Sadepaiva...Keskiviikko 26.07.2006 00:57

Oi queridos! :)

"Sataa, sataa ropisee, pili pili pom..." Nukuin 12 tuntia ja olin ihan tyrmassa kymmenelta heratessani. Sanna oli ehtiny jo polkea kunto pyoraa ja lukea kirjaa jo 1,5 tunnin ajan. Soimme aamupalaa, pyykkasimme, soimme lounasta ja pakkasimme laukut punnitusta varten. Siinapa olikin naky, ku me raahattiin matkalaukkumme supermarketin ovesta sisaan ja apteekkiin (taallahan ei muualla oo puntareita, ku apteekeissa!). Kysyimme apteekin tatilta (tuttu mies apteekkarimme ei ollut toissa. Han moikkaa meita kadullakin), saammeko punnita laukut siella ja lupashan se, vaikka vahan ihmeissaan kattelikin touhuamme. Sannalla painoi laukut yhteensa 22 ja mulla 25 kiloa. Tavaraahan saa olla 28 kiloa, eli saan mie viela muutaman kilon sinne lisata tavaraa. No, jotku vaatteet roikkuu viela kuivaustelineessa. Mutta eipa tuu ylipainoa, jee! Niin ja toinen kiva yllari siina punnituksessa selvis myos. Olen laihtunutkin taalla pari kiloa, vaikka kakkua matetaan naamaan koko ajan. Sannahan nyt on laihtunu vaikka kuinka! :)

Taman operaation jalkeen menimme valokuvausliikkeeseen viemaan valokuvia kehitettavaksi. Teemme perheellemme valokuva-albumin 2,5 kuukaudestamme heidan luonaan. Ostimme myos valokuvakehyksen, johon laitamme kuvan musta, Sannasta ja Emasta Eman synttareilla. Lucila halusi sellaisen olohuoneen poydalle muiden valokuvien joukkoon. Kavimme myos Sannan koululla, Wizardissa, tapaamassa hanen tyokavereitaan. Sovimme Pamelan kanssa, etta menemme hanen luokseen tana iltana juomaan viinia ja syomaan jotain. Kiva juttu, ku meilla ei ollut talle illalle mitaan ohjelmaa! :)

Tulimme tanne joogakoululle (kyllakin kahvilan kautta.. hullut kakun palat!!!) nettiin. Kuulin Sampolta, etta han yrittaa samoille lennoille mun kans Pariisista Helsinkiiin ja viela sielta Rovaniemellekin. Jee! On niin tylsaa ajatella sita 5 tuntia, minka joutuisin Helsingin kentalla viettaan Sannan lahdettya Porvooseen. Nyt saisin viettaa laatuaikaa rakkaan pikku-veluni kans! ;) Ja sitten Rovaniemen kentalla aiti, Olli ja Esa tulee meita vastaan. Onpa ihanaa! :) Ootan niin sita hetkea! Tanaan, kun pakkasimme laukut, niin iski se todellisuus mieleen, etta kohta mennaan eika meinata! Haikea lahtea ja jattaa perheemme ja uudet kaverit tanne, mutta on teita jo niin ikava...

Haleja!

Ellu :)

Heippa piiitkasta aikaa! :)Tiistai 25.07.2006 02:58

Olá!

Emme ole paasseet muutamaan paivaan koneelle, mutta NYT paastiin. Laitoin muutaman uuden kuvankin tuonne galleriaan viikonlopulta. Torstaina ja perjantaina emme tehneet mitaan ihmeellista. Otimme aurinkoa parvekkeella, soimme, kavimme kaupungilla... Sen sellasta :). Viikonloppu oli MAHTAVA! Perjantaina Elisa tuli meille yoksi, koska lauantai aamuna lahdimme yhdessa perheemme kanssa paivareissulle. Kiersimme useita eri rantoja ja tutustuimme yhteen uuteen kaupunkiin: Balneário Gamboriú:un. Saa oli upea, niin kuin koko viikon oli ollut. Lampoa oli noin +30 ja aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta. Tosi talvikelit, heh heh! ;) Joillain paikallisilla on koko ajan toppatakki ja talvikengat, HULLUJA! Lauantaina illalla soimme paikalliset hot dogit. Ne ei siis tosiaan oo mitaan nakki ja sampyla -meininkia, vaan niissa on taytetta ihan kamalasti. Taman jalkeen nukkumaan. Elisa oli meilla tamankin yon, koska sununtaina oli taas aikainen lahto.

