IRC-Galleria

Tiedot

Luokittelu
Kirjallisuus ja lehdet
Perustettu
Ennen yhteisöajanlaskun alkua
Tilastot
Käyntejä: 8 660 (1.7.2008 alkaen)
Kommentteja: 5
Koko
438 jäsentä
Tyttöjä: 228 (53 %)
Poikia: 210 (47 %)
Keski-ikä
37,7 vuotta
Otos: 286 jäsentä
Tyttöjen keski-ikä: 37,2 vuotta
Poikien keski-ikä: 38,4 vuotta

Jäsenet (438)

Leumasgaudikiki-79-tyttoitalia-jothaaGospelistHayniepuksipuumineylMikkelin_GunuChilipaprikaahavaAnniina--aqu-rubydee_kemppu_

SorinPuutarha ja käärmeLuonut: SorinKeskiviikko 14.04.2010 19:49

Tulipa muuten mieleen tässä käärme peliä pelaillessa, olen muuten aika hyvä siinä. Käärmeeni on aina iso ja ahnas. Joka tapauksessa tuli mieleen vanha tarina käärmeestä, naisesta ja puutarhasta. Siellä mies ja nainen telmivät onnellisina tietämättä mistään mitään. Kunnes eräänä päivänä käärme luikerteli naisen puutarhaan ja siellä vähän maisteltiin kiellettyä hedelmää. Alettiin myös ymmärtää vähän maailmasta, niin hyvästä kuin pahasta. Alettiin siis muodostaa omia mielipiteitä ja saatiin kyky luoda omia, paratiisissa telmiviä pikkusia, joille voitiin olla kuin jumala. Mistähän tämän tarinan inspiraatio on mahtanut tulla?

KosmosshamaaniSon mietiskelystäLuonut: KosmosshamaaniPerjantai 12.03.2010 04:35

Son mietiskelystä


Alkuperäinen intialainen mielenhiljaisuutta tarkoittava sana on dhyanna (lue:dhjaana), josta tulee kiinalainen ääntämys chan (lue: tshan), korealainen son ja japanin zen. Tavallisesti se käännetään mietiskelyksi tai meditaatioksi, vaikka se ei viittaakaan miettimiseen, vaan pikemminkin olemisen suoraan kokemiseen turhia miettimättä. Muita mahdollisia käännöksiä ovat hiljentyminen, syventyminen sekä kontemplaatio eli katseleminen. Täsmällisen suomalaisen sanan puuttuessa voimme puhua mietiskelystä.

Mietiskely on mielen selkeytymistä, hämmennyksen lakkaamista. Kun mielemme on avoin ja selkeä, voimme tarkastella tapahtumien kulkua, ymmärtää paremmin sekä itseämme että maailmaa ympärillämme ja oppia elämään viisaasti, niin että emme aiheuta tarpeetonta kärsimystä sen paremmin itsellemme kuin toisillekaan. Chania mielenselkeyttä, voimme harjoittaa hetkestä hetkeen niin istuessamme, kävellessämme kuin jokapäiväisissä toiminnoissammekin.

Chania on lähestyttävä tervehenkisesti, maanläheisesti. Siinä ei ole kyse eksotiikan kaipuusta eikä pinnallisesta new age - harrastuksesta. Siinä ei pyritä yliaistillisten kokemusten saavuttamiseen, näkyjen näkemiseen tai mystisten värähtelyjen kokemiseen. Chan vapauttaa herkkäuskoisuudesta. Ihmisen tulisi oppia ajattelemaan ja tiedostamaan itse, silloin heitä ei voi huijata. Ajattelemalla perinpohjaisesti ylitämme käsitteisiin tarrautuvan ajattelun. Chan-elämäntapa mahdollistaa laajaulotteisen tutkimusretken, joka johtaa omakohtaiseen oivallukseen.

Mielenselkeys tapahtumien virrassa elää ja liikkuu. Siihen ei voi tarrautua eikä sitä voi jähmettää opinkappaleiksi. Chan on poluton polku, johon eivät päde sen enempää tavanomaiset uskomukset kuin filosofiset määritelmät, vaikka sen ympärillä on vuosituhansien kuluessa kutoutunut uskonnollisia muotoja, filosofista ajattelua ja taideperinteitä. Chanissa käytetään menetelmiä, mutta syvimmältä olemukseltaan se on kaikki kaavat ylittävä epämenetelmä. Chan piilee mahdollisuutena meissä kaikissa. Hetkinä, jolloin katselemme omia touhujamme huumorimielellä, chan pilkistää jostain mielen sopukasta.

