Isles of Skye^^Sunnuntai 26.11.2006 23:05

Breathtaking. Ei muuta osaa sanoa. Koko länsirannikko, Highlands, vuoret, vuoristopurot, aivan mahtavaa. Ja aurinko paistoi. Rakastuin ihan täysin meidän oppaaseen, Graem on yksinkertaisesti ihanin mies päällä maan..:)
En viitsi ruveta koko matkakertomusta kirjoittamaan, mutta perjantaina siis lähettiin, oltiin perillä vasta puoli yhentoista maissa ja heti suunnattiin pubiin. Kova hinku oli jatkobileisiin kun paikka sulki jo ennen yhtä, mutta kiltisti mentiin lopulta nukkumaan että jaksoi herätä aamulla aikaisin saaren tourinkia varten. Anders prkl sanoi että bussissa pitää olla aamukahdeksalta mutta viime hetkellä olivatkin siirtäneet lähtöä tunnilla eteenpäin, eihän meille tietenkään voinut siitä ilmoittaa... Kierrettiin siis saarta, käytiin linnoilla, vuorilla, vähän isommassa kylässä (kokoluokaltaan silti paljon j-järveä pienempi) ja syötiin välillä, tottakai:D. Illalla eilisestä viisastuneena ostettiin pullo viskiä etukäteen ettei kaikki rahat mene baariin. Siinä sitten nautiskeltiin Carolynin (New York) ja Albinin (Tsekki) kanssa kunnes piti mennä illalliselle, oltiin mukavassa hiprakassa jo siinä vaiheessa. Ilta/yö oli aivan mahtava, uusia kavereita tuli roppakaupalla. Mm. kolme suomalaista vaihto-opiskelijaa löytyi, tosi mukavia kaikki ja sovittiin että Itsenäisyyspäivää juhlistetaan jollain tavalla. Löytyi myös ihan älyttömän suloinen ruotsalaismies (kyllä vain!) Ola, joka ei siis ollut meidän porukkaa vaan oli pakannut koulujen loputtua kamppeensa ja lähteny Skyehin töihin:D. Sen piti vain mennä aika aikaisin nukkumaan kun seuraavana aamuna tosiaan oli töitä. Loppuyöstä alettiin sitten pelaamaan korttia yhden norjalaispojken kanssa ja seitsemän jälkeen käperryttiin lopulta siihen lattialle nukkumaan. Kolmea vaille kaheksan joku lopulta tuli takkahuoneen ovelle karjaisemaan että bussissa pitää olla valmiina kahdeksalta. Tuli vähän kiire:D. Tänään sitten vaan lasketeltiin West Coastia pitkin Glasuun, pysähdyttiin monessakin paikkaa ja nähtiin Loch Ness ja Loch Lomond.
Kokonaisuudessaan reissu oli aivan mahtava ja todella sen 90 punnan väärti. Jos ikinä on mahdollisuus, menkää ihmeessä, minun on pakko päästä keväällä uudestaan, ja luvatiin jo Graemillekin etsiä se sitten taas oppaaksi. Kaikki tarinat ja myytit mitä se kertoi... Brilliant! I believe in wee folk! Ooooh, ja nyt omaan sitten tiedon ja ikuisen kauneuden;).
Pakko päästä sängynpohjalle. Eilinen viskin määrä, piilarit päässä n. 40 tuntia putkeen ja unenpuute verottaa muuten huomenna liikaa..