^^frozen^^

Kaikenmoista....

se matkakertomus....Torstai 23.04.2009 01:01

Elikkäs matka alko 10. päivä ja sillon lennettiin äitin kaa kokkolasta helsinkiin...Oli tuo lentomatka hiukan tuskaa kun äitiä pelotti oikein kunnolla...Meinannu mistään tulla mitään ku oisin halunnu nukkua ja äiti kälättää vieressä... :D No sit saavuttiin helsinkiin..

Mä menin Jaanalle ja äiti kaverinsa luo. Jaanan kaa sit pidettiin hubaa tuo päivä...Syötiin,katottiin Ville Vallaton,naurettiin,tehtiin uus bilesuunnitelma ja hulluteltiin muuten vain. Oli mukavaa...

11. päivä käytiin Jaanan kans kaupoilla vantaalla ja jutusteltiin ja syötiin...Sit lähdinkin kohti lentokenttää ja siellä sit äitin kaa mentiin lähtöselvitykseen. Päästiin koneeseen ja äiti oli taas ihan paniikissa... :D Ei nyt ihan niin kamalassa ku edellisenä päivänä mut silti. Sit alko 4 tunnin lento helsingistä monastiriin tunisiaan. Lennon aikana katottiin joku leffa nimeltä merihevonen...Kerto loch nessin hirviöstä tai jotain. Sit päästiin monastiriin ja mentiin bussilla sousseen. Saatiin hotellihuone ja mentiin nukkumaan koska oli jo myöhä.

12. päivä sit oli harmaa ja viileä. Käytiin käveleen rannalla ja kas kumma, kun oltiin tulossa takas ni alko tuulla niin paljo ettei eteenpäin meinannu päästä. Sit alko myös sataa ku oltiin puolessa välissä matkalla hotellille. Oltiin sitten ihan litimärkiä ja hotellin henkilökunta vähä katto pitkään :D No sit käytiin illemmalla hieronnassa hotellin turkkilaisessa kylpylässä, oli todella rentouttava hieronta. Sit syötiin kunnolla ja tutkiskeltiin hotellia. Ja illalla ajoissa nukkumaan.. :D Yks hotellin työntekijä(nuori poika joka kauppas hierontoja yms) pyys diskoon mutta en lähteny...

13. päivä oli myös aika harmaa mut lämmin. Eikä satanu edes vettä. Käytiin sit kävelemäs taas pitkin soussen katuja. Ostoksiakin tarttu mukaan, tinkiä sai ihan kunnolla..Ei meinannu myyjät millään uskoa ettei makseta älyttömiä summia jostain pikku jutuista. Löydettiin lelukauppakin jossa oli ihan älyttömästi tavaraa: leluja vaik minkälaisia,pelejä,synttärikutsuille erilaisia tarvikkeita,pyöriä,palloja ja paljon paljon erilaisia vauvanhoitotarvikkeita. Sit oltiin hotellilla ja kirjoteltiin kortteja muutamille joille oli kortit luvattu. Varattiin retki eläintarhaan. Syötiin hyvin ja iltasella hetki istuttiin myös hotellin baarissa. Olisin päässy pelaamaan biljardia samaisen pojan kanssa jos olisin vain viitsiny lähtee... :D

14. päivä paisto aurinko. Olin siis altaalla ottamas aurinkoa. Oli muuten eka aamu ku jaksettiin mennä aamupalalle. Aamupala oli aika öö kuiva. :D Oli patonkia, tomaattia ja sipulia,croisantteja,2 eri hilloa,jugurttia,keitettyjä kananmunia ja kahvia/teetä/maitoa/kaakaota/mehua. (aamupala oli muuten joka aamu samanlainen). Käytiin taas seikkailemas soussen kaduilla ja rannallakin taidettiin käväistä. Otettiin sit manikyyrikin siel hotellin kylpyläs. Sit syötiin oikein hyvää ruokaa yhdessä ravintolassa ja ilta meni kun istuttiin hotellin aulassa ja huoneessa katseltiin elokuvakanavalta elokuvia.