Mietiskely paljastaa alitajunnan sisältöä, joka tavallisessa elämässä ei nouse tietoisuuteen. Alitajunnan hämäristä sopukoista saattaa pulpahtaa torjuttuja asioita. Siksi on muistettava, että hiljainen mietiskely sopii ihmisille, joilla ei ole vaikeita mielen ongelmia ja jotka ovat valmiita kohtaamaan tajuntansa eri puolet. Mietiskely ei ole psykoosin hoitokeino. Mielensairauksien vuoksi hoitoa saaneiden tulisi keskustella hoitavan tahon ja chan- opettajan kanssa ennen mietiskelyn aloittamista. He tarvitsevat ohjausta, joten heidän ei tulisi mietiskellä omin päin.

Chanin perusmietiskelymuotoja ovat hengityksen laskeminen, hengityksen seuraaminen, mielen katseleminen, pelkkä istuminen ja kävelymietiskely. Hengitysmietiskely sopii useimmille ihmisille perusmietiskelyksi. Se edistää keskittyneisyyttä ja luo pohjan tietoisena olemisena olemiselle.

Teksti on Tae Hye sunimin (Mikael Niinimäki) kirjasta "Suomalainen Zen opas"

Käytännön neuvoja
Mietiskelyä varten on hyvä pukeutua väljiin vaatteisiin, jotka mahdollistavat hengityksen vapaan kulun eivätkä hankaloita verenkiertoa. Vältä kiristäviä vöitä. Asun tulisi olla siisti esimerkiksi sävyisän värinen verryttelypuku. Pyrimme Istumaan selkä suorana tyynyllä tai mietiskelyjakkaralla. Hyvä istuma asento auttaa hengitystä liikkumaan vapaasti ja lisää keskittyneisyyttä. Lysähtänyt asento johtaa ajatusten harhailuun ja jäsenten kipeytymiseen. Olemme hankkineet uusia jakkaroita ja tyynyjä joten sinun ei tarvitse ottaa mitään mukaan. Vältä syömistä, ja runsasta juomista pari tuntia ennen harjoitusta. Voit välttää myös kahvia, tupakointia tai piristävien juomien nauttimista, koska ne kiihdyttävät mieltä ja voivat vaikeuttaa tyyneyden saavuttamista

Harjoitus koostuu kahdesta istumamietiskelyjaksosta, joiden välissä on n 8 - 10 min kävelymietiskely. Luemme jonkun buddhalaisen suutratekstin (opetustekstin) tai runon. Juomme teetä ja keskustelemme harjoituksesta tai muista esiin nousevista asioista.

Keräämme tilaisuuksissamme vapaaehtoisen maksun.
Yhdistyksellemme harjoitustila maksaa, joten voit osallistua millä tahansa summalla kustannuksiin ja harjoittaa antamisen hyvettä eli dana paramitaa. Munkki Tae Hye sunim mielestä on tärkeätä, ettei ole mitään kiinteää kerta maksua, vaan ihmiset voivat osallistua vapaaehtoisella lahjalla.

Aikataulut ja tapahtumat
Ajankohtaisimmat tiedot tapahtumista löydät tapahtumakalenterista.


Munkki Tae Hye sunim on kunniapuheenjohtaja yhdistyksessämme. Hän on toiminut opettajana ja ohjaajana monen vuoden ajan. Tae Hye sunim on tavoitettavissa kauttamme hänen Suomen vierailujensa yhteydessä.
Tietoa Musang-am temppelistä Italiassa, jossa Tae Hye sunim toimii apottina (chuji-sunim).
Kuvia Musang-am temppelistä

Jos sinulla on kysymyksiä, voit soittaa Juha Vajramitra Leinoselle puhelin: 0405218086 tai sähköpostilla:

http://www.buddha-dharma.info/

KosmosshamaaniZen ja zazenLuonut: KosmosshamaaniPerjantai 12.03.2010 04:24

Mitä zen on?
Zen on henkinen harjoitus, jossa opettajat ovat sukupolvien ajan ohjanneet oppilaita oivaltamaan itse. Sana zen on japaninkielinen muunnos sanskriitin sanasta "dhyana", meditaatio. Zen-meditaatio hiljentää mielen rentoon, luonnolliseen ja äärimmäisen valppaaseen tilaan. Silloin on mahdollista herätä tähän hetkeen ja todellisuuteen. Japaniksi tätä heräämistä kutsutaan nimellä kensho, "nähdä todellinen olemuksensa" tai "nähdä maailma sellaisena kuin se on".

Salaman leimahdus!
Kipinä piikivestä!
Silmänräpäys,
ja se meni jo.
- Mumonkan #21

Hereillä olevaa mieltä verrataan usein täydellisen kirkkaaseen jalokiveen, joka heijastaa virheettömästi kaiken ympärillään olevan tahraantumatta itse. Se on aina läsnä meissä jokaisessa, mutta mielen taukoamaton toimeliaisuus peittää sen.

