viimeistä viedään...Keskiviikko 30.09.2009 16:35

joo eipä ole enää paljoa espanjassa oleilua jäljellä. lauantaina on lähtö siis.
Mariannan kanssa vietetty viikko meinasi mennä pieleen heti alkuunsa: sain flunssan. olin 2 päivää töistäkin poissa. onneksi tiina piti marsulle seuraa. loppuviikosta olin sit jo sen verran parantunu että jaksoin jotain tehdäkin. käytiin eläintarhassa, aivan sika hieno! sit mentiin sellaisella lasketteluvaunun tyyppisellä jutulla tuonne ylös vuorille. siellä oli hienojen maisemien lisäksi lintushow. isoja kotkia, haukkoja, korppikotkia yms yms. tosi upea näytös. perjantaina käytiin torremolinoksen ferioilla nopeasti pyörähtämässä ja lauantaina oli sitten päivän retki Gibraltrille. sehän on osa britteja, ja meilla olikin varsinainen british weather siellä. jo bussimatkan aikana alkoi sataa ja se vain yltyi koko ajan. meillä oli pari tuntia vapaata aikaa shoppailuun gibessa, ja silla aikaa tuli aivan hervoton sade. pääkatu muuttui joeksi. oltiin aivan likomarkia ja kahlattiin puoleen sääreen ylettyvässä vesimäärässä. interesting :D siten käyiin subissa syömässä ennen kun lähdettiin katsomaan varsinaisia nähtävyyksi. mentiin pikkubussilla ylöspäin, käytiin katsomassa majakka, luolat ja gibraltarin kuuluisat apinat. ihan hieno reissu vaikka säät ei ollutkaan meiän puolella.
munhan ei pitäny saada enää kämppiksiä ennen kun lähden, mutta toisin kävi. ma tuli noora ja ti jenni. eipä niihin hirveesti kerkee enää tutustua...
huomenna pidetaan työkaverien kanssa mulle pienet läksiäiset ja koska loppuviikolle luvattu +28 ja aurinkoa, aion mennä vielä viimesen kerran grillaamaan itseäni.

kaiken kaikkiaan, aivan loistavat 2 kk takana, pientä koti-ikävää on ollut mutta se kuuluu asiaan. taskuun jäi paljon ihania uusia ystäviä, espanjan kielen alkeet, pala espanjalaista kulttuuria ja upeita kokemuksia. kiitos kaikille ketkä on ollut mun kanssa täällä, suomessa varmasti vielä nähdään!!!

Adios!

marokko + muuta Sunnuntai 20.09.2009 18:43

saat on viilenny aika merkittavasti tassa viime aikoina. viikkoon ei ole tarennut menna rannallekaan enaa. sunnuntaina kerittiin kerran kayda terhin kanssa. maanantaina kaytiin tutustumassa benalmadenaan. tiistaina kaytiin markkinoilla, keskiviikkona katsomassa flamencoesitys Mijaksessa ( upeaa!!) torstaina oltiin shoppailemassa Plaza Mayorilla ja perjantaina kaytiin harkakukkulalla katsomassa auringonlasku. lauantaina lahettiin ennen auringonnousua marokkoon. ensin bussilla 2 h satamaan ja sit 35min laivalla. vali on vaan 14 km :O marokko oli kylla eksoottisin paikka missa olen ikina kaynyt, voitti abu dhabinkin, joskin se oli aika samanlainen: kielena arabia, ihmisilla samanlaiset vaatteet yms yms. oltiin siis opastetulla retkella, meilla oli paikallinen opas ja kaytiin mm. ratsastamassa kamelilla, tutustumassa mattokauppaan ja paikalliseen maustekauppaan yms. oltiin vaan 5 h maissa, mutta yllattavan paljon siina ehti nahda ja tehda. erittain kuvauksellinen kohde, sovin tyopaikan kanssa, etta teen kuvareportaasin tuosta matkasta.
marianna tulee tanaan, ei tekeminen lopu :) sen kanssa ajattelin kayda ainakin elaintarhassa (euroopan 3. paras kuulemma) ja rondassa paivaretkella.

ai niin, yksi "maailma on pieni" -tarina:
tultiin silloin torstaina junalla plaza mayorista ja istuttiin lahimmille vapaille paikoille. kohta huomattiin etta vieruskaverit puhuivat suomea. sitten rupesin kuuntelemaan etta pahus, onpa tuttu aani. katsoin viereeni ja annihan se siina! :D tiesin kylla etta han on taalla, ja oltiin sovittu etta tavataan, mutta vahingossa sitten istun viereen :D:D kylla nauratti....

