IRC-Galleria

Kun on uskova joka etsii Jumalaa, jopa paastoaa, jopa sitä mikä ei ole normaalia, ihmisen rutiinia, ja tyyliä. Se mikä on sisäinen kutsumus, sitä tavoittaakseen. Niin on täysin normaalia että läpimurron hetkellä, hyvääkin tarkoittavat ystävät ja uskovat tulevat väliin. Mutta he eivät näe kuin vain pinnan. Eivät sen alle. Mutta Jumala näkee kaiken, ja Hän tutkii kaiken.

Kun ihminen antaa aikaansa, sitoutuu Häneen. Erottautuu maailmasta, mediasta, siitä mikä on tavalista tässä maailmassa. Jopa joku heittää itsensä aivan uskonvaraiseen elämään. Mutta silloin jostakin syystä, kun alkaa olla helppoa Jumalan läheisyydessä olo, niin ihmiset huolestuvat. Se on hyvin inhimillistä.

Kun etsii Jumalaa, se ei ole inhimillistä, vaan uskoa ja hengellisyyttä. Jumalan etsintä on intensiivistä. Se on Hänen varaansa heittäytymistä. Se on ihmisistä, ja tyypillisestä elämästä erilläoloa, ja vain Jumalan läheisyydessä olemista. Se ei ole näkyväisyyttä. Se ei ole rajallisutta. Se ei ole tätä maailman käsitettä. Vaan hengellistä.

Mutta siinä täytyy ratkaista, etsiäkö edelleen Jumalaa, vai peljätä ihmisiä, ja luovuttaa. Tämäkin on koetus. Mutta, Jumalan etsinnässä, kuitenkin on aina se varmuus ja tieto, että tämä on väliaikaista. Se ei ole lopullista, vaikka se aina uusiutuu, kun tulee uusia sysäyksiä. Sillä ihminen on lihaa, ja loppujen lopuksi, sen tähden mikään ei kestä niin kauan että ihminen siitä kärsii lihassa.

Mutta usko on ihme. Jumala tekee olemattomasta asioita. Jos uskova laittaa toivonsa kokonaan Häneen, niin mikään ei ole mahdottomuus. Kannattaa siis laittaa itsensä uskon-koetukseen. Kun sairastuu, turvautuu Jumalan Sanaan, ja taivaalliseen ylilääkäriin. Ei pälyile, ettäkö mennä hakemaan maallisia avuja. Tämä on mahtavaa, jos voi uskossa nojata Sanaan, ja omistaa siinä olevat lupaukset ja siunaukset kirjaimellisesti.

Inhimillisesti heikkoja varten on maailman avut. Mutta hengellisesti vahvoja varten on taivaalliset lupaukset ja ne on tavoitettavissa. Nyt on opetuslapseus aika. Mitä on tämän jälkeen. Toiminnan aika. Jolloin Usko koetellaan. Jolloin se mitä on kirjoitettu ja puhuttu, se siis koetellaan. Ollako Jeesuksen seuraaja, vai ihmisten? Kuullako enemmän Häntä, luottaako enemmän Häneen, kuin ihmisen ääneen? Isot asiat ovat joka tapauksessa puntarissa.


Rukous on elämää. Pyhä Henki on sisäinen valkea vaatteemme. Se on sinun ylläsi tai ei. Et voi riisua sitä ja pukea sitä yllesi tarvittaessa. Pyhä Henki mm. rukoilee jatkuvasti Jumalaa sanomattomilla huokauksilla puolestasi. Yhteys Jumalan yhteydessä tulee olla jatkuvaa. Siinä elämistä. Sen kautta toimimista ja elämistä. Rukous on elävää yhteyttä, sanatotonta ja sanallista kommunikointia.

Elämä on tiedostamista, hengellinen elämä on myös jatkuvaa tiedostamista. Jos et huomioi ja tiedosta Jeesusta, niin pidät Hänet ulkopuolella. Kenties Hän haluaa osallistua elämääsi, ohjata ajatuksiasi. Varjella mieltäsi.

Tiedosta Jeesus siis koko ajan. Tiedosta Pyhä Henki ja Jeshua Hänen kauttansa. Tee ja toimita asiasi, tiedostaen että Jeesus Messias valvoo sinua, ja on surullinen tietyistä valinnoista, siksi et halua ja tee niitä, et tee mitään mikä loukkaa Häntä. Et puhu sopimattomasti. Et halua loukata Häntä. Sillä olet Pyhän Hengen temppeli.
Sinä pelolla ja aralla tunnolla kunnioitat Häntä, pitämällä Hänen tahtonsa.

Kun sinussa elää Pyhä Henki olet velvollinen vaeltamaan Pyhää elämää vaelluksessasi, sanoissasi, teoissasi, niin että voit sanoa olevasi Pyhitetty.

PAAVALIN 1. KIRJE KORINTTOLAISILLE
[ 2. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita .]

