semikko

kooMikko, boheeMikko...
voisinpa tähän väliin raapustaa vähän matkakertomusta viime viikon lopusta.
tosiaan sain sitten väännettyä jonkinlaiset (paskat) niistä ennakkotehtävistä ja torstaina keikan jälkeen kiidätin ne hakutoimistoon. sitten vierähtikin pieni kivi sydämeltä ja aloin virittäytyä laivatunnelmiin. kyllä laivalla on aina oma tunnelmansa! ensimmäinen ilta sisälsi mm. peruukkibileet, olimme varmasti aikamoinen näky laivan käytävillä ja diskoissa peruukkeinemme. eräs nainen sanoikin, ettei ole nähnyt mitään noin hauskaa ainakaan sataan vuoteen. jaa. no tottahan toki kävimme myös buffetissa ja tax-freessä. tax-freestä lähti mukaan virvokkeita, joiden voimalla juhlittiin aamuun asti. ensin kannella sipoolaisten ja joideeen espoolaisten (?) kans. kun laivapoliisi hääti seuruuemme kannelta, siirryimme joidenkin tyyppien hyttiin, jossa oli aikas railakas meininki. niin railakkaasti juhlat jatkuivat aamuun asti, että meinasi tukholma jäädä näkemättä. ei onneksi kuitenkaan. vähän myöhässä, mutta kuitenkin. tukholmassa oli oikein kesäistä, mutta aurinko ei auttanut siinä vaiheessa kun tukholman perjantai 13.päivä näytti kyntensä ja raha ei kasvanut puussa. visa elektron ei toiminut koko kaupungissa ja vähäisillä ropoillamme jouduimme melkein tukholmalaisen sepon viereen drottningsgatanilla kerjäämään. ei sillä, yrityksistä huolimatta emme löytäneet koko kaupungista yhtään ruokakauppaa, joten eipä siellä olisi ollut mitään ostettavaakaan. nälkä kun oli. laivassa onneksi pääsi taas visaa vinkuttamaan ja voileipäkeksien ja vodkaspriten (vodkasprite!) voimalla jatkui taas seuraava ilta, johon kuului karaokea (harmi kun en laulanut), humppamista diskossa ja jälleen käytäväpileitä. yksinäinen cänädälainen sai äkkiä paljon jääkiekonystäväkavereita ja pileet jatkuivat ilmeisesti aika aikaiseen. en tiedä kuinka aikaiseen, sillä minä poistuin nukkumaan joskus puoli seitsemän aikaan, jotta jaksaisin seuraavana päivänä vielä jatkaa tätä turmion tietä minulle järjestetyn yllätyksen merkeissä (tässä vaiheessa en tiennyt vielä mistään mitään). ehtihän siinä pari tuntia nukkua, ennenkuin laiva rantautui takaisin helsingin satamaan ja ensimmäinen risteily ilman huoltajia oli turvallisesti takana. ruotsinristeilyt on kyllä aina ruotsinristeilyjä. siis kivaahan on, mutta näin iäkkäänä (kauheeta) aletaan jo kisakuntoa kysymään. ei noita hirveen montaa vuodessa jaksais tehdä, mutta sillon tällön on kyllä ihan kiva lähteä irrottelemaan!

