Perjantai 8.8. :
Herättiin seittemän aikoihin ja syötiin aamupala. Kaheksalta istuttiin jo autossa matkalla vuorille. Siis Puolan eteläosaan, Slovakian rajalle. Matka kesti tuskaiset 4 tuntia, mistä ensimmäiset pari meni nukkuessa. Tän kaupungin nimi oli joku Zikopanje tms mihin mentiin. Turisteja vilisi ku muurhaisia. Jätettiin auto parkkipaikalle ja siitä oli vielä neljä kilometriä sinne vuorien juurelle. Noh, Maten iskä kustansi meille kyydin hevoskärryillä ettei tarvinnut kävellä niin pitkää matkaa. :D Sit paikanpäällä Maten iskä anto jollekkin naiselle pari zlotyä ja se nainen vei meidät keskelle semmosta kauheeta jonoo. Etuiltiin siis varmaan noin viittäkymmentä ihmistä kylmän rauhallisesti. Ihmisiä oli ihan mielettömästi ja tuntui, ettei se jono liikkunut mihinkään. Kaks tuntia vierähti pelkästään semmosissa portaissa jonottaessa. Hermot meinas mennä useeseen kertaan, mutta onneksi ei ainakaan ollut kuuma eikä satanut (paljoo..). Noh, sitten kun oltiin jo loppusuoralla niin semmonen kauhee turisti joukko protestoi meitä ja ohitti meidät. Meinas järki mennä, mutta toisaalta mekin oltiin etuiltu niita siinä alkuvaiheessa... jotkut turistit rupes sit valittaan siitä että se iso joukko etuili ja sit se iso joukko valitti, että me oltiin etuiltu niitä. Vartija tuli sit selittään mulle ja Annille jotain puolaks. Katottiin sitä tyhminä ja pyydettiin kertoon englanniksi.
"These people are telling me that you have came here recently"
"What you mean recently ! We've been here like 2 hours !"
"Mm. Well, these other people have been here about 4,5 hours. So, how is it possible that you've been here 2 hours?"
"Voi vittu mitä me nyt sanotaan? ... esitetään ettei ymmärretä!"
"We don't understand?"

.. Vartija lähtee käymään toisen vartijan luona ..
"Mateusz what we should do!!"
"Just disagree everything! Stay calm and disagree."

:D Noh, ei meitä sit loppujenlopuks heitetty pois jonosta vaikka vähän uhkailtiinkin. Esitettiin vaan tyhmiä turisteja jotka ei ymmärrä mitään. Ja Mate esitti, että sekin on suomalainen eikä ymmärrä. :D
Käskettiin sen vaan toistella kaikkia suomalaisia lauseita mitä se on oppinut ja ne oli : "Mitä vittua! Minä rakastan sinua. Sinä olet vittu!" :D
Päästiin sit loppujenlopuks lippuluukulle ja hissiin joka kiikutti meidät sinne vuoren huipulle kahden kilometrin korkeuteen. Siellä syötiin pitsaa ja lähettiin sit takaisin alas. Sit alkoikin taas muutaman tunnin automatka kotiin. Kun päästiin takaisin Biechiin niin rupes ukkostaan ja sataan kaatamalla. Sit Mate kerto, et meille on järkätty yllätys kekkerit. Vaihdettiin vaatteet ja sit Maten iskä heitti meidät Mirekille missä kaikki pojat oli meitä vastassa. Ne juotti meille puolalaista vodkaa ja kaikkee muuta. Mm. valkoviiniä, punaviiniä, lisää vodkaa.. :D Siellä hengailtiin, juteltiin ja katottiin olympialaisten avajaisia uusintana, kunnes kolmen aikoihin yöllä lähettiin Matelle nukkuun.