terhin odottelua...Torstai 10.09.2009 22:07

talla viikolla on koti-ikava vahan painanut. taalla on ihanaa ja viihdyn tosi hyvin, mutta pikku hiljaa kotisuomi alkaa tuntua mukavalta ajatukselta. ei ehka ne syksyn sateet, mut perhe ja ystavat. onneksi terhi tulee sunnuntaina ja marianna siita viikon paasta. sitten onkin enaa 6 paivaa taalla. eli kyllá se menee, pitaa vaan yrittaa nauttia hetkista taalla viela kun voi :)
talla viikolla meille tuli toimitukseen toinenkin harjoittelija, Paula. toita on ollut sopivasti. Tanaan sain kehuja pomoltani, kuulemma otan tosi hyvia kuvia ja olen oikealla alalla :) kehuja on aina mukava saada, maistuu tyonteko taas paremmalta.
nyt pitaa yrittaa aktivoitua jos jotain aikoo ehtia nahdakin(muuta kuin fuengirolaa...) nyt kun on vahan viilentynyt niin ajatus jonnekin lahtemisesta ei edes tunnu niin vaikealta. no onneks kun kaverit tulee tanne niin on pakko aktivoitua kun niilla on vaan se viikko aikaa nahda ja kokea.

sunnuntaifiilistelyaSunnuntai 06.09.2009 19:46

torstaina kaytiin saattamassa anniina lentokentalle oikeen porukalla, oli tosi haikeeta sanoa hyvastit. vaikka kylla me varmasti suomessa nahdaan :) mentiin sit tuan ja alen kanssa Plaza Mayorille shoppailemaan. tai siis tytot shoppaili ja ma katselin. oon niin pihi et en mitaan viitsi ostaa plus etta matkalaukkuunkaan ei mahdu paljoa tavaraa....
perjantaina olin tyokeikalla kuvaamassa yhen ravintolan avajaisia, olin uuden toimittajaharjoittelijan, helin kanssa siella. ens viikolla tulee viela toinen toimittajaharjoittelija. illalla sit istuskeltiin tutulla porukalla meilla vaan ja osa lahti jatkamaan iltaa baariin, mutta mina painuin pehkuihin siina 2 aikoihin...
lauantaina sit oli heidin ja amman tuparit ja alen ja tuan laksiaiset. vaikeeta kun koko ajan tutustuu uusiin ihmisiin ja joka viikko joku lahtee...
tanaan vaan hengailua ja samin pizzaa tiedossa, ja huomenna taas toihin.

reissu tasan puolessa valissa, outoa :O ja terhi viikon paasta tahan aikaan taalla, cant wait! <3

kuulumisia...Maanantai 31.08.2009 17:50

Perjantaina oli Anniinan läksiäiset, meillä oli eka kotona pienimuotoiset pippalot, ja oli jopa muitakin kuin suomalaisia mukana - 2 saksalaista. Tylsää että Anniina lähtee kotiin, olis ollu kiva asua kauemminkin yhdessa. ikävä tulee :(
Sunnuntaina mentiin sitten nelistään Anniina, Tua, Ale ja mä Malagaan ja Picasso museoon. Ihan hienoa oli kierrellä ja katsoa Picasson töitä, vaikka niitä kaikkein kuuluisimpia töitä ei mukana ollutkaan.
Alkuviikon suunnitelma: Tänään rannalle, huomenna Fugeen shoppailemaan ja keskiviikkona Marbellaan ja sit illalla tortilloja tyttöjen kanssa, vika ilta Anniinan kanssa....
Eilen tuli uusi kämppis, Tiina -89, opiskelee kampaajaksi, täällä kuukauden työharkassa. jaa jaa katsotaan jos sitä tekis tukallensa jotain :P

party partyTiistai 25.08.2009 19:30

viikonloppu meni aika pitkälti juhlimisen merkeissä. pejantaina oli yhen suomalaisen läksiäiset ja sit päätettiin ihan ex tempore lähteä Malagan ferioille. oli kyllä ihan näkemisen arvoista, tosi iso alue täynnä ihmisiä ja kaikkea hienoa. lauantaina sit mentiin Tualle ja Alelle alkuillasta ja sit myöhemmin lähettiin Fuengirolaan yhteen kivaan baariin istuskelemaan. sunnuntaina mentiin taas Anniinan kanssa rannalle. oli kiva viikonloppu vaikka tulikin hankittua vähän univelkaa...tällä viikolla töissä oon päässyt taittamaan lehteä, se on kivaa mutta en oo pitkään aikaan tehnyt sitä joten myös vähän vaikeaa. mut kyllä se tästä muistuu mieleen! :)

arkielämää...Torstai 20.08.2009 16:51

Tällä viikolla on alkanut arki asettua uomiinsa. töitä on ollu jonkun verran, kuvauksia siellä ja täällä ja sitten oon ollu toimistolla 3-4 h päivässä, käsitelllyt kuvia yms. ollaan oltu Anniinan kanssa rannalla parina päivänä ja alan olla mukavan ruskea :)
tänään mennään illalla Mijasiin, ihanaan pieneen vuoristokylään noin 20 min bussimatkan päässä. siellä on torstai-iltaisin flamencoesitys ilmaiseksi turisteille. huomenna onkin taas jo perjantai (kylläpä aika menee nopeasti...) ja varmaan vähän juhlimista tiedossa.