no mennäänpä takaisin asiaan. satamasta minulla oli aikaa reilu tunti ennen tirskujen tapaamista. saavuin sovittuun paikkaan hyvissä ajoin ja matkamme kohti tuntematonta alkoi, kun minulle annettiin ensimmäinen tehtävä. minun piti mennä kauppaan ja ostaa 30 eurolla ruokaa ja juotavaa. tehtävä oli yllättävän haasteellinen kun minulla ei ollut hajuakaan mihin piti varautua, tosin kolmekymppisen sai hyvin kulumaan. kauppareissun jälkeen hengailimme hetken, odottelua (jälkeenpäin selvisi). seuraavaksi suuntasimme rautatieasemalle jossa hypäsimme junaan: lahti-kouvola-imatra-joensuu. minulle ei kerrottu mikä meidän pysäkki tulisi olemaan, mutta matkan edetessä ja asemien vähentyessä alkoi selviämään että päätepysäkkimme olisi joensuu. ja näinhän kävi. joensuussa meillä piti kiirettä (en tiennyt vielä miksi). hotelli sijaitsi aivan rautatieaseman läheisyydessä ja päästessämme hotelliin minulle paljastettiin yllätyksen todellinen juoni. minut tuotiin joensuuhun "kohti ilosaarirokkia" -tapahtumaan! supersiistiä! joensuu-areenalla vetivät keikan pmmp, neljä ruusua ja apulanta!
ehdimme hotellilla nauttimaan puolen tunnin pikavirvokkeet ja niiden voimalla lähdimme juhlimaan keikoille. kaikki bändit veti aivan järjettömän hyvät keikat! en aikaisemmin ole ollut niin kova pmmp tai neljä ruusua -fani, mutta tämän reissun jälkeen kyllä tykkään! apulanta oli taattua apulantaa ja jee!! keikkojen jälkeen jatkoimme iltaa hotellimme yökerhon virallisilla jatkoilla. huhhuh. tulipa juhlittua kolme yötä putkeen. aika rankkaa sanon minä. paluumatkalla ei ehtinyt junassakaan nukkua, kun intouduimme pelaamaan unoa. viimeinen peli taisi kestää yli melkein puoli matkaa eikä ehtinyt edes loppua ennen helsinkiä. unomestarin titteli taisi jäädä vähän epäselväksi, mutta kyllä minä vielä voitan!

minulla oli erittäin hauska viikonloppu! kiitos aulille ruotsinristeilyseurasta ja tirskuille yllätyksestä!

vähän voisin pitää tuohon juhlimiseen ehkä nyt taukoa. siis vähän ;) kohtahan on vappendaali! uuh.

huolestuttaa, kun olin jo päättänyt pitää kesäkuun kokonaan lomaa, mutta nyt näyttää siltä että olen onnistunut järkkäämään jo sinne vähän liikaakin töitä. plääh. täytyy päättää haluunko paljon rahaa vai paljon lomaa.

kriisi.Torstai 12.04.2007 00:14

teen kaikkea muuta kuin pitäisi. hengaan irc-galleriassa. jee!
ennakkotehtäväahdistus on pahimmillaan. huomenna pitäisi saada vietyä tehtävät hakutoimistoon, mutta yksi tehtävä on tekemättä. äsken ajoin kaasu pohjassa kauppaan ostamaan kartonkia, mutta en minä tiedä mitä minä sillä teen. onhan tässä koko yö aikaa. joo. tosiaan kuudelta aamulla on taas lähtö keikalle kirkkonummelle. kunhan tuon yhden tehtävän repäisen jostain niin helpottaa. huomenna nääs lähdetään illalla sitten sille kahdenkympinkriisiristeilylle ja siitä tulee niin hauskaa että oksat pois. aion pitää hauskaa. ja lauantaina kun laiva saapuu satamaan, niin hauskanpito jatkuu, en vaan vielä tiedä missä. tirskun kollegat ovat nääs ilmoittaneet vievänsä minut vuorostaan yllätysmatkalle jonnekin tuntemattomaan kohteeseen. minulla ei ole harmainta hajua minne minua ollaan viemässä. jännityksellä odotan!

näihin kuviin ja näihin tunnelmiin.

olipa pileet.Maanantai 02.04.2007 03:02

huhhei, kun oli pileet.
mikko esittää syvimmät pahoittelunsa heille, jotka vielä olivat paikalla todistamassa, kun päivänsankarin humalatila ylitti sallitun rajan. hups.

toivottavasti vieraat kuitenkin viihtyivät. minulla oli hauskaa!

ainakin minulla on kivoja kavereita!
kiitos kaverit! :)

20.Perjantai 30.03.2007 18:52

viimeisen viikon sisällä olen käynyt lontoossa, täyttänyt 20, esiintynyt kirkkonummella, käynyt lahdessa, ollut töissä mattopesulassa, niin ja käynyt autokoulun pimeän ajon kurssin.

lontoo oli jälleen niin cool ja minä olin aivan fiilareissa. ajelin metrolla ja kävin teatterissa. ah. aamiaispiknikki aurinkoisessa hyde parkissa oli myös nautinnollinen. lontooooo!

täytin myös kaksikymmentä, pyöreitä vuosia! huomenna juhlin. varsinaista syntymäpäivää vietin mm. kirkkonummella jonne lähdettiin aamu kuudelta esiintymään (ottaen huomioon että olin samaisena yönä saapunut lontoosta, eli yöunia ei paljon ehtinyt harrastamaan).
kohta lähden alkoon tutkimaan tämän uuden iän tuomia etuuksia huomista varten ;)

kevät on niin kivaa aikaa.