15. päivä oli myös aurinkoinen ja otin taas aurinkoa. Altaalla oli tosi kuuma koska siihen ei tuuli puhaltanu juuri lainkaan joten pitkiä aikoja ei aurinkoa voinu ottaa. Sit taas käytiin kiertelemäs ja katselemas paikkoja. Paljon kauniita maisemia mutta myös paljon keskeneräisiä rakennuksia.Jonkin aikaa istuttiin myös rantakadulla ja katseltiin vain maisemia ja ohikulkevia ihmisiä. Yks poikaporukka joka kulki ohi nappas musta kuvan kamerakännykällä...Teki mieli tintata turpiin mutta ne oli aika vikkeliä meneen karkuun...Ja muutenki sain nuilla kävelyretkillä kuulla paljon huutelua tyyliin "nätti tyttö" " rakastan sinua" "oh mi bella" ynnä muuta vastaavaa...ja hotelilla tämä nuori poika yritti äitiltä udella et onko mulla poikaystävää ja että suostuisinko mä lähtemään sen kans johonkin jos äiti tulis mukaan... xD Sit aikasin nukkumaan...

16. päivä tehtii se retki eläintarhaan. Lähti oli 20 vailla 8 aamulla. Mentiin bussilla ja se kyyti ei ollu mitään kovin miellyttävää. Bussi ajoi 90 alueella 125 mittarin mukaan...Sen verran mutkissa hiljensi ettei bussi kaatunu. Matka ei onneksi ollu pitkä ja siinä matkan aikana opas kertoili paljon tunisiasta ja soussesta ja paikkallisista tavoista. Eläintarhassa sit nähtiin kaikenlaista. Oli kameleita,norsuja,tiikereitä,leijonia,paviaaneja,vuohia,strutseja,laamoja,bambeja,kenguruita,kirahveja,mangusteja ja veivaa veivaa ötököitä... :D Paljon kaikenlaisia eikä tuossa ees ollu kaikki eläimet mut osa nyt kuitenkin. Käytiin tosiaan kameliratsastuksella 15 min. Oli vähä kuoppasta kyytiä että en ainakaan saharaa lähtis sillä menopelillä ylittämään.. :D Mut kivaa oli silti. Sit tullessa pysähdyttiin yhteen merenrantakylään, siel oli kauniita maisemia mutta ei juuri muuta. Sit tultiin takaisin ja vain rentouduttiin ja syötiin hyvin. Sitte yks pariskunta joka oli suomesta lahjotti meille 70 euron arvosen hoitopaketin sinne hotellin kylpylään. Ne oli lähdössä 17. päivä kotiin eivätkä sit halunneet sitä käyttää ku olivat tympääntyneet paikkaan ja paikan kauppiaisiin ku niitä oli ilmeisesti huijattu aika paljon siellä(osa syy on voinu olla et olivat aika pitkälti koko ajan pienessä sievässä...).

17. päivä sitten oli taas aurinkoinen ja muutenkin mukava. Otin aurinkoa ja käytiin siin hoidossa jonka tää pariskunta oli meille luovuttanu. Siihen hoitoon kuulu turkkilainen sauna,kokovartalon pesu(siis yks nainen pesi mut ja äidin sellasella pesukinttaalla. Koko kropan ja niin kauan ettei yhtään töhnää lähteny ihosta),merileväsavi naamio koko vartalolle,kokovartalo hieronta ja sit vielä joku 30 min sellasessa altaassa saatiin lillua jossa oli poreita. Kuvakin löytyy. Tuossa hoidossa meni 2 tuntia. Sen jälkeen mentiin syömään ja otin lisää aurinkoa. Käytiin myös vielä vähän tuliaisia ostamassa. Melkein joka päivä kierreltiin jotain kauppoja ja aina sieltä jotain tarttu mukaan. Sit saatiinki nukuttua hyvin.

