^^frozen^^

<3Keskiviikko 15.07.2009 18:19

2 vuotta kullan kanssa tuli täyteen tänään <3 <3 <3

voi voi mun pientä päätä....Sunnuntai 05.07.2009 19:00

Päätä särkee mutta enää ei okseta... :D Olin eilen kaverin polttareissa ja hauskaa oli...Ensin käytiin vähä palolaitoksella opettelemassa sammuttamista ja kuolaamassa palomiesten perään...Sitte saatiin paloauton kyytiä ja eiku syömään...syötiin oikein hyvää ruokaa namskis ja sitte suunnattin Suvannonlahteen jossa tarkoituksena oli hemmotella tulevaa morsianta...Jonku sortin kuumakivihieronnan se sai ja si saunaan...Saunassa noudatettiin tämmösiä traditioita jotka kuuluu morsiussaunaan eli morsian ylälauteelle omalle paikalle johon oli laitettu pefletti jonka päällä oli kukkia ja alla katajanoksia... :D Sitte hierottiin suolaa, jauhoja ja hunajaa selkään ja piiskattiin vastalla.. :) Sit lenkki saunan ympäri huutaen sulhasen nimeä...Ja kaljaa kiukaalle..Uimassaki käytiin ja oli kivaa...Sitte tuli meikkaaja joka meikkasi tulevan morsiamen iltaa varten...Kaunishan siitä tuli.. :) Sitte lähettiinki liikkeelle kunhan ensi oli syöty iltapala...Käytiin ensin Niemenharjun tanssilavalla mutta kylmähän siellä tuli joten eiku kohti Mantaa ja laulamaan karaokea...Ja sitähän laulettiin... :D Aamulla kyllä todellaki heikotti ja vähän ehkä oksetti ja vieläkin särkee päätä...

Tämä oli taas hyvä muistutus siitä miksi Hanna ei juo kuin yhden tai kaksi....
Jes tänään yöks töihin...Vaihtu päivävuoro yöksi aika nopsaan....Harmittaa mutta ei voi mitään...Huomenna ei kyllä jaksa mitään ku menee niin myöhään tänään... :(

tämmönen vaihteeksi...Tiistai 05.05.2009 01:02

NUOREKAS PERHE

[x] Vanhemmat ovat alle 40 v.
[ ] Pidätte perheen naisten kesken säännöllisiä tyttöjen iltoja
[x] Teillä ei ole tiukkoja sääntöjä
[x] Ystävät saavat tulla ja mennä milloin tahansa
[ ] Käytte usein perheen kesken erilaisissa tapahtumissa
[/] Vanhempasi ostavat vaatteita mm. H&M, Only, Gina Tricot...
[/] Vanhempasi kuuntelevat samaa musiikkia kuin sinä
[/] Teillä on hyvät välit perheen kesken
[ ] Syötte usein pikaruokaa
[x] Teillä on järjestetty kotibileet kotonanne, luvan kanssa
Total: 5 ½

SÄÄNNÖLLINEN PERHE

[ ] Sinulla on tietyt kotiintuloajat
[ ] Sinulla on saldoraja
[ ] Teillä noudatetaan tiettyä ruoka-aikaa
[x] Kouluun on mentävä vaikka sinulla olisi kurkku kipeä
[ ] Lapset saavat viikko/kuukausirahaa tietyn summan verran
[ ] Sinulla on karkkipäivä, jolloin saat syödä karkkia
[x] TV/tietokone/pelilaite menee kiinni kun kello on tarpeeksi paljon
[ ] Musiikkia saa kuunnella vain tietyllä voimakkuudella

[ ] Lapset ovat lahjakkaita ja menestyviä
[/] Rakastatte sisustamista
[ ] ...vain jos miespuoliset kokoavat esimerkiksi huonekalut
[ ] Jos nurkassa on kuollut hämähäkki, perheen naiset saavat itkupotkuraivarit
Total: 2

SOSIAALINEN PERHE

[ ] Teillä on perheen kesken usein yhteisiä juttutuokioita
[x] Vanhempasi tuntevat paljon ihmisiä
[x] Haluaisit isona sosiaaliseen työhön
[/] Teillä on paljon perhetuttuja
[ ] Vanhempasi ovat opettaneet sinulle kuinka olla oma-aloitteinen
[/] Rakastat esiintymistä
[x] Uskallat mennä kysymään esimerkiksi myyjiltä kysymyksesi
[x] Soitat itse asiasi ihmisille etkä laita vanhempiasi asialle
[ ] Katsotte TV ohjelmat kaikki yhdessä olohuoneessa
[ ] Ystävystyt helposti uusiin ihmisiin
Total: 5