Paavali sanoo tässä mainitussa ja siteeradussa kohdassa, että olimme ennen pakanoita. Kuka oli siis sitä? Se joka on nyt uudestisyntynyt Herrassa. Hänen Pyhässä Veressä. Jumalan pojan Jeshuan Messiaan kalliissa Veressä. Siis tälläinen ihminen ei enää ole maallinen, vaan hän on Jumalallinen. Sillä Hän on nyt Jumalan katoamattomuudesta syntynyt, elävän Jumalan Hengen uudestisynnyttämänä. Eli Taivaan kansalainen.

Tämä tarkoittaa sitä, että uskova on arvollinen! Hän on uusi luomus Kristuksessa! Hän on elävä henki ja sielu ja mieli. Hänessä asuu elävän Jumalan Henki. Hän ei ole enää paholaisen oma, ei myöskään itsensä. Vaan Hän on Jumalan omaisuutta. Jumalalle kuuluvaa. Joten, tämän ihmisen tulee siis vaeltaa Jumalisesti. Kirkastaa vaelluksella uuden elämän aloittajaa, Messiastamme, rakasta vapahtajaamme.

Niin siis, tämä ihminen ei ole enää pakana, hän on lunastettu. Hänen arvonsa on ylhäinen. Siksi, älä pelastunut enää koskaan elä kuin pakana. Koska et ole sitä. Pakana on Jumalaton ihminen, ilman Jumalaa elävä. Käytännössä yksin, omana päänä, ihmisten orjana, pimeyden alaisuudessa.

Kaikki jotka ovat pakanoita vaeltavat pimeydessä. Koska heillä ei ole valoa sisällä. Mikä on Pyhän Hengen valo. Älä uskova elä katoamatonta varten. Älä elä enää ainoastaan katoavaa maailmaa tiedostaen, vaan tiedosta arvollisuutesi Kristuksessa. Mutta jos et elä Jumalan yhteydessä, sinun valosi sammuu sisimmästäsi. Kuitenkin sinä olet sitä varten, Herran oma, että valaiset oman elämäsi kautta Häntä pimeän maailman keskellä.

Älä käännä itseäsi maailmaan, pois Kristuksesta. Vaan katso Häntä uskon silmin. Avaa itsesi Hänelle. Ole Hänen kuljetettavana, Hänen alaisuudessaan. Pysy Hänessä. Sinä olet uusi luomus. Se mikä on vanhaa, se on haudattu Kristuksen sovitustyön kautta. Älä usko lihan mieltäsi, joka vakuuttaa sinulle, että olet huono, vain mato, vain tomua. Lihan mielesi kyllä puhuu totta. Sitä on lihasi. Mutta sisäinen olemukseni on vallan muuta. Älä keskity alhaiseen, vaan katso ylös. Älä ryömi maan pinnalla, kuin äyräinen, vaan nosta siipesi ja lennä.

Valvo vaellustasi. Älä torku. Jos pystyt ajattelemaan, niin pystyt myös valvomaan. Jumala ei ole kutsunut omia hengelliseen löhöilyyn. Vaan suuntautumaan Häntä kohti. Antautumaan Hänelle. Uskon elämä ei ole kuin vierivä mäki. Että se vaan vie syvemmälle Kristuksen tuntemiseen automaattisesti. Jos koet itsesi riittämättömäksi tällä hetkellä, se on merkki siitä, että sinun tulee etsiä Herran kasvoja.

Riittämättömyyden tunne on hyvä asia. Älä silloin ajaudu pessimismiin ja masennukseen. Vaan silloin, sinä hetkenä, ymmärrä se että, että Hän vetää sinua lähemmäksi itseään. Hän kutsuu sinua, Pyhityksen kouluun. On yksi, joka riittää, yksi joka on täydellinen, ja Hän on lähteemme. Hän on isämme, Luojamme. Hän on apu siihen tilanteeseen.

Usko on myös lepoa ja luottamusta Herrassamme. Mutta ei ilman Pyhän Hengen osallisuutta ja täyteyttä. Jos pitkään aikaan et rukoile, lue rakentavaa hengellisesti sanomaa, todista uskostasi, rukoile ääneen, niin kylmenet uskossa, repsahdat. Sellainen loma on riistäytynyt käsistäsi. Uskon loma, on Pyhän Hengen siunaama ja suoma. Ei omasi, ei oma valintasi, kun se tapahtuu Herrassa. Pitkä loma pöhöttää itseäsi, omaa egoasi.

Jos tahdot siis tuntea Herran, olla osallinen Häneen, piinassa, ilossa, rauhassa, ahdistuksessa, nälässä, yksinäisyydessä, luottamuksessa ja voimassa - esimerkkeinä. Niin etsi Hänen kasvojaan. Kiellä oma mukavuuden tavoittelun halu. helpon hengellisen elämän kulu. Mene silloin Hänen oppilaaksi. Pyhä Henki on opettajamme. Siksi täyty Hänestä. Jos et tahdo sitä, niin et opi Jumalasta ja kristuksen mielestä mitään.