Suurin osa jokapäiväisestä elämästämme kuluu minän tarpeiden palveluksessa. Kuitenkaan saavutuksemme eivät anna pysyvää tyydytystä. Siksi toivomme tai pelkäämme tulevaisuutta sekä arvioimme menneisyyttä jatkuvasti. Silloin emme ole kokonaan läsnä siinä mitä teemme, emmekä valmiita vastanottamaan todellisuutta sellaisena kuin se on.

Tarvitsemme ajattelua jokapäiväiseen toimintaamme. Surun ja ilon kokeminen ovat luonnollinen osa elämää. Voimme kuitenkin olla takertumatta kuvitelmiin siitä miten asioiden pitäisi olla. Silloin voimme kokea ja toimia koko olemuksellamme tässä ja nyt. Zen-harjoitus on polku tähän vapauteen, myötätuntoon ja viisauteen.

Kenshoon kulminoituva ymmärrys tarvitsee jatkuvaa harjoitusta toteutuakseen oikeana toimintana elämässämme. Opettaja sekä toiset harjoittajat tukevat jokaisen omaa työskentelyä, jossa zen-harjoituksen elementit meditaatio, moraali ja viisaus täydentävät toisiaan.

Mitä zazen on?

copyright Ville Palonen Suurenna klikkaamalla.
Zen-tradition vuosisataisen kokemuksen mukaan meidän on mahdollista olla hereillä tässä ja nyt, selkeällä ja kirkkaalla tavalla. Zazen tarjoaa helpotetut olosuhteet harjoitella sitä. Siinä pyritään keskittymään harjoitukseen ilman katkoksia koko olemuksella; tahdolla, ajatuksilla, keholla, hengityksellä, tunteilla, aisteilla, tietoisuudella...

Zazenissa pidetään huoli hyvästä asennosta, hengityksestä sekä mielen keskittymisestä harjoitukseen. Istua voi erilaisissa risti-istunnoissa, polvillaan tyynyn päällä tai matalalla penkillä taikka tuolilla. Asento on ryhdikäs, rento ja valpas. Zazenissa hengitetään vatsahengitystä ja huomio pidetään harassa, alavatsassa. Keskittymisharjoituksina käytämme hengityksen laskemista, hengityksen tarkkailua, koan-harjoitusta sekä shikantazaa.
Hengityksen laskeminen
Laske hengityksiä yhdestä kymmeneen: ulos-yyksiii, sisään-kaaksiii, ... sisään-kymmeneeen. Ja uudestaan yhdestä kymmeneen. Aina kun alat torkkua tai ajatuksesi harhautuvat muistoihin tai fantasioihin, ainoastaan aloita ykkösestä. Vaikka huomiota kiinnitetään vatsahengitykseen ja asentoon, on laskemiseen keskittyminen tärkeintä. Hengityksen laskemisen voit aloittaa myös opaskirjan (500 kB pdf) perusteella.

Zazenin tarkoitus on ensin kehittää jorikia eli keskittymiskykyä ja henkistä voimaa. Joriki on välttämätöntä harjoituksen syvenemiselle ja laskeminen on ensi alkuun paras harjoitus. Kun harjoitus alkaa sujua ilman katkoksia, keskity syvemmin, koko olemuksellasi.
Hengitykseen keskittyminen
Tässä harjoituksessa keskitytään haraan, alavatsaan, ja ollaan yhtä hengityksen kanssa.
Suurenna klikkaamalla.
copyright Ville Palonen
Koan
Entä sitten kun mieli on hiljentynyt? Mitä minun oikeasti pitäisi tehdä? Kuka minä olen? Mikä tämä todellisuus oikein on? Zazen auttaa keskittymään Suureen Kysymykseen kaikin voimin, koko olemuksella. Silloin oma ratkaisukin on kokonaisvaltainen.

Ensimmäisen koanin ratkaisu on ensimmäinen kosketus todelliseen itseen. Sitä syvennetään yhä uusilla koaneilla läheisessä vuorovaikutuksessa opettajan kanssa. Roshi Bodhin Kjolheden opetuspuhe kuvaa tätä hyvin.

Koan-harjoitus on antautumista Suuren Kysymyksen etsintään. Otteet Flora Courtois'n kirjasta "Valaistuminen" kertovat millaista on kamppailla suuren kysymyksen kanssa ilman tradition ja opettajan tukea. Käännösote "Koan Mu" Zenkei Shibayaman kirjasta "Zen Comments on Mumonkan" kertoo koan-harjoituksesta perinteisessä japanilaisessa luostarissa. Nämä ovat kuvauksia äärimmäisestä harjoitukselle omistautumisesta.
Shikantaza, puhdas istuminen
Shikantaza tarkoittaa "vain istuminen" tai "puhdas istuminen". Siinä ollaan valppaina ja kiinnitetään huomio kaikkeen, eikä mihinkään erityiseen. Shikantaza on vaativa harjoitus, joka tuskin onnistuu ilman vankkaa meditaatiokokemusta ja opettajaa.