VANHANAIKAINEN PERHE

[ ] Jos lapset tekevät jotain väärin, he saavat luunapin tai tukistuksen
[ ] Lautanen on syötävä aina tyhjäksi
[ ] Menette isovanhempien tai sukulaisten luo juhlapyhiksi, esim. jouluaatoksi
[/] Vanhempasi käyttävät mielestäsi rumia vaatteita
[/] Sinulla ei ole kovin hyvät välit vanhempiisi
[ ] Äitiä on toteltava!
[x] Isä ei tee juurikaan kotitöitä
[ ] Ruoantekijä käyttää aina esiliinaa

Total: 3

TYYPILLINEN PERHE

[/] Äiti tekee ruoan jokapäivä
[/] Isä ei osallistu pyykinpesuun eikä muuhun, hänelle jää autotyöt jne
[ ] Teillä on perheessä kaksi lasta
[x] Vanhemmat ovat yhdessä
[ ] Teillä on yksi auto
[ ] Perheen nuoriso viettää perjantai-iltansa kaupungilla juomassa
[ ] ...eikä vanhemmat tiedä tästä viimeisestä sanasta mitään
[x] Vanhemmat painostavat lapsia lukemaan kokeisiin
[/] Nuoria ei itseään kiinnosta koulu lainkaan
[ ] Teillä on usein makaroonilaatikkoa ruokana
Total: 3 ½

Kai meillä on sit nuorekas perhe... :D Noi vastaukset kuvastaa sitä ku asuin viel ite kotona ja osittain kyl nykyistäkin olotilaa.... :D

Olipas kivaa eilen..Perjantai 01.05.2009 16:30

Eilen siis Nekku yritti karata...Vähäksi aikaa päästettiin kettingistä irti ja katottiin et noh ei se karkaa..Sit se näki jotain kivaa ja päätti et nyt mennään eikä meinata.. Ei onneks kerinny tielle asti vaan jäi haistelemaan jotain ojanpohjaa. Herkuilla sit anto ottaa ihtensä kiinni..

Eikä päivän kommellukset siihen loppunu... Yöllä kello 4.45 Nekku alko ulisemaan sängyn alla.. Katoin sit et mikä sillä oli hätänä ni se oli ahtanu itsensä sängyn alle sillai et se oli seinän ja sängyn jalan välissä(niinku on monesti aiemminki ollu) mut nyt oli jääny lonkista/perseestä kiinni....Sit se tuliki sohvalle sängyn viereen nukkumaan hetkeksi... Ja aamulla 10 maissa Nekku hyppäs sängylle meijän keskelle nukkumaan... :D

se matkakertomus....Torstai 23.04.2009 01:01

Elikkäs matka alko 10. päivä ja sillon lennettiin äitin kaa kokkolasta helsinkiin...Oli tuo lentomatka hiukan tuskaa kun äitiä pelotti oikein kunnolla...Meinannu mistään tulla mitään ku oisin halunnu nukkua ja äiti kälättää vieressä... :D No sit saavuttiin helsinkiin..

Mä menin Jaanalle ja äiti kaverinsa luo. Jaanan kaa sit pidettiin hubaa tuo päivä...Syötiin,katottiin Ville Vallaton,naurettiin,tehtiin uus bilesuunnitelma ja hulluteltiin muuten vain. Oli mukavaa...

11. päivä käytiin Jaanan kans kaupoilla vantaalla ja jutusteltiin ja syötiin...Sit lähdinkin kohti lentokenttää ja siellä sit äitin kaa mentiin lähtöselvitykseen. Päästiin koneeseen ja äiti oli taas ihan paniikissa... :D Ei nyt ihan niin kamalassa ku edellisenä päivänä mut silti. Sit alko 4 tunnin lento helsingistä monastiriin tunisiaan. Lennon aikana katottiin joku leffa nimeltä merihevonen...Kerto loch nessin hirviöstä tai jotain. Sit päästiin monastiriin ja mentiin bussilla sousseen. Saatiin hotellihuone ja mentiin nukkumaan koska oli jo myöhä.

12. päivä sit oli harmaa ja viileä. Käytiin käveleen rannalla ja kas kumma, kun oltiin tulossa takas ni alko tuulla niin paljo ettei eteenpäin meinannu päästä. Sit alko myös sataa ku oltiin puolessa välissä matkalla hotellille. Oltiin sitten ihan litimärkiä ja hotellin henkilökunta vähä katto pitkään :D No sit käytiin illemmalla hieronnassa hotellin turkkilaisessa kylpylässä, oli todella rentouttava hieronta. Sit syötiin kunnolla ja tutkiskeltiin hotellia. Ja illalla ajoissa nukkumaan.. :D Yks hotellin työntekijä(nuori poika joka kauppas hierontoja yms) pyys diskoon mutta en lähteny...