Sunnuntaina, eilen, menimme jalleen rannalle, mutta talla kertaa menimme sinne ihan vaan lohnaamaan. Kavimme ennen sita tutustumassa myos yhteen pieneen, vanhaan kylaan tassa lahella. Rannalla lohoilyn jalkeen menimme syomaan ravinteliin. Mahtavan viikonlopun perheemme kanssa kruunasi viela elokuviin meno. Kavimme katsomassa Supermiehen ja olipa vaan yllattavan hyva! :) Oih, oli se niin komea... ;) Ja vahvakin! :P

Tanaan on ollu ekaa kertaa 7 paivaan pilvista. Satoikin hieman tuossa aamulla. Kavin hakemassa (kolmannen kerran) tyotodistusta mun koululta, mutta he eivat olleet vielakaan kirjoittaneet sita valmiiksi! No, meen huomenna sitten taas. Alkaa pelottaa, etten saa sita ennen lahtoani ja siihen en jaksa luottaa, etta ne sen mulle lahettas Suomeen. Taa, kun on niin yhta H...* siis Brasiliaa (Elisan sanoin).

Me ollaan kylla niin nautittu taysin rinnoin viime viikosta! Aivan mahtava viikko oli ja saimme oikeasti lomailla. Ihanaa! :) Mutta viela ihanampaa on haaveilla hetkesta, ku tuun Rovaniemen lentokentalle ja naen siella Esan. Ilman sita ikavaa, taalla vois viihtya lomaillessa kylla viela pidempaankin! :)

Kuumat ilmat jatkuu vaan... :DKeskiviikko 19.07.2006 23:44

Jeee!

Eipa ois voinu parempia lomakeleja toivoa! :) Nyt jo kolmatta paivaa aurinko porottaa kirkkaalta taivaalta ja lampoa on mittarin mukaan +27 astetta. Tuntuu kylla kuumemmalta, varsinkin auringossa. Olimme taas parvekkeella muutaman tunnin tuossa aamulla ja nyt rinnukset ovat jo molemmilla punaiset. Huomenna pitaa ottaa rauhallisemmin... :p

Eilen, juuri kun olimme lahdossa taalta joogakoululta, Carla tupsahti tanne kuin tyhjasta! Han oli tehnyt meille paidat ihan itse ja halusi tuoda ne meille :). Ne olivat valkoiset t-paidat, joihin han oli kangasvareilla piirtanyt perhosen ja kirjoittanut Brasil ja meidan nimet. Olipa kiva lahja :). Kutsuimme hanet myos ensi viikola pidettaviin laksiaisjuhliimme. Illalla teimme ruokaa ja poljimme kuntopyoraa telkkaria katsellessa. Kirjoitin myos taas tunnin verran vaihtoraporttiani. Kohta sekin on valmis.

Tanaan auringonoton ja lounaan jalkeen tulimme tanne joogakoululle lukeen sahkopostit ja mie sain viimein soittaa Esalle! :) Olipa kiva jutella sinun kans! *muisk* Kohta nahaan! :) Illalla lahdemme Lucilan ja Sannan kanssa maisteleen salgadinoksia, eli pikkusuolaisia, joita tilaamme sitten ensi viikon juhliimme. Illalla ohjelmassa myos tuttu keskiviikon ohjelma: O.C.