Jos haluat saada Herran mielisuosion osaksesi, mene Hänen oppilaakseen. Älä ole vain yleisöä. Älä ole joku niistä viidestä tuhannesta ihmistä, jotka oli vain kuulijoita. Vaan ole jonkun kaltainen niistä Hänen kahdestatoista opetuslapsestaan. Pyri lähelle Häntä. Mahdollisimman lähelle. Jos et ole ensin oppilas, et tule apostoliksi. Jos et ole oppilas, jäät vain sivuun - aina vaan.

Pyri lähelle Mestariamme. Se on todellakin mahdollista. Meissä on elävän Jumalan henki, Jumalan täyteyden persoona. Sama persoona joka vaikutti Mestarimme kautta, maan päällä vaikuttaessaan. Sama Henki, joka paransi, herätti kuolleita, antoi suuren uskon ja tunnusteot. Tämä sama Henki on täällä nyt, tänään! Hän ei ole vesittynyt, eikä kadonnut. Vaan HÄN ON!

Mikäli tahdot olla Jumalan Kunnian kanavana eräänä hetkenä, eräänä päivänä jonakin. Niin Jumala joka on järjestyksen Herra, tekee sen niin, että sinä pienenet ensin opetuslapseus koulussa, Kristuksen tuntemisen kautta. Sitten vasta sinua koetellaan, ja kun kaikki koetukset kestät, niin tulet tekemään Hänen tahtoaan. Mämä Jeesuksen ja apostolisen ajan ihmeet, ne tulevat uudestaan näkyviin.

Sillä Pyhä henki ei ole poistunut minnekään. Hän on SAMA! Messiaamme on Sama, Jumala on sama. Ja me ihmiset olemme myös samanlaista tekoa, kuin ennekin. Tavoittele Häntä, aseta Hänet pääksesi, ensimmäiseksi. halutuimmaksi. Täyty Hengellä, niin et täytä lihan himoa. Täyty Hengellä, siinä on voima ja vastamyrkky maailman ruokottomuutta vastaan. Ja ennenkaikkea tunnusta syntisi japuhdistu Jumalan uhraaman karitsan - Jeesuksen Kristuksen Pyhässä Veressä.

RAAMATTU 2005 ~ Käännös: http://www.nettiseurakunta.net/2005
Voimme valita elää ainaisessa heikkoudessa tai hengellisyydessä. Totisesti olen saanut elää heikkoudessa kauan, riuduttavan kauan. Ja tiedän tänä päivänä, että se ei ole Jumalan tahto. Lihallisuuden vallassa eläminen on kituuttavaa. Orjuuttavaa. Me jotka olemme heikkoja, meidän voimamme on Jumala Henki ja Hänen Pyhä Sanansa. Pukeutukaamme siis Hänen sota-asuunsa. Pukeutukaamme Hänen armoonsa, Hänen läheisyyteensä, Hänen läsnäoloonsa. Silloin vajavaisuutemme lakkaa.

Olemme Jumalan Hengen astioita. Pitäkäämme siis usko. Kun Jumala täyttää astiansa, se ei ole suinkaan koriste. Ei! Vaan Hän jalostaa sen. Omaa tarkoitustaan varten. Omaksi kunniakseen!. Ei muuta varten kuin Hänen itsensä tähden. Astian sisältö on ydin, ei kuori, vaan ydin. Koska se ydin on Hänen täyttämänsä. Astia voi olla ulkonaisesti halveksittava, esille tuomistyyli saattaa olla myöskin halveksittava.

Jumalan Sana on Pyhää ja raikasta. Ken vaan näkee pinnan alle. Kenellä on Kristuksen mieli ja sama Pyhä Jumalan Henki, niin se näkee. Joka ikinen joka tahtoo, saa valita Jeesuksen Messiaan seuraamisen ja rukoilla Häntä kiihkeästi. Ja luopua tärkeistä kiehtovista korvikkeista, jotka ovat erottavana seinänä, Jumalan ja ihmisen välillä. Kehoitan tuntemaan Herran läheisesti. Jumala ei ole milloinkaan ja minkään korvike. Hän ei ole tarvittaessa paikalla.

Itse asiassa, et voi tulla Hänen eteensä ilman Pyhitystä Karitsan veressä. Ja Jeesuksen Kristuksen nimessä. Et voi lähestyä turmeltuneena, Jumalaa, joka on Pyhä. Vaan aina, ensin sinun on puhdistuttava Jeesuksen Pyhässä uhriveressä. Et voi tulla itsenäsi, omassa nimessäsi. Vaan Jumalan ja ihmisen välimiehen nimessä. Aina kun tulet valtaistuimen eteen Kaikkeinpyhimpään, tulet Karitsan verellä vihmottuna. Joka ikinen kerta.
No mikä pudottaa ihmisen ns. maan päälle pilven reunalta? Eikö se olekin vain synti ja ylpeys. Näinhän kävi enkeliruhtinas lusiferille ammoisena aikana.