örh.Torstai 22.03.2007 10:39

sniif. nenä on tukossa ja kuumetta pukkaa ja mä en tajuu mistään mitään ja kohta on tirskun keikka. tänään olen nasaalitohtori. huomenna pitäis lähteä lontooseen. kyllä osasi tauti oikean hetken valita.

vittu.

maaliskuu.Keskiviikko 14.03.2007 22:58

tänään oli niin keväisä ilma että tuli ihan nostalginen olo.
ylppäreistä on jo vuosi ja melkein vuosi sitten aloitin työt lentokentällä, tänään tuli ihan lentokenttäfiilis. aika menee siivillä.

kohta on vuosi myös viime vuotisista pääsykokeista. tänään tuli kutsu tämänvuotisiin kokeisiin. pääsykokeet on kyllä ahdistavia.

huomenna menen ekaa kertaa keikkatyöhön vuokrafirman kautta johonkin paikkaan päiväksi tuurailemaan, enkä ihan tarkalleen edes tiedä, mitä joudun siellä tekemään. jännää!

kaksi viikkoa kaksikymppisyyteen ja kahdeksan päivää lontooseen.
elämme hurjia aikoja.

rix, rax ja pox.Tiistai 13.03.2007 21:13

piipahdin viikonlopulla latviassa. reissu oli synttäriyllätysmatka tirskun kollegalle. yllätys pysyi yllätyksenä loppuun asti ja onnistui mainiosti.
olimme sopineet noutavamme sankarin torstaina kello 14 itäkeskuksesta, josta matka jatkui autolla pitkin kuumaa moottoritietä tampereen suuntaan. sankarilla ei ollut hajuakaan minne olimme häntä viemässä. uuden ideaparkin kohdalla pysähdyttiin ruokailemaan josta alkoi viimeinen auto-osio kohti tampere-pirkkalan lentokenttää. lentokentän parkkipaikalla matkakohde paljastui yllättyneelle yllätyksen saajalle. naukkailimme hieman kuoharia parkkipaikalla, kunnes suuntasimme tampere-pirkkalan lentokentän mahtipontiseen terminaaliin. tovin ahtaassa terminaalissa istuskelun ja jonokaaoksen jälkeen pääsimme ryan ryökäleen kyytiin. no ei se nyt niin ryökäleairi ole kuin on maalailtu. lentoa ei kestänyt kuin tunnin verran kun jo saavuimme riikan rix-kentälle. jo kentällä saimme huomata että myös latviassa on epärehellisiä ihmisiä, onneksemme se jäi viimeiseksi vastoinkäymiseksi. kello oli jo paljon, eikä busseja keskustaan enää kulkenut, joten oli "pakko" ottaa taksi. mutta latvia on halpa maa! edullinen hostellihotellimmekin sijaitsi aivan keskustassa.

ensimmäinen päivä sujui tutustuessa kaupungin eri osiin. kävimme rönsyisellä torilla, jossa mummo toisensa jälkeen oli myymässä villasukkia ja piraattilevyjä. kävimme kaupungin hienossa osassa ja ostoskeskuksessa, jossa näkyi päin vastoin sitten taas vain rikkaita ihmisiä. näimme myös kaupungin hienoa arkkitehtuuria kirkkoineen ja muine rakennuksineen. rimistä ostettu vodka takasi sen, ettemme illalla selviytyneet yhteenkään baariin. (ehtiihän sitä sitten toisella kertaa)

toisena päivänä pitikin aamusella jo luovuttaa huone ja sen jälkeen kiirehtiä sirkukseen, johon olimme edellisenä päivänä varanneet liput. sirkus oli mielenkiintoinen kokemus. tämä ei ollut mikään perinteinen telttasirkus vaan sirkus, joka löytyi ränsistyneen talon uumenista. latvialainen tirehtööri polotti tohkeissaan esiintyjää esiintyjän perään lavalle ja olihan siellä hienojakin numeroita. mm. korealaiset taiteilijat saivat hymyn huuleen olemalla niin innoissaan kaikesta mitä tekivät. järkyttävää oli kuitenkin todistaa numeroa, jossa joku random-maalainen äijä kiusasi pientä koiraa minkä ehti. ensiksi kantoi matkalaukussa lavalle, jonka jälkeen ryhtyi tunkemaan tälle aurinkolasia ja hattua ja ties mitä päälle. sen jälkeen koiraa retutettiin tassuista sinne sun tänne ja koiran kaikista eleistä näki, että se oli peloissaan.
voi voi. surullista. kaikesta huolimatta sirkus oli kokemisen arvoinen.
sirkuksen jälkeen meillä olikin aikaa enää syödä hyvin ja vähän kierellä, jonka jälkeen suuntasimme taasen lentokentälle. lentokentällä tuhlasin viimeiset latini boris jelzin -vodkaan.

paluulento ryanin kyydissä ei ollut yhtä pehmeää menoa kuin menolento. kone rytkytti ylös alas ja sivuille, niin että melkein puoli konetta täyttänyt keski-ikäinen ja kovaääninen ja humalainen naisjoukkio ulvahteli koneen menettäessä korkeutta :D

elävänä tampereelle kuitenkin selvittiin ja kotimatka autolla sujuikin sitten vähän hitaammin, kun räntää tuiversi niin kovasti ja näkyvyys oli erittäin huono.

latvian matka oli lyhyt, mutta erittäin antoisa retki. ja varmasti mukava yllätys!

hyvaa paivaa.Lauantai 10.03.2007 18:55

olen eksynyt latviassa (?)

on siis kevät (?)Keskiviikko 28.02.2007 22:28

ranskatar sai tänään vihdoin terveen paperit, olipa sekin aikamoinen rumba. onneksi nyt on edessä vain huolettomia kilometrejä. *kopkopkop*
lauantaina loppuu hetkeksi tämä hektisyys ja voi vähän hengähtää. maaliskuussa vain muutama keikka, aika rentoa. ehtii tekemään muutakin, synttäreitten alla lähden piipahtamaan taas lontoossa, vaikka periaatteessa lupasin itselleni etten enää tuhlailisi.
nomutta, lontoo on lontoo ja lennot oli halvat, että ehkä annan matkan itselleni synttärilahjaksi. matkustelu on vain niin mukavaa. maaliskuussa on muutakin kivaa, mutta niistä raportoin myöhemmin.

varattiin tässä yks päivä kahdenkympinkriisiristeilykin, mitä jo pitkään on suunniteltu, mutta se on huhtikuussa. tää keväthän taitaa mennä nopeasti... tosiaan, huomenna alkaa maaliskuu eli kevät.

hyvää kevättä siis kaikille.

humpataan hei!Keskiviikko 21.02.2007 00:25

maanantaina sain vihdoin ennakkotehtävät plus hakupaperit kouluun sisälle. meni vähän hilkulle, mutta pääasia että kerkesin. nyt sitten vaan pääsykokeita odottamaan. sen kunniaksi voisi vaikka vähän humpata ;) vielä täytyisi kiristää aivoja yksien (tai kaksien tai vaikka kuinka monien, en vielä tiedä) ennakkotehtävien verran, mutta niissä on vielä onneksi vähän aikaa.

maanantaina tosiaan hajosi myös autoni. lähdin aamulla töihin ja pääsin ekaan risteykseen, kun huomasin, ettei jarrut toimi ollenkaan. huh. no, nyt se korjaamolla ja toivon, että saan sen äkkiä ja ettei lasku hio pilviä. rupee jo vähän rassaaamaan tää julkisilla liikkuminen. kun on tottunut vaan ajamaan autolla, niin kuinka helppoa elämä silloin onkaan, ei tarvitse tarpoa tuolla pakkasessa ja olla aikataulujen armoilla. (okei, tiedän että olen paha ihminen kun kannatan yksityisautoilua, voivoi). tänään kävelin viiden kilometrin lenkin tuolla hirveessä pakkasessa, kun en raaskinut ostaa bussilippua, olen melkein ylpeä itsestäni. ehkä auton hajoamisessa on jotain positiivisiakin puolia.

kohta on maaliskuu ja maaliskuussa tapahtuu kaikkea kivaa! jee!