Kivaa iltaa teille sinne! Meilla on vasta iltapaiva aluillaan... :)

Aurinkoa ja kuuuumaaaaa!Tiistai 18.07.2006 23:19

Heippa! :)

Tanaan ei oo paljoa kirjoitettavaa, koska olemme laiskotelleet parvekkeella bikineissa koko aamupaivan, 4 tuntia. Pakko nyt yrittaa, etta ei oltas ainakaan paljoa teita valkosempia, heh heh ;). Asken kavimme lounaalla ja nyt tulimme tanne koululle tarkistaan meilit. Pauliina ja Maikku olivat kirjoittaneet, jee, kivaa! :)

Mukavaa paivaa kaikille!!!!

Sao Paulon reissusta selvinneena :)Tiistai 18.07.2006 03:13

Heippa! :)

Perjantai-iltana puolenyon maissa lahdimme bussilla kohti Sao Pauloa, maailman kolmanneksi suurinta kaupunkia (noin 17 miljoonaa asukasta). Lahtomme meinasti kyllakin tyssata heti kattelyssa, koska meille ei kukaan ollut kertonut, etta toiseen osavaltioon mennessa tulee olla passi mukana. Kopio ei riittanyt, vaikka joka paikassa niin vaitetaan. Ei auttanut kuin lahtea autolla takaisin eka meidan passit hakemaan ja viela Elisan passi toiselta puolen saarta. Kukaan ei kuitenkaan ollut vihainen, vaikka lahto viivastyikin meidan vuoksi 40 minuuttia. Bussimatka sujui hyvin ja mulla ei ollut koko aikana selka kipeena! Bussin penkit menivat taysin makuuasentoon ja jaloillekin oli sellaset tuet, etta nukuin koko menomatkan, 8h kuin tukki.

Aamulla lauantaina menimme suoraan hotellille ja olipas hieno hotelli! Meilla (Sanna, mie ja Elisa) oli kuin hieno kaksio. Kavimme suihkussa, kaupassa ostaan evasta ja suuntasimme yhdessa kahden englantilaisen ystavamme kanssa kohti Parque Ibirapuera -puistoa. Olipas vaan hieno! Koko paivan paistoi aurinko ja saimme varmaan vahan variakin naamoihimme. Kavelimme lauantaina ehka viisi tuntia ja illalla jalat tuntuivatkin juuri silta! Vielakin ovat pohkeet ihan muusina. Sao Paulo ei oo mikaan lattana kaupunki... makia loytyy.

Illalla paivallisen jalkeen Sanna ja mie oltiin niiiiin vasyneita, ettemme jaksaneet lahtea baariin, mutta Elisa, Farzana ja Amod lahtivat urheasti Sao Paulon yohon. He olivat paatyneet meksikolaiseen baariin, missa miehet olivat kiertaneet meksikolaishatut paassa soittelemassa kitaraa poydasta poytaan. Mukavuuden illasta oli vienyt kuitenkin kaduilla nakyneet yksinaiset kodittomat lapset ja muutamat muut horhot, jotka olivat kiinteasti seuranneet turistiporukkaa katseillaan.

Sunnuntaina menimme yhdeksalta aamupalalle ja heti sen jalkeen lahdimme kokeilemaan mun ja Sannan taitoja matkaoppaina. Lahdimme tutulla viiden hengen porukallamme seikkailemaan metrolla ympari kaupunkia ja loysimme perille Market Placelle, yhdelle suurimmista turistinahtavyyksista kaupungissa. Kokonaisuudessaan metroreissu kesti nelja tuntia, mutta emme eksyneet kertaakaan, vaan opastuksemme sujui mainiosti! Hyva me!!! :) Taman jalkeen menimme kaupungin paaostoskatua pitkin, mika on tunnettu erityisesti homojen kohtaamispaikkana (ei taalla paase niita piiloon missaan). Siella oli menossa markkinat ja loysimme kaikki jotain ostettavaa kotiin viemisiksi. Kuudelta haimme tavarat hotellilta ja lahdimme takaisin Florianopolista kohti. Matkan varrella kavimme syomassa illallista eraassa barbeque paikassa ja jatkoimme matkaa. Oli ihan hervoton ilta, koska tutustuimme bussimatkalla myos eraaseen paikalliseen "prinssiin", Guillermiin. Han kutsui muun muassa mua Barbiksi ja vitsaili koko matkan niin, etta me muut saimme nauraa aivan kippurassa. Jossain vaiheessa sammuimme kuin saunalyhdyt ja herasimme vasta aamulla puoli kuudelta, kun bussi saapui Florianopolisiin. Aitimme haki meidat autolla kotiin ja paasimme jatkamaan unia omaan sankyymme. Lucila oli vahan hermoillut, koska uutisissa oli naytetty (taas) kuinka Sao Paulossa oli rajaytelty ja poltettu busseja (yhden viikonlopun aikana 72 bussia!). Onneksi me osasimme valttaa niita ja kuljimme metrolla.