Jatkolukemiseksi suosittelemme Philip Kapleaun "Three Pillars of Zen"

Zenin historiaa

Gautama Siddhartha oli intialaisen kuninkaan poika 2500 vuotta sitten. Elettyään suojattua elämää yltäkylläisyydessä, hän havahtui kaiken katoavaisuuteen ja päätti ratkaista inhimillisen kärsimyksen ongelman. Kuuden vuoden äärimmäisen etsinnän jälkeen hän löysi etsimänsä ja häntä ryhdyttiin kutsumaan Buddhaksi. Hänen opetuksensa levisi kaikkialle Aasiaan ja vähitellen syntyi laaja kirjo varsin erilaisia buddhalaisuuden muotoja.
Oivalluksensa jälkeen Buddha ryhtyi opettamaan ja hänen oppilaansa seurasivat häntä. Kerran Buddha kohtasi tiellä miehen joka kysyi:
"Oletko sinä jumala?"
"En ole", vastasi Buddha.
"Oletko sitten Arhat?" (Pyhimys, jumalan inkarnaatio)
"En ole"
"No mikä sinä sitten olet?"
"Olen hereillä"

Sana buddha tarkoittaa kirjaimellisesti hereillä, selkeällä ja kirkkaalla tavalla.

Zen-traditio välittää Buddhan kokemuksen opettajalta oppilaalle, opetuksen ja kirjoitusten ulkopuolella. Opettaja johdattaa oppilaan sellaiseen tilaan, jossa tämä oivaltaa itse. Kirjoituksilla on merkitystä opetuksen apuvälineinä ja kulttuurin välittäjänä. Buddhalaisuuden meditaatiokoulukunnan opetus kulki Intiassa 24 sukupolven ajan kunnes intialainen Bodhidharma toi sen Kiinaan vanhoilla päivillään. (Dhyana (sanskr), chan (kiina), zen (japani), son (korea) = meditaatio)

Bodhidharman jälkeen opettajuus siirtyi vain yhdelle oppilaalle kunnes zenin kuudes kiinalainen patriarkka Hui-Neng jätti jälkeensä useita opettajia. Tänä aikana zen-buddhalainen opetus muutti muotoaan intialaisille tyypillisestä monimuotoisesta ja metafyysisestä esityksestä kiinalaiselle mielenlaadulle sopivaksi yksinkertaiseksi ja käytännölliseksi opetukseksi. Tuolloin zeniin sulautui taolaisia vaikutteita ja alkoi zenin kulta-ajaksi kutsuttu ajanjakso 800-1200 luvun Kiinassa. Tänä aikana elivät tunnetuimmat zen-mestarit, joiden tekemisiä ja opetuksia on kirjattu paljon. Syntyi myös koan-opetusmenetelmä.

Koska zen perustuu opettajan ja oppilaan pitkään suhteeseen, muovautuvat opetuksen muodot väistämättä persoonallisuuksien mukaan. Vasta aika näyttää, kuinka hyväksi jonkin tietyn opettajan tyyli osoittautuu. Suuret opettajat ovat perustaneet omia perimyslinjoja, traditioita tai "taloja" kuten Kiinassa sanottiin. Esimerkkejä näistä ovat Kiinassa alunperin syntyneet rinzai- (lin-chi) ja soto- (tsao-tung) traditiot. Niillä on sama päämäärä ja perusta, mutta hieman erilaiset harjoitusmuodot. Soto painottaa hitaasti kypsyvää ymmärrystä eikä yleensä käytä koan-harjoitusta. Rinzai painottaa kenshokokemuksen merkitystä ja käyttää koan-harjoitusta meditaation intensiteetin lisäämiseksi.

Kiinasta zen kulkeutui mm. Koreaan, Vietnamiin ja Japaniin. Esimerkiksi Japanissa on nykyään (1984) 21 000 temppeliä, 66 luostaria sekä 22 000 pappia. Länsimaihin zen on levinnyt vasta tällä vuosisadalla. Ensimmäiset zen-opettajat muuttivat USA:han ennen toista maailmansotaa. Myöhemmin useat länsimaiset kävivät opiskelemassa zeniä kaukoidässä ja toivat opetuksen mukanaan. Heidän joukossaan oli mm. useita katolisia munkkeja.