Näin ei pitäisi olla uskovan. Uskovan kuuluu olla siinä asemassa mihin Jumala hänet tarkoittaa ja asettaa. Ei suinkaan kuulu ryömiä maan pinnalla. Uskova ei ole maan lokaa. Ei se ole Jumalan tahto. Hän haluaa että uskova on Hänessä. Hänen kommunikaatio- yhteydessä. Ja siihen ei pääse ilman nöyrtymistä, ja siinä ei pysytä ilman jatkuvaa pienuutta ja alamaisuutta Hänelle. Heti jos tulee olo, että minä tässä olen jotakin, niin heti tilanne jäähtyy ja alkaa aleneminen. Silloin välittömästi itse ainakin sen huomatessani, teen parannuksen. Jumalan yhteydessä ollessa, todella olen silloin Hänen yhteydessä. Rukouksessa, ja Hänen läsnäolossaan. Ainoastaan pienenä ja itsessäni nöyränä se on mahdollista.

Voisin pitää Jumalan rakkaudesta luentoja. Mutta nyt en ole saanut niitä asioita sydämelleni jaettavaksi. Nyt on sensijaan hengellisen kouluttautumisen sekä jälleenrakentamisen aika. Se mitä Herra puhuu ja opettaa, sen tuon esille. Se on siunaus. Ja se on lahja. On totta että olemme uskovinakin vajavaisia. Ei mitään itsessämme. Vaan Jumala on kaikki meissä. Hänen työ ja ilmoitus on kaikki, Hänen Sanansa on kaikki. Kumpa uskovat kuulisi Herraa tänä päivänä. Kumpa he uppoutuisivat Jumalan Sanaan, ja itse rukouselämään. Kumpa he valvoisivat vaellustaan. Kumpa he lakkaisivat maailmaan mukautumista. Siis ihan todellakin!

Uskovat ovat Kristuksen morsius-seurakuntaa. Mutta välinpitämättömyys ja kuurous ei ole Herran tahto. Valvominen, tarkkaaminen, ja raittius on. Valvo neitsyt. Valvo sillä et tiedä koska Herra tempaa seurakunnan tykönsä, et voi olla valmis nousemaan taivaallisiin yläilmoihin hänen tullessa vastaan, jos et valvo ja Pyhity. Siis pyhittäydy! Älä kerskaa itsestäsi, vaan Herrasta ja Hänen teoistaan. Pidä itsesi puhtaana, ja älä riko omaatuntoasi vastaan. Kunnioita Jumalaa, kunnioita Jumalan palvelijoita, kunnioita kanssa sisaria ja veljiä Herrassa. Jos et ole samaa mieltä, niin kunniota kuitenkin Herran tähden.
JOHANNEKSEN ILMESTYS 20:

[ 4. Ja minä näin valtaistuimia, ja niille istuttiin, ja heille annettiin tuomiovalta — ja myös niiden sielut [minä näin], jotka oli teloitettu Yeshuan todistuksen ja Jumalan sanan vuoksi, ja ketkä vain eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa, eivätkä olleet ottaneet merkkiä otsaansa ja käteensä — ja he heräsivät eloon, ja hallitsivat Messiaan kanssa ne tuhat vuotta.
5. Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin ne tuhat vuotta olivat täyttyneet: tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
6. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa: näihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Messiaan pappeja, ja he hallitsevat Hänen kanssaan tuhat vuotta. ]

Ja sitten tulee tuomio!

[ 7. Kun ne tuhat vuotta ovat täyttyneet, päästetään sielunvihollinen vankeudestaan
10. Ja paholainen, joka heidät eksytti, heitettiin tulen ja tulikiven järveen, jossa myös peto ja väärä profeetta olivat, ja heitä vaivataan päivällä ja yöllä ikuisuudesta ikuisuuteen.
11. Sitten minä näin suuren valkoisen valtaistuimen ja Hänet joka istui sen päällä, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille löytynyt piilopaikkaa.
12. Ja minä näin kuolleet, sekä suuret että pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin. Ja myös toinen kirja avattiin, joka on elämän [kirja] — ja kuolleet tuomittiin ]

Tuomiolle joutuvat siis kaikkien aikojen kuolleet! Jakeessa 6 mainitaan, että toisella kuolemalla ei enää ole valtaa niihin jotka ovat Messiaan seurakunta ja hänen tähtensä menehtyneet, vihanajassa marttyyreina.Tämä mainitaan ennen 1000 vuotista valtakunnan asettamista ja perustamista, eli tämä lupaus on Karitsan morsiamelle.

