-Noelia-

:::Onnellinen Olento:::

Meidän ikimuistoinen perheloma <3Lauantai 07.07.2007 16:19

Alkaa loma olla iskän osalta lopuillaan, me jatketaan vielä Tiiuskan kanssa reissaamista kunhan on pakolliset asiat kotipuolessa hoidettu.

Tiia ja Sasu lähti siis jo 25.6 lomalle ja meikä jäi vielä puurtamaan työharjoitteluun. Kävivät Esko-vaarin luona Merikarvialla ja jättivät kisut hoitoon ja jatkoivat siitä Turkuun ja laivalle. Tiia oli juoksuttanut Sasua kaikissa mahdollisissa lasten tapahtumissa ja pallomeressä ja voittipa meidän likka piirustuskilpailunkin (siis taiteellisuushan on ilmiselvästi meikältä perittyä...). Laivalta sitten jatkoivat telttailemalla Turun seudulla ja sieltä matkasivat Helsinkiin Sasun siskon luo.

29.6 Mäkin pääsin viimein Sirun kanssa lyöttäytymään lomaseurueeseen. Junalla siis Tikkurilaan ja aivot narikkaan. Käytiin lintsillä ja Suomenlinnassa ja kierreltiin ympäri ämpäri Helsinkiä pari päivää. Oli aivan mahtavaa!

2.7 Pakattiin farmari ja lähdettiin aamulla ajelemaan kohti Punkaharjua. Tuli käytyä matkalla Kotkassa, Haminassa, Lappeenrannassa ja Imatralla ja illalla lopulta leiriydyttiin Punkaharjulle. Meillä oli simmoinen mahtava perheteltta (yeah,right...), joka kastui silleen sopivasti ukkosmyrskyssä juuri ennen nukkumaanmenoa. Yöllä sitten herättiin jättimäisessä lätäkössä. :)

3.7 Pakattiin märät makuupussit ja teltta ja itsemme taas autoon ja käännettiin kokka kohti Kuopion Rauhalahtea. Matkalla käytiin Savonlinnassa hakemassa torilta aamupalaksi lanttukukko ja muita savolaisia herkkuja ja mässäiltiin sitten levähdysalueella. Kuopiosta haettiin uusi, tilavampi teltta kaupasta ja leiriydyttiin Rauhalahteen. Aivan unelma paikka! Päätettiin jäädä vielä toiseksikin yöksi. Löhöiltiin rannalla ja nautittiin helteistä.

5.7 Tavarat taas kasaan ja uutta paikkakuntaa kohden, nyt siis Kouvolaan. Matkalla käytiin mm. Mikkelissä torilla ja ostettiin (taas) lanttukukkoa ja savulihaa ja patonkeja ja kaikkee ylihyvää matkaevästä. Kouvolassa leiriydyttiin ja nautittiin taas helteistä. Yöllä herättiin lokkien hyökkäykseen (me fiksut jätimme koiralle ruokaa kippoon pihalle ja otettiin sit koissu teltaan kainaloon koisimaan). Lopulta saatiin röyhkeät lokit hätistettyä, oli hauskaa!

6.7 Ajettiin pitkä matka Lahden ja Tampereen kautta Merikarvialle kissoja hakemaan ja sieltä vielä kotiin Seinäjoelle. Kilometrejä kertyi kaikenkaikkiaan yli 2000, tuli nähtyä paljon kaikkea ihanaa, syötyä 3 kiloa lanttukukkoa, ainakin 5 litraa herneitä ja litratolkulla jätskiä. Meillä oli maailman ihanin loma ikinä!!!

Nyt siis kotona käymässä, jatketaan Tiian kanssa vielä ainakin viikko tai kaksi reissaamista kunhan saadaan pyykit pestyä ja pakolliset, sovitut asiat hoidettua. Syksymmällä lähdetään sitten sinne pohjoiseen kun nyt jumiuduttiin iki-ihanaan Itä-Suomeen. :) Ensi kesänä Eurooppaan reppureissulle, sitten meitä onkin jo neljä. :)