Puutarha Nanzen-jin luostarissa
Zen vaikutti kaukoidän taiteisiin kuten runouteen ja maalaustaiteeseen. Zenistä vaikutteita ottaneissa taiteissa näkyy pyrkimys turhan pois jättämiseen. Tämä koskee myös henkilökohtaisia pyyteitä ja tietoisia tavoitteita itse suorituksessa. Esimerkiksi kalligrafian mestari valmistelee välineensä keskittyneesti ja saattaa odottaa liikahtamatta puoli tuntia. Sitten hän tarttuu siveltimeen ja teos syntyy hetkessä.

Japani eli satojen vuosien ajan jatkuvaa sisällissotien aikaa. Samurait eli ammatisotilaat ryhtyivät käyttämään zen-harjoitusta voittaakseen kuolemanpelon sekä pystyäkseen herpaantumattomaan kokonaisvaltaiseen keskittymiseen. Myös hallitsijat ajoittain tukivat zen-buddhalaisuutta samuraiden maailmankatsomuksena. Tästä syntyi yhteys zenin ja japanilaisten kamppailulajien välille.

Aiheesta voi lukea D.T. Suzukin kirjoista (esim. "Zen and Japanese Culture" ), Trevor Leggett:"Zen and the ways", Kenneth Kraft:"Zen, Tradition and Transition" tai Eugen Herrigel:"Zen ja jousella ampumisen taito".

http://www.zazen.fi/hzc.ht..m

KosmosshamaaniSuurin on rakkausLuonut: KosmosshamaaniPerjantai 12.03.2010 03:27

1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. [1. Kor. 12:8,9 | Matt. 17:20]
3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
4 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, [1. Piet. 4:8]
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, [Room. 13:10; 1. Kor. 10:24,33; Fil. 2:4]
6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. [2. Joh. 4; 3. Joh. 4]
7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. [Sananl. 10:12]
8 Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.
9 Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, [1. Kor. 8:2]
10 mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa. [Ef. 4:13]
11 Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.
12 Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee. [1. Kor. 8:3; 2. Kor. 3:18; 1. Joh. 3:2]
13 Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. [1. Tess. 5:8]
Ahdingossani minä rukoilen sinua armahtamaan maan lapsoset, sinun pelastuksen tulemiseen asti, jolloin luopio on uudelleen syntynyt, jolloin veri ei virtaa kansojen keskellä ja joilloin taudit eivät saastuta kansaasi oi Sinä, Suuri Jumala.

Valon korjaavan päivän, sen päivän minä olen tuleva sinulle valmistamaan. Minä peltojen kyntäjä, siemenien viljelijä, satosi korjaaja. Sillä totuudellinen on avun huutosi kansasi suulta, pienoistesi itku virsi sydämmistä. Auttamaan kristus on asetettu, sekä armosi pelastukseksi kansoille siunattu.

Silmäni näkevät kaukaa tulvivan vihan "suuren sodan alun", jonka esteenä olemme asettavat, jos sydämmemme eivät rauhaan kansojen kesken taivu. Kuin ilmarisen lintuinen, sinä asetit siipeni suojelemaan karitsojasi. Tulkitsija, tukijasi olkoon tulleita valtakuntaasi asutettaviksi, nuo edenin kasvavat kukat, jotka rauhan aurinkoon asetit valoon kasvamaan.

Arkki enkelit kutsutut, estämään tuon suru näytelmän, jonka ennustin. Jokaisesta varoituksestasi asettakoon kansasi lapsosesi kertomaan kansoille miten toimia pitää viisaan kulkijan. Herran suojassa nuo vaeltakoon, vaikka läpi myrskyjen ja piikkilankojen. Sanoit, minä vaellan kansojen keskellä ja olen puhuttava kaikkia kansoja. Sanasi sekä opetuksesi ojennan. Lukekoon ja kuulkoon kansa karitsan saapuvan, valkeudessasi astelevan viisauttesi eteen, joita paimeniksi kutsuttuva on. Kaikki tammen alta pois, jotka oppivat, tukemaan ja tulemaan vastaan eksyneitä, jotta oppisivat hekin viisaasti taidolla kulkemaan ja riemulla luomaan.Luomis työmme hedelmä rakkaudella kasvakoon sinun kättesi alla ja vanhurskaita kulkijat sinun nimissään olkoon toteuttaessaan Edenin kasvatuksen.

Sana sanasta, teko teosta. Ylistäköön kansa sinua Herra, sinun toiveitasi toteuttaen, jottei tuho meidän satoamme veisi. Jokaisella on osansa arkin luomis työssä ja jokainen on tuleva kuuliaiseksi Herran sanojesi kautta, sekä tekojesi. Anteeksi antavainen olkoon jokainen joka sinuun turvaa ymmärryksellään. Sillä, jokainen on tuleva eteesi itsensä kautta ja kutsutuksi kutsumukseensa ja Herran asettamaan työhön, jota profeetat suojelevat ja jota Herra palkitsee armollaan. Kutakin ansiollaan sydämmensä annosta. Vapauta itsesi ihminen paatuvasta sydämmestä ja kunnioita itseäsi, ettet köyhyyteen ja vääryyteen kulkisi. Kunnioita Herraa, sekä kunnioita asemaasi sinä kutsuttu, sillä aika muutoksien on tuleva.
Tänään tuli niin riemukas olo, kun luin asiaa uskonnoista.
Luin seuraavista:
Lentävä Spagettihirviö
Näkymätön Vaaleanpunainen Yksisarvinen
Ja Russelin Teekannu.