Herasimme lopulta tanaan puoli kahdeltatoista ja menimme parvekkeelle ottaan aurinkoa pariksi tunniksi. Taman jalkeen kavimme lounaalla, katoimme kuvat koneelta ja tulimme tanne joogakoululle nettiin. Soitin myos aitille ja Sampolle. Olipa kiva kuulla tean aanet! Itku tuli, ku puhelu loppui :(. Soitin myos esalle, mutta sun puhelin oli kiinni ja sain puhua vain vastaajalle, nyyh. No, yritan huomenna tai ylihuomenna uudelleen. IKAVA ON!!!

Kahden viikon paasta olemme jo Atlantin paalla.... Sita odotellessa vietamme viela mahtavat 2 lomaviikkoa taalla. Terveiset kaikille teille ihanaisille! :)

Elina

p.s. Uusia kuvia arkistossa...

Joogakoululla....Lauantai 15.07.2006 01:37

Heippa! :)

Eilen kavin ostamassa kakun toihin ja sita soivat kaikki paikalla olijat. Olipa vaan hyvaa! :) Eilen kuulin myos, ettei Cris ja Alessandro kumpikaan paase mean laksareihin, koska molemmat ovat reissussa. Onhan nyt loma-aika. Alessandron naemme kuites viela ens viikolla, kun menemme Hoplonin poikien kanssa paivalliselle jonnekkin, mutta Crisille sanoin nyt hyvastit. Illalla menimme Marcion ja muutaman muun Interculturalin toimistojampan kans kuppilaan istuskeleen. Marcio ekrtoi suunnitelleensa Euroopan matkaa ensi vuodelle. Han kavisi talla reissulla myos Suomessa ja toivotimme hanet ilomielin tervetulleeksi! :)

Tanaan herasin kamalaan auton varashalyttimeen, mutta arsytys, haihtui kun katsoin ulos ja nai ihanan auringon paisteen! :) Otimme Sannan kans pari tuntia aurinkoa, jonka jalkeen mulla oli operaatio: hiusten pesu (toinen kerta lettien kans). Lounaalle menimme kaupungille ja kavimme myos eraassa mahtavassa konditoriassa kakkukahveilla, hih. Kavimme Marcion toimistolla maksaan Sao Paulon reissumaksun ja nyt olemme taalla joogakoululla lukemassa meileja. Illalla ohjelmassa pakkausta. Puolenyon maissa lahtee bussi ja sitte vaantelehditaan ja yritetaan nukkua yo bussissa. Huomenna oon NIIN kipea, etta... :( Sarkylaakkeita taas mukaan...

Huomenna toivottavasti paasemme kiertelemaan Sao Paulossa kuin pahaiset turistit ja ottaan hulluna valokuvia. Illalla (jos jaksetaan) lahemme katsastamaan Sao Paulon yoelamaa, minka pitaisi olla New Yorkin yoelamaan verrattavissa. Saa naha! :) Sunnuntaina on ite messut, joilla mean piti alunperin olla toissa, haastatteemassa Amerikkaan toihin haluavia tyonhakijoita, mutta nythan kavi niin, ettei me olakaan toissa ja joudumme maksamaan matkan itse. Ei se kuitenkaan paha hinta oo: 50 euroa sis. matkat+hotelli.