18. päivä oli myös aurinkoinen ja meijän kotiinlähtöpäivä. Aamulla siinä otin aurinkoa ja puolenpäivän aikaan luovutettiin huone. Ei sillä otin sen jälkeenkin aurinkoa vielä. Käytiin syömässä ja vietettiin vaan aikaa hotellin aulassa ja baarissa. Napsin vielä viimeisiä kuvia(kylpylästä) ja ostettiin muutamat matkamuistot vielä. Sitte mentiinki bussilla monastiriin lentokentälle jossa tehtiin ostoksia tax freessä. Karkkia karkkia.. :D Sit lento lähti 40 min myöhässä suomeen ja oltiin joskus 20 yli 3 aamuyöllä suomessa. Nukuttiin yö sit lentokentällä ku lento kokkolaan lähti vasta klo 12.45 seuraavana päivänä.

19. päivänä sit lähti se lento kokkolaan. 12.45 tosiaan päästiin lähteen kohti kotia. Sitä ennen oli nukuttu tosi huono yö lentokentän penkeillä.... :D Kokemus sinänsä..Sit pääsinki kotiin ja oli todella ihanaa päästä saunaan ja omaan sänkyyn nukkumaan...Oli meinaan kovat sängyt ja huonot peitot(ei nimittäin ollu peittoja) tunisiassa... :D

Kaikenkaikkiaan tosi kiva reissu mut en välttämättä heti ole uudestaan lähdössä tunisiaan. Ehkäpä seuraavalla kerralla joku vähä erilainen lomakohde taas... :)

ja loma loppu...Maanantai 20.04.2009 01:53

Jups nyt ois sit lomalla käyty ja oltu.....Huominen ois viel vapaa ja sitte alkais taas arki ja työt...Huomas et Nekulla oli vähä ollu ikävä... Kivaa oli lomalla...Kirjottelen oikeen matkakertomuksen kunhan jaksan ja on aikaa... :) Ja kuvia tulee kunhan saan ne ensin koneelle tuolta kamerasta...todennäköisesti ens viikon aikana... :)

Näin se loma toimii.... :DTorstai 09.04.2009 19:46

Sain työt tehtyä tältäkin päivältä(tiukkaa teki kun väsyttää ja ärsyttää ja kaikkea muuta) mutta selvisin...Ja nyt alko LOMA!!!! Ens yönä tai aamuna pitäis lentää Kruunupyystä Helsinkiin...Ja mennä siis Jaanallee.......Tätä ei oo ootettu ku KAUAN... :D

Sitte lauantaina shoppinkia täällä Suomen puolella ja sit iltapäivällä lähtis lento kohti Tunisiaa....Ei malttais oottaa....

Ja Jaanalle paljon bullaa.... :D
Juu tuli sitten haettua kuitenkin kouluun vaikka meinasin etten vielä hae..Hain Jyväskylän amk:hon tällä kertaa kolmeen eri koulutusohjelmaan... :)

1. terveydenhoitaja
2. toimintaterapeutti
3. kätilö

Saas nähdä pääsenkö tällä kertaa pääsykokeisiin asti..Tai joo oisin viimekski päässy terkan kokeisiin mut kutsu ei koskaan saavuttanu mua joten jäi väliin...En tiedä missä oli vika... Mut jos tällä kertaa pääsis vaikka kaksiin kokeisiin ni ois sitten vara valita...Kun en vieläkään ole varma mikä noista mua kiinnostais eniten...Noh onneks on aikaa miettiä vielä jonkin verran...

sain turpiin.... :(Maanantai 30.03.2009 00:29

Sain sitte perjantaina rakkaalta Nekulta turpiin.... :D Olin keräämässä lasten leluja lattialta ja kumarruin nostamaan sit yhden lego ukkelin lattialta ja samalla Nekku sit päätti hypätä sohvalle ja tietenki sen piti olla just mun alla....No se sit hyppäs ja sen kova pää osu mun leukaan ja mun hammas sit teki huuleen ihan kivan kokosen haavan.... Sattu kyllä ihan mukavasti...Ja huulikin turpos aikalailla...Onneks nyt ei enää pahemmin mitään näy... :D Neksulla on kova pää ei voi muuta sanoa...