Itsehän siis en ole ateisti.

Olen Pastafari !

Minäkin olen tuntenut hänen nuudeliutensa kosketuksen.

Pastafarismi on yhtä oikea uskonto kuin kristinusko tai islam.

Se selittää myös ilmastonmuutoksen syyn: Merirosvojen vähentyminen.



Harkitsin kyllä vakavasti uskoa Näkymättömään Vaaleanpunaiseen Yksisarviseen.

"Hän on jumalatar joka on samaan aikaan paradoksaalisesti näkymätön ja vaaleanpunainen. Koska jumalatarta ei voida nähdä, on hänen oltava näkymätön. Näkymättömyydestä johtuen ei näkymättömään yksisarviseen uskovien mielestä voida myöskään todistaa etteikö häntä olisi olemassa, ja koska Vaaleanpunaista näkymätöntä yksisarvista ei voida todistaa olemattomaksi, hänen on siis kyseiseen olentoon uskovien mielestä oltava olemassa. "

"Yleisen näkemyksen mukaan hän pitää kinkku-ananas-pizzasta, mutta kilpailevien lahkojen mukaan kinkun tilalla pitäisi olla sieniä. Useimmat lahkot ovat silti melko yksimielisiä siitä että jumalatar vihaa pepperonia. Lahkojen mielestä kaikki maailmassa tapahtuvat ihmeet – joista lahkot antavat esimerkin: sukkien katoaminen – johtuvat jumalattaresta. Vaaleanpunainen näkymätön yksisarvinen on lahkojen mukaan myös arvaamaton, eikä oikeastaan kukaan osaa aina sanoa mitä hän yrittää tehdä."

Lue nyt hyvä ihminen mun riemukkaita havaintoja uskonnoista mun blogistani!
Tässä yllämainituista asioista
Tässä eräästä elokuvasta

taijajee[Ei aihetta]Luonut: taijajeeLauantai 28.11.2009 17:51

että oli taas hienoa iskossa (y)
Väitän, että jos tietäisit sydämessäsi kuinka paljon Jumala rakastaa sinua, heittäisit kaiken muun pois pystyäksesi keskittymään Jumalaan, joka niin rakastaa sinua.
Matt.13:45-46 "Vielä taivasten valtakunta on kuin kauppias, joka etsi kalliita helmiä, ja löydettyään yhden kallisarvoisen helmen hän meni ja myi kaikki, mitä hänellä oli, ja osti sen."

Väitän, että minä itsekään en tunne kuin osin sen, kuinka Jumala minua rakastaa. Mutta haluan oppia tuntemaan yhä paremmin.

Taivas on paikka, jossa kaikki esteet kokea Jumalan rakkautta ovat poistuneet. Sen vuoksi se on taivas.

Poista sinä kaikki esteet päästä kokemaan Jumalan rakkautta jo täällä maan päällä, jotta saisit kokea Jumalan estottoman rakkauden ikuisesti. Synti on este Jumalan kohtaamiselle.

Jumala on valmistanut kaiken, meidän tehtävä on tehdä parannus ja uskoa evankeliumi. "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" Mark.1:15
Jumala itse takaa Raamatun luotettavuuden.
Raamattu on Jumalan sanoma ihmiselle. Se kertoo mitä Jumala on tehnyt, tekee nyt ja tulevaisuudessa. Raamattu on tarkoitettu viestiksi Jumalalta jokaiselle ihmiselle henkilökohtaisesti. Raamatusta tekee luotettavan se, että ainoa, elävä Jumala on sen takana ja sen tekstin sanelijana.

Jumalan teot on talletettu Raamattuun
Jumalan olennaiset teot ovat talletettuna Raamattuun. Kun Jumala tekee jotain, se on merkityksellistä ja siihen voi luottaa. Ihmisen teot ovat epäluotettavia, ihmisen tutkimustulokset ovat epäluotettavia, Jumalan sana ja teot ovat luotettavia.