eipä täällä mitään sen ihmeellisempää ole tapahtunut, arkea vain. Luen tosi paljon, ostin second hand kirjakaupasta yhen englannnkielisen kirjan ja sit suomalaisesta kirjakaupasta Twilight-sarjan toisen osan (sekin enkuksi tosin). sit oon lukenu mitä kämppiksiltä löytyy. Kuumimpaan aikaan mukava vaan maata, joko sisällä tai rannalla, ja lukea.

ruoanlaitto innostuskin jatkuu, jotenkin tämmöinen uusi ympäristö saa inspiroitumaan ihan eri tavalla.

Ai niin, oltiin yks aamu kuvaamassa Anniinan kanssa. Täällä onneks aurinko nousee siinä 7-8 väliin niin ei tarvii niin aikasin nousta kuvaamaan kuin suomessa.

Adios!

viikonlopun viettoa...Sunnuntai 16.08.2009 01:19

Eilen meilla oli pienet pippalot meian kampilla: 11 henkiloa, kaikki suomalaisia. Kovin on eksoottista tama elama taalla :D
kaytiin sitten katsomassa fuengirolan yoelamaa, ihan jees. oltiin anniinan kanssa vahan vasyneita niin lahdettiin "jo" 4 am nukkumaan kun muut jatko viela...
tanaan sit kun herailtiin niin katottiin Mamma Mia, siina vasta hyvanmielen elokuva.. sitten mentiin rannalle, oltiin joku 3 h, hyvin makin rusketuin, enka ees palanu, hyva mina!
tehtiin tossa just Anniinan kanssa maailman parasta kanasalaattia, pakko oli sekin mainita!
huomenna mennaan keskiaikafestareille fuengirolaan, en tiia mita siella on, mutta pitáa kayda katsomassa. ainakin sielta saa varmaan jotain kuvamateriaalia..
maanantaina sitten eka varsinainen tyopaiva.

adios..

töissä...Perjantai 14.08.2009 15:29

no niin, nyt on pari päivää lepäilty ja eilen olin ekaa päivää töissä. Menin tutustumaan toimistoon jne. oon ollu tosiaan pari päivää ihan rauhassa, on ollu vähän kipeä olo, eilen aamulla kävin tohtori Raasteella ja kuulemma mulla on vaan afta nielussa ja se on turvottanu mun noita rauhasia. no, epämiellyttävää anyways. ja helle saa olon vähän voimattomaksi mutta kai siihen tottuu.
oon muuten innostunu ruoanlaitosta täällä :D tehään yleensä yhessä ruokaa kämppisten kanssa ja mun mielestä on kiva kokata toisille. itelle ei tulis tehtyä. täällä on tosiaan tuo ruoka vähän halvempaa kuin kotosuomessa...
joo 32 näytti lämpömittari kun menin töihin. tuntuu kyllä kuumemmaltakin..en oo vielä viittiny mennä ees rannalle (paitsi kerran oltiin illalla joskus just ennen auringonlaskua) kun on niin kuuma että auringonotto tuntuu ihan hullulta.
Illalla käytiin Anniina-kämppiksen kanssa fuengirolan keskustassa kävelyllä ja sit syömässä ja jälkkäriksi vielä italialaista jätskiä, nam :)

palataan!

[Ei aihetta]Maanantai 10.08.2009 14:27

hola,
taalla sita nyt ollaan, lento meni ok, loysin perille ja kamppakin on ihan ok.

vaikuttaa varsin sympaattiselta paikalta tama fuengirola, joskin oon tutustunu vasta los bolichesin alueeseen, missa siis asun. eli en oo viela keskustaan asti ehtiny. Ihanan eksoottista kun kuulee joka paikassa espanjaa. ylláttavan vahan oon toistaiseksi tormanny suomen kielea puhuviin, onneksi...

kohta meen oluelle/jatskille mun pomon kanssa ja iltapaivalla lahen sit kamppisteni kanssa jonnekin rannalle. siina kaikki talta eraa!!

ei oo nettia kampalla mutta onneks naita kahviloita on joka nurkalla ja maksaa vaan 70 senttia per h :)