Nyt pitaee lahtea pakkaamaan... Palaan asiaan taas ensi viikolla! :) Ihanaa viikonloppua kaikille!

VIIMEINEN TYOPAIVA!!! :DTorstai 13.07.2006 19:50

Heiiiii!!!

Jee, tanaan alkaa loma! Tai, no huomennahan se oikeestaan eka virallinen lomapaiva on, mutta kuites. Tanaan tulin kouluun kaheksaksi ja olen taalla aina kolmeen saakka. Alessandro lahtee mun kans puolen paivan aikaan ostaan kakkua, jota sitten tarjoilen taalla kikille tyokavereille ja niille oppilaille, jotka sattuvat olemaan paikalla. Eilen ja tanaan olen myos ottanut valokuvia kaikista tyontekijoista ja oppilaista, jotta muistaisin heidat myos myohemmin. Valitettavasti kaikki eivat enaa kay koulussa, vaan ovat jo alkaneet lomaileen. Lusmut... :p

Nyt lahen tunnille.... Palataan asiaan taas! :)

Olá mes queridos!Torstai 13.07.2006 01:38

Olá mes queridos! :)

Tanaan oli viimeinen keikka Hoploniin. Onneksi naemme poikia viela myohemminkin, silla sovimme menevamme ens viikolla yhessa syomaan jonnekin ja annoimme heille myos kutsut Laksiaisiimme 29.7 lauantaina. Bileet pidetaan joogakoululla ja porukkaa on kutsulistalla noin 30. Lisaakin tulee todennakoisesti, silla joogakoululaiset eivat ole viela listalla. Isot pirskeet! :) Huomenna tuon koululle kakun, koska on mun viimeinen tyopaivani. Alessandro kay mun kaverina ostaan sen huomenna, koska han tietaa tasta lahettyvilta jonku hyvan konditorian. NAM! :)

Kohta alkaa paivan viimeinen oppitunti ja sen jalkeen kotia. Ohjelmassa supermarketissa kaynti (pitaa ostaa kertakayttolautasia ja haarukoita kakkua varten) ja ehka kuntopyoralla poljentaa. O.C. tulee myos tanaan ja sehan pitaa joka keskiviikko naha! :) Mutta eipa tassa sitten kummosempia uutisia taalta pain.

Vetta sataaa....Keskiviikko 12.07.2006 01:10

hips heijaa!

Taalla sita koululla taas istutaan koneella. No, olen mie ollut tunnilla ja myos yhta koetta valvomassa, mutta ei oo kauheen rankkaa. Toisin sanoen on tylsaa! Eilen en paassyt tekemaan mitaan taalla toissa. Kaikilla ryhmilla oli kokeita ja yhella ryhmalla paattajaiset, joten eipa kauheesti ollu opettajan avustajalle toita. Pyysin Fernandalta luvan ja lahdin kotiin eilen jo kuudelta ja meninkin melkein suoraan sankyyn. Oli niin kamala paansarky. Nukuin 12 h ja aamulla paansarky oli edelleen lasna. No, onneksi se hellitti kuntopyoralla polkemisen, kahvin ja sarkylaakkeen avulla.

Tanaankin lahden kotiin tuossa kuuden pintaan ja paasen maistelemaan Sannan kokkailuja, njam. Sanna on siella kotiaitina tanaan: pyykkaa, siivoilee ja laittaa ruokaa, heh! :) Mie oon toissa. Jonkuhan on tuotava elanto perheeseen! ;) Onneksi taa elannon hankinta loppuu parin paivan paasta. Mulla on torstaina vimppa tyopaiva ja sitte lomalle! Torstaina tuon kakun tanne koululle. Paasevat ihmiset juhliin mun haipymista ;).

Eipa tassa muuta kummempaa.... Hauskaa iltaa kaikille!! :)

Ellu :)

p.s. Kolmen viikon paasta tahan kellon aikaan olen jo kotona Rovaniemella.. ollut jo puoli tuntia.