13. päivä oli myös aika harmaa mut lämmin. Eikä satanu edes vettä. Käytiin sit kävelemäs taas pitkin soussen katuja. Ostoksiakin tarttu mukaan, tinkiä sai ihan kunnolla..Ei meinannu myyjät millään uskoa ettei makseta älyttömiä summia jostain pikku jutuista. Löydettiin lelukauppakin jossa oli ihan älyttömästi tavaraa: leluja vaik minkälaisia,pelejä,synttärikutsuille erilaisia tarvikkeita,pyöriä,palloja ja paljon paljon erilaisia vauvanhoitotarvikkeita. Sit oltiin hotellilla ja kirjoteltiin kortteja muutamille joille oli kortit luvattu. Varattiin retki eläintarhaan. Syötiin hyvin ja iltasella hetki istuttiin myös hotellin baarissa. Olisin päässy pelaamaan biljardia samaisen pojan kanssa jos olisin vain viitsiny lähtee... :D

14. päivä paisto aurinko. Olin siis altaalla ottamas aurinkoa. Oli muuten eka aamu ku jaksettiin mennä aamupalalle. Aamupala oli aika öö kuiva. :D Oli patonkia, tomaattia ja sipulia,croisantteja,2 eri hilloa,jugurttia,keitettyjä kananmunia ja kahvia/teetä/maitoa/kaakaota/mehua. (aamupala oli muuten joka aamu samanlainen). Käytiin taas seikkailemas soussen kaduilla ja rannallakin taidettiin käväistä. Otettiin sit manikyyrikin siel hotellin kylpyläs. Sit syötiin oikein hyvää ruokaa yhdessä ravintolassa ja ilta meni kun istuttiin hotellin aulassa ja huoneessa katseltiin elokuvakanavalta elokuvia.

15. päivä oli myös aurinkoinen ja otin taas aurinkoa. Altaalla oli tosi kuuma koska siihen ei tuuli puhaltanu juuri lainkaan joten pitkiä aikoja ei aurinkoa voinu ottaa. Sit taas käytiin kiertelemäs ja katselemas paikkoja. Paljon kauniita maisemia mutta myös paljon keskeneräisiä rakennuksia.Jonkin aikaa istuttiin myös rantakadulla ja katseltiin vain maisemia ja ohikulkevia ihmisiä. Yks poikaporukka joka kulki ohi nappas musta kuvan kamerakännykällä...Teki mieli tintata turpiin mutta ne oli aika vikkeliä meneen karkuun...Ja muutenki sain nuilla kävelyretkillä kuulla paljon huutelua tyyliin "nätti tyttö" " rakastan sinua" "oh mi bella" ynnä muuta vastaavaa...ja hotelilla tämä nuori poika yritti äitiltä udella et onko mulla poikaystävää ja että suostuisinko mä lähtemään sen kans johonkin jos äiti tulis mukaan... xD Sit aikasin nukkumaan...

16. päivä tehtii se retki eläintarhaan. Lähti oli 20 vailla 8 aamulla. Mentiin bussilla ja se kyyti ei ollu mitään kovin miellyttävää. Bussi ajoi 90 alueella 125 mittarin mukaan...Sen verran mutkissa hiljensi ettei bussi kaatunu. Matka ei onneksi ollu pitkä ja siinä matkan aikana opas kertoili paljon tunisiasta ja soussesta ja paikkallisista tavoista. Eläintarhassa sit nähtiin kaikenlaista. Oli kameleita,norsuja,tiikereitä,leijonia,paviaaneja,vuohia,strutseja,laamoja,bambeja,kenguruita,kirahveja,mangusteja ja veivaa veivaa ötököitä... :D Paljon kaikenlaisia eikä tuossa ees ollu kaikki eläimet mut osa nyt kuitenkin. Käytiin tosiaan kameliratsastuksella 15 min. Oli vähä kuoppasta kyytiä että en ainakaan saharaa lähtis sillä menopelillä ylittämään.. :D Mut kivaa oli silti. Sit tullessa pysähdyttiin yhteen merenrantakylään, siel oli kauniita maisemia mutta ei juuri muuta. Sit tultiin takaisin ja vain rentouduttiin ja syötiin hyvin. Sitte yks pariskunta joka oli suomesta lahjotti meille 70 euron arvosen hoitopaketin sinne hotellin kylpylään. Ne oli lähdössä 17. päivä kotiin eivätkä sit halunneet sitä käyttää ku olivat tympääntyneet paikkaan ja paikan kauppiaisiin ku niitä oli ilmeisesti huijattu aika paljon siellä(osa syy on voinu olla et olivat aika pitkälti koko ajan pienessä sievässä...).

