paljon kuulumisia!Lauantai 09.10.2010 18:56

enpä oo kerenny kirjoittelemaan hetkeen!

Taipeissa meillä oli mukavia vapaaehtoistyöpäiviä: oltiin mm. Sokeain Instituutilla, pidettiin kulttuurijuhla lukiolaisille yms.

juha ja gernot tuli torstaina taipeihin, mentiin illalla shown jälkeen syömään taiwanilaista ruokaa. ai niin torstai aamuna meilä oli 3 h aikaa kierrellä taipeita castin kanssa, mentiin taipei 101, eli maailman toiseksi korkeimmalle rakennukselle. kyllä se korkee olikin! juha ja gernot kävi siellä seur. päivänä auringonlaskun aikaan, ja niillä on varsin komeita kuvia.

Taiwan päätty erittäin mukavasti: meillä oli 2 showta Taiwanin parhaaksi rankatussa tilassa, yleisöä 2800! ja mikä parasta, yleisössä oli myös Juha! oli ehdottomasti yks parhaista showsta mitä ollaan vedetty. :)

la oli sit regional learning day. saatiin muodostaa 2-10 hengen ryhmät. mun ryhmässä oli mä, juha, gernot, Lieselot ja Linus. kierreltiin taipeita, ajettiin paljon MRT:llä, eli maailman parhaaksi rankatulla metrosysteemillä. illalla sit hengailtiin vaan hostellilla, kuunnteltiin musaa ja juteltiin. kiva oli kerrata kuulumisia juhan kanssa.

sunnuntaiaamulla 10 aikaan juha ja gernot lähti lentokentälle, eli mulla oli 10 tuntia aikaa hengailla itsekseni taipeissa. kiertelin kauppoja, menin leffaan (julia robertsin eat pray love, ihan jees) ja sit kiertelin lisää. en ees ostanu mitään, muutamia vaatteita sovitin, mutta nää aasialaiset on niin pieniä, et edes L koko ei mee mulle päälle :D

sit illalla kahdeksaksi tapaamispaikalle, sponsoreiden jäähyväispuheet, taiwan wrap-up, ja sit meillä oli vapaata aikaa n. 4 tuntia (klo23-03) sit bussilla lentokentälle ja lento hong kongiin lähti 6.25. nukuin koko lennon. sit vaihdettiin konetta, hong kong-new york 15h20 min lento. katoin 2 leffaa ja koko muun ajan nukuin. eli yli 10 h :D sit saavuttiiin nykiin päivällä 14 aikaan, sää oli harmaa, sateinen ja asteita n.12. ihan kuin suomessa :D
sit bussilla 5h Cantoniin, bostonin kupeeseen.

meillä oli 2 vapaaehtoistyöpäivää Mass hospital schoolilla, eli vammaisten lasten sairaalakoululla. erittäin mielenkiintoista mutta haastavaa. haastavaa varsinkin sen takia, että aikaero oli 12 h ja aivan jäätävä jetlag... torstaina oli showpäivä, täysi yleisö. olin aivan poikki shown jälkeen. ja sit vielä strike, eli purettiin lava.

seuraavana aamuna herään siihen et mulla on ihan järkyttävän paha olo, päätin jäädä kotiin, vaikka se tarkoittikin sitä että missasin bostonin retkipäivän. :( nukuin 24 h putkeen, kävin vaan vessassa ja juomassa välillä.

tänään hostfamilyday ja huomenna 10 h bussissa, eli ainakin 2 päivää voin vielä lepäillä.

seur. 4 viikkoa siis jenkeissä ja sit mexicoon!