Jakeessa 12 mainitaan että kuolleet nousevat tuomiolle. Eivät nämä enää, jotka ovat elossa ja mainittunuina jakeessa 6. Sillä jae 6 ilmaisee että he eivät joudu toiseen kuolemaan. Eikä näin ollen myöskään taas tuomittaviksi. No, ketkä sitten joutuvat viimeiselle tuomiolle? Vastaus kysymykseen on, sinne joutuvat kaikkien aikojen ihmiset, jotka ovat olleet jumalattomia, jumalan kieltäjiä ja pilkkaajia. Myös kaikki 1000 vuotisen valtakunnan ihmiset, ynnä vihan ajassa elävät ihmiset. Eli kaikki ne jotka eivät ole temmattuja ylös, siis eivät ole Messiaan seurakunta ja marttyrejä Hänen nimensä tähden.

Tapahtuu niin, että Hän Jeshua, seurakunnan Herra tempaa tykönsä jo Pyhitetyn seurakunnan. Joka ei valvo ja on kaikella tavalla turmeltunut, jää vihan aikaa. Sillä sellaisessa ei voi Pyhä Henki olla palavana. Ei voi olla samassa temppelissä kahta herraa, eli ihmismieli-, ja -sydän joka on kimpassa maailman ja paholaisen kanssa, ja toisaalta Jeesus Pyhän Hengen kautta. Ei käy!

Messias Herra Jeesus tempaa Pyhittyneen, maailmasta eroon kasvaneen ja muodostuneen seurakunnan tykönsä. Tämä on tosi! Viisi neitsyttä pääsee häihin, viisi ei. Kaikilla kymmenellä on Pyhän Hengen lamppu, viidellä tyhmälläkin on lamppu, mutta ei Pyhän Hengen voitelua ja valoa. He kolkuttavat liian myöhään, mutta he eivät pääse. Pyhä Henki eli pidättäjä on poistunut seurakunnan myötä maailmasta. Nämä tyhmät itselle vain eläneet uskovat jäävät maailman armolle. Kuollako marttyyrikuolema, vai alistua antikristukselle?

Toisin sanoen viisaat neitsyet ovat Pyhiä, ja tuominneet jo omat lihalliset halunsa tässä aikakaudessa. Ilman omien itsekkäiden halujen tuomitsemista, ei voi saada armahdusta. Uskon että kaikki pikkulapset myös tempautuvat yläilmoihin, sen tähden että ovat viattomia ja tahrattomia omaltatunnoltaan. Samoin useat vammaiset, jotka ovat lapsen tasolla kehityksellisesti, älylliseltä ja psyykkiseltä tasolta.

RAAMATTU 2005 ~ Käännös: http://www.nettiseurakunta.net/2005
Ihminen joka on hengellinen, on varovainen, jopa itsessä hyvin epävarma, mutta hengessä luja ja vakaa. Ihminen joka on hengellinen, on kärsivällinen, ja valitsee toisin kuin luonnollinen ihminen valitsisi. On oltava valveille joka hetki. Aina hengellisesti vireillä, ja upoksissa Pyhään Henkeen. Hengellisen ihmisen lihan mieli on kaikkein heikoin ja riisutuin, siksi Hengessä eläminen on hänen välttämättömyytensä. Ja se siksi, koska hengellinen ihminen on joutunut antautumaan, ja monesti kutistumaan olemattomiin, itsessään. Että voi olla hengellinen, täytyy olla pieni oma hallitseva ego.

Se on myös niin että uskovan ei pidä olla toisen ihmisen vedettävänä kuin narusta, tiedättehän teattereissa, kun on niitä nukkeja, joita ohjaillaan vivuista?

Jos koet että olet uskossa oikeassa asemassa, oikeassa, Jumalan Sanan valossa. Niin pysy siinä, älä ailahtele, vaikka sinua pyritään ulkoapäin hallitsemaan. Sinussa on Jumalan Henki, ole siis Hänen ohjailtavana ja johdateltavana. Jolla on hengelliset korvat, silmät, ajatukset ja mieli. Virittäköön ne joka aika palaviksi. Anna Herran muovata sinua, henkensä ja Sanansa kautta. Älä ole ihmisten asiantilojen, ja käsitteiden orja. Vaan ole vapaa Kristuksessa. Jos olet valvova uskova, niin tiedät minkä vaikutuksen alaisena kukakin tulee eteesi. Erotat sanoista, kuka on hengessä. Kuka lihassa. Erotat sen kokonaiskuvasta. Tiedät sen, sillä Jumalan Henki tutkii kaiken, kun olet Hänessä, sinä myös tiedät sen.

