neiti--

hoitaa omaa eläintarhaa.

Reissu ohi.Maanantai 01.06.2009 01:38

Toisaalta oon helpottunu, toisaalta pettyny. Haluun takas. Mut eiköhän sitä tässä uus reissu sinne varata kun näytti olevan viitisen euroo menopaluu tossa syksyllä. Kattellaan.. :D

Okei, aluks kun mentiin meinasin kuolla lentokoneeseen. Vihaan lentämistä ja istuin ikkunan vieressä. Noo lepposasti se siinä meni kun puristin Juhon käden sinertävän punaseks. :) Lentokentältä hotellin läheisyyteen kesti bussilla joku 20min. Jäätiin Stockalla pois ja siitä sitten kipitettiin hotelli Helgaan... No, päästiin vanhaan rappukäytävään, pari kerrosta ylös päin ja siinä oli hotellin ovi auki, kaikki paikat pimeenä ja joku raksamies siellä väkersi. "Is this a hotel?" Olihan se. Ainoo vaan että meidän sviitti oli jonkun muun käytössä ylibuukkauksen takia, nooooo hotellin virhe ja jouduttiin sit maksaan vaan 2 hlöstä, kolmen sijaan. Saatiin ehkä semmonen 5m2 luukku, jossa oli kaks sänkyä, no onneks siellä ei tarvinnu nukkua kun pari tuntia... Heti kun oltiin saatu kamat huoneeseen lähdettiin tutkiin Latvija hotellissa sijaitsevaa Skyline baaria. Kallista oli ja helvetisti norjalaisia, mut ihan jeppiskamaa. Ei kuitenkaan ihan niin hyvä mesta, kun mitä arvostelu antoi ymmärtää, hyvää ruokaa siellä kuitenkin oli. Löydettiin myös venäläinen pubi, jossa sitten loppuillasta istuttiin (siitä lisää myös myöhemmin :'DD)

Aamulla sitten herättiin meidän viiden neliön kopista, suihkun kautta kaupunkia kierteleen. Käytiin katteleen vaikka mitä nähtävyyksiä (joiden nimiä en todellakaan muista, mutta kuvia tulee :D), shoppailtiinkin vähän. En mä onneks löytäny kun kolme paitaa ja kolme laukkua. Kenkiä olis ollu vaikka kuuuuuuinka paljon, mut ei oikeen mun matkatavaroihin mahtunu. Käytiin monella eri terassilla testailemassa ja vähän harmitti kun jouduin aina juomaan tequila sunrisen, koska en osannu tilata muuta.. No hehhheh, en vaan keksiny mitä oisin tilannu ja tequila oli halpaa. Drinksuissa oli 5cl alkoholia, ja hintaa oli ladin molemmin puolin (eli n. 1,50€).. Löydettiin myls opium cafee, jota paljon suositeltiin. Mä tykkäsin hyvästä musiikista, mutta kaupungin hintatasoon verrattuna kallis, Suomeen verrattuna edullinen. Ja olishan se ollu auki aamuun asti.
Käytiin myös vähän polkeen polkuveneellä Juhon kanssa ja nautiskeltiin Smirnoff Icee puistossa. Illalla paluduttiin Venäläiseen pubiin nauttimaan balsamia (kuulemma joku paikallinen herkkusnapsi), tai pojat maisteli, mä en voinu, se haisikin jo niin kamalalle.. Mut mitä voiskaan odottaa alkoholista, mikä on valmistettu yli 100 eri yrtistä, yh.
Käytiin venäläisessä ravintolassa syömässä naminamikanaa :D Ja illalla päädyttiin läheiseen mäkkäriin veteleen parit bigmacit.

Oli mahtavaa päästä nukkuun meidän sviittiin. Se oli isompi kun meidän asunto, eli ISO. Sängytkin oli parisänkyjä, mut jokaisesta löyty vaan yks tyyny. Ihan jeppistä, ja kun hintatasokaan ei ollu paha, niin kyllä meidän kelpas. Huomattiin myös, että Latviassa on aivan järkyttäviä musiikkivideoita, ja vielä kamalempaa räppiä :D

Aamulla pienen krapulan ja särkylääkkeen saattelemana lähdettiin aamupalalle johonkin venäläistyyppiseen ravintolaan, oli hyvää, mutta juma että hedelmät oli kalliita.. Anyway, sitten hypättiin metroon ja lähettiin kohti jättimäistä eläintarhaa! Sisään makso 3 latia, ja tarhasta löyty yli 3000 eri eläinlajia, oli hylkeitä, flamincoja, tiikereitä, karhuja, kirahveja jne. :D Monta kuvaa tuli räpsittyä, ja olis kyllä kiva löytää piuha jostain et sais niitä koneellekin.. Ratikalla takasin keskustaan, ostaan vähän tupakkaa ja kepappilaan syömään. Pari tuntia siinä sitten hengailtiin ja kierreltiin kaupunkia, ennenkun haettiin hotellilta kamat ja hypättiin bussiin kohti lentokenttää.. Lento oli puolisentuntia myöhässä ja porttikin vaihtu kesken kaiken, bussilla meidät vietiin koneelle ja siellä taas seisotettiin. Alko tuskallinen tunti taas lennon kanssa. En tykkää sitten yhtään, enkä ymmärrä, kuinka jotkut voi _nauttia_ lentämisestä o.O Autolla kotiin ja pieni rentoutumisvaihde päälle. Viikon loma ennen töiden alkua, ja syksyllä uusiks Riikaan!

Kokemuksena erittäin positiivinen, en ois voinu kuvitellakaan parempaa, vaikka vähän liian lyhyeks reissu kyllä jäi. :)

[Ei aihetta]Torstai 28.05.2009 13:55

Venäjä. Tunnit loppuu kohta ja mulla olis 12 keskustelu opettajan kanssa... Huoh.
Otin mielenkiintosia valinnaisia, musta tulee venäjänkielinen järjestyksenvalvoja!

Hahaaa!Keskiviikko 27.05.2009 03:16

En joudukaan viettään kesälomaa kun viikon! 8pvä töihin. Uujee.
Huomenna viimenen harjottelupäivä, sit on yks koe (johon muuten unohdin lukee :0) ja torstaina pari tuntia koulua ja keskustelu opso-opettajan kanssa!! Sitten perjantaina 20:50 lähtee kone tonne etelämpään (no ei paljoo :D) ja heti kaljalle! NAM.
I'm lovin' it!

[Ei aihetta]Maanantai 25.05.2009 04:05

En malta millään odottaa ens viikonloppua! Vois tulla jo. Huomenna täytyy hakee passit, ja viimeistään torstaina vaihtaa vähän rahaa, jos on mitä vaihtaa. Kolme päivää koulua jäljellä tältä vuodelta. EN MALTA ODOTTAA. Antakaa mulle nuijanukutus, et nukun ens viikonloppuun asti!

Okei,Tiistai 19.05.2009 01:20

onhan se ihan kiva viettää kesälomaa, pitkästä aikaa! Kolme edellistä kesää oon ollu kokoajan töissä. Rahallisesti vaan ei oo mitkään kauheet bileet. Juhannuksen jälkeen sit töihin. Ehtii sitä kuukauden lomaileen!

Soulja BoyTorstai 14.05.2009 19:09

I miss ya, I miss ya
I really wanna kiss ya

[Ei aihetta]Keskiviikko 13.05.2009 03:03

Miks elämästä pitää tehdä näin helvetin vaikeeta?