La 9.8. :
Herätys, aamupala, hyvästit ja bussipysäkille. Satoi vettä ja Mateusz, sen iskä ja Mateusz nr. 2 oli saattamassa meitä pysäkillä. Maten iskä lohkas, että taivaskin itkee kun me lähdetään pois. :'>
Bussi tuli, vaikkakin vähän myöhässä, ja sit halattiin Matee ja luvattiin vielä nähdä joskus uudestaan. Sit hypättiin bussiin ja matka Varsovaan alkoi. Kello oli siis n. 11. Nukuttiin ensimmäiset pari tuntia ja olo oli muutekin melko mukava, kun rinkat oli omilla penkeillään meidän takana. Sit yhden aikaan oli vessatauko ja sen jälkeen bussi alkoikin oleen jo niin täynnä, että meidän piti ottaa rinkat jalkojen alle. Oli hieman ahdasta ja jalat rupes puutuun. Sit puoli viideltä hihkuttiin jo, että kohta ollaan perillä koska Maten mukaan matkan piti kestää 6 tuntia. Bussikuski kaartoi kuitenkin johonkin huoltoasemalle ja saatiin kuulla, että nyt on puolen tunnin tauko. Ihmeteltiin, että miks ihmeessä jos kerran kohta ollaan Varsovassa. Sit kun tultiin bussiin takaisin niin kuultiin, että matkaa oli jäljellä vielä 2 tuntia... ja Varsovaan oli kuitenkin vain 100km. Huhhuh. Eli yhteensä 8 tuntia bussissa. Rupes jo vähän hermoja kiristään ja jalkoja puuduttaan.
Perille kuitenkin päästiin. Bussi jätti jonnekkin syrjäseudulle ja pienen pohdinnan jälkeen päädyttiin ottaan taksi hotellille. Hotellihuoneen varaus oli onneksi vielä voimassa vaikka kuudelta olisikin pitänyt kirjautua hotelliin ja me oltiin siellä noin puoli kahdeksalta. Käytiin hotellihuoneessa jättämässä kamat ja vaihtamassa vaatteet ja sit lähettiinkin Varsovan keskustaan ostoskeskukseen. Käytiin ensin KFC:ssä syömässä (taas, twister meal<3) ja sit lähettiin hirveellä kiirellä kiertään kauppoja läpi. Luultiin, että ne menis yhdeksältä kiinni eli meillä oli tunti aikaa. Mutta. Sitten. Huomattiinkin, että kaupathan menevätkin kymmeneltä vasta kiinni ! Ja vietettiin rattoisasti esim. kenkäkaupassa 40minuuttia. :D Sit shoppailun jälkeen mentiin Hard Rock cafeeseen drinkeille. Anni joi jonkun mega margaritan ja mä join Strawberry dreamin. Ja alkoholi maistui melko voimakkaasti. Sit Hard Rockin jälkeen kierreltiin vielä "asematunnellissa" ja sit suunnattiin hotellille. Hotellilla oli tietenkin pakko ottaa vaahtokylpy. :> Ja sit pehmeisiin sänkyihin nukkumaan.

Su 10.8. :
Herättiin puoli 9 ja yhdeksän jälkeen lähettiin vielä kierteleen ulos vähäksi aikaa. Käytiin ruokakaupassa ostamassa vähän vodkaa ja m&m:ejä ja sit haettiin mäkkäristä vähän aamupalaa. Mentiin syömään mäkkiruuat hotellihuoneeseen ja sit pitikin suunnata jo bussipysäkille päin ja kohti lentokenttää. Lentokentällä oltiin ensin hieman hukassa, kun ei löydetty Finnairin check-iniä mistään, mutta parin kyselytuokion jälkeen löydettiin sekin. Sit mentiin turvatarkastuksesta läpi ja tuhlasin loput 30 zlotya kilon m&m pussiin. :D Sit päästiinkin jo lentokoneeseen sisään ja lento kesti vaan 1h 25min. Annin äiti oli Helsinki-Vantaalla vastassa ja kyyditsi meidät Tampereelle. Annin äiti huijas mua, että se heittää mut kotiin mutta kun päästiin Annin parkkipaikoille niin äiti kurvas minun omalla ferrarin punaisella Golffillani siihen ja sain ajaa itse sen kotiin. :> Illalla sit suunnistin vielä Kangasalle Juiten viereen nukkuun. <3

Vou, siinä taas romaania kerrakseen. Tänään käväisin koulussa, mutta eihän siellä nyt koko päivää jaksanut olla. Menin 2 tuntia myöhässä ja lähdin aikaisemmin. Ryhmänohjaajakin soitteli jo perään ekana päivänä. :D No, mutta huomenna alkaa kunnon ressi taas. Koulua + töitä ..