ja pari viikkoa vielä töitä ja sitte lomaileen..... :D

Olipas viikonloppu... :DSunnuntai 22.03.2009 21:53

Alotetaan perjantaista... :D Ekaa kertaa pitkiin aikoihin join vähän enempiki ku vain yhden siiderin...Ja olin baarissa muutenki ku vain kuskina...Tanssia sai ihan tarpeeks asti...Vähän ehkä liikaakin...Mut hauskaa oli ei voi muuta sanoa... :D Vaikka mun seurue koostui Paulista <3 ja muutamista pojista ni silti oli mukavaa... :D

Ja sitte siirrytään lauantaihin....

Oli kyllä harvinaisen hauskaa... :D Kolmisen tuntia vierähti s_ksileluesittelyssä ja hauskaa oli... :D Saatiin ihan kattoo ja kokeilla et miten lelut toimii ja haistella erilaisia hierontaöljyjä yms.... Nauraa sai välillä ihan kippurassa mikä teki hyvää.... Tarttupa sieltä mukaan pari hierontaöljyputelia...ihan vinkkinä vain et selkähieronta ei ois pahitteeks... :D Pitää kyl joku kerta järkkää ite noi kutsut... :D

Sit kun selvisin esittelystä pois ni siirryin viettämään Paulin ja sen veljen synttäreitä.. :) Ilta oli kokonaisuudessaan hauska...Ilta meni siinä istuessa ja kattoessa ku pojat pelaili pokeria...Sit myöhemmin siirryttiin baariin(tällä kertaa olin kuski) mut siltikin oli hauskaa...Sai taas nauraa...Vaikka seurue koostui edelleen pojista... :D Täydellisen onnistunu viikonloppu...

(jos ei oteta lukuun sitä et perjantaina mua tökättiin vahingossa sormella silmään ja silmä tuli kipeeks...ja tänä aamuna oli molemmat silmät muurautunu umpeen... :D)

Huomenna...Perjantai 20.03.2009 18:45

Huomenna pääsee rentoutumaan taas vaihteeksi....Nii ja tutustumaan uusiin ihmisiin... :) Yksien mun hoitolasten äiti kysy eilen että lähtisinkö mä sen kanssa yksille aikuistentarvike kutsuille näin kauniisti ilmaistuna... :D Lupasin sitte lähtee sen kanssa sinne...Tapaa ainaki uusia ihmisiä ja on jotain huviakin...Siel on vissiin myös sauna ja ruokaakin tarjolla...ja juomaa kans, mut ei onnistu ku oon menossa autolla ja poiskin sieltä pitää päästä saman illan aikana... :D Kattois sit myöhemmin ku pääsen sieltä pois ni korkkais pullon tai kaksi.... :D

Kuukausi vielä...Torstai 05.03.2009 22:43

Kuukauden ku viel malttais odotella ni sit pääsis eka Vantaalle kiusimaan Jaanaa pitkästä aikaa ja suunnittelemaan sen kanssa pientä tapahtumaa.... :D Ja sit pääsis semmosella kivalla lentokoneella Tunisiaan lomailemaan....En malttais oottaa.... :) Kaipaan jo todella kipeästi lomaa..Huomaa kyl et on työ ollu todella sekavaa koko kevään ajan ku oon ihan poikki...Ja kukapa ei välillä lomaa kaipais? :)
Juu tänään oli Nekun eka rokotus ja hyvin meni. Ei tienny tyttö mitään kun vähän rapisuteltiin namipussia nokan eessä ja samalla tuikattiin rokote menemään. Paljon paremmin ei ois voinu mennä. :) Saihan Nekku sit tietty namin rokotuksen jälkeen et jäis hyvä muisto käynnistä. Sydän kuulosti hyvältä ja korvat, silmät ja suu näytti hyvältä. Kuukauden päästä sitten uusiksi rokotus.. :)