Matt. 26:41
[ Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko.`` ]
Gal. 5:17
[ Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan. Nämä ovat nimittäin toisiaan vastaan, niin että te ette tee sitä mitä te tahdotte. ]

RAAMATTU 2005 ~ Käännös: http://www.nettiseurakunta.net/2005
1. Mooseksen kirja 25:29 -34

[ Kerran, kun Jaakob oli keittänyt itselleen keiton, tuli Eesau kedolta nälästä nääntyneenä. Ja Eesau sanoi Jaakobille: ``Anna minun särpiä tuota ruskeata keittoa, sillä minä olen nälästä nääntynyt``. Sentähden hän sai nimen Edom. Mutta Jaakob sanoi: ``Myy minulle ensin esikoisuutesi``. Eesau vastasi: ``Katso, minä kuolen kuitenkin, mitä minä esikoisuudellani teen?`` Jaakob sanoi: ``Vanno minulle ensin``. Ja hän vannoi hänelle ja myi esikoisuutensa Jaakobille. Ja Jaakob antoi Eesaulle leipää ja hernekeittoa. Ja hän söi ja joi, nousi ja meni matkoihinsa. Niin halpana Eesau piti esikoisuutensa. ]


Tässä alkoi tuo Raamatun kohta ja tämä aihe nousemaan mieleeni erikoisella tavalla. Tiedätkö että oli kaksi veljestä. Toinen oli esikoinen ja toinen kuopus. Toinen saava erikoissiunauksen, toinen ei sitä.

Voimme sitä verrata tämän päivän uskoviin. Ohitatko monta siunausta elämässäsi, kun hankkiudut maailman kanssa yhteen. Myyt aikaasi ja sydäntäsi maailmalle. Elätkö tämän ajan ahneudessa?

Etkö kestä kiusausta? Et nälkää, et valtavirran syöttöbuumia, vaan annat periksi ja joudut sen kietomaksi. Jos siis, todella haluat osaksi Jumalan siunauksen ja suopeuden elämääsi ja tähän hetkeen, vastusta kiusausta. Pysy lujana. Onhan Sanassa kirjoitettuna, että Herra valmistaa aina ulospääsyn kiusauksen oheen.

Mitä oli sitten esikoisen siunaus. Se oli Herran mielisuosio. Ajallinen ja hengellinen. Erikoista on se, että Jaakob sen kierosti hankki itselle. Mutta tästä voimme kuitenkin saada hyvän opetuksen, että saadaksemme siunauksen, ei pidä antaa periksi pahalle, vaan pysyä siinä uskossa, missä on, ja edetä siinä.

Jos Herra on puhunut sinulle, joulumässäilystä. Niin,kunnioita itseäsi, uskon tähden ja älä sorru siihen. Uskolliset palkitaan. Joka on uskollinen vähässä, on myös paljossa uskollinen. Jos omatuntosi, on kahta mieltä, niin älä tee mitään. Älä paaduta itseäsi, ja anna heikomman piirteen voittaa. Vaan sen mikä on Herrasta, ja vaikeampaa.

On asiasi mikä tahansa, joka aiheuttaa ristiriitaa, ja valintatilanteen. Niin älä tee mitään hetkellistä. Odota. Niin Herra antaa avun, niille jotka odottavat. Jotka hätäilevät, niin he eivät näe ja ymmärrä mitään. Tuntevat ainoastaan. Tämä oli sanoma jonka koin tuoda esille tässä ja nyt.

RAAMATTU 2005 ~ Käännös: http://www.nettiseurakunta.net/2005
Jeesuksen seuraaminen on itsensä kieltämisen tie. Moni uskova tyytyy siihen että Jeesus on uhrattu. Ja onhan se toki niin että Hän on ainut kertainen ja Pyhä uhri edestämme. Mutta! Me! Meidän täytyy myös panna pois vanha ihmisemme ja uhrata se pois. Syntimme huuhtoo Karitsan Pyhä Veri. Mutta oma itsemme, se on uhrattava Jumalalle. Ilman uhria ei pala Jumalan kirkkauden kuluttava Tuli! Jos tahdot ja minä tahdon, olla Jumalan Temppeli, jossa on Jumalan Tuli, niin uhratkaamme itsemme Hänelle, otollisiksi uhreiksi. Ja niin Hän muuttaa ihmisen omaksi Kunniansa kanavaksi. Seuratkaamme Jeesusta, joka uhrasi itsensä edestämme.

Meidän ei tarvitse mennä ristille ei uhrialttarille kirjaimellisessa muodossa. Mutta hengellisessä kyllä. Tämä on Pyhitystä. Tämä on ainoa asia, millä Jumalan mielisuosio laskee ihmisen ylle. Tämä on ainoa asia, millä saat Hänen suosionsa. Anna Karitsan veren puhdistaa sinut, ja anna itsesi näin sydämestäsi, ja koko sielustasi, tahdostasi ja mielestäsi Hänelle. Niin olet Pyhä Temppeli. Suloinen tuoksu, suloinen ääni, suloinen näky, Hänen edessään.