17. päivä sitten oli taas aurinkoinen ja muutenkin mukava. Otin aurinkoa ja käytiin siin hoidossa jonka tää pariskunta oli meille luovuttanu. Siihen hoitoon kuulu turkkilainen sauna,kokovartalon pesu(siis yks nainen pesi mut ja äidin sellasella pesukinttaalla. Koko kropan ja niin kauan ettei yhtään töhnää lähteny ihosta),merileväsavi naamio koko vartalolle,kokovartalo hieronta ja sit vielä joku 30 min sellasessa altaassa saatiin lillua jossa oli poreita. Kuvakin löytyy. Tuossa hoidossa meni 2 tuntia. Sen jälkeen mentiin syömään ja otin lisää aurinkoa. Käytiin myös vielä vähän tuliaisia ostamassa. Melkein joka päivä kierreltiin jotain kauppoja ja aina sieltä jotain tarttu mukaan. Sit saatiinki nukuttua hyvin.

18. päivä oli myös aurinkoinen ja meijän kotiinlähtöpäivä. Aamulla siinä otin aurinkoa ja puolenpäivän aikaan luovutettiin huone. Ei sillä otin sen jälkeenkin aurinkoa vielä. Käytiin syömässä ja vietettiin vaan aikaa hotellin aulassa ja baarissa. Napsin vielä viimeisiä kuvia(kylpylästä) ja ostettiin muutamat matkamuistot vielä. Sitte mentiinki bussilla monastiriin lentokentälle jossa tehtiin ostoksia tax freessä. Karkkia karkkia.. :D Sit lento lähti 40 min myöhässä suomeen ja oltiin joskus 20 yli 3 aamuyöllä suomessa. Nukuttiin yö sit lentokentällä ku lento kokkolaan lähti vasta klo 12.45 seuraavana päivänä.

19. päivänä sit lähti se lento kokkolaan. 12.45 tosiaan päästiin lähteen kohti kotia. Sitä ennen oli nukuttu tosi huono yö lentokentän penkeillä.... :D Kokemus sinänsä..Sit pääsinki kotiin ja oli todella ihanaa päästä saunaan ja omaan sänkyyn nukkumaan...Oli meinaan kovat sängyt ja huonot peitot(ei nimittäin ollu peittoja) tunisiassa... :D

Kaikenkaikkiaan tosi kiva reissu mut en välttämättä heti ole uudestaan lähdössä tunisiaan. Ehkäpä seuraavalla kerralla joku vähä erilainen lomakohde taas... :)

ja loma loppu...Maanantai 20.04.2009 01:53

Jups nyt ois sit lomalla käyty ja oltu.....Huominen ois viel vapaa ja sitte alkais taas arki ja työt...Huomas et Nekulla oli vähä ollu ikävä... Kivaa oli lomalla...Kirjottelen oikeen matkakertomuksen kunhan jaksan ja on aikaa... :) Ja kuvia tulee kunhan saan ne ensin koneelle tuolta kamerasta...todennäköisesti ens viikon aikana... :)

Näin se loma toimii.... :DTorstai 09.04.2009 19:46

Sain työt tehtyä tältäkin päivältä(tiukkaa teki kun väsyttää ja ärsyttää ja kaikkea muuta) mutta selvisin...Ja nyt alko LOMA!!!! Ens yönä tai aamuna pitäis lentää Kruunupyystä Helsinkiin...Ja mennä siis Jaanallee.......Tätä ei oo ootettu ku KAUAN... :D

Sitte lauantaina shoppinkia täällä Suomen puolella ja sit iltapäivällä lähtis lento kohti Tunisiaa....Ei malttais oottaa....

Ja Jaanalle paljon bullaa.... :D
Juu tuli sitten haettua kuitenkin kouluun vaikka meinasin etten vielä hae..Hain Jyväskylän amk:hon tällä kertaa kolmeen eri koulutusohjelmaan... :)

1. terveydenhoitaja
2. toimintaterapeutti
3. kätilö

Saas nähdä pääsenkö tällä kertaa pääsykokeisiin asti..Tai joo oisin viimekski päässy terkan kokeisiin mut kutsu ei koskaan saavuttanu mua joten jäi väliin...En tiedä missä oli vika... Mut jos tällä kertaa pääsis vaikka kaksiin kokeisiin ni ois sitten vara valita...Kun en vieläkään ole varma mikä noista mua kiinnostais eniten...Noh onneks on aikaa miettiä vielä jonkin verran...