semikko

kooMikko, boheeMikko...

jee.Perjantai 29.06.2007 18:27

portugali oli supermahtava!
nyt ollaan takas barcelonassa ja ainakaan toistaiseksi tama kaupunki ei ole rajayttanyt mielta yhta paljon kuin lissabon. toivottavasti kaupunki nayttaa viela parhaat puolensa taman parin paivan aikana ennen kuin koittaa lahto takas suomeen.

mutta joo, pitakaa te hauskaa siella kuulema kylmassa suomessa!

nakymisiin!

lissabon!Keskiviikko 27.06.2007 00:13

jeeeee! lissabonissa ollaan! pari paivaa jo barcelonassa takana ja tanaan saavuttiin tanne portugaliin. molemmat kaupungit on aika huikeita, vaikka kommelluksitta ei olekaan valtytty.

mutta matkaraporttia myohemmin!

huhhuh.

provinssi tuli, oli ja meni. hurjan hauskaa mutta aika rankkaa! koko viikon on saanut selvitä festareista. olenkohan jo liian vanha moiseen rypemiseen? toivottavasti en, mutta onneksi provinssikin on vaan kerran vuodessa. ensi vuonna sitten uudestaan :) (paitsi hei, mä en aio sunnuntaina ajaa autoo!)

huomenna on juhannus ja sunnuntaina (tai oikeastaan jo lauantaina) koittaa lähtö barcelonaan. provinssin jälkimainingeissa ja väsymyksessä ei oo oikeen jaksanu edes miettiä mitään pakkaamista, eikä matkakuume ole vielä päässyt yllättämään, niinkuin yleensä. hauska on silti lähteä ja eiköhän tästä tunnelma kohoa kun lähestytään sunnuntaita. jihaa!

hauskat jussit kaikille!
tervetuloa lukemaan valituskirjaani.

1. kaikki pääsykokeet meni päin persettä. minua ei haluta mihinkään enkä enää itsekään tiedä mihin haluan. kolmannet kokeet skippasin kokonaan, koska vaan tuntui siltä että turha sinne on mennä peukaloita pyörittelemään.

2. eilen loppui työt teatterilla ja periaatteessa olen nyt luuserityötön, tosin käytän itse mielummin ilmaisua: lomalla. vaikka alkaa jo tää joutenolo ahdistamaan, outoa ja vaikeeta olla tekemättä mitään.

3. ranskatar-citikkani hajoaa käsiin. päivä päivältä siihen ilmenee uusia vikoja ja minulta menee hermot. rahatilanne ei salli viedä korjaamolle.

4. ärsyttää muuten vaan kaikki.
tai ei nyt ihan kaikki, löytyy tästä elämästä jotain positiivistakin:

viikon päästä provinssirok!
kahden viikon päästä barcelona + lissabon!
aurinkoisesti alkanut kesä!
kivat kaverit!

huomenna on perjantai.

niin.Torstai 24.05.2007 23:52

huomenna on taas pääsykokeet.
jännää.

jee!Lauantai 05.05.2007 19:36

ulkomaille!

varattiin matka ja lähetään kesäkuussa barcelonaan ja lissaboniin!
siistii!

voi sua onneton, noinko vaikeeta se on?Maanantai 30.04.2007 15:31

kerronpa jälleen hieman elämästäni.

perjantai meni päin persettä ja kyllähän se harmittaa, mutta koska olen siitä kaikille jo niin paljon vuodattanut, niin jätän aiheen täällä rauhaan.

sunnuntaina, ensi-iltapäivän aamuna, eli eilen heräsin kurkku kipeänä ja nenä vuotavana. minä, joka en juo kahvia enkä teetä, kittasin varmaan kolme pannullista teetä jotta saisin ääneni kuuluviin. siinä ensi-iltafiiliksessä koko alkava tauti unohtui ja minulla oli lavalla hauskaa. illalla kun pääsin kotiin, alkoi kuume nouste vauhdilla ja makasin sängyn pohjalla viiden peiton alla palellen ja kuumehoureessa omille jutuilleni räkättäen. eikä tänä aamuna ole ollut parempi olo. hauskaa vappua vaan kaikille! en muistanut että kipeenä on näin hirveetä. kovasti olen buranaa popsinut jotta pääsisin vappua juhlimaan. vappu on vaan kerran vuodessa ja minä aion kyllä kapinoida tätä tautia vastaan. sitä käytiin kolme vuotta lukiota että saatais vappuhattu ja nyt kun on eka vappu millon sitä vois käyttää niin minä olen kipeänä. vittu.