Heipsan!! :)Tiistai 11.07.2006 00:33

Heiii! :)

Tulin juuri koululle ja laiskottaa niiiiiin paljon! Vielakin on matkavasymysta viikonlopulta. Kiva viikonloppu oli kuites! :D Lahdimme siis Curitibaan lauantaiaamuna mina, Sanna, Lucila, Rodrigo ja eras Lucilan kaveri, jonka nimea en muista. Muut olivat menneet toisella autolla jo perjantai-iltana. Perilla veimme tavarat joogakoululle (olimme siella yon). Muiden jaatya joogaamaan Sanna, mie, Ema ja Junior lahdimme syomaan eraaseen ostoskeskukseen ja taman jalkeen kierteleen autolla ympari kaupunkia. Ensin yritimme etsia Jardim Botaniquen, hienon puiston. Loytyihan se lopulta, mutta kartan kans ois ollu helpompaa. No, seuraavaksi aloimme etsia karttaa jostain hotellista. Kauan meni, etta loytyi, mutta loytyipas kuitenkin. Eipa me oikeestaan muuta ehitty paljoa nakemaankaan. No, kavimme me eraalla 24h kadulla, missa ois kuulunu olla happeninkia 24h vuorokaudessa, mutta siella ei muuta ollu, ku suljettuja kauppoja ja gay-porukkaa. Harvoin sita nakee monta miespariskuntaa yhta aikaa pussailemassa, hmm... Taman kokemuksen jalkeen lahdimme etsimaan joogakoulua. Siihen meni 2 tuntia!! Oltiin vahan eksyksissa siina miljoonakaupungissa... Mutta meilla oli HAUSKAA! Nauroimme valilla ihan vedet silmissa omille holmoilyilleimme. Ema ja Junior oppivat muutaman suomalaisen kirosanan ja huutelivat niita kaikille ohikulkijoille auton ikkunoista. Opimme myos kieltemme yhteisista sanoista jotain... Taalla, tai varsinkaan Italiassa ei kannata menna sanomaan: "Katso merta"... tai sanaa "Kuu" ei kannata myoskaan sanoa aaneen. Niilla on taalla aikalailla eri merkitykset, ku meilla.

Illalla kavimme pizzalla ja taman jalkeen, puoli yhdelta, Sanna ja mie mentiin koululle nukkumaan muiden lahtiessa bileisiin. Me ei kerta kaikkiaan jaksettu. Yo oli KAMALA (kaikki ovat oppineet myos tuon sanan... se tarkoittaa taalla myos vahan eria)! Mie olin niin kipea selasta, etta koko ajan vihloi jalkaa ja selkaa. Nukuin 3h!

Sunnuntai aamuna kavely oli heikonlaista kivun vuoksi, mutta onneksi 700mg kipulaake hellitti tuskaa hieman ja pystyin kaveleen. Aamulla lahdimme Sannan ja Lucilan kanssa kiertelemaan museoita ja puistoja. Oli oikeen kiva aamupaiva. Kolmelta Lucilalla jatkui taas joogakurssi ja me jatkoimme kierrosta Juniorin ja Eman kanssa. Oli tosi kiva paiva, vaikka valilla satoi ja ukkostikin rajusti. Pimean tullen menimme elokuviin. Siella alkoi juuri joku kauhuelokuva (en muista enaa nimea) ja menimme sen katsomaan. Oli aika huvittava valilla, vaikka kauhuelokuva sen piti olla. KAMALA!

Puoli kahdeksalta lahdimme etsimaan joogakoulua, missa kurssi pidettiin sunnuntaina. Etsimiseen meni taas aikaa, mutta onneksi Sanna on hyva kartanlukija! :) Puoli yhdeksalta paasimme lahtemaan kotimatkallemme, joka kesti nelja tuntia kovan ukkosen ja sadekuurojen vuoksi. Viime yo oli niin ihana, kun sai nukkua taas "omassa" sangyssa! :)

Laitan myohemmin myos kuvia reissultamme. Nyt lahden tunnille...