Temppelin kunto ratkaisee. sen sisältö. Onko Jumalan Valtaistuin Hänen omansa, vai onko se ihmisen vallassa. Onko ihmisen pää Kristus, johtaja Hän. Vai ihminen? Ihminen, uudestisyntynyt on Pyhän Hengen temppeli. Mutta uskova voi häätää Hänet ulos. Pyhä Henki on tuli. Ja sydän on alttari. Uskova voi sammua. Ja kohtaaminen Jumalan kanssa lakkaa. Alttarille lasketaan uhri. Ilman uhria ei voi olla otollinen. Sydämen alttarille, lasketaan oma mieli, oma tahto, oma itsemme. Ja annamme Jumalan langettaa yllemme tulensa, hyvän tuoksunsa. Kuten Kristus on uhrattu, tulee meidän uhrata itsemme Hänelle eläviksi uhriksi. Näin Hän saa kunnian elämästämme. Näin Hän tekee kaiken uudeksi meissä.

Jos sanot olevasi Pyhän Hengen Temppeli, olet velvoitteinen olemaan Pyhän Hengen täyteydessä ja johdossa. Olet velvollinen vaeltamaan Hänessä. Jos sinussa ei ole Pyhää Henkeä, et ole Pyhän Hengen Temppeli, vaan muuta. Jos itse olet oma herrasi, eikä Kristus, olet oman itsesi temppeli, täysin hyödytön ihminen. Et voi olla kahtaalla. Et palvella kahta herraa. Kuningasten Kuningasta Herraa Jeesusta ja omaa itseäsi. Olet ristiriidassa niin kauan kuin toinen kilpailee toisen rinnalla. Älä tee Jumalan rinnalle muita jumalia, älä koroita itseäsikään Hänen rinnalle tai yläpuolelle.

Jeesuksen uhraamisajan kohta, eli pääsiäinen on kuitenkin se ihmiskunnan merkittävin tapahtuma. Ei syntymä. Vaan sovitus ja lupauksen täyttyminen. Aivan kuten ihmisen uudestisyntymä on suuri valtava juhla. Josta enkeleillä on suuri ilo. Suurin mahdollinen. Jokainen sydämen uhri eli antautuminen sekä koko uudestisyntymä on valtava ilo ja tapahtuma taivaallisissa.

Tuo on siis todella aito ja tärkeä asia huomata ja todeta. Jokainen päivä elämässämme elämme Herralle Jeesukselle (Jeshualle), eikö totta? Ei itsellemme, vaan Hänelle. Julistamme Hänen ristinkuolemaa itsessämme, sillä että emme elä synnissä, vaan Pyhyydessä ja Kunniassa. Hän on uhri, vapaaehtoisesti. Ja tehkäämme kuten Hän teki. Antakaamme itsemme myös vapaaehtoisesti Jumalan alttarille, Hänen Kunniansa kanaviksi ja sytyttämiksi Hänen Hengessään. Tämä asia on ilo.

Tämä sana jonka toin esille on varsin vahvaa. Jos et ymmärrä, niin ohita se.

RAAMATTU 2005 ~ Käännös: http://www.nettiseurakunta.net/2005
Minun ei ole.
Miksi?

Siksi koska en luota.
Siksi koska kaikki ailahtelee.
Siksi koska kukaan ei omista absolyyttistä rakkautta.
Siksi koska moni rakkaus on ehdollista.
Siksi koska moni sanoja, etsii vääriä motiiveja.
Siksi koska moni ostaa sanoilla ystävyyttä.
Siksi koska kukaan ei ole luotettava.
Siksi koska kukaan ei ole avoin.
Siksi koska kaikilla on pidättyvyyden rajat.
Siksi koska kaikilla on teot itsekkäät.
Siksi koska rakkaus on vain tunnetta.
Siksi koska agapea ei näy tänä päivänä.
Siksi koska moni ei elä Jumalan sydämen kautta.
Siksi koska moni elää itselleen.
Siksi koska moni on lihallinen, ei hengellinen.



Ja tästä alustuksesta aiheeseen:

Kaikki AGAPE- rakkaus on Jumalan rakkautta! Jos ihminen ei tunne Jumalaa ja elä HÄNESSÄ, ei ole AGAPEA, vaan ainoastaan tunnetta ja omintaa. Jos joku ihminen sanoo rakastavanasa, vaikka luu kurkussa vannoen, niin en usko, ellei teot ja sanat ole Jumalan Sanan linjaisia. Se ihminen on valehtelija. Joka pysyy Jumalassa, on rakkaudessa! Joka ei pysy, ei ole! Itserakkaus on syntiä. Sellainen itserakkaus, että minä olen. Minä riitän. Minulle kaikki. Jumalan rakkaus ei katso pintaan, ei henkilöön, vaan sisimpään. Syvimpään. Joka on Jumalan rakkaudesta osallinen, kokee Hänenlailla. Tuntee Hänenlailla. Ei ole muuta totuutta. Tämä on totuus.