"optimistisena" ihmisenä olen varma, että vielä jonain päivänä aurinko paistaa risukasaankin.

glada vappen!
voisinpa tähän väliin raapustaa vähän matkakertomusta viime viikon lopusta.
tosiaan sain sitten väännettyä jonkinlaiset (paskat) niistä ennakkotehtävistä ja torstaina keikan jälkeen kiidätin ne hakutoimistoon. sitten vierähtikin pieni kivi sydämeltä ja aloin virittäytyä laivatunnelmiin. kyllä laivalla on aina oma tunnelmansa! ensimmäinen ilta sisälsi mm. peruukkibileet, olimme varmasti aikamoinen näky laivan käytävillä ja diskoissa peruukkeinemme. eräs nainen sanoikin, ettei ole nähnyt mitään noin hauskaa ainakaan sataan vuoteen. jaa. no tottahan toki kävimme myös buffetissa ja tax-freessä. tax-freestä lähti mukaan virvokkeita, joiden voimalla juhlittiin aamuun asti. ensin kannella sipoolaisten ja joideeen espoolaisten (?) kans. kun laivapoliisi hääti seuruuemme kannelta, siirryimme joidenkin tyyppien hyttiin, jossa oli aikas railakas meininki. niin railakkaasti juhlat jatkuivat aamuun asti, että meinasi tukholma jäädä näkemättä. ei onneksi kuitenkaan. vähän myöhässä, mutta kuitenkin. tukholmassa oli oikein kesäistä, mutta aurinko ei auttanut siinä vaiheessa kun tukholman perjantai 13.päivä näytti kyntensä ja raha ei kasvanut puussa. visa elektron ei toiminut koko kaupungissa ja vähäisillä ropoillamme jouduimme melkein tukholmalaisen sepon viereen drottningsgatanilla kerjäämään. ei sillä, yrityksistä huolimatta emme löytäneet koko kaupungista yhtään ruokakauppaa, joten eipä siellä olisi ollut mitään ostettavaakaan. nälkä kun oli. laivassa onneksi pääsi taas visaa vinkuttamaan ja voileipäkeksien ja vodkaspriten (vodkasprite!) voimalla jatkui taas seuraava ilta, johon kuului karaokea (harmi kun en laulanut), humppamista diskossa ja jälleen käytäväpileitä. yksinäinen cänädälainen sai äkkiä paljon jääkiekonystäväkavereita ja pileet jatkuivat ilmeisesti aika aikaiseen. en tiedä kuinka aikaiseen, sillä minä poistuin nukkumaan joskus puoli seitsemän aikaan, jotta jaksaisin seuraavana päivänä vielä jatkaa tätä turmion tietä minulle järjestetyn yllätyksen merkeissä (tässä vaiheessa en tiennyt vielä mistään mitään). ehtihän siinä pari tuntia nukkua, ennenkuin laiva rantautui takaisin helsingin satamaan ja ensimmäinen risteily ilman huoltajia oli turvallisesti takana. ruotsinristeilyt on kyllä aina ruotsinristeilyjä. siis kivaahan on, mutta näin iäkkäänä (kauheeta) aletaan jo kisakuntoa kysymään. ei noita hirveen montaa vuodessa jaksais tehdä, mutta sillon tällön on kyllä ihan kiva lähteä irrottelemaan!