Jumala on vahvistanut Raamatun ihmeillä ja merkeillä
Jumala on vahvistanut sen, että Raamattu on Jumalasta peräisin monilla ihmeillä ja merkeillä. Mitä suurempia ihmeitä enää tarvitaan? Meri avautui Mooseksen edessä, aurinko pysähtyi taivaalle, sokeat ovat saaneet näkönsä, sairaudet ovat parantuneet. Jeesus osoitti valtansa yli luonnonvoimien, sairauksien, puutteen ja Saatanan eikä kuolema voinut pitää Häntä hallussaan. Ihmeet ja merkit on annettu, nyt on meidän vuoromme antaa aikaamme Jumalalle ja antaa Jumalalle Jumalan asema omassa elämässämme.

Jumala osoitti ihmeensä suurelle joukolle katsojia ja vastaavaa eivät muut uskontojen perustajat tai uskonnot ole pystyneet. Laajalle joukolle esitettäviä ihmeitä ei tapahtunut Mohammedin (Islam), ei Joseph Smithin (Mormonit), ei Siddhārtha Gautaman (buddhalaisuus), ei Kungfutsen (kungfutselaisuus) kautta. Monimiljoonaisen kansan johdattaminen Mooseksen johdolla meren lävitse lienee ihme, joka on kohdannut suurinta joukkoa ihmisiä yhdellä kertaa. Koko kansaa kohtaavan ihmeen tekaiseminen ja saaminen sen kansan pyhiin kirjoituksiin, olisi vastaavan kokoluokan ihme kun otetaan huomioon miten tarkka Israelilaiset ovat aina olleet omista pyhistä kirjoituksistaan.

Raamatun profetiat ovat toteutuneet ja sen kertoma tulevaisuus toteutuu
Vahna Testamentti on täynnä erilaisia profetioita, jotka ennustavat tulevaisuuden tapahtumia. Jeesus toteutti eläessään yli 300 Vanhan Testamentin Messias profetiaa. Näiden joukossa oli Danielin profetia, jossa ennustettiin Messiaan tuho vuodelleen ja mahdolisesti tarkemminkin. Tämä profetia toteutui Jeesuksen osalle ilmoittaen Jeesuksen ristinkuoleman hetken. Tähän mennessä profetiat ovat toteutuneet ja ne, jotka odottavat vielä toteutumistaan, toteutuvat vastaavasti. Tämän vuoksi on viisasta tutkia Raamattua ja etsiä Raamatun Jumalaa tänä päivänä.

Raamatun sana toimii
Jos noudatat Raamatun antamia ohjeita, saat sen mitä Raamatussa luvataan. Ja Jumalan antamat lupaukset ovat huikeita. Lupaus syntien anteeksiannosta on voimassa kaikille, jotka tunnustavat syntinsä ja tekevät parannuksen. Jumala toimii Raamatun sanan tavoilla uskovien elämässä ja uskovien kautta, kyse ei ole tiedosta, vaan aktiivisesti vaikuttavasta Jumalasta ja Hänen voimastaan. Raamatun sana toimii nyt ja jatkossa, anna sille mahdollisuus. Miksi? Siksi, että Jumala vaikuttaa sanansa kautta ja valvoo, että se toteutuu ja toteuttaa sen elämässämme "sanoi Herra, "minä itse valvon, että sanani toteutuu." (Jer.1.12). Raamatun tarkoitus ei ole tarjota kirjaviisautta vaan sen kautta Jumala toimii tässä ja nyt.

Raamatun sana luo elämää
Uskovan sisimpään on annettu Pyhä Henki. Se on uutta elämää sisimmässäsi. "Joka uskoo minuun, 'hänen sisimmästään kumpuavat elävän veden virrat', niin kuin kirjoituksissa sanotaan." (Joh.7:38) Raamatun sanan kautta saat voiman antaa Pyhälle Hengelle enemmän tilaa antaa "elävän veden virtojen" virrata sisimpäsi lävitse. Tämä tarkoittaa sitä, että saat elää yhä yltäkylläisempää elämää.

Raamatun sanasta voi päästä selville
Jeesus haastaa sinua: "Joka tahtoo noudattaa hänen tahtoaan, pääsee kyllä selville siitä, onko opetukseni lähtöisin Jumalasta vai puhunko omiani." (Joh.7:17). Jos haluat, pääset selville puhuiko Jeesus omiaan vai Jumalan sanoja. Tämä tapahtuu esim. seuraavasti: Kun aloitat elämään Raamatun ohjeiden mukaan, huomaat olevasi syntinen. Tunnusta nämä syntisi Jumalalle, käänny niistä pois Jumalaan päin, tee parannus ja pyydä ne anteeksi, saat ne anteeksi. Jumala uudestisynnyttää sinut uudeksi luomukseksi ja pelastut sekä saat Pyhän Hengen. Näin pääset näkemään sen, että Jeesus puhui Jumalan sanoja ja voit päästä perille Raamatun luotettavuudesta.

Raamatun sana ratkaisee ihmisen syyllisyyden, rauhattomuuden ja toivottomuuden
Jumalalla on antaa meille loistavia lahjoja, joita et saa rahalla. Vain Hänellä on lahjoittaa meille ratkaisu syyllisyyteen, rauhattomuuteen ja toivottomuuteen.
  • Raamatun sanan kautta Jumala osoittaa, että syyllisyys ratkeaa vain turvautumalla Jeesuksen ristillä hankittuun syntien sovitukseen ja sen, että Golgatan ristillä vuotanut veri puhdistaa kaikesta synnistä ja sitä kautta syyllisyydestä.
  • Raamatun sanan kautta Jumala osoittaa, että ihminen saa rauhan vain saamalla rauhan Jumalan kanssa. Saat rauhan Jumalan kanssa kun saat syntisi anteeksi. Luonnostaan ihminen ion kapinallinen ja Jumalan vihollinen ja rauhan saaminen edellyttää täydellistä antautumista Jumalalle. "Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa." (Joh.14:28)
  • Raamatun sanan kautta Jumala osoittaa, että toivottomuus häviää kun Jumala antaa ihmiselle toivon ikuisesta elämästä.

Jeesus oli Jumala ja Raamattu kertoo hänestä
Jeesus on Jumala, joka tuli meidän keskellemme. Kun Jeesus tuli maailmaan, ihmiset saivat katsoa ensimmäisen kerran Jumalaa silmästä silmään. Kukaan ei pystynyt osoittamaan Jeesusta syntiseksi eikä valehtelijaksi. Se, mitä Hän puhui, oli totta ja tapahtui. Hän on luotettava ja Hänen sanansa on luotettava. "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta." (Joh.1:14)
Ihminen ei voi omilla kyvyillään saada täyttä varmuutta kaikesta, eikä varsinkaan Jumalasta. Tarvitsemme Jumalan itsensä antamaa ilmoitusta Jumalasta, jotta voisimme tunteä Hänet. Jeesus itse on tarkin kuva Jumalasta "Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt." (Kol.1:15) ja Hän opetti meitä tuntemaan Jumalan "Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet." (Joh.1:18).

Jumalalle ei ole vaikuksia kirjoituttaa Raamattua sanelemalla se ihmisille
Joku sanoo, että Raamattu on ihmisen kirjoittama. Niin se onkin. Mutta Raamatun teksti ei ole ihmisestä lähtöisen. Siinä on merkittävä ero. Jumala oli sanelija, ihminen kirjuri. Ei Jumala ole jotenkin kummallisesti menettänyt jossain vaiheessa kykyään puhua ihmiselle. Eräs merkittävimmistä tavoista, jolla Jumala tänään puhuu ihmiselle on se, että Hän avaa Raamatun sanaa kun ihminen lukee sitä avoimin mielin ja mieluiten rukouksen hengessä. Raamatun sanan avaamisessa keskeinen rooli on Pyhälle Hengellä. Jeesus sanoi: "Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut." (Joh.14:26)

Raamattu avaa henkilökohtaisen yhteyden Jumalaan
Raamatun sana opastaa ihmisen elävän, ainoan Jumalan luokse. Tämä on juuri sitä mitä Jumala sinulta haluaa, että käännyt ja tulet Hänen luokseen, jolla ainoana on sinulle tarjottavana elämä ja ikuinen, täyteläinen sellainen. ""Tule!" Joka on janoissaan, tulkoon. Joka haluaa, saa lahjaksi elämän vettä." (Ilm.22:17) Tule Jeesuksen luo, niin saat elämän.
Varo! “Raamattu” on Saatanan salajuoni.

Kullekin kirjaimelle annetaan numeerinen arvo aakkosjärjestyksen mukaan. A = 1, B = 2, C = 3 jne. “raamattu” saa arvot 18, 1, 1, 13, 1, 20, 20, 21.
Lasketaan sanan “raamattu” vokaalien summa, saadaan 24.
Lasketaan sanan “raamattu” konsonanttien summa, saadaan 71.
Vokaalien pistemäärä 24 kerrotaan luvulla 10, koska Jumala antoi Moosekselle kymmenen käskyä. Tuloksi saadaan 240.
Konsonanttien pistemäärä 71 kerrotaan luvulla 6, koska luku 6 on synnin ja Saatanan numero. Tuloksi saadaan 426.
Konsonanttien pistemäärä 426 ja vokaalien pistemäärä 240 lasketaan yhteen. Summaksi saadaan 666.
Luku 666 on Pedon luku Johanneksen Ilmestyskirjan mukaan.
“Raamattu” on Peto.

“Raamattu” on Perkele ja Pelsepuupi, itse Vanha Vihtahousu!
Karta sitä kaikin keinoin!