Joka rakastaa AGAPElla, voi yhtä lujasti murtua kuin kuka tahansa ja murehtua. Mutta se on murtumatonta, se ei koskaan häviä. Se on energiaa! Se on POWERIA! Se on lujaa! AGAPE- ei ole hento rakkaus. Vaan se on Timantinluja ja kestävä! Se vihaa kaikkea pahaa, se on niin Pyhää, että se nousee lujana vastustamaan pahuutta, suurella kiivaudella! Sen tähden, että rakkaus vaatiii voiton! Jumalan AGAPE- ei anna periksi koskaan.

Seuraava osio:

Agape on siis Pyhää. Mutta me ihmiset olemme Hänestä riippuvaisia. Meidän kuuluu olla vaelluksessa nöyriä ja alistuvia Jumalalle. Jumala ei ole itselle nöyrä ja alistuva. Mutta kaikki muu on alistettua. Jeesus Kristuskin. Vaikka edellä puhuin Rakkauden lujuudesta ja voittamattomuudesta, joka on Jumalalla kaikkea kohtaan. Me ihmiset joudumme olemaan nöyriä ja alamaisia. Koska emme ole Jumala. Emme omista rakkautta. Vaan olemme rakkaudessa. Me olemme Jumalan hallittavana, emme hallitsijoina. Me joudumme luopumaan. Antamaan periksi. Emme synnille koskaan. Mutta meidän ei ole kosto, meidän ei ole viha, meidän ei ole oikeus. Meidän ei ole mitään. Kaikki on Jumalan. Voitto on Jumalan. Näin se on vaan.

Rukous ja Pyhitys paastoSunnuntai 18.12.2005 06:15

Se on salaisuus ja avain Jumalan voimaan ja totuuteen! Jos toinen lihallisempi Kristitty ei näe kuin pinnan, niin siinähän tilassa on. Harva näkee oikeastaan syvälle, ja sellaisen ihmisen täytyy olla Hengellinen. Kiitos olkoon Jumalan, joka on Henki, että maailma ei käsitä, niin myös maailma ei voi turmella sitä mikä on Pyhää, sillä se ei voi koskaan omistaa totuutta Sanaan ja Jumalaa itseään. Vaan kaikki mikä tulee Kristukselle, se tulee Jumalan eteen, ja siihen Jumala tahtoo asettaa Hengen Pyhityksen ja näkökulman. Mutta kun aivan turhan monikin uskova on lihallinen - maailmallinen, vain maailman aistimilla varustettu.

Jokaisen, ihan jokaisen pitäisi olla hengellinen, kuten on Jumala ja Henki. Jokaisen hengellisen pitää osata elää maailmassa valoina, tulina, miekkoina, Jumalan tahdon toimeenpanijoina. Ei sokeina, jotka eivät näe Jumalan silmin, ja tutki kaikkea. Jumalan Henki tutkii kaiken, näkee ytimeen ja mikä on missäkin. Lihasta syntynyt mieli, ei voi nähdä Jumalan näkökulmaa. Kuka on Jumalassa, hän on Hengessä. Ja kuka on hengessä, hän ei ole sokea. Vaan sellainen, näkee kaiken, tutkii kaiken, arvostelee kaiken, mikään ei häntä voi tuomita. Vain itse Jumala on Hänen tuomarinsa ja Sanansa noudattaminen on sellaisen juuri ja avain. Jumalalle erotettu on Pyhitetty.

Tavoitelkaamme Jumalaa. Paastokaamme ja rukoilkaamme! Olkaamme hengellisiä! Olkaamme Jumalan voiman valtakanavia. Olkaamme raittiita! Vähetkäämme ja Kristus lisääntyy meissä. Olkaamme, taivaasta ladattuja ja armoitettua. Tavoitelkaamme enemmän taivaallisia aarteita ja hyveitä. Etsikäämme Jumalan valtakuntaa, heltiämättä. Laittakaamme epäjumalat pois elämistämme! Ruoka-ahminnat, televisio, tupakka, ihmisriippuvaisuus, tapariippuvuudet ym.. Irrottautukaamme maailmasta! Kiinnittykäämme Jumalaan!

Jumala on Å&Ö. Voimavirta! Luoja! Tähdätkäämme Häneen! Häneen pitää suunnata elämämme ja sydämemme, Hän on meidän Jumala. Mikään ei ole niin tärkeää, kuin Hän. Mikään tunteminen ei ole niin tärkeää kuin Hänen. Jos emme ole Hänen tuntemisessaan, niin olemme maailmallisia. Emme voi kulkea riskien keskellä, saastumatta. Emme ole itsessämme niin hengellisiä, että torjuisimme palavat nuolet, ja valitsisimme Jumalan mielen mukaan valinnat elämässämme. Pukeutukaamme Kristukseen. Amen! (3.9-05)

RAAMATTU 2005 ~ Käännös: http://www.nettiseurakunta.net/2005