no mennäänpä takaisin asiaan. satamasta minulla oli aikaa reilu tunti ennen tirskujen tapaamista. saavuin sovittuun paikkaan hyvissä ajoin ja matkamme kohti tuntematonta alkoi, kun minulle annettiin ensimmäinen tehtävä. minun piti mennä kauppaan ja ostaa 30 eurolla ruokaa ja juotavaa. tehtävä oli yllättävän haasteellinen kun minulla ei ollut hajuakaan mihin piti varautua, tosin kolmekymppisen sai hyvin kulumaan. kauppareissun jälkeen hengailimme hetken, odottelua (jälkeenpäin selvisi). seuraavaksi suuntasimme rautatieasemalle jossa hypäsimme junaan: lahti-kouvola-imatra-joensuu. minulle ei kerrottu mikä meidän pysäkki tulisi olemaan, mutta matkan edetessä ja asemien vähentyessä alkoi selviämään että päätepysäkkimme olisi joensuu. ja näinhän kävi. joensuussa meillä piti kiirettä (en tiennyt vielä miksi). hotelli sijaitsi aivan rautatieaseman läheisyydessä ja päästessämme hotelliin minulle paljastettiin yllätyksen todellinen juoni. minut tuotiin joensuuhun "kohti ilosaarirokkia" -tapahtumaan! supersiistiä! joensuu-areenalla vetivät keikan pmmp, neljä ruusua ja apulanta!
ehdimme hotellilla nauttimaan puolen tunnin pikavirvokkeet ja niiden voimalla lähdimme juhlimaan keikoille. kaikki bändit veti aivan järjettömän hyvät keikat! en aikaisemmin ole ollut niin kova pmmp tai neljä ruusua -fani, mutta tämän reissun jälkeen kyllä tykkään! apulanta oli taattua apulantaa ja jee!! keikkojen jälkeen jatkoimme iltaa hotellimme yökerhon virallisilla jatkoilla. huhhuh. tulipa juhlittua kolme yötä putkeen. aika rankkaa sanon minä. paluumatkalla ei ehtinyt junassakaan nukkua, kun intouduimme pelaamaan unoa. viimeinen peli taisi kestää yli melkein puoli matkaa eikä ehtinyt edes loppua ennen helsinkiä. unomestarin titteli taisi jäädä vähän epäselväksi, mutta kyllä minä vielä voitan!

minulla oli erittäin hauska viikonloppu! kiitos aulille ruotsinristeilyseurasta ja tirskuille yllätyksestä!

vähän voisin pitää tuohon juhlimiseen ehkä nyt taukoa. siis vähän ;) kohtahan on vappendaali! uuh.

huolestuttaa, kun olin jo päättänyt pitää kesäkuun kokonaan lomaa, mutta nyt näyttää siltä että olen onnistunut järkkäämään jo sinne vähän liikaakin töitä. plääh. täytyy päättää haluunko paljon rahaa vai paljon lomaa.

kriisi.Torstai 12.04.2007 00:14

teen kaikkea muuta kuin pitäisi. hengaan irc-galleriassa. jee!
ennakkotehtäväahdistus on pahimmillaan. huomenna pitäisi saada vietyä tehtävät hakutoimistoon, mutta yksi tehtävä on tekemättä. äsken ajoin kaasu pohjassa kauppaan ostamaan kartonkia, mutta en minä tiedä mitä minä sillä teen. onhan tässä koko yö aikaa. joo. tosiaan kuudelta aamulla on taas lähtö keikalle kirkkonummelle. kunhan tuon yhden tehtävän repäisen jostain niin helpottaa. huomenna nääs lähdetään illalla sitten sille kahdenkympinkriisiristeilylle ja siitä tulee niin hauskaa että oksat pois. aion pitää hauskaa. ja lauantaina kun laiva saapuu satamaan, niin hauskanpito jatkuu, en vaan vielä tiedä missä. tirskun kollegat ovat nääs ilmoittaneet vievänsä minut vuorostaan yllätysmatkalle jonnekin tuntemattomaan kohteeseen. minulla ei ole harmainta hajua minne minua ollaan viemässä. jännityksellä odotan!

näihin kuviin ja näihin tunnelmiin.

olipa pileet.Maanantai 02.04.2007 03:02

huhhei, kun oli pileet.
mikko esittää syvimmät pahoittelunsa heille, jotka vielä olivat paikalla todistamassa, kun päivänsankarin humalatila ylitti sallitun rajan. hups.

toivottavasti vieraat kuitenkin viihtyivät. minulla oli hauskaa!

ainakin minulla on kivoja kavereita!