39

Herättiin ammulla tienvarsimotellista hikisenä ja päätettiin lähteä hieman vuoristoa
koluamaan. Ajeltiin iltapäivään asti vuoristo teitä kunnes loyty kunnon paikka leiriytyä.
Hammockki puuhun ja roikkumaan. Keiteltiin samalla melkein litra maustekastiketta ja huljuteltiin
varpaita pirun kylmässä joessa. Which was nice. Perkuleen sade ajo meidät taas liikkeelle ja
lähdettiin kunnon offroad-pätkälle. Nissani joutu koville mutta kestihän se kuitenkin
vielä senkin rääkin. Loydetiin siisti vuoristojärvi ja harhailtiin pimeässä metässä ku yritettiin vuorelle mutta piti
palata takas ku tuli pimeetä. Ettiin telttapaikkaa mutta nukutiin sitten kuitenkin
autossa ku ei viititty rueta enää teltan kanssa nujuamaan. VIRHE. Late kiemurteli
takapenkillä ku mikäkin luikero. Auto heilu ikkunat huurussa ku pojat oli nukkumassa
kulkukoiranunta.

Huom. Kengurubensaa tankissa. Nissani nykii ja sammuu pienillä kierroksilla.

8. Päivä KUUMA KUUMA KUUMAMaanantai 25.08.2008 15:37

Ja kuin varkain etenimme myös 8. päivänä aika paljon ja se alkaa kypsyttää. Linnat on hienoja. Huomenna taas wuorille tasaisen pätkän jälkeen.. Linnat kuulemma kirkkoja..
Yövyttiin tienvarsi motellissa kun sighisorassa oli kansantanssfestarit..

7. Päivä ILarin ja kimmon tilitysMaanantai 25.08.2008 15:32

Ugh! Ollaan Romaniassa wuorten tuntumassa! Yöpaikassa. Tää on joku wanha motelli jossa haisee vanhalle ukolle. Muutenki vähä potkaistuinnäkönen paikka, mutta ei e mitään napsutellaan tässä olutta perjantai-illan kunniaksi.
Muutama miinus puolasta: Joka vitun ruokaan surwotaan tilliiä, tai ainakin joka ruokaan jota mie yritän syywä. Toinen miinus on waltaisa ampiaisten määrä! Kiwa yrittää syödä tauolla kun ampparit sihtailee silmien väliin. Saatto ohikulkijatkin wähä kahtoa ku Suomalainen juokee auto ympäri sämpylä suussa.

5. Päiwänä pit vähän hemmotella poikia ja ostaa sandaalit. Jätin wanhant hikisämpylät takakonttiin.
Maha ollu nin kovana, että ei ole paljoa tarvinnut veskissä hymyillä. Pitsi nyt pehmisi maha kun keksin eilen ostaa rusinoita. Pojatkin huomasi että oon jotain keksiny.. Joop huomenna sitten luwassa wuorilla hiippailua.. To the mountains.

-Gimmoboi

Maisemat on ollu perkeleen hienoja. Kuvia on onneks saatu otettua todisteeksi. Kulkukoiria on ollu riesaksi asti. Nyt ajaminen alkanu maistua puulta. Yritetään vähän hidastaa tahtia ja jätetään mustameri ja Bulgaria kokonaan käymättä. Sääli sinäänsä, mutta on mukava vähän levätä välillä. On niin väsyyt iltaisin, ettei meinaa jaksaa edes olutta juoda ja se on kyllä väärin. Suunnataan siis nissanin keula pikkuhuljaa unkaria ja slovakiaa kohti. Matkalla katsellaan linnoja. Varmaankin Sighisorn kohdalla olis muutama käytävä katsomassa.

Kylmä suihku amulla prkl..

-ilaripilari

7. Päivä Ukraina ohi nopeaanMaanantai 25.08.2008 15:15

Lähdettiin heti aamutuimaan ajelemaan romanian rajalle. Yhdessä kylässä luultiin yhdessä kylässä rsteystä liikenneympyräksi ja meinattiin saada oikealta tuleva auto kylkeen. Miliisit pysäytti meidät heti risteyksen jälkeen ja tsekkasi paperit mutta päästi menemään. On Ukrainakin muuttumassa parempaan suuntaan, kun vielä joitakin vuosia sitten uhattiin haulikolla ja pyydettiin tollareita.
Huhhei, Romania! Rajalla puhuttiin englantia ja tiet muuttui heti paremmiksi. Rupateltiin turisti-infon äijän kanssa metsästyksestä ja väitti, että sako paras suomalainen. Paskat Tikka se o. Kertoi jotain paikallisesta suden metsästyksestä.
Voitin Kimmon koopeeässässä ja siksipä köllöttelen täällä takana ja kirjoittelen. Tseh. .Sitten löytyi Romanian wuoret.. ajai tänne jäädää jos yöpaikka keksitään.

Päivä 6. UkraineMaanantai 25.08.2008 14:54

päivä. 6 Ukraine
08.00 Jänskättää vähäsen tässä kamoja pakkaillaan ja suunta kohti rajaa.
10.00 Rajalla vttumaisen pitkät jonot ja aurinko porottaa kirkkaalta taivaalta. Villi meininki. Jätkät diilaa telkkareita ja kuljettaa jääkaappelja mopedilla rajan yli.
14.00 Huhhei raja meni ohi ja ukrainassa ollaa.

Huomioita alkuun Lvivin liikenne = helvetti
Ei liikennevaloja ja 3miljoona autoa. Autoja jokavälissä mihin mahtuu ja suunnast minne mennään ei mitään tietoa. Olipa hyvä idea runnoa läpi neljän ruuhkassa, mutta läpi päästiin kolhuitta. Tuonne ei enää koskaan autolla.
Saa nähdä missä yövytään, kun meni kaupungissa kikkaillessa ja rajalla paljon aikaa. Nyt vietellään kevyttä levähdystaukoa Ukrainan maaseudulla.

Jesh, yöpaikka löytyi. Hotelli on muuten ihan jees mutta ei petareita ja sängyn jouset painoi vittumaisesti selkää. Venäjän kielen osaaminen olisi aika jees Ukrainassa matkustaessa.

Päivä 5. Przemyslin liehunnat Keskiviikko 20.08.2008 20:46

Herättiin Puolan rajan tuntumasta kuvankauniin Przemyslin kaupunkin keskustassa sijaitsewasta hostellista. Illalla käytiin ottaa vähän kupposta ja syötiin kunnolla ravintolassa. Alkukeitosta alkaen oli pöytä koreana. Juteltiin paikallisten opiskelijoiden kanssa tuolla kuppilassa iltasella ja tänään varmaan käydään moikkaamassa niitä myös. Englanninkielentaito on vähän hakusessa näillä lokaaleilla. Nettiin pääseminen hankalaa. Ukrainassa varmaan mahdotonta, mutta yritetään päiwitellä. Yhdet tyypit lupas että niiden nettiä suap käyttää ja sinne suutaan siis.. Täällä oli tylsä linna mutta kaupungin keskusta on ätti ku sika pienenä.
Kimmolle Noobelin rauhanpalkinto!! Osti sandaalit!
Aamulla jatkuu matka kohti Ukrainaa ja Lviviä joka hieman jännittää, mutta